Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mad Scientist

Super Bud

Recommended Posts

Sinds lange tijd is er weer eens nieuws uit de Sensi stal! Een nieuwe soort staat op het menu en niet zomaar één, vandaar dat ik er graag wat aandacht aan besteed. Het is het resultaat van jarenlange selectie uit klassieke soortjes die teruggaan tot 1981, een langlopend 'PEHT' (potent evolved hybrid type) project van Ed Rosenthal dat nu eindelijk z'n vruchten heeft afgeworpen.

 

2321.jpg

 

Hieronder wat engelstalige info voor de liefhebbers:

 

Ed Rosenthal Super Bud

 

The layering of Indica and Sativa qualities in this hybrid is a rare accomplishment. A superb balance of the best traits from each end of the cannabis spectrum has been achieved through expert selection over countless generations. The blend of tropical genes in Ed Rosenthal Super Bud's multi-faceted background is especially wide-ranging, representing Sativas from all around the equatorial zone - Africa, South East Asia, Central America and the Caribbean.

 

Ed Rosenthal Super Bud's amazingly succulent flower formation is the strain's distinguishing feature. Different individuals show extra Sativa or Indica influence through subtle variations in the development and structure of their resin-soaked buds. Otherwise, phenotype variation is small, with a majority of plants flowering at the same speed and increasing their height by about 150%. A small proportion will show a jump at the onset of blooming, which first widens the gaps between internodes and later gives an even greater yield potential.

 

All females exhibit a flower structure bursting with Indica density that is made even fatter with the running Sativa tendency, resulting in buds that swell upwards and outwards to crazy sizes. A strong and incredibly sweet aroma of pineapple-punch is the dominant flavour across the strain.

 

The Sativa-leaning females make great multi-stem plants and produce huge oval calyxes which spiral into crooked bud-pyramids large enough to bend branches. The Indica phenotype's flowers are distinct and impressive, building into voluptuous columns of snowy bud with main colas as thick as an arm. Their gorgeous snow-covered effect comes from a unique pistil formation - where the oversized antennae sprouting from each calyx are covered with a visible fuzz of tiny hairs - and (as always with a Sensi strain) from a stupendous covering of full-sized resin glands.

 

Ed Rosenthal Super Bud is gourmet ganja with cash-cropping potential - the only drawback being that growers may find it hard to part with the harvests of world-class bud that this plant produces!

 

It's no exaggeration to say that Ed Rosenthal Super Bud has been decades in the making. Sharp-eyed cannabis historians and collectors of old seed catalogues might have seen the single printed reference to the breeding program that eventually led this strain - dating back to the 1989 Seed Bank catalogue:

 

Ed's PEHT (Potent Evolved Hybrid Type 1)

“In 1981, Ed Rosenthal gave some seeds to a breeder-grower. They consisted of Afghani-Durbans, Afghanis, Kush, Mexicans, Thais and equatorial Africans. All of these seeds were from pure, potent strains. During the next five years more than 12 generations of seeds were grown. Crosses between the strains were made on the basis of potency and yield rather than configuration. According to Ed “there's not a plant there that you wouldn't want to smoke, and their heterogeneous background makes it possible to discover some real winners.”

Only 1500 seeds are available.”

 

Those 1500 seeds sold out very quickly, and were not offered again. The big shift towards indoor cultivation around that time meant that fewer growers had the time or space for experimental crossings. Sensi Seed Bank releases in the following years were exclusively stabilised f1 hybrids for indoor growers who needed strains with predictable behaviour.

 

Sensi's breeders had plenty of fascinating new possibilities to explore in those years, due to the expansion of our breeding-stock into a truly comprehensive collection of traditional cultivars and legendary hybrids, and the PEHT program continued quietly in the background. With occasional infusions of promising new genetic material and dozens more generations of crossing and selection for yield and resin production, the program yielded several rarefied plants which proved to be valuable intermediate parents in complex hybrids.

 

A desirably heavy, sticky form dominated the later PEHT generations, and breeders began to focus on stabilising the finer points of the emerging strain. Certain unique flower structures and flavours discovered in the program were successfully reproduced as recurring traits, and the Ed Rosenthal Super Bud seed strain neared completion.

 

However, by this time, near the end of the Nineties, Holland's tolerance for cannabis was in sharp decline, and professional breeding became much more difficult as the large crops of test seedlings required for rigorous selection were no longer possible.

 

As a result, the small amount of refinement required before releasing Ed Rosenthal Super Bud in its final distinct form took many years longer than expected, making this hybrid the longest single project in the Sensi Seed Bank collection.

We feel it was well worth the wait!

 

Bron

 

 

15 zaden voor € 140,-

Da's geen kattepis, maar volgens insiders gaat dit een hele grote worden. Ik ben benieuwd naar de eerste verslagen! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

De soort is pas nét vrijgegeven, dus ik vermoed dat de eerste verslagen nog geschreven moeten worden. Maar iets in mij zegt dat we hier nog wel meer van gaan horen, vandaar dat ik het hier gepost heb voor de liefhebbers. In 1989 werd deze strain voor het eerst uitgegeven in gelimiteerde oplage. Die vlogen toen voor $100,- over de toonbank per 10 zaden en waren binnen no-time uitverkocht. Nu is de soort dus verder verbeterd/gestabiliseerd en opnieuw verkrijgbaar. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thank you for your order. It will be shipped as soon as possible.

Please allow for a 28 days delivery time before inquiring about your order status.

 

view order status by clicking here

 

Always mention your order code {*************)} in all correspondence.

 

 

Art. No. Description Quantity Item Price Subtotal

2321 ED ROSENTHAL SUPER BUD® 1 140.00 € 140.00

 

 

Subtotal: € 140.00

P&P: € 12.50

Total: € 152.50

 

 

 

 

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol :specool

 

Way to go =M=!!! :smoke Ik hoop écht dat het z'n geld waard is, maar de heren van Sensi zetten hun reputatie op het spel met deze soort dus ik heb hoge verwachtingen. Alvast veel succes! :verrygood

 

 

P.S. Ik heb niks met Sensi te maken. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thank you for your order. It will be shipped as soon as possible.

Please allow for a 28 days delivery time before inquiring about your order status.

 

view order status by clicking here

 

Always mention your order code {*************)} in all correspondence.

Art. No. Description Quantity Item Price Subtotal

2321 ED ROSENTHAL SUPER BUD® 1 140.00 € 140.00

 

 

Subtotal: € 140.00

P&P: € 12.50

Total: € 152.50

:specool

Gaaf gozer :smoke

ga je ze tegelijk inzetten tegen The One?

Kunnen we meteen mooi vergelijken :verrygood

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

152 euri voor 10 zaadjes?

 

ik kwak nog liever mn eigen zaad in een pot aarde!

 

begrijp dat ze jaren hebbe lopen rotzoien/ veredelen, maar 150 eur is toch wel echt een beetje aan de dure kant als jeh te mij vraagt...

 

ben wel benieuwd naar verslagen van dit soortje...

 

gr jv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens!!!

 

Als ik 15 zaadjes kan kopen waar ik 40gr per plant af kan halen en die leveren op 2100euries.

Waar zit dan het probleem.???????? Ik weet het niet

15x40=600

 

600x3.5=2100 euries.

Ik geef het niet an de shop maar aan mensen thuis dus krijg 3800.

600x3.8=2280

 

Nee koop een goedkoop stekkie en galopen kloten voor 20gr de plant. Doe ff normaal. Als je groot kweekt oke . Maar ik kleine hokkies scheeld het je een berg om wat goeds te kweken.

 

Vaak is het wel klote bestellen online, maar als het gewoon gaat . DOEN.

 

Mooie planten Mad.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

je vergeet dat er ook mannetjes tussen zitten he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik mij steeds weer afvraag is het volgende: je koop die dure zaadjes. Pakt een mooie man en een mooie vrouw en in no time heb je zoveel van die zaadjes dat de waarde ervan gelijk daalt. Nu weet dat dat niet zo werkt, maar waarom eigenlijk? Uit respect voor de breeders? Of omdat de breeders beter zaden kunnen maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat breeders blijven selecteren, en de huis tuin en keuken kwekert minder keuze heeft met zn selectie...

 

denk ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet ik toch Mad dat je niks met Sensi Seeds temaken hebt. :specool

 

 

nee San eerst The One x S.M.M wil me 100 % focusen hierop,

anders word het tegek...zoveel ruimte heb ik nu ook weer niet :smoke

 

 

nou Joint Venture veel plezier al je je pik in een pot aarde stopt en je zaad loost.... :verrygood

 

 

Kijk ERT snapt het !

wat scheelt mij nu die paar $$$.... tis toch foutgeld :wOOt

zie het als inversteren in de toekomst....

 

 

ennuh het zijn 15 zaadjes...

 

 

Jahbless.....ya sick in my head :specool

 

 

 

als ze binnen zijn laat ik het wel ff weten voor de mensen die erin geintreseerd zijn....

 

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

YES ERT!!! Helemaal met je eens!

 

 

Hahahaa , en ik had gister een topic gemaakt bij ChillOut over dit soortje, wist niet dat er al hier een draadje over was ;) Ik d8 weer met wat nieuws te komen hoor, lol (had trouwens nog gezocht met die zoekmachine hier , maar daar kwam niks uit, vreemd)

 

 

@DesertGod

 

Ben benieuwd naar je verslag van dit nieuwe soortje :(

 

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je weet niet of het zo n fantastische plant is als gesuggereerd,zelf ben ik meermalen teleurgesteld.Ik ben al 10 tallenjaren bezig.Vooral met zulke prijzen moet je eerst de kat uit de boom kijken.Laat eerst maar eens resultaten op inzendforum of iets dergelijks zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan me helemaal vinden in je gedachtengang Dame Blanche, en ik ben zelf ook niet snel bevlogen over een soortje tot ik zeker weet dat de mooie woorden ook waargemaakt kunnen worden. Op webistes als Seedbay zijn dagelijks nieuwe soorten terug te vinden, maar daar hoor je me nooit over omdat ik m'n twijfels heb over de kwaliteit en de manier van veredelen. Vaak zijn het ook typische mode-soortjes die daar te koop staan waarbij de naam belangrijker is dan het eindproduct.

 

Ik kan daarom ook bij deze soort niet voorspellen of ze haar naam waar gaat maken, maar ik ben redelijk thuis in het breeders wereldje en denk best aardig in te kunnen schatten uit welke hoek de beste genetica komen. Met stip op 1 staat bij mij Shantibaba, een Amerikaanse veredelaar die voor veel grote namen soorten gekruisd heeft. Sensi Seeds is lange tijd één van de grotere namen in de cannabisbranche geweest, mede vanwege het feit dat zij de beschikking hadden over een groot deel van de oude Positronics genetica. De laatste jaren is daar een beetje het slop in gekomen omdat het door verscherpte regelgeving steeds lastiger werd soorten te veredelen op de schaal die Sensi ambieert. Van Ed Rosenthal kun je zeggen wat je wilt, maar hij draait al zo lang mee in dit circus dat hij wel weet waar hij over praat. Of hij vervolgens de waarheid vertelt is een tweede, maar wanneer Sensi in samenwerking met hem een nieuwe soort op de markt zet die voor een groot deel bestaat uit genetica die niet alledaags is, kan dit twee dingen betekenen:

 

A. Sensi is wanhopig en hoopt dat de naam van Ed hun verkopen nieuw leven in zal blazen. Niet dat ze het zo slecht doen, maar op het gebied van zaden zijn ze de laatste jaren toch wel een stuk terug gezakt door de toenemende concurrentie. In dit geval kan de soort dus een miskleun zijn, maar daarmee zetten zowel Sensi als Ed hun naam en geloofwaardigheid op het spel.

 

B. Sensi heeft geen dubbele agenda en heeft gewoon lang gewacht tot de soort klaar was. In dit geval is de potentie voor een nieuwe klassieker absoluut aanwezig en mogen de verwachtingen terecht hoog gespannen zijn.

 

Ik gok op het laatste en denk dat Sensi met deze soort mogelijk een gooi doet naar de status van klassieker. Als er écht in zit wat men beweert dat erin zit kan dat de huidige cannabiswereld op z'n kop zetten, net zoals Skunk#1 dat jaren terug deed. Als deze soort een grote farce blijkt, dan kunnen Sensi en Ed het de komende tijd wel schudden, en ze zijn beiden té commercieel ingesteld om dat te laten gebeuren denk ik... Om die reden heb ik dit topic gestart. Omdat ik dit niet zie als zomaar een nieuw soortje, maar als een langlopend project dat nu eindelijk vrij gegeven is en om die reden gewoon niet mag teleurstellen. Er staat teveel op het spel.

 

De prijs is hoog, maar ik verwacht dat dit soortje ook voor een recordprijs in de shops komt te liggen. Het selecteren van moeders kost natuurlijk wat tijd, maar volgens de papieren zit er weinig variatie in de planten wat een selectie niet al te moeilijk zal maken. Als die dan ook nog binnen 9 weken afbloeit heb je voor dat geld je eigen moeders en stekken van een unieke soort die veel opbrengt, potent is en ook nog eens een hoge marktprijs heeft. Een 'diepte' investering die z'n geld waard is dus, of eerder nog belachelijk goedkoop is voor hetgeen je ervoor terug krijgt. Of in elk geval zou moeten krijgen... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebje reactie gelezen en ben nieuwsgierig naar wat dit wordt.Heb al veel zien komen en gaan.Vroeger ,in 1987-1996 haalde ik regelmatig materiaal bij Wernard.Ik ben sinds 2000 bezig om een ras te kweken die zowel indoor als outd. is.Heb reeds een soort die in 2005 al op 21 juni in bloei raakte.Deze heb ik gekruist met vele indoorrassen en dit jaar heb ik kruisingen die in aug. al beginnen met bloei.Dus nu moet ik met colchicine het THC gehalte verhogen.Alles duurt nog wel 5 jaar.In 1963 ben ik al begonnen met kruisen dus 5 jaar is relatief niet zo lang.Ik doe het alles uit liefde voor dePLANT dus geen commerciële doeleinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi werk Dame Blanche. Maar waarom wil je colchicine gebruiken voor een hogere potentie? Ik weet dat het destijds de basis is geweest van de potente Skunks, maar ik heb me ook laten vertellen dat de dosering erg nauw komt en het makkelijk fout kan gaan. Is simpelweg selecteren op potentie geen optie voor je? Of is de potentie in alle planten dermate laag dat je dan aan een andere soort moet gaan denken voor het inkruisen, wil het potent genoeg zijn?

 

Ik ben wel erg benieuwd naar je activiteiten. Klinkt erg leerzaam allemaal... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als er écht in zit wat men beweert dat erin zit kan dat de huidige cannabiswereld op z'n kop zetten, net zoals Skunk#1 dat jaren terug deed.

Wat bedoel je daar mee , dat grote kwekers massaal dat soortje gaan kweken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou op termijn kunnen gebeuren, maar ik bedoel het eigenlijk iets breder. Skunk#1 is na z'n eigen succes ook voor ontzettend veel kruisingen gebruikt, en als dit soortje echt blijkt te zijn wat men belooft denk ik dat veredelaars er vervolgens ook mee aan de haal zullen gaan. Maar goed, dat is wel koffiedik kijken natuurlijk. We zullen vanzelf wel waar 't schip strandt... Ik heb die wijsheid niet in pacht. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooi werk Dame Blanche. Maar waarom wil je colchicine gebruiken voor een hogere potentie? Ik weet dat het destijds de basis is geweest van de potente Skunks, maar ik heb me ook laten vertellen dat de dosering erg nauw komt en het makkelijk fout kan gaan. Is simpelweg selecteren op potentie geen optie voor je? Of is de potentie in alle planten dermate laag dat je dan aan een andere soort moet gaan denken voor het inkruisen, wil het potent genoeg zijn?

 

Ik ben wel erg benieuwd naar je activiteiten. Klinkt erg leerzaam allemaal... :(

 

De potentie van vroeg bloeiende is altijd wat "lager"maar de reden van cochicine gebruik is 2ledig,potentie verhoging eventueel maar selectie natuurlijk ook zoals je terecht opmerkt.De 2 de reden is dat colchicine vaak ook andere verandringen veroorzaakt zowel negatief als positief(de kans is groter dat je sneller resultaten bereikt.Wat de dosering betrefd daar heb ik wel ongeveer het meest effectieve gevonden waar ik althans tevreden mee ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...