Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BeeKaa

Nog 5 Over...

Recommended Posts

nog ff een fotootje van een ''vinylverbranding''... :smoke

 

gallery_6374_213_18736.jpg

 

dit was echt binnen 2 weken gebeurt,van prachtige edelweiss stek,tot triest hoopje ellende... :showoff:

 

na verwijdering van het zeil voor aanvang van de volgende ronde was dit het gevolg:

 

med_gallery_6374_213_491038.jpg

 

dat was dus duidelijk het probleem,als er nu nog mensen twijfelen aan het bestaan van dit probleem ;) ,dan weet ik het ook niet meer! grtz ganja... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer ik je hok binnen zou lopen en die vergeling zag dan zou ik eerst precies willen weten hoe de waterhuishouding is . Trek eens een plant uit z'n pot en bekijk de wortelkluit en controleer of de grond niet zeiknat of kurkdroog is overal .

 

Je zegt dat het in de zomer harder gaat ,dat vergelen ....dan is het warmer en de verdamping ondanks de wat hogere LV toch groter .

 

Door de manier van vergelen denk ik aan een water tekort in de grond . Dit heeft ook een behoorlijke invloed op de EC in de grond overigens .

Vaak is het probleem veel simpeler dan hetgeen waar men aan denkt . De waterhuishouding , ph , EC ,als die aardig in orde zijn staan je planten er boven de grond acceptabel bij. Je bent het probleem al wel in de grond aan het zoeken ,en dat lijkt mij de juiste plaats

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja BK

 

wat zal het dan zijn he :showoff:

 

maar als jij de voorgaande oogsten ook het zelfde probleem had ( iedere Oogst in dit hok ? )

 

en zet het de gehele oogst door ook als je voeding begon te geven ??

 

dan licht het toch aan de vloerbedekking he

 

beetje jammer , gewoon los snijden en in zijn geheel er onder uit trekken met een beetje hulp

 

als je gaad verhuizen gewoon weer terug leggen

 

de Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ atmospfere

 

Het valt aan je te prijzen dat je altijd met iedereen en alles probeert mee te denken en probeert te helpen waar je kan.

Maar in dit geval negeer je mijn post eigenlijk totaal :showoff: ,zoals beekaa al eerder aan gaf kan het water en voeding geven in deze eigenlijk niet echt het probleem zijn!

 

Er zijn dus blijkbaar nog andere dingen die mee zouden kunnen spelen,en het vinylprobleem zou het zeker kunnen zijn,ik heb het mee gemaakt met en zonder vinyl in het zelfde hok met verder de zelfde omstandigheden, grote bak aarde met tensiometer.

grtz..ganja :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het mee gemaakt in ouwe auto garage

 

daar ging ook 3 oogsten door een verkeerde lucht naar de knoppen

 

simpel en alleen om het fijt van giftige dampen uit de vloer .

 

beetje jammer . :showoff: en zonde van de knakken(centjes ) en verspeelde tijd

 

maar was z'n mooie locatie :P

 

de Gif grond groenten

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ iedereen

 

die fotos van ganjamens.. zo zagen ze er bij mij uit in de zomer... uiteindelijk nog wel afgebloeid hoor...

het is precies zon (ik noem het zo) aggresieve verbranding als bij mij..

 

mensen nog 1 keer... dat zeil blijft zo.. untouched!! dus daar hoef ik nix meer over te horen over dat eruitsnijden blabla..

 

verder thanx voor jullie reacties

 

groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

BK, toch nog ff succes met deze ronde!

 

 

enneh, zou je niet een of andere meting kunnen doen mbt. giftige dampen. als je tóch het idee hebt dat het aan het vinyl ligt... watvoor toxische stoffen zitten daar in en hoe zou je dat kunnen meten?

 

 

 

gr. de glazenwasser :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bel de brandweer ff!!! :showoff:

Rotgeintje tussendoor..............Ik heb het is nagevraagd ,maar vinyl mag normaal gesproken geen schadelijke stoffen uitdampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat dacht ik dus ook al . wiet planten kunnen zelf groeien langs een drukke weg , wat daar allemaal voor gassen vrijkomen .

 

Het lijkt mij gewoon vreemd dat je in een geventileerde ruimte nog steeds last hebt van gas dat continu uit je vloerbedekking komt , als dat al het geval is .

 

Heeft iemand hierover feitelijke informatie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een eker gehad in mijn eerste hokje daar lag onder het bad een stuk keuken zeil nou echt verschrikkelijk was dat ik haalde toen van 277planten 1kilo droog vanaf keuken zeil er uit 6,5kilo en ook die bladeren helemaal geel verbrand en naar binnen krullend,

is misschien toch eht overwegen waard om het er tussen uit te gooien

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ atmospfere

 

Het valt aan je te prijzen dat je altijd met iedereen en alles probeert mee te denken en probeert te helpen waar je kan.

Maar in dit geval negeer je mijn post eigenlijk totaal :showoff: ,zoals beekaa al eerder aan gaf kan het water en voeding geven in deze eigenlijk niet echt het probleem zijn!

 

Er zijn dus blijkbaar nog andere dingen die mee zouden kunnen spelen,en het vinylprobleem zou het zeker kunnen zijn,ik heb het mee gemaakt met en zonder vinyl in het zelfde hok met verder de zelfde omstandigheden, grote bak aarde met tensiometer.

grtz..ganja :P

 

Ik heb de post over vinyl gezien , maar het bewijst nog niets in feite omdat er erg veel factoren anders zijn bij elke kweek ,zelfs als je alles hetzelfde laat !!

Ik sluit vinyl als het probleem niet uit maar ik twijfel er wel aan . Als er werkelijk voldoende voor de plant giftige stoffen ( voor mens niet blijkbaar) vrijkomen uit bepaalde materialen dan moet dit bekend zijn in de tuinbouw bv .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atmo wrote: Ik sluit vinyl als het probleem niet uit maar ik twijfel er wel aan . Als er werkelijk voldoende voor de plant giftige stoffen ( voor mens niet blijkbaar) vrijkomen uit bepaalde materialen dan moet dit bekend zijn in de tuinbouw bv .

 

* Vinyl in de tuinbouw? :smoke (denk dat ze t ook niet weten van bijv spaanplaat,maar dat wordt tuurlijk ook niet gebruikt!) :showoff:

 

Dat spaanplaat niet verwerkt mag worden in oa bouwmarkten geeft je tuurlijk wel te denken dat heel veel(misschien wel 80%) mensen gewoon spaanplaatkastjes op hun slaapkamer hebben! ;) (over babykamers maar niet gesproken) :)

 

Heb vogels gekweekt & als de nestkastjes(die niet verwarmd werden!) van spaanplaat waren gemaakt werden de jongen niet ouder als dag of 3 a4! :P (goed voorbeeld van goedkoop is duurkoop!) :wOOt

 

Wat mij betreft ook slechte voorlichting van verantwoordelijke (gezondheids)instanties/specties! :wOOt

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spaanplaat?Vinyl?? Mis ik hier de link?Ik ben maar een simpel boefje hoor!! :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heheehe riesje :showoff:

 

het gaat dus over schradelijke stoffen in diverse materialen die in de kweek aanweizig zijn ,

 

dit is dus echt van toepassing he je materiaal keuze of locatie keuze zijn bepalent voor een goeie oogst of

 

een Kut oogst of helemaal geen oogst

 

al gebruik je nog de beste kweek aperatuur dan zelf gaat het nog mis begin bij de basis ales is zo sterk als

 

de zwakste schakel .

 

De Zen Groenten

 

Harry :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zondag he!! Bezoek schoonmoeder (verplicht) voor de boeg.Begrijp je em nu? :showoff:

 

Weet je waarom ik denk dat het geen vinylprob is?

 

1. Er is geen beter geventileerd hok als een wiethok.Dampen woren dus vrijwel direct afgezogen.

2. Duizenden huishoudens hebben een vloerverwarming met daar op een vinyl vloerbedekking. Als het zo was dat er giftige dampen uit het vinyl komen , zouden er in deze kamers dus geen planten kunnen groeien.

3. Vinyl word TNO getest en die vinden het volgens mij niet jofel als er dergelijke dampen uit een vinyl komen.

 

 

Dat is dus mijn kijk op deze zaak. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee riesje

 

Polyvinylchloride is een veelvuldig toegepaste thermoplast die ontstaat na polymerisatie van het monomeer vinylchloride. Omdat PVC goedkoop en eenvoudig te bewerken is, wordt het veel toegepast in allerlei takken van de industrie ter vervanging van onder andere hout en beton. Vanuit milieu-oogpunt ligt PVC vaak onder vuur. Dat heeft te maken met loodhoudende stoffen (stabilisatoren) die in kleine hoeveelheden aanwezig zijn. Medio 2006 is er een trend gaande om de loodhoudende stabilisatoren in het PVC te vervangen door organisch en op tin gebaseerde stabilisatoren

 

Onder verhitting kunnen sommige carbonzuren ontleden. Hierbij komt zuurgas vrij.

 

Dus wel schradelijk :showoff:

 

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een forum is er om te discussieren,das logisch.. :P

 

Maar het blijft jammer dat als sommige mensen hier wat roepen dat het echt direct voor waar wordt aangenomen :showoff: en iedereen direct biddend op de grong gaat liggen want 1 van de grote goeroes zegt iets...,Ertje ik snap wat je bedoelt man ;)

 

Als een iets minder grote poster iets zegt en met duidelijke voorbeelden en ervaringen komt ,wordt er zowiezo altijd aan getwijfeld,ga allemaal is even googlen op vinyl,weekmakers en formalihyde zou ik zeggen!

 

grtz ganja... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd............ :showoff:

 

Dus zijn er veel huishoudens met dode planten in huis!!!

Als ik kijk wanneer ze dan wel schadelijk worden , moet ik concluderen dat dit gebeurd bij brand. Houd niet echt verband met waar we het hier over hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

crisissss.... :showoff:

 

maar goed back ontopic!! hoe staan ze er bij Beekaa?..grtz ganja :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd..... :P

 

Beekaa had op de vorige bladzijde al besloten dat hij het eigenlijk wel genoeg vond met het zeiltjesverhaal.. :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss dat het wat uitmaakt welk zeil het is.

Dat zal het dan wel wezen, want bij mij hebben ze elke ronde nog op zeil gestaan.

 

Zie je dat ze goed zeil verkopen in Z-holland.

 

Maare denk dat Atmo ook wel gelijk kan hebben waarom niet.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke einde discussie

 

ik heb gelijk :showoff:

 

maar wat kan het dan zijn , voedings tekort

 

heeft hij zijn grondje al eens door gemeten ?

 

zijn de meters wel goed geeikt ?

 

De Vriendelijke Puzel Groenten

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...