Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cheech&Chong

Buitenkweek Onder Markies Met Nlx.

Recommended Posts

Sommigen onder ons zullen mijn opzet @ de tuin herkennen,ben namenlijk ook van het oude cannabis-forum :rofl maar genoeg geleuterd!!

Om een lang verhaal toch maar even in te korten(ben ook begonnen op de flat @ balkon)zijn wij uiteindelijk beland op ons eigen stekje met een mooi tuintje.

Hier is het ook begonnen om mijn buitenkweek te optimaliseren met relatief weinig kosten en materialen.

Maar wel met veel liefde en doorzettingsvermogen(bloed,zweet en tranen)ben ik uiteindelijk tot een volledig geautomatiseerd systeem gekomen qua het verduisteren van de meisjes buiten in de tuin.

Het is niet veel veranderd qua opzet van vroeger echter is het een stuk minder bewerkelijk geworden,het is immers geautomatiseerd hé :rofl

 

Hier onder wat pic's van hoe het was;

 

kloontjes004nv7.jpg

 

Zie het zwarte folie wat ik dus dag in dag uit moest afdekken en openvouwen

 

stoutetrigger001lt1.jpg

 

Onze trigger(kat)houdt de wacht......je weet maar nooit hé.

 

nlxflinkindetopwn3.jpg

 

Uiteindelijke resultaat van de meiden,moest echter wel handmatig 6/7 weken afdekken en opendoen op dezelfde tijden :blink:

Dus dat moest anders!!

Het heeft altijd al in mijn hoofd gezeten dus moest ik de daad maar is bij het woord voegen!

 

Pic's van de opbouw;

 

opbouwen001gy0.jpg

 

opbouwen004qo9.jpg

 

Ook ff extra zwart luchtdoorlatend doek over gespannen(over de markies)voor het verduisteren.

 

nieuwestart005tv9.jpg

 

nieuwestart006ly7.jpg

 

Ook maar dakplaatjes erop geschroefd.

Toestel beetje van slag,vreemd jaar!!

 

opbouwen003lt0.jpg

 

Eindelijk kunnen onze dochters in het nieuwe onderkomen.

 

nieuwestartxl2.jpg

 

Wilde er eerst 10 inzetten maar dat leek me toch teveel dus het werden er 8(bleek achteraf een goede keuze)

Nog wat wit trespa om het geheel af te werken en om de planten een beetje op hun plek te houden.

 

img0142lb1.jpg

 

Ziet er goed uit nu maar even een :P

 

Hieronder nog een foto van de eerste keer,ben ik iets te laat met verduisteren :specool maar kwam toch nog goed.

 

mooiemeiden001ah5.jpg

 

Zet ook altijd ff 2 kuipen neer die dan later als de meiden onder het kapie klaar zijn ook het zelfde traject gaan volgen.

 

lekker2zg0.jpg

 

lekkerin8.jpg

 

lekker3rw6.jpg

 

De totale opbrengst van deze lieftallige dames(dus 10 plantjes)bedroeg 1.240 gram :tu

Wij(mijn vrouw en ik)zijn uiteraard in onze nopjes met dit gegeven en kunnen het gehele jaar met een gerust hart genieten ;)

 

Gegevens over voeding zal ik later uit de doeken doen(geloof je toch niet!!)

Voor nu geniet ervan ;)

 

/Update:18-11-2006

 

Nog even over de voeding die ik toepas in de volle grond; buiten de grond van de growshop gebruik ik alléén beendermeel,bloedmeel en wormenmest van het merk ecostyle verkrijgbaar....bijna overal(in mijn geval intratuin)

Ik gebruik ook opgevangen regenwater ver/gemengd met leidingwater,echter alleen in het begin dus ongeveer 3 weken!!

Daarna kijk ik alleen maar hoe de wiet zich verder ontwikkeld....met een kouwe klets!!

Daarna doe ik niks meer qua voeding en water mits het goed gaat.

Totdat ik vind dat ze moeten gaan bloeien......dus stel ik schakelaar in en ga weer zitten kijken onder het genot van een kouwe klets!!(alweer)

 

En de laatste paar jaar presteer ik het ook om 2x te planten en te oogsten!!

Jah....het kan beste medekwekers.

 

Het enige wat van belang is mocht je dit ook gaan doen is dat je een markies neemt met tenminste een uitval van 1.20m,de lengte is niet so van belang.....ligt eraan hoeveel meisjes je wilt grootbrengen he!

De kosten voor dit alles vielen reuze mee maar daarover later meer kan sommige bonnetjes niet meer traceren dus een precies bedrag kan ik niet noemen,maar meer als 250,00 pleuro's heeft het niet gekost.

 

@Rich,nee ik werk niet in de zonwering!

 

Ik zoek dit nog even uit want mijn buur heeft voor het markiesje gezorgd bij een kennis met alles erop en eraan behalve extra doek(verduisteren)

Edited by Cheech&Chong

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee C & C

 

het begin ziet er goed uit...........nu nog de rest...

 

ik kijk er al naar uit ........:specool

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

volautomatische verduistering?!?? klinkt goed :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vakwerk hoor,Cheech&Chong !

 

Laat me raden.... jij werkt in de zonwering ?

 

Ik ga je lezen volgend jaar :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is net als met alle goede plannen die er simpel uitzien: waarom ben ik zelf niet op dat idee gekomen?

Als je zo'n ding voor weinig op de kop kunt tikken lijkt mij dat een prima manier om te verduisteren.

Origineel en ik blijf je topic volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha :specool toppie hoor!! 't is wel back to future die laatste foto's he... Ben alleen bang dat mijn planten te groot zijn om onder een markies te kunnen maar prachtig gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan.

Daar zijn sommige binnen kwekers nog jaloers op met die toppen.

 

Whazzup.

Dan trek je toch gewoon een zeil over de straat :specool

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

I love-it...al die mogelijkheden dat je hebt met verduisteren,zoals de belangrijkste is dat je 2 keer/j. buiten kan oogsten,goed de tijd berekenen en je (vlug) soortje kennen. In de verrijkte volle grond is er niet veel voeding meer nodig,he?Dat jullie nu een jaar lekker je eigen stash hebt is dankzij de goeie en inventieve manier van growen,proficiat! :smoke Piefke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Cheec & Chang.

Heb je prachtig idee nagelezen maar ik heb geen maten kunnen vinden.

 

Hoe breed is de markies van jou en hoe groot is de uitklap en hoveel cm blijf je binnen de uitklap.

 

Verder:Wat heb je voor verduisteringmateriaal(dat worteldoek misschien.

 

Een geweldig vernuftig idee zo te zien

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu nog met een hydrolische pomp en een tijd klokje... echt gaaf man!! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht nog op antwoord. Vooral dat verduisterings doek.

 

Ik ben van plan ook zoiets te maken maar dan in de tuin en naar beide zijden uitklapbaar.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een heel oud topic. C&C zit nu vast aan de smoke tot april/mei :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ze zijn hun voorraad Up in Smoke aan he doen .

 

dus duurt nog wel ff voor dat er nog een andwoord komt

 

als er al een andwoord komt ( er staat mij iets van bij dat er nog al geouwe hoer is geweest met deze

 

mensen ) dus denk niet meer dat we iets horen ;)

 

MAAR IK KAN HET OOK MIS HEBBEN :specool

 

de vriendelijke afwacht groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...