Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wernard Bruining

Groenvrij!

Recommended Posts

Hoe staat het er voor na gisteren? Voldoende stemmen? In welke districten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrijdag de 13e was een hektische dag.

Er waren mensen die zich gedroegen als helden en mensen die zich gedroegen als ............ vul zelf maar in.

Er zijn vele verkeersregels overtreden, laag gevlogen, files van links en rechts over de vluchtstrook ingehaald etc. etc. etc.

 

Groen vrij is verkiesbaar in de volgende districten:

Friesland (2). Overijsel (4), Flevoland (5), Gelderland (7), West Brabant (17) regio Tilburg, Noord Holland regio Den Helder en Haarlem (10 en 11), en Amsterdam (9)

Limburg viel af door gebrek aan medewerking.

Rotterdam viel af door een zeer strikte toepassing van de regels door City Hall. Het zij zo........

 

Alleen Amsterdam al is al goed voor de helft van de Coffeeshops in Nederland en we kunnen er dus wel zeker van zijn dat Groen Vrij! straks in de Tweede Kamer komt!

 

Vooral de man van de Buldogg in Amsterdam was indrukwekkend.

Kwam aanzetten op een brommertje, ging voor het gebouw van de Amsterdamse gemeentelijke bevolkings adminstratie staan en belde in anderhalf uur allerlei mensen en personeel op die van overal vandaan kwamen.

Toen we voldoende ondersteuningsverklaringen binnen hadden gaf hij ons een hand en verdween weer.

Dat zijn de mannen waar je wat aan hebt!

 

Ben nu heel moe, honderden telefoontjes gehad de afgelopen dagen, heel weinig slaap en ben een paar keer Nederland door gereden.

 

Ga dit weekend even nergens aan denken, lekker tutten met vrouw en kinderen.

 

Ik dank iedereen voor zijn inzet, moeite en toewijding en we gaan het straks allemaal meemaken.

De eerste politieke partij met een pro Cannabis standpunt in de Tweede Kamer.

En O ja, we gaan met de idee van de Internet Democratie de politiek van dit land en uiteindelijk van heel Europa ingrijpend veranderen.

En met vrije Cannabis en Hennep ook nog eens de wereld waarin wij leven.

Cannabis for Peace, Hemp for Future!

 

Ik vind dat we een historisch moment hebben gecreerd met zijn allen!!!!

Gefeliciteerd!!

 

 

Wernard Bruining

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd Wernard! Is daar nou helemaal niks aan te doen in Rotterdam? Was het niet meten met twee maten in vergelijking met andere districten? We hadden toch wel voldoende mensen hier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd Wernard , keep up the g0od work :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een hint want in de kieswet staat het volgende:

Stemmen bij volmacht, in een stembureau naar keuze of bij brief

....

Voorts kan de kiezer, indien hij niet in zijn "eigen" stembureau aan de stemming kan deelnemen, zijn stem

uitbrengen in een ander stembureau. Ook daarvoor moet hij bij de burgemeester een verzoek indienen. Met de

zogenoemde kiezerspas die hij op dit verzoek ontvangt, kan hij zijn stem in elk stembureau uitbrengen binnen het gebied waarvoor de verkiezing wordt gehouden.

....

 

Ik ga dus stemmen in Roosendaal of Bergen op Zoom (Kiesdistrict Tilburg).

"indien hij niet in zijn "eigen" stembureau aan de stemming kan deelnemen" lees ik anders nl:

"indien hij niet in zijn "eigen" stembureau aan de stemming WIL deelnemen (omdat de partij van zijn keuze niet in zijn kiesdistrict opkomt) ".

De beambte MAG niet om een reden vragen dus een kiespas is een optie voor die mensen die GroenVrij WLLEN stemmen maar niet KUNNEN. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) je bedoeld dat we door een kiespas aan te vragen overal kunne stemmen? :verrygood

cool.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeszzzzz Dokkie Yeszzzzzz :no :verrygood :) :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry mods, even een lange quote van het gastenboek van GroenVrij. . .

Suffie63, in reactie op je gastenboek plaatsing van 14-10-2006, moet ik helaas zeggen: "Ja, je leest het verkeerd". Ik qoute je even: "Even een hint want in de kieswet staat het volgende:
Stemmen bij volmacht, in een stembureau naar keuze of bij brief .... Voorts kan de kiezer, indien hij niet in zijn "eigen" stembureau aan de stemming kan deelnemen, zijn stem uitbrengen in een ander stembureau. Ook daarvoor moet hij bij de burgemeester een verzoek indienen. Met de zogenoemde kiezerspas die hij op dit verzoek ontvangt, kan hij zijn stem in elk stembureau uitbrengen binnen het gebied waarvoor de verkiezing wordt gehouden. ....
Ik ga dus stemmen in Roosendaal of Bergen op Zoom (Kiesdistrict Tilburg). "indien hij niet in zijn "eigen" stembureau aan de stemming kan deelnemen". Men hoort dit op deze manier te lezen: " Als je niet aanwizig kan zijn in jou eigen kiesdistrict tijdens verkiezingsdag, kan je een machteging krijgen om in die gemeente waar je je bevindt, te stemmen op jou partij, mits die verkiesbaar staat in jou eigen gemeente! Dus je kan niet in een andere gemeente gaan stemmen op een partij, die niet voorkomt op de lijst, daar waar jij kiesgerechtigd bent. Dus, ik vind het jammer je uit je droom te halen, maar , als dat wat jij interpreteerd echt zo is, dan is er geen zicht meer op, en iedereen kan maar lukraak stemmen op een partij in een andere kieskring, al komt die niet voor in de zijne/hare. Helaas, suffie, i also wished it could be true, but nevertheless, we still live a reality! Grts. Joop Weber

 

Is er iemand hier juridisch onderlegd ?

Het lijkt me namelijk een zaak voor de Hoge Raad indien ik in LANDS of Europese verkiezingen niet KAN kiezen voor de partij waarop ik WIL kiezen ook al gebeurt dat in een ander kiesdistrict. Ik durf me er echter niet over uit te spreken zonder juridische onderbouwing.

Google "kiezerspas" geeft me gelijk, Joop spreekt me tegen. Het lijkt me toch een aantal stemmen te kunnen opleveren in districten waar GroenVrij niet op de lijst staat.

Ik besef dat ik een doordrammer ben. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag gebeld met diverse instanties over de kiespas en het is me nu duidelijk!

Zodra je de oproepkaart voor de verkiezingen hebt ontvangen kun je naar je eigen gemeentehuis gaan en daar om een kiespas vragen. Je kunt dit doen tot 5 dagen vóór de verkiezingen, dus uiterlijk 17 November. Je hoeft niet uit te leggen waarom, maar het gaat er natuurlijk om dat je in een ander kiesdistrict wilt stemmen. Met die kiespas kun je in ieder ander kiesdistrict in Nederland stemmen en wel op iedere partij die daar verkiesbaar is!

In feite heb je daarbij hetzelfde recht als mensen die in het buitenland wonen, die mogen ook stemmen op wie ze willen en zijn niet gebonden aan een kiesdistrict. Dus als je op GroenVrij! wilt stemmen terwijl die partij in jouw kiesdistrict niet verkiesbaar is vraag dan gewoon een kiespas aan!

 

Binnenkort staat op onze website haarfijn te lezen in welke 8 kiesdistricten Groen Vrij! verkiesbaar is.

Voor het gemak even grofweg: Friesland, Overijsel, Flevoland, Gelderland behalve het onderste deel tussen de grote rivieren, Westbrabant rondom Tilburg en heel Noordholland, inclusief Amsterdam Weesp en Hilversum.

 

Morgen ga ik de nieuwe verkiezingsposters ophalen bij de drukker, met uiteraard een groot vet wietblad erop.

Staat vast geweldig fris en groen temidden van al die saaie posters op de landelijke verkiezings borden.

Terwijl de "oude" partijen zitten te emmeren over de AOW en Hypotheek aftrek is onze leuze: Stem Cannabis!

De poster is binnenkort ook te bewonderen én te downloaden op onze website.

 

Met Groene Groet, Uw wereldverbeteraar, Wernard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Groenvrij..

 

STEM CANNABIS?

 

vorige week was ik even op jullie site, en las het 2de partij punt.

 

''2. Iedere Europeaan mag Cannabis kweken voor eigen gebruik uit een zakje zaad van 10 stuks.

Ooit zal Cannabis legaal zijn, we dienen geleidelijk maar bewust naar die situatie toe te groeien.''

 

Ik zie dat Cannabis jammer genoeg naar de 2de plaats is verschoven, of ze stond daar al..

Is wel jammer.. als pure cannbist wil ik echt heel graag dat cannbis gelegaliseerd wordt, en is't te pijnlijk om te zien dat ze op een 2de plaats staat..

 

Het woord ''ooit'', tsja, wat ik daar van moet denken.

 

''Geleidelijk naar de situatie toe groeien''.

 

Nu ik dit een paar keer lees vraag ik mezelf echt af wat de eerste stap zal zijn en wanneeer die gemaakt gaat worden.?

 

 

 

Ik bedoel natuurlijk niet het oprichten van de partij als eerste stap..normaal na de verkiezingen moet het hele kabinet nog maanden lullen om tot regeren te komen, een soort afkicken van de echo trip die ze zich zelf aanprate in de verkiezingstrijd..

 

Ik hoop dat Groenvrij dat niet hoeft te doen, en meteen met hun partij punten kunnen beginnen..

Liefst meteen het 2de punt..

 

 

En mijn vraag is dan ook, wat is jullie eerste concrete stap naar legalisatie van Cannabis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokkie schreef: En mijn vraag is dan ook, wat is jullie eerste concrete stap naar legalisatie van Cannabis?

 

Antwoord:

Dokkie, onze eerste stap is de mensheid kennis te laten maken met Internet Democratie in de praktijk.

Het is immers door het onheuse systeem van vertegenwoordigende democratie dat Cannabis verboden is en nog steeds kan zijn. Daarom staat verandering van het politieke system bij ons op de eerste plaats.

en je weet: "goed voorbeeld doet goed volgen". Als mensen eenmaal zien hoe het systeem werkt zullen ze met minder geen genoegen meer nemen en bij hun eigen partijen een zelfde invloed eisen. Je zult zien dat die partijen eerst zullen proberen om mensen af te schepen met een aangelengde versie. Dus b.v. een forum aanbieden waarop mensen vrijblijvend kunnen kletsen in de ruimte en de heren politici mee zullen lezen en kwekken en dan als er iets is dat ze aanstaat bij Gods gratie mischien wel een aantal punten van het gepeupel zullen overnemen in hun programma. Ik noem geen namen, maar er is nu al een partij die dat zo brengt, mag je zelf uitzoeken welke partij dat is.

 

Belangrijk is verder dat we Cannabisten een normaal gezicht geven. Nu heeft men een gedemoniseerd en ge-infantiliseerd beeld van mensen die eigenlijk verslaafd zijn of minstens met een been boven de afgrond hangen. Als men inziet dat Cannabis liefhebbers over het algemeen vriendelijke types zijn die in Coffeeshops komen waar als enige plaatsen in onze samenleving mensen van allerlei nationaliteiten en rassen vreedzaam met elkaar omgaan, zal langzaam de geconditioneerde afkeer verdwijnen.

 

Maar ja, je zult begrijpen dat een middel dat mensen vriendelijker en menselijker maakt, nogal beangstigend is voor een maatschappij waar geweld, angst en agressie de norm is. Waar bezit, ego en uiterlijk belangrijker is dan innerlijke waarden. Waar mensen helemaal als de dood voor ziin is dat ze heel goed, diep van binnen snappen dat ze zelf mischien ook wel zouden veranderen als ze eens een joint op zijn tijd zouden opsteken. Dat is pas eng! Maar toch zullen ze er aan moeten wennen want deze wereld gaat ten onder aan het geloof in het slechte en zwarte. Diep van binnen weten ze het best hoor, zet ze maar eens een glaas aardolie voor en een glas Hennepolie, dan weten ze donders goed welke ze moeten drinken.

Wat leven betekend en wat de dood!

 

Pffff ,genoeg gepreekt voor vandaag, ik ga mijn verdamper aanzetten (zie http://www.de-verdamper.nl), de Rolls Royce onder de rookmachines. Eerst een half uurtje lekker warm laten worden en dan eigen oogst 2006 er in. De wereld moet het verder even zonder me doen. Heb vandaag weer een paar honder kilometer gereden op jacht naar geld voor posters en flyers. Gaat helemaal goed komen, vind altijd toffe mensen die GroenVrij! willen steunen. Het wordt de mooiste poster met het groenste en vetste wietblad erop dat ooit in een politieke campagne gebruikt werd.

Je zult het zien.................De wereld zal nooit meer hetzelfde zijn. Kijk maar op: www.groenvrij.nl

Groet, Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar moet ik commentaar op geven?

Spelfouten?

Intrseerd me niet zo. ik wigerde vroeger altijd om gramatica te leren op school en spreek vloeiend een aantal talen, heb de nodige stukken geschreven en bokejs gepubliceerd etc. het gaat toch om de inhoud?

 

Als je er geen vertrouwen hebt heb ik daar Vrede mee hoor.

Ben niet zo geneigd om tijd en energie te steken in mensen die het niet willen zien.

 

Heb hordes van die mensen ontmoet in mijn leven.

Toen ik een coffeeshop begon in 1973 "dat lukt je nooit je denkt toch niet dat een hippuie plasiek zakjes voorverpakte hasj gaat kopen? It is geen Albert Heijn of zo".

Toen ik Nederwiet ging introduceren in 1980.

"Wortd nooit iets ,je denkt toch niet dat Nederlanders Nederwiet gaan kopen en roken. Dat kunne ze immers zelf kweken en om dar nu voor te betalen! "

Of "je denkt toch niet dat ik dat spul ga verkopen, dan kan ik net zo goed mijn zaak opdoeken Dan gaat iederreen zelf kweken. Je kunt nu wel zeggen dat er straks hordes mense nederwiet gaan roeken en zlefs naar Nederland zullen komen om het hier te kopen maar dat zijhn gewoon sprookjes man, Je hebt te veel van je eigen bagger gerookt. Buitenlandse import zal altijd beter zijn en dat is wat de klanten willen rokkee. Daar weet ik alles van, laat me door jou niets aanprate hoor".

 

Etc.Etc. Etc.

Ik heb ze in alle soorten en maten gehoord en ontmoet.

De honden blaffen, maar mijn karavaan trekt verder, ajuuuus. Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe al ben ik het niet met mikeh eens wat betreft groenvrij, ik vind wel dat hij een punt heeft wat betreft je communicatie naar buiten. Prima als je je niet aan spel-regels (..) wilt houden maar in je communicatie naar buiten is het wel prettig als dat goed zit. Al is het alleen maar om van een amateur imago af te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spelfouten zijn inderdaad ergerlijk. Al houd ik er wel rekening mee dat deze partij nog maar een paar maanden bestaat en geen Scheidegger (of zoiets) secretaresses kan inhuren. Ik spreek/lees/schrijf ook meerdere talen en probeer dat grammaticaal zo zuiver mogelijk te doen, doch niemand is perfect.

Dat Internet Demokratie op numer 1 staat vind ik niet meer dan logisch. Dit neemt het argument weg dat GroenVrij alleen voor de vrijgave van cannabis staat. Eerste doel is de stem terug te geven aan het volk en daar is internet anno 2006 het ideale middel voor. Men kan zijn/haar persoonlijke mening laten horen in iedere diskussie die belangrijk is en op de plek die men wenst. Het beleid van de partij wordt bepaald door de leden, het kamerlid voorziet dmv een website de leden van informatie en vraagt welk standpunt hij moet innemen.

Is dit onrealistisch ?

Daar kun je je alleen over uitspreken nadat de zetel verkregen is.

Legalisatie is de komende 4 jaar niet te verwezenlijken, doch kijk ook eens iets verder als je neus lang is. De door ons zo vervloekte US kan ook niet langer om keiharde feiten heen. De bevolking daar zal echter nooit een voortrekkersrol vervullen, ze volgen de ontwikkelingen in Europa echter op de voet.

De vrijgave van de teelt in cannabis is een logisch gevolg van eerdere initiatieven van het Nederlandse volk. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar moet ik commentaar op geven?

Spelfouten?

Intrseerd me niet zo. ik wigerde vroeger altijd om gramatica te leren op school en spreek vloeiend een aantal talen, heb de nodige stukken geschreven en bokejs gepubliceerd etc. het gaat toch om de inhoud?

 

Als je er geen vertrouwen hebt heb ik daar Vrede mee hoor.

Ben niet zo geneigd om tijd en energie te steken in mensen die het niet willen zien.

 

Heb hordes van die mensen ontmoet in mijn leven.

Toen ik een coffeeshop begon in 1973 "dat lukt je nooit je denkt toch niet dat een hippuie plasiek zakjes voorverpakte hasj gaat kopen? It is geen Albert Heijn of zo".

Toen ik Nederwiet ging introduceren in 1980.

"Wortd nooit iets ,je denkt toch niet dat Nederlanders Nederwiet gaan kopen en roken. Dat kunne ze immers zelf kweken en om dar nu voor te betalen! "

Of "je denkt toch niet dat ik dat spul ga verkopen, dan kan ik net zo goed mijn zaak opdoeken Dan gaat iederreen zelf kweken. Je kunt nu wel zeggen dat er straks hordes mense nederwiet gaan roeken en zlefs naar Nederland zullen komen om het hier te kopen maar dat zijhn gewoon sprookjes man, Je hebt te veel van je eigen bagger gerookt. Buitenlandse import zal altijd beter zijn en dat is wat de klanten willen rokkee. Daar weet ik alles van, laat me door jou niets aanprate hoor".

 

Etc.Etc. Etc.

Ik heb ze in alle soorten en maten gehoord en ontmoet.

De honden blaffen, maar mijn karavaan trekt verder, ajuuuus. Wernard

Ooit van A.B.N gehoord ?!

 

Je mag dan wel een grootheid in de cannabis buisiness zijn, ik knap bijv al af op je foutief taalgebruik waardoor ik (en misschien anderen) nog niet eens de moeite nemen om het uberhaupt te lezen!

 

Dus bij deze..

 

'k had toch eigenlijk wel een beter en een fatsoendelijk antwoord verwacht van deze kluns wat zich een grootheid in de cannabis wereld noemt ;)

hehe al ben ik het niet met mikeh eens wat betreft groenvrij, ik vind wel dat hij een punt heeft wat betreft je communicatie naar buiten. Prima als je je niet aan spel-regels (..) wilt houden maar in je communicatie naar buiten is het wel prettig als dat goed zit. Al is het alleen maar om van een amateur imago af te komen.

Juistem whazzup je raakt de juiste snaar van de gitaar, toch nog iemand wakker gekregen :wOOt

 

Manieren om te cominuceren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wednard in mijn ogen heb je de strijd al verloren , alleen al na deze zin die jij gewoon ff neerzet als of het niks is.

 

Dit zijn jou woorden (sorry ik kan niet quoten)

Als je er geen vertrouwen hebt heb ik daar Vrede mee hoor.

Ben niet zo geneigd om tijd en energie te steken in mensen die het niet willen zien

 

Nog ff en dat gaat iedereen dat doen in de politiek. Ja je hebt een andere gedachte, dus ik ga jou niet proberen uit te leggen waar het om gaat. Doe ff normaal

 

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ertje: [ quote ] tekst [ / quote ]

 

En dan zonder de spaties, dan krijg je tekst in

zo'n vakje
:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikeh ik weet zeker dat Wernard van algemeen beschaafd nederlands heeft gehoord. Blijkbaar lees je de tekst wel want ander had je niet gereageerd. Het is overigens "..deze kluns die.." in plaats van "..deze kluns wat..".

 

Je hoeft het echt niet met hem eens te zijn maar enig respect is toch wel op zijn plaats. Quoten is een vak, maar lege regels gebruiken ook mikeh. Wil je die een beetje beperken in je post? (reeds er uit gehaald voor je, ook in het andere topic)

 

Bovendien vind ik dat Wernard je, mede gezien de negativiteit in je opmerkingen, best een lang en volledig antwoord heeft gegeven.

 

Wat betreft het feit dat op een officiële website enig niveau in taalgebruik gewenst is: Dat ben ik het met je eens, maar absoluut niet hoe je hier nu op dit moment post. Dat getuigt van weinig respect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje raar om iemand op zijn taalgebruik/spelling af te rekenen, dus als iemand het slechte nieuws keurig brengt, is het niet erg. Maar als het goede nieuws een beetje verkeerd gebracht wordt is deze persoon een stuk minder.

Een vreemde manier van gedachten in de hersenpan(want na/denken kan ik het niet noemen), de meest verrotte mensen zorgen er wel voor dat ''hun'' voorkomen wel in orde is, terwijl er MOREEL nog vele aspecten kunnen veranderen .

Maarja zo zijn heel veel simpele zielen , die alleen aan hun eigenbelang kunnen denken en maar oooohhhhhh zo bang zijn dan zij ook iets zullen moeten inleveren voor een ander.

 

Deze mensen die zo veel aan het spullen hechten zullen oh zo hard op hun bek gaan.

 

In plaats van een ander te helpen , zeik maar iemand af , DAT past waarschijnlijk meer bij je .

 

Ik heb in ieder geval heel veel respect dat er iemand is die het probeert, zoveel mensen in het blowende Nederland met een grote bek en doen hou maar. Met een houding van wat ken mij het verrotte ik heb toch me spulle in orde........ met deze instelling blijven deze mensen altijd kortzichtig en minder ontwikkeld dan iemand die zich hier WEL overheen kan zetten.

 

Het gaat om het grote idee en niet om de kleine details die afgezeken worden om niks ....

Kom maar eens met iets beters op de proppen, BIGMOUTH....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog ff en dat gaat iedereen dat doen in de politiek. Ja je hebt een andere gedachte, dus ik ga jou niet proberen uit te leggen waar het om gaat. Doe ff normaal

 

:wOOt

Ik denk dat je dat toch een beetje verkeerd ziet of interpreteert Ert. Ik denk dat Wernard in zijn leven al heel wat heeft bereikt op dit gebied en al wellicht wat levenswijsheid heeft opgedaan in het "bekeren van andersdenkenden". Wernard is geen evangelist die kost wat het kost anderen probeert te "bekeren tot het ware geloof". Hij heeft een visie en een mening, en durft daar zijn nek heel ver voor uit te steken, dat deed hij vroeger, dat doet hij nu. Ik vind dat je daar ook wel een beetje respect voor mag hebben. Je hoeft het helemaal niet eens te zijn met het programma en de insteek, maar hier is een man die er tenminste wat aan probeert te doen met een in mijn ogen realistische visie.

 

Lees de Q&A op de site maar eens. Een inhoudelijke dscussie vind ik prima en ik weet ook dat je die prima met Wernard kunt voeren, maar waar het het hier in godsnaam over?

 

Bovendien heb ik Wernard nog nooit horen zeggen dat hij een grootheid in de cannabis wereld is. Dat zeggen anderen over hem. Enig respect en context is toch wel op zijn plaats in deze discussie.

 

Over normaal doen gesproken: Doe jij ook effe normaal met je ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...