Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bernie

Boeven

Recommended Posts

Zijn er al toppen gestolen hier op het forum,ik heb nl de eerste bezoekers al gehad maar deze waren zo slim om toch te zien dat de toppen nog verre van rijp zijn verwacht ze aanstaand weekend weer.

 

Van de 6 stuks die ik buiten had staan heb ik er nu 3 gerooid wat goed ging en ze groeien gewoon door in hun 45 liter pot.(ik had ze een maand voor het rooien uit de pot naat de volle grond verplant).

 

Zaterdagnacht zijn er weer boefjes bij mijn planten geweest en deze hebben 3 takken aan de stam afgebroken en de toppen eruit gebroken bij 2 verschillende planten.

 

Als je toch toppen wilt stelen neem je toch een snoeischaar mee..Of hoe dom is dat volk. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een boobytrap ervoor leggen :smoke :(

 

ohja, graaf gelijk een gaatje waar je de boef in kunt flikkeren :no

 

Volgend jaar plantjes er bovenop en je hoeft niet eens voeding te geven :wOOt

 

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat betekent dat je meer moet doen haha...

 

Misschien een kuil ofzo?? Iets met electriciteit?? Camera??

 

Succes,, wel kk dat ze gejat zijn man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tering man, ik zou daar dus echt niet tegen kunnen. Als ik iemand sniper die bij mn planten komt komt ie daar iig niet meer weg. Als ik zie dat er mensen geweest zijn die erop uit zijn dan graaf ik een gracht om mn plantjes en dan doe ik er wel wat scherpe stokken in :no

 

Succes iig met de laatste loodjes! (spannend he, net als sintgerklaas vroeger, het komt bijna :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om je vraag te beantwoorden ja er is al gestolen. Meerdere topics voorbij zien komen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan zo'n buitenlamp met bewegingsensor bij je planten hangen, schrikt vaak wel af, als je een beetje handig bent kan je die sensor doorlussen met een trafo waar je een zoemer of bel op aangeloten is, weet je meteen of er ongewenst bezoek is :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, zullen je plantjes ook fijn vinden. (NOT)

Elke keer als er iets beweegt staan ze vol in het licht. Gaan ze van stressen. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn van die kleine personal alarms te koop,

verstop die tussen je plant,verf de personal alarm desnoods groen(camouflage)en verbind die met een dun visdraadje aan enkele toppen.

als iemand de top er af trekt,trekt ie t koordje van de personal alarm uit t apparaatje,

er gaat een signaal af,in t donker kunnen ze niet zo snel de personal alarm vinden,

en zullen uit paniek wegrennen,gezien het schelle geluid wat zo''n dingetje maakt.

 

gewoon op elke plant 1,die op de grootse top zetten,(liefst meerdere)

vroeger lagen ze bij de blokker voor 1 euro in de eurobak.

 

greets

lee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen ik heb er nu een 150W bouwlamp met zo,n hitte sensor bij staan je kunt onmogelijk in de buurt van de planten komen maar de planten staan 100M van mun huis af verder heb ik als de lamp word geschakeld een transformatortje gehaald die van 220V 12V maakt en op die 12V heb ik een alarm toeter aangesloten vlak bij ons huis.

 

Dus iemand op 10M bij de planten komt gaat de lamp aan en staan de boeven vol in het licht en er komt een geluid waar je gek van word ook als het verekte hard waait hoor je het in huis nog goed.

 

Verder heb ik overal gaten van 30X30cm gegraven van 50-60cm diep en die bedekt door er dunne platic platen op te leggen en daar weer zand en onkruid op,en als je het niet in de gaten heb kun je pijnlijk terecht komen in zo,n gat.

 

Maar die planten moeten nog zeker een maand en ik had de boeven wel later verwacht.

 

En vorig jaar ben ik erbij gekomen toen ze aan het steler waren....En ik had ze dit jaar niet terug verwacht.

 

Maar geloof me ik heb nu andere ideeen....ooit iemand een sigaret uitgeduwt op zun voorhoofd,dat ga ik dit jaar doen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel oppassen als je niet thuis bent... zal niet de eerste keer zijn dat de politie op de herrie afkomt en je tuintje vind in een poging de sirene te laten zwijgen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het zo'n 20 jaar geleden ook meegemaakt, 10 planten in de tuin, woonde nog bij mijn ouders.

Trokken ze gewoon de hele plant eruit, maar dat lukte ze maar bij een paar planten. Ruim drie meter hoog, stammen zo dik als je pols (kleintje dan). Je kon echt zien dat ze als gekken aan mijn planten waren gaan sjorren, en ff wat takkies afbreken lukte ook niet......

Had toch nog leuke oogst, 2 kilo ofzo. Wat "vrienden" gingen knippen, wat er overbleef was paar onsjes.......

Laatste ook weggegeven en zelf op gerookt, was ook meer bezig voor de lol. Mijn moeder verzorgde ze nog het meest hahaha.

Jaar daarop had ik er 5 staan, ruim een maand voor dat ze klaar waren gejat, stammen netjes door gezaagd. Was nog lang niet klaar, wat een debielen. Ben er toen maar mee gestopt, buiten dan. Vriend van doet het nog steeds, elke jaar weer gelul. Maar hij heeft wel 2 brute honden, en zo'n lampie wat aanspringt. Ben benieuwd dit jaar of ie nog wat overhoudt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de politie zullen wij hier weinig last hebben want ik woon erg vrij het dichtbijzijnde huis is ruim 200M weg,en wij hebben ook 2 honden 2 Rottweilers 2 teven maar 1tje ligt erin huis en de andere zit in zun hok bij huis 100m van de planten vandaan en die waakt wel maar als ie niks hoort doet ie ook niks dus aan die beesten heb ik niks en ik ga de kooi niet bij de planten neerzetten.

 

Maar ze hebben me ooit 25planten op een rij de toppen gestolen en die waren wel rijp,vorig jaar had ik er 13 staan en die waren nog niet helemaal rijp maar de boeven kwamen elke dag wel een poging doen.(waren van die 16 jarige jongens)

 

En nu heb ik er maar 3 meer staan hier thuis omdat ik het risico niet wil hebben dat MR agent komt buurten en als ze me die 3 die er nu nog staan stelen heb ik er vrede mee,maar ik zal er alles aan doen om het niet laten te gebeuren.

 

En die boeven komen op tijdstippen dat ik niet thuis ben verwacht ik(worden ook slimmer en willen me niet meer persoonlijk ontmoeten),afgelopen zaterdag was het kermis in het dorp langs ons en daar was ik en toen had ik bezoek in de achtertuin.

 

En aanstaand weekend ben ik er wel maar denken zij van niet (weer een kermis in de buurt) en dan zal ik eens tussen 11 en 2 buiten bij die planten gaan zitten met een pijp in mijn handen en een pilsje erbij...kijken of ik ook wat tegenkom wat zich niet op onze grond hoort te bevinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou een camera ipv een pijp meenemen... kan je altijd nog een Dief schandpaaltje maken van die tronies...

violence is never the answer...

 

pies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mee eens, maar een beetje door elkaar schudden..... Of ze zo laten schrikken dat ze in hun broek pissen.

Maar kijk inderdaad maar een beetje uit, voor hetzelfde een paar lef gozertjes van 15-16, stoer messie op zak enzo. Maar waarschijnlijk als ze komen en er springt licht aan, en je komt tevoorschijn gaan ze wel rennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja, 1 klein guerrilla/verwildert plantje wat in de tuin van m'n (nu gesloopte) kraakpandje stond is geript, zit er niet echt mee eigenlijk, ik heb in de tuin van m'n huidige huis toch nog het 1 en ander staan. vervelender vind ik dat die gast eerder in het jaar daar dus ook uitgerekend de grootste papaverbollen die ik voor het zaad heb laten staan heeft meegeript.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet ook flink uit kijke ja de laatste tijd met die jongeren, want er loopt me een sjorem rond.

En meestal komen ze ook nog met een groepje. En dalijk lopen die mafketels ook nog met mes of weet ik veel wat rond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik woon niet in Sluis ik woon ergens tussen Venlo en Venray,maar goed ik weet wie er proberen te stelen en als er 1 rijpe top weg is zal ik eens met een paar man hun hangplek bezoeken...

 

Ze waren afgelopen jaar zo slim om overdag vol in het dag licht mijn planten proberen te stelen....

Man man man dat volk heeft het IQ van een lieveheersbeestje,en ze zijn hardleers.

 

Maar ik heb vandaag weer wat gezien wat mij 100% niet aanstaat,30-40meter vloog zo,n parachute met een motor zo,n PARAMOTOR zoals ze die dingen noemen en hij vloog recht boven mun planten en was foto,s aan het maken (zag lichtflitsen vanmorgen om 11 uur en het was bewolkt hier) en toen draaide dat kutding zich en vloog weer precies over die planten..

Vertrouw het voor geen 5 cent...

 

Ik vind het hier maar druk in de lucht de laatste tijd ik tel op een gewone dag soms wel 3 helicopters en 7 vliegtuigjes die laag vliegen en op zaterdag vliegen er de heledag van die kleine vliegtuigjes rond,er is meer volk in de lucht dan op de weg hier. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag hiere ook ,

constant ne 'blauwe' helicopter die hier rondcirkelt ,...?

 

nu weet ik waarom :

t ' Is nml. 'flikkendag' hiere :wOOt (was dus niet voor mijn 1 nl-plantje :no ),

 

EDIT ,wat mss ook kan helpen is gewoon een plakaatje van 'HIER WAAK IK', met een

foto van een pittbull ofzo ,aan je hekken hangen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kun je een bewegingssensor kopen, met een alarm/bel eraan gekoppelt, voordat je gaat pitten doe je de stekker in het stopcontact, dat zou ze toch moeten afschrikken!

 

rippers pfff...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je nog wat kunnen oogsten?

En heb je nog iets aan het alarmsysteem gehad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...