Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The Afghany Warrior

Veiligheid Staat Voorop "selfmadepipes" Zijn Levensgevaarlijk.

Recommended Posts

Niks aansmeren. Gezamelijk hobby projectje. Althans, zo zie ik het... en een stuk staal is geen verboden item ofzo... bho verkopen is uberhaubt niet aan de orde...

50 euro. Meer mag zoiets niet kosten. Maar liefst niet meer dan materiaal kosten +5% eh.

de okief extractor kost 45US, 30 cm (12") lang, 2.54 (1") dia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat er over veiligheid begonnen word :no

Maar om nu de bho extractie op een forum te zetten waar de minderjarigen rondhangen is op zich al vragen om problemen. Dat heb ik dus nooit begrepen.

 

 

Groeten Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites
En tyripjes heb je in allerlei soorten en maten, wij hebben op het werk dikke varianten die 100'en kilo's kunnen dragen, als zon dikke er eenmaal goed omheen zit, is deze misschien sterker dan een metalen bandje

 

goede ontwikkeling die veiligheidsvoorschriften :no

 

alleen het verhaal over het tyripje klopt volgens mij niet. het gaat namelijk niet om de sterkte ervan. ik geloof best dat het tyripje niet knapt, maar hij schijft er wel van af. een tyrip is glad en schuift sneller als een slangeklem, die kan je ook veel harder aan draaien!!!

 

veel succes verder, BHO-smokin-junks!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooi dat er over veiligheid begonnen word :no

Maar om nu de bho extractie op een forum te zetten waar de minderjarigen rondhangen is op zich al vragen om problemen. Dat heb ik dus nooit begrepen.

Groeten Citroax

Dat vind ik ook wel een hele goeie. Maar ja, hetzelfde kunnen we zeggen over het maken van bommen en explosieven.. Maar inderdaad een goed punt. Gooi ik in de groep. Overigens moeten we ook niet heiliger zijn dan de paus, ergens anders op het net is deze info ook volop te vinden. Daarnaast is een binnenkweek met 100 plantjes ook strafbaar, dus waar ligt de grens he? Maar goed, ik gooi het in de mod meeting.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luister naar TAW, hij weet wat hij doet en de veiligheidsmaatregelen waar hij het over heeft zijn stuk voor stuk erg logisch. Enige minpuntje is de vermelding dat'ie altijd knetterstoned is. Dat is voor TAW waarschijnlijk the way to go. Maar dat lijkt me dan weer een punt waar de gemiddelde blower een flinke steek kan laten vallen. Dus zie ik onze forumleden liever helder dit proces in gaan.

Persoonlijk ben ik ook wel voor een veiligheidsbril overigens. Bij alles waar je met materialen onder druk werkt (en die ergens uit kunnen spuiten niet te vergeten) lijkt me dat een vereiste. In de open lucht werken lijkt me in ieder geval een randvoorwaarde die je nooit mag vergeten.

 

Als je het op een andere locatie wilt maken als waar je woont heb je ook wel erg ruim de tijd nodig. Je wilt zeker niet gaan verplaatsen met een bak vloeibaar gas (zelfs niet een beetje!!).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat vind ik ook wel een hele goeie. Maar ja, hetzelfde kunnen we zeggen over het maken van bommen en explosieven.. Maar inderdaad een goed punt. Gooi ik in de groep. Overigens moeten we ook niet heiliger zijn dan de paus, ergens anders op het net is deze info ook volop te vinden. Daarnaast is een binnenkweek met 100 plantjes ook strafbaar, dus waar ligt de grens he? Maar goed, ik gooi het in de mod meeting.

 

100 planten zijn ook strafbaar mee eens, maar daar hoef je niet met gevaarlijk gas te werken onder druk, wat dus ijskoud gaat worden en daarbij je heel dicht bij de explosie grens werkt.

Een gas onder druk in een pijp, doe daar de juiste hoeveelheid zuurstof bij en KABOEM ,een vonk is niet eens nodig!! Het leed is niet te overzien. Ik denk ook niet dat ouders ermee instemmen als hun 16?? jarige zoon of dochter hier mee (stiekem) gaan experimenteren. Waarschijnlijk met fout materiaal want het moet zo goedkoop mogelijk anders is het wekelijkse 10-tje zakgeld op :no

Persoonlijk vind ik dat bho ook niet op een wiet(softdrugs) forum thuis hoort maar dat is dan ook persoonlijk. Als je dan een minimale jeugdgrens aanhoud van 16 jaar dan moet je daar ook naar handelen.

Het verslag van TAW is een mooi verslag, heb het ook gelezen en gevolgd. Hij heeft het geleerd van een persoon die verstand heeft van dat soort zaken, theorie EN praktijk gezien en is het toen waarschijnlijk zelf eens gaan doen. Deze jongens lezen alleen de theorie en zien de praktijk niet, dat kan the missing link zijn.

En ook nog een belangrijk punt is denk ik: mocht er wat fout gaan en het wordt bekend dat de info van dit forum afkomt dan is direct de goede naam van het forum naar z,n malle moeren.

 

Ik ben mijn zegje kwijt, ik wil hiermee niemand mee tegen de schenen schoppen laat ik dat voorop stellen, ik bekijk dit uit het oogpunt van een ouder

 

Groeten Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo,

 

Ik zie sterke punten voorbijkomen, daar moet ik ff op reageren.

 

Eigenlijk is dit onderwerp alleen voor 18+ dus kunnen we dit niet afschermen voor een 18+ afdeling ?

 

Ik voel me inderdaad verantwoordelijk en de naam van het forum kon wel is helemaal exploderen door een dode of zwaar verbrande BHO tiener.

 

Misschien moeten we het verwijderen maar het komt weer terug in de Growguide en dan op zijn nederlands.

 

Dus voordat we commerciele pijpen gaan maken voor de massa wil ik dit allemaal afwachten.

 

Tot die tijd is het een vrijhaven voor iedereen ...

 

De tekst van Psyvision is niet heilig en niet van mij iedereen kon het downloaden voor jaren van Overgrow.

 

Groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we dan maar meteen het hele indoor kweken verbieden op het forum want o wee o wee een of andere simpele ziel zal z'n draadjes verkeerd verbinden en doormiddel van kortsluiting een brand veroorzaken..

 

Ik vind het een beetje ver gaan om uberhaupt al na te denken om de butaan extracties te weren van het forum omdat er "minderjarigen" op het forum rondhangen.. Er zijn zat oudere mensen die geen ruk verstand in zich hebben. Iedereen doet zoiets op z'n eigen risico, hoe wietforum voor eventuele ongelukken aansprakelijk gesteld kan worden snap ik niet. Of er moet natuurlijk een vreselijk domme tutorial ergens hier staan waar je defecte pijpen mee kan maken, maar die zie ik nergens staan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de ene kant ben ik het helemaal met je eens blowmonkey, maar aan de andere kant.....hasjolie maken is volgens mij toch ff wat zwaarder dan wiet kweken. Ik kan het me voorstellen dat het forum gezeik krijgt als het te ver gaat in de instructies over hoe je een en ander kan realiseren. Maaaaarrrrrr, aangezien het allemaal met flinke waarschuwingen gepaard gaat zal het allemaal reuze meevallen denk ik. Zo gaat nu ook niet iedereen aan de doornappel :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een honeybee extractor,

ik maak het redelijk veilig.

 

maar dat spul is te sterk, je komt er gek van denkik.

ik raad dit echt niet aan om veel te gaan roken. paar keer jaar vind ik kunnen.

je voelt je hersens zitten, ......, het is gewoon te.

het extraheren van olie is ook illegaal, dus dat komt er allemaal maar bij he.

 

veiligheid creeer je zelf, niet enkel bij kweken, maar bij alles wat je doet.

mensen die dit laten zien op het forum hier mogen zich zeker niet schuldig voelen.

Denk eens na hoe een autoverkoper zich moet voelen, of een sigaretten handel.

Schuldgevoel is ok, maar leef er niet naar.

 

groets esko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet een appel niet met een peer vergelijken. kweken is niet spelen met gas. wiet is niet zo sterk dan olie. sluit je draadjes verkeerd aan, dan gaat de zekering erdoor en werkt het apparaat niet. doe je een extractie niet goed kost het ledematen of levens. jij ziet niet in waarom een forum een slechte naam daardoor kan krijgen als er iets vreselijks gebeurt en er naar buiten komt dat het hier in geur en kleur verteld word?

 

@ taw, je hoeft je niet verantwoordelijk te voelen of te verontschuldigen. ik vind het gevaarlijk dat goedje te maken en helemaal door de jonkies zonder goede praktijk voorbeelden, want zeg nou zelf, theorie is nog geen praktijk toch?

je zei zelf: het is een open discussie en laat je gedachten en je gevoel de vrije loop gaan. dat heb ik dus gedaan.

 

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind BHO en de gevaren ervan ook wel wat anders dan binnen kweken inderdaad. Laten we wel wezen, een goed ingerichte ruimte is niet per definitie gevaarlijk. BHO maken is altijd gevaarlijk. Om nou iemand onvolwassen te noemen voor zijn mening vind ik overigens ook wat "minderjarigs" hebben. BM geeft zijn mening. Je hoeft het daar niet mee eens te zijn maar je hoeft ook niet denigrerend te doen citroax. Je punt is luid en duidelijk ook zonder dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt gelijk whazzup! heb het bericht aangepast.

excuses blowmonkey.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
je moet een appel niet met een peer vergelijken. kweken is niet spelen met gas.

 

Indoor kweken kan net zo gevaarlijk zijn als het "spelen met gas"..

 

wiet is niet zo sterk dan olie.

 

En? Wat voegt dit toe aan je argument..? Alleen maar omdat zoiets sterker is en als harddrug wordt beschouwd wil helemaal niets zeggen. Dezelfde werkzame stoffen zitten in de olie als in de wiet. Als je denkt dat dit het "gevaarlijker" maakt, dan heb je het simpelweg fout..

 

sluit je draadjes verkeerd aan, dan gaat de zekering erdoor en werkt het apparaat niet. doe je een extractie niet goed kost het ledematen of levens.

 

Nooit gehoord van huizen die afbranden door kwekers die laconiek hun shit hebben aangesloten? Ach nee, natuurlijk niet, dat gebeurt nooit..

 

jij ziet niet in waarom een forum een slechte naam daardoor kan krijgen als er iets vreselijks gebeurt en er naar buiten komt dat het hier in geur en kleur verteld word?

 

Nee. Dat zal niet gaan gebeuren. Ik ben een pessimist maar dit vind ik gewoon te ver gezocht.. Ooit wel eens op Overgrow geweest? Duizenden mensen hebben daar waarschijnlijk over extracties gelezen en het uitgevoerd.. Ooit iets over klachten gelezen? Ik niet.

 

Laten we wel wezen, een goed ingerichte ruimte is niet per definitie gevaarlijk. BHO maken is altijd gevaarlijk.

 

Je kan het tot op zekere hoogte met elkaar vergelijken. Het is gevaarlijk om zonder goede instructies een growroom te maken. Doe je dit onzorgvuldig, kan het desastreus foutgaan. Hoe beter de waarschuwingen en uitleg, hoe minder kans je loopt om fouten te maken. Dit is precies hetzelfde voor het maken van een BHO pijp.. We verkleinen de risico's door waarschuwingen en een goede uitleg te geven.

 

Maar laten we het vooral van het forum weren. Dan kunnen mensen mooi de fout in gaan zonder eventueel om hulp te kunnen vragen. Ik zou dat zeker geen goede zaak vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel huizen branden af door kaarsen, en hoeveel door wiet kweken? Ik zou het wel eens willen weten.. Ik ben het in principe met blowmonkey eens, maar je moet toch voorzichtig zijn... en .. ben je de laatste tijd nog wel eens op OG geweest?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Indoor kweken kan net zo gevaarlijk zijn als het "spelen met gas"..

ja me dunkt. Een appel schillen kan net zo gevaarlijk zijn als zwaarvechten. Ik vindt direct explosiegevaar door een moment van onachtzaamheid, het per ongeluk opsteken van een sigaret met alle gevolgen van dien toch wel wat anders dan eventueel als je niet echt uit je doppen kijkt kortsluiting veroorzaken toch van een heel andere orde BM.

En? Wat voegt dit toe aan je argument..? Alleen maar omdat zoiets sterker is en als harddrug wordt beschouwd wil helemaal niets zeggen. Dezelfde werkzame stoffen zitten in de olie als in de wiet. Als je denkt dat dit het "gevaarlijker" maakt, dan heb je het simpelweg fout..

Ik ga er vanuit dat je wel eens hasholie gerookt heb en dan kun je het toch moeilijk oneens zijn met de stelling dat dit wel een erg sterk vedovend middel is en daardoor potentieel zeer gevaarlijk.

Nooit gehoord van huizen die afbranden door kwekers die laconiek hun shit hebben aangesloten? Ach nee, natuurlijk niet, dat gebeurt nooit..

Juist. En dat geeft het kweken een hele slechte naam. Ik denk dat we het daar toch allemaal wel over eens zijn. Ik blijf toch bij mijn stelling dat je dat eenvoudig goed en veilig kan doen. BHO maken is en blijft hoe je het ook doet een risicovolle aangelegenheid door het proces zelf, niet hoe je het uitvoert.

Nee. Dat zal niet gaan gebeuren. Ik ben een pessimist maar dit vind ik gewoon te ver gezocht.. Ooit wel eens op Overgrow geweest? Duizenden mensen hebben daar waarschijnlijk over extracties gelezen en het uitgevoerd.. Ooit iets over klachten gelezen? Ik niet.

tja, weet ook niet of mensen zo trots zullen zijn op die mislukkingen om dat te delen.

Je kan het tot op zekere hoogte met elkaar vergelijken. Het is gevaarlijk om zonder goede instructies een growroom te maken. Doe je dit onzorgvuldig, kan het desastreus foutgaan. Hoe beter de waarschuwingen en uitleg, hoe minder kans je loopt om fouten te maken. Dit is precies hetzelfde voor het maken van een BHO pijp.. We verkleinen de risico's door waarschuwingen en een goede uitleg te geven.

Nou daar vind ik dus dat je vergelijking mank gaat. Ook al maak je een goede pijp, werken met een kom borrelend vloeibaar gas is en blijft veel en veel gevaarlijker dan plantjes kweken onder een lamp. Een cake bakken kan ook desastreus aflopen als je het gas in de oven niet aansteekt.

Maar laten we het vooral van het forum weren. Dan kunnen mensen mooi de fout in gaan zonder eventueel om hulp te kunnen vragen. Ik zou dat zeker geen goede zaak vinden.

lol ik zou het wat anders formuleren maar goede voorlichting over de gevaren en een goede informatieverstrekking is beter dan het dood te zwijgen.

 

 

Hoeveel huizen branden af door kaarsen, en hoeveel door wiet kweken? Ik zou het wel eens willen weten.. Ik ben het in principe met blowmonkey eens, maar je moet toch voorzichtig zijn... en .. ben je de laatste tijd nog wel eens op OG geweest?

Er zijn echter wel héél erg veel mensen die kaarsen branden. En ook heel erg veel die het dus klaarblijkelijk wel veilig doen. Ik zou durven stellen dat kaarsen branden relatief minder brandgevoelig is dan een onbemande kwekerij lol

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er zijn echter wel héél erg veel mensen die kaarsen branden. En ook heel erg veel die het dus klaarblijkelijk wel veilig doen. Ik zou durven stellen dat kaarsen branden relatief minder brandgevoelig is dan een onbemande kwekerij lol

 

Hm. Ik denk dat je je vergist, werkelijk. Een onbemande kaars is ook linke soep hoor! Sigaretten, vuurwerk, kaarsen, bosbrand! Ik heb ze allemaal meegemaakt bij mezelf of bij vrienden.. ok die bosbrand was in Australie..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hm. Ik denk dat je je vergist, werkelijk. Een onbemande kaars is ook linke soep hoor! Sigaretten, vuurwerk, kaarsen, bosbrand! Ik heb ze allemaal meegemaakt bij mezelf of bij vrienden.. ok die bosbrand was in Australie..

ik weet zeker dat er percentueel meer onbemande kwekerijen affikken dan huizen waar kaarsen gebrand worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja me dunkt. Een appel schillen kan net zo gevaarlijk zijn als zwaarvechten. Ik vindt direct explosiegevaar door een moment van onachtzaamheid, het per ongeluk opsteken van een sigaret met alle gevolgen van dien toch wel wat anders dan eventueel als je niet echt uit je doppen kijkt kortsluiting veroorzaken toch van een heel andere orde BM.

 

Snap je dan niet dat ik een analoog maak..? Mijn hele punt is gewoon; voorlichting. Doe je best en probeer dit soort dingen van het forum te weren omdat het potentieel gevaarlijk is, maar dan kan je blijven mierenneuken..

 

Ook al maak je een goede pijp, werken met een kom borrelend vloeibaar gas is en blijft veel en veel gevaarlijker dan plantjes kweken onder een lamp. Een cake bakken kan ook desastreus aflopen als je het gas in de oven niet aansteekt.

 

Iemand die z'n growroom slecht aansluit kan net zo gevaarlijk zijn of gevaarlijker als iemand die met een pijpie gas staat te spelen. Brand kan meerdere levens betekenen en een ontploffende gaspijp de uitvoerende mensen, meestal 1.

 

Een cake bakken is common knowledge. Een growroom aansluiten en een BHO extractie pijp maken allebei niet. De plaats waar je voor deze 2 onderwerpen meestal je vragen kan stellen is op een forum zoals deze; een wietforum.

 

Ik ga er vanuit dat je wel eens hasholie gerookt heb en dan kun je het toch moeilijk oneens zijn met de stelling dat dit wel een erg sterk vedovend middel is en daardoor potentieel zeer gevaarlijk.

 

Wat, een, onzin. Potentieel zeer gevaarlijk.. Hoe precies? Is wiet "potentieel zeer gevaarlijk"..? Nee. Hoe kan hash olie zo gevaarlijk zijn als het precies dezelfde werkende stoffen bevat als wiet? Omdat het geconcentreerd is? En..? Ooit wel eens van een fatale overdosis gehoord? Dacht ik al, die bestaan niet.. Als je met psychoses aan komt zetten, dat gaat ook niet op. Mensen hebben daar een pre-dispositie voor, kan met wiet EN hash olie even snel gebeuren.

 

Hash olie is NIET "potentieel zeer gevaarlijk".. Het is juist een stuk MINDER "gevaarlijk" dan wiet is omdat het minder of geen overbodige stoffen bevat die "misschien" ----EDIT---- en andere long problemen kunnen veroorzaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja BM, we zijn het dus gewoon met elkaar oneens. Jij vindt dat een lamp en een timer en relais aansluiten even gevaarlijk is als met een kom vloeibaar gas spelen. En gelukkig mogen we het ook met elkaar oneens zijn hehe :no. Ieder mag zijn eigen conclusies trekken. Laten we er maar niet verder op doordebatteren als we het zo fundamenteel met elkaar oneens zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn 3 keren geweest op dit forum dat ik dacht o jee ...

 

O nee 4x

 

op 1 The Vertimec Scandal ( onkundig gebruik)

 

op 2 the Magnet Man ( aanzet tot diefstal)

 

op 3 BHO in Cola Cans (onkundig gebruik)

 

op 4 Genetic Altering Chemicals that could make u impotent for the rest of your life. ( onkundig gebruik)

 

Deze 4 items zouden beter in een adulthoek thuishoren.

 

 

Of BHO nou lekker is of niet, verslavernder dan coke of niet dat maakt niet uit.

 

Mogen kinderen onder de 18 dit soort zaken lezen en uitproberen dat is de vraag.

En moeten wij als forum daar bij stil staan wat de gevolgen zouden kunnen zijn ?

 

De discussie gaat daar over .....

 

Toch ?

 

Groet

 

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informatie is informatie. Informatie kan gevaarlijk zijn. Toch is het geheimhouden nog gevaarlijker. Je krijgt dan juist half ingelichte mensen, die tyraps om een colablikje binden.

 

Ik vind dus, dat dit soort onderwerpen wel degelijk besproken moeten kunnen worden, de site zelf moet daar dan alle mogelijke rode waarschuwing borden omheen zetten.

 

Ook moet de info van de site, middels een sticky b.v. superveilig zijn. Ik vind het sowieso onverstandig om commerciele apparatuur via het forum te verkopen, dus het kan beter alleen informatie zijn.

Als iemand een hobby projectje opzet met veilige zelfbouw tubes, kan ik dat alleen maar waarderen, en diegene die ze aanbied moet duidelijk maken dat het alleen 18+ is.

 

Ik denk dat zo de veiligheid het beste word gedient, maar ik ben uiteraard zo maar iemand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lastige punten, recht tegen over elkaar staande meningen etc etc. Ik denk dat de meesten het er toch mee eens zijn dat het hier de goede plek is om de juiste voorlichting te geven. Ik denk niet dat het een stickey hoeft te zijn, maar wel aanwezig. De zoekfunctie vind het topic dan wel voor diegene die er mee aan de gang wil. Pijpjes maken en verkopen gaat natuurlijk via pm, dat snapt iedereen wel denk ik.

 

De vraag die TAW stelt vind ik wel lastig. Moeten mensen onder de 18 geweerd worden van deze informatie? Moeten hun ouders maar regelen dat ze niet op dit soort sites kunnen komen? Google censureren? Geen makkelijke links maken van BHO topics zodat google ze niet vind? etc etc.

 

Ik denk dat het toch het beste is zoals ik hierboven beschreef. Wel aanwezig, maar alleen als informatie. Internet is een nog redelijk vrije wereld, waar iedereen zelf verantwoordelijk is voor wat hij doet, laten we dat vooral zo houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er zijn 3 keren geweest op dit forum dat ik dacht o jee ...

 

O nee 4x

 

op 1 The Vertimec Scandal ( onkundig gebruik)

 

op 2 the Magnet Man ( aanzet tot diefstal)

 

op 3 BHO in Cola Cans (onkundig gebruik)

 

op 4 Genetic Altering Chemicals that could make u impotent for the rest of your life. ( onkundig gebruik)

 

Deze 4 items zouden beter in een adulthoek thuishoren.

Of BHO nou lekker is of niet, verslavernder dan coke of niet dat maakt niet uit.

 

Mogen kinderen onder de 18 dit soort zaken lezen en uitproberen dat is de vraag.

En moeten wij als forum daar bij stil staan wat de gevolgen zouden kunnen zijn ?

 

De discussie gaat daar over .....

 

Toch ?

 

Groet

TAW

 

 

Het gehele forum is vanaf 16 jaar, dan moet je niet nog een hoekje gaan afschermen voor 18+, dikke onzin lijkt me, je hebt de voorwaarden geaccepteert voor 16 plus, krijg je dat soort shit, ik kan me nu ook aanmelden onder een andere nick met een geboortedatum van 1983 oid. en er alsnog bijkunnen desnoods op een andere IP

 

Er is in het algemeen wel wat info te vinden over BHO en het maken ervan op het internet, ook op andere sites, en als iemand van 16 of 17 dus dan zo onverstandig wil zijn om zelf met een lowbudget bho proberen te fabriceren, moet hij dit maar fijn doen.

Daar kan de site niet voor aansprakelijk gesteld worden (toch?)

Mensen van 16 en 17 jaar kunnen zelf verstandig en wijs genoeg zijn om dit op een veilige verandwoorde wijze te maken, misschien wel beter dan een 30 jarige, wie zegt dat ouddom wijsheid is? en dat 18 plussers dit veiliger doen??

 

Kortom een beetje crap dus.

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...