Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

G-dogg

Growshop Praat

Recommended Posts

Hej dan maar effe een combo...

 

:P

 

Vandaag wist de growshop medewerker mij wijs te maken dat je 4 x 600 gewoon in een stekkerdoos kan drukken ZONDER PROBLEMEN.

 

Kijk opzich KAN het wel ja ,maar hij claimd dat zelfs zonder enig relais in wat voor vorm dan ook geen probleem zou geven .

 

Natuurlijk weet ik wel dat het niet al te slim is ...maar i.v.m. kosten (ja weer ja k moet ook leven) :wOOt

Nu is de vraag :

Ik weet dat een normaal relais 20 e +- kost maar ik ben niet zow een techneut ook al is het niet zo moeilijk

kwil er niet aan beginne , liever koop ik relaiskast maarjah die kosten ook een aantal pegels aangezien je ze hier in de regio niet per 4 x 600 verkopen maar 8 + . ben je al snel 140 kwijt.

 

Toen viel mijn oog op een relaislijst..zow een blauwe door omnirex geschakeld en waarschijnlijk inclusief een relais van binnenin, prijs was te doen maar : is die wel zo veilig voor 4 x 600 ?

 

En ik zag r nog 1tje bij Alien..die schakelde 3 x 600 wat

Digital Relaix 30 Amp. 18 euro nog wat

 

Welke zouden jullie kopen zou je in mijn schoenen staan

n dus geen relaiskast voor de lolbroeken ertussen. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap niet wat je nu wil weten....je kan geen schakelkastje maken zeg je....en je weet dat 4x600 niet op een stopcontact kan zonder relais...en je vind zo'n omnirex relaiskast te duur.

 

Dus???

 

Gr mobie......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snap niet wat je nu wil weten....je kan geen schakelkastje maken zeg je....en je weet dat 4x600 niet op een stopcontact kan zonder relais...en je vind zo'n omnirex relaiskast te duur.

 

Dus???

 

Gr mobie......

 

 

als je de laatste regels ook aandachtig had gelezen..had je misschien antwoord op z'n vraag gegeven ipv z'n post samen te vatten in 2 regels...

 

er staan onderaan zijn post :

 

Welke zouden jullie kopen zou je in mijn schoenen staan

n dus geen relaiskast voor de lolbroeken ertussen. :wOOt

 

dat is zijn vraag :smoke

 

bedoel hier niks persoonlijks mee maar valt me zo vaak op dat mense van die halve antwoorde geve omdat ze gewoon niet goed leze... :P

 

greetz thug :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het dan zo goedkoop mogelijk moet zou ik er 2 van deze nemen.

digitalrelaissystem.jpg

 

Gewoon 2 op elke timer zit je voorlopig goed.

Maar wel ff sparen voor een echte.

Ik heb met deze geen ervaring, maar voor dat geld zeg ik dat het nooit heel lang goed kan gaan.

 

Spock.

 

Ps die vent van je shop is gek, om je dat advies te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als het dan zo goedkoop mogelijk moet zou ik er 2 van deze nemen.

digitalrelaissystem.jpg

 

Gewoon 2 op elke timer zit je voorlopig goed.

Maar wel ff sparen voor een echte.

Ik heb met deze geen ervaring, maar voor dat geld zeg ik dat het nooit heel lang goed kan gaan.

 

Spock.

 

Ps die vent van je shop is gek, om je dat advies te geven.

 

 

Jah die is opzich een hele goeie kerel , want k kom echt vaak daar maar hij is me wat te gemakzuchtig soms..like he doesn't give a fuck maar wel altijd in voor een blikkie fris en een babbel..dus jah ach zolang je niet alles gelooft wat ze je vertellen heb je weinig te vrezen ...

maar dat is die schakelaar indd. ik denk dat je gelijk heb spock , het kan dus echt niet lang door gaan..

Beter de relaislijst he? die lijkt me echt wat betrouwbaarder...

 

 

@thugboy

 

Khou van mensen die goed kunnen lezen ...en die indd. lolbroeken lezen soms tussen de zinnen door..

kben geen pro , maar ckr geen broekie op het gebied.

Dat ik uberhaupt vragen moet stellen zoals dit , of (ander topic) luik vraag is puur om te kijken wat anderen onafhankelijke mensen zouden doen

 

 

PEAce ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daar kan k ook niet helemaal bij het gaat om 1 kweek daarna verkoop ik die spullen ,

ik begrijp wel wat je bedoelt.

maar voor hetzelfde geld gebeurd er iets met die relaiskast , n die is niet bepaald goedkoop.

 

// EDIT JohnDoe: onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 x 600 watt gewoon in t stopcontact? :P :smoke :wOOt

dat doet me denken aan een kameraad van mij die lekker goedkoop wou kweken,

4 x 400 watt zonder zelfs een tydschakelaar :D ,

elke dag om 11 uur sochtends de lampen aan doen door middel van een stekker aan een stopcontactdoos waar 4 x 400 watters aangesloten stonden,

4 x per week de aardlekschakelaar doorgeslagen,

de vonken sprongen uit de stekker,

1 keer moest ik de stekker er in doen,nou mooi niet!!!!

dat ie nooit onder stroom heeft gestaan is me nu nog een raadsel...

 

zijn opbrengst was trouwens 500 gram van 100 planten k2,

ja,daar doe je t voor :) ,na alle raad die ik m gegeven had en wat ie allemaal niet nodig vond(zelfs een afzuiger was niet nodig,de centrale flatafzuiging was goed genoeg,een inzuiggat niet nodig,de deur kon ook op een kier voor frisse lucht :smoke :P ,anders moest ie t raampje vervangen door een gipsplaat met een gat,te veel werk voor m...)

als t te warm was zette ie zn slaapkamerraam waar hij zelf sliep open,(kweekkamer zat tegenover zn slaapkamer)midden in de winter sliep tie met zn slaapkamerraam open,de halve straat verlicht,

dommer kon bijna niet.

kweekgrond zo hup over zn eigen balkon,dat valt ook niet op vondt ie.

die wou met mij samen een hok opzetten,doei,mooi niet.

 

en dan bij de levarancier 500 gram kut k2 afleveren,met een stalen gezicht zat ie er bij,

ik kon mn lach moeilijk inhouden,ik had m gewaarschuwd....

daarna heeft ie de spullen verkocht,t was niets voor hem,te ryk gerekend...

 

de relaix 30 tydschakelaar,daar schijn je 3 x 600 watt op te kunnen zetten,30 ampere relais ingebouwd.

ik gebruik m zelf ook,voor 1 x 600 watt,en nog nooit blijven hangen of andere dingen,werkt perfect.

3 x 600 watt zou ik er niet op zetten,maar per 1 lamp werkt t wel.

 

een tyd geleden had ik m ook,daar heb ik 5 oogsten mee kunnen draaien op 1 x 600 watt,

en die doet t nu nog steeds.

 

ze kossten 17,95 per stuk,zn geld waard.

 

maar een relais is natuurlijk t beste,er komt veel spanning op je tydschakelaar te staan bij opstarten,

die je beter door een relais kan laten lopen om vastbranden van de puntjes te voorkomen.

 

greets

lee :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah dat is helemaal van gekken ja...4 x 6 of 4 x 4 in het stopcontact.

Maar dat ding is dus wel zijn geld waard.. maar niet voor 3 x 600..

k ben geen el cheapo ofsow maar kheb de afgelopen jaren bijna 2000 euro aan materiaal en spullen gekocht voor me hobby en ik vind dat k nu op een punt ben gekomen dat k gewoon moet roeien met de riemen die ik heb

Kheb verder vossloch Vsa's , kwaliteits kappen , (!versace! :P 11l potten) meerdere afzuigers en filters , alles nieuwe gekocht niks 2dehands..n dan heb k het nog geneens gehad over al die kleine frustsels zoals draden schakelaars , watervaten voedings zw/folies stekkerdozen enz enz..Alles koop ik nieuw.

 

Dus k wil nu gewoon effe me geld besparen. en voor een goedkoper alternatief dan weer 150 e uitgeven .

vergeet niet dat , dat voor sommige mensen een halfe tot soms een hele week werken is.

 

In het begin had ik zoals menig kweker meer kosten dan opbrengst

dus jah uitsparen dus ...

ik ben nu toch wat positeifer tegenover de relaislijst ,

iemand die er 1tje heeft??? en misschien meer als 1 lamp erin heb laat je horen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon effe op google/markplaats zoeken naar de schakelbordenkoning, deze maakt schakelborden op maat en dus ook met relais en klokkie en alles voor een mooie prijs. ik heb het zelf ook bij hem laten doen en werkt goed.

 

maar ik zou gaan voor zowiezo een relais ,daar slaap je gewoon lekkerder van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel geld wil je er dan aan besteden ? anders moet je hem zelf maken magneetschakelaar MOELLER dil00m-10 30 euris 2 of meerdere stopcontacten 2 euri per stuk lasdoos ook 2 euri plankie hout heb je wel ergens liggen toch ben je voor nog geen 40 euro klaar en waarom heb je dan niet in plaats van meerdere filters 1 filter weggelaten en een goed schakelbordje gekocht

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb die Kut klok, met ingebouwde relais.

je word er hor en dol van. geen beschrijving geen hand leiding, en als je hem s,avonds laat draaien en dat ie de volgende morgen moet stoppen snapt ie het niet.

 

 

de 1e deed het helemaal niet de 2e werd moeilijk wakker en de 3e is ook klote.

 

Nu heb ik er een omnirex op gezet omdat dat als advies werd gegeven door de mensen hier, en werkt prima

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoeveel geld wil je er dan aan besteden ? anders moet je hem zelf maken magneetschakelaar MOELLER dil00m-10 30 euris 2 of meerdere stopcontacten 2 euri per stuk lasdoos ook 2 euri plankie hout heb je wel ergens liggen toch ben je voor nog geen 40 euro klaar en waarom heb je dan niet in plaats van meerdere filters 1 filter weggelaten en een goed schakelbordje gekocht

 

 

 

Met meerdere filters bedoel ik dat ik die heb liggen/gebruik , daarmee bedoel k niet dat ik ze in die ruimte gebruik.

 

Jah kijk zoals ik al aangaf wil ik niet kloten met die dingen k koop alles liever gewoon gemaakt n al door mensen die echt weten wat ze doen dan dat ik het zelf moet knutselen met alle gevolgen van dien ,...ik bedoel ik kan heus wel stekkers en lampen en afzuigers inmekaar zetten en uitmekaar halen maarjah welke kweker kan dat nu niet?maar waneer het op serieusere dingen aankomt liever niet :smoke

 

Maar dan ben je alsnog 40 e kwijt zoniet meer.. voor een zelf gemaakt iets .

 

DUs WIE HEB EEN RELAISLIJST EN KAN MIJ ZEGGE OF DAT DING HET WAARD IS!!!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb die Kut klok, met ingebouwde relais.

je word er hor en dol van. geen beschrijving geen hand leiding, en als je hem s,avonds laat draaien en dat ie de volgende morgen moet stoppen snapt ie het niet.

de 1e deed het helemaal niet de 2e werd moeilijk wakker en de 3e is ook klote.

 

Nu heb ik er een omnirex op gezet omdat dat als advies werd gegeven door de mensen hier, en werkt prima

 

gr ert

 

 

Heej ert

 

:P scheelde 2 min!

 

Dus hijs kut?? alleen met omnirex is die wel goed?

maaruh ertje , kwil niet lullig doen maar hij moest toch zowieso met een rex?? ofniet?

 

anyway bedankt voor je reactie , maar nog 1 vraag hoeveel lampen heb jij er op??

 

 

 

Heej ert

 

:smoke scheelde 2 min!

 

Dus hijs kut?? alleen met omnirex is die wel goed?

maaruh ertje , kwil niet lullig doen maar hij moest toch zowieso met een rex?? ofniet?

 

anyway bedankt voor je reactie , maar nog 1 vraag hoeveel lampen heb jij er op??

 

 

 

P.S. had je et nu over de klok van 18 euro of die relaislijst????

Share this post


Link to post
Share on other sites

de relaix is idd wel een met gebruiksaanwijzing.....

je moet de random functie gebruiken en elke dag van de week programeren,

anders doet ie t niet goed.

bij mij zat er overigens wel een gebruiksaanwijzing bij,

in t duits en in t engels.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb die Kut klok, met ingebouwde relais.

je word er hor en dol van. geen beschrijving geen hand leiding, en als je hem s,avonds laat draaien en dat ie de volgende morgen moet stoppen snapt ie het niet.

de 1e deed het helemaal niet de 2e werd moeilijk wakker en de 3e is ook klote.

 

Nu heb ik er een omnirex op gezet omdat dat als advies werd gegeven door de mensen hier, en werkt prima

 

gr ert

 

Ik heb dat probleem ook gehad met die relaix 30, ik snapte er de ballen van... Maar als je eenmaal door hebt hoe hij werkt is hij echt goed! De clou is dat je bij het instellen van de aan- en uittijd ervoor zorgt dat bovenin het schermpje alle dagen van de week zichtbaar zijn (een keer of 7 drukken op de 'dagtoets'). Als je wil dat hij om 22:00 uur aangaat en om 10:00 uur weer uit, maar je hebt niet door dat je dit bijvoorbeeld alleen voor maandagen doet, betekent dat dat hij pas een week later op maandag 10:00 uur weer uitgaat! Stuur me anders een pm als je er zo nog niet uitkomt. Omnirex is goed, maar ik heb er toch eentje gehad waarbij het klokje niet meer doorliep. Schakelen bleef hij verder wel goed doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik de voibox 8x 600 watt + kachel

2 ingebouwde relais en tijdklok

zodra de lampen uitslaan gaat de kachel pas draaien

gaat als een agterlijke dat ding nooit problemen mee gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiktak ik denk dat jouw interne wekkertje het niet goed doet,......je reageert op een topic van 2 jaar oud !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja om een of andere reden zag ik het ook pas toen ik gereageerd had

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier kost ie 90,-

 

zit een tijdschakelaar in en een relais

Edited by HJDTM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reageren op een poost van 1 jaar geleden..wat krijg je van de sjop aan provisie?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...