Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

soca

Top44 Onder Tl

Recommended Posts

Mooi om te zien dat je alles gelijk serieus aanpakt en niet eerst voor het halve werk gaat. Zouden meer mensen moeten doen :no

 

Heb je trouwens ook een verslag van hoe je je hok hebt gebouwd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
TL even iets hoger gehangen voor de foto.

Is het nou een goed idee om onder het net de blaadjes en kleine uitlopertjes weg te halen, zodat de energie naar de bovenkant gaat ?

 

 

Dat was het tot nu toe. Update over een paar dagen, als er verandering is.

 

 

Wat ik zie is dat je veel te veel water geeft en dat je licht erg beperkt is. Maar hoofdzaak is dat je ze teveel stil laat komen door overbevloeing waardoor de plant uit noodzaak uit z'n onderste schutbladeren gaat pakken. Alle begin is moeilijk, maar geloof me....99 vd 100 beginners geven té veel water.

 

Stay cool

SpeesCees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk DIT is nou een mooi verslagje voor beginners (zoals ik) Ga ik zeker een voorbeeld aan nemen en deze even bookmarken dus :no Heb ze zelf ook onder Tl (vanaf morgen een 200 watt "spaar"lamp) maar de afglopen week onder 24 uur per dag licht. Zo te zien kan ik maar beter zo snel mogelijk omschakelen naar 18/6. Hoe lang duurt het proces nou precies (in periodes) Die van mij zijn 2 weken na het zaaien nog geen 10cm en de blaadjes groeien ook nog niet vlot (2cm). Dat van dat regenwater is een goeie tip. lekker goedkoop "afgezuurd" water. Hoop dat je kweek slaagt! Heb je trouwens wel andere kleur ingezet voor de bloei (827+?830?) of heb je de hele kweek dezelfde lampen gebruikt?

 

Greet Mike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

@kobuz, nahja serieus serieus...het is dat ik in een 2 kamer app. woon. Als ik een slaapkamertje extra zou hebben, zou die vol hangen met HPS en de vloer zou bestaan uit een aarde tapijtje van een cm of 40 hoog, met een mooi plantjesbehangetje :smoke

Mgoe..we roeien maar met de riemen die we hebben heh.

Ik heb wel eens iets over de bouw geschreven, maar eigenlijk geen id waar dat staat :wOOt

Ik heb hier wel een paar foto'tjes staan, en volgens mij staan er ook een paar in m'n gallerij hier.

Als je er vragen over hebt hoor ik het wel.

 

@SpeesCees, yep, je hebt gelijk man. Ik moet erg voorzichtig zijn met water geven. Valt allemaal niet mee hoor, zo voor de 1e keer. Zeker nu ze in bloei staat, gaat ze toch wel iets meer drinken.

Ben wel van plan om nog eens een tensiometertje aan te schaffen, maar het staat me zo tegen om voor elk dingetje dat je online besteld elke keer die 5 euri of meer verzendkosten te betalen :no

Het is voor mij toch meer een hobbie heh, dus ik probeer het zo goed mogelijk te doen met wat ik heb.

De verlichting bestaat uit 7x TL buisjes van 30W. Twee keer kleur 33 (4200K), en vijf keer kleur 827 (2650K)

Totaal wattage is dus 210W, totaal lumen is 14800.

 

@liberalis Leuk, spaarlampen heb ik ook aan gedacht, maar ik vind de aanschafprijs wat hoog.

Ik heb m'n plantje gewoon een tijdje onder een spaarlampje (33 cool white) gehad op 18/6 en soms overdag buiten op m'n balkonnetje. Totale groeitijd is denk ik ongeveer een week of zes geweest. Toen ik ze in m'n hokje zette was ze ongeveer een cm of 50 hoog.

Regenwater is altijd oke. Maar denk eraan als je voeding gaat toevoegen, dat de PH dan wel omhoog gaat.

Dit is m'n eerste plantje, dus het doel is eigenlijk om er zoveel mogelijk van te leren in praktijk. Theoretische kennis heb ik al een hoop opgedaan hier en elders :(

Leren herkennen van problemen, alle nukken van een plantje te zien, en zien hoe het reageert op wat ik doe.

Volgende kweekje wordt waarschijnlijk onder 2x 400W hps met het hokje vol.

 

Binnenkort weer een fotootje denk ik. Er is niet zoveel te zien. Budjes groeien, blaadjes rond de buds krijgen witte spikkeltjes enzo...(zijn dat nou trichomen? hmm, zal eens even de zoekfunctie gebruiken, hehe...)

 

Cya next time

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allrighty..fautautje

 

gallery_6976_276_593429.jpg

 

 

:no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat gaat er lekker uit zien, maar even over die tl buizen van je......

 

De vsa's die jij gebruikt zorgen ervoor tot de uiteinde's van jouw tl's veel warmer zijn als in het midden. Ook de lichtopbrengst is veel minder, en misschien niet zo goed waarneembaar.

 

Nu je de plant eigelijk helemaal kan sturen in zijn groei lijkt het mij beter om zoveel mogelijk uit het midden naar buiten te werken. Daardoor kan je dichter met je tl's erbij

 

Bij mij groeien ze af en toe gewoon tussen de buizen door zonder daar echt last van te hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, helemaal gelijk solo, maar ik ga niet 7 andere vsa's kopen van 20-30 pleuri per stuk. Daar heb ik ook 2 complete 400W hps setjes voor, en dan hou ik nog over :wOOt

Deze jongedame is een keer tegen een "gamma spaarlampje" aangegroeid tijdens m'n vakantie, en dat resulteerde in een paar verbrande blaadjes. Ik ga dus niet het risico nemen dat dit weer gebeurd.

 

Eigenlijk ook geen last meer van nu.

De groei is duidelijk gestopt, en ze steekt al haar energie nu in de toppen. :no

Lampen staan nu ongeveer 2cm van de bovenste top, en dat gaat goed, dus ik laat ze nu gewoon afbloeien, en dan is het weer tijd voor een verbouwing :smoke

 

tnx voor je reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke..nog eentje dan, van de rest van het topje hierboven.

Helemaal horizontaal onder het hekje

 

gallery_6976_276_172375.jpg

 

 

Dacht dat dat gele dingetje misschien een mannelijk bloemetje was, heb 'm er maar uitgeplukt.

Toen ik 'm uit elkaar haalde had het toch meer weg van een blaadje :no :wOOt

 

Ok..cya next time

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm..denk je dat die gele dingetjes toch mannelijke bloemetjes zijn ?

Lekker is dat...heb ik weer

Nah..dan ben ik nu ff in m'n hokkie...bananen plukken, bah

 

 

[pissed]

Zo..zooitje gele dingen weggehaald. Lekker zeg, heb ik hermannenzaad gekregen van nirvana.

Hmz...ff kijken hoe het gaat volgende dagen, anders gooi ik 'm eruit, en dan zet ik er wat nieuws in.

[/pissed]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een herma top44 staan! Ook van nirvana !!

 

edit: was ff vergeten zeggen dat je heel goed bezig bent :specool ik heb dit topic al enkele keren bekeken en kmoet zeggen, die topjes zien er al lekker uit! :smoke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zo soca :specool

 

ziet er gewledig uit, ik ga denk binnenkort zelf ook een TLkweekje maken ;) ik heb nog 4 zaadjes skunkredharir liggen :smoke

 

hoe groot is je hok pcies?

 

op hoe hoog heb je je scrog hek hangen???

denk volgende week alvast ff TL's halen, welke kleuren moet ik pcies hebben??

in hoeveel Lpot staat hij?

 

hoe lang laat je hem nog bloeien??

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt balen van die bananen! verder ziet het er toch geweldig uit, ben erg benieuwd naar wat je eraf gaat halen. Ik had met 4 hindu kush ook onder 7 18w tl een oogst van 15-20 gram, maar dit was alleen met allgrowmix, een bijna dood ervaring en geen voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna alle zaden en stekken kunnen herma worden dat kun je een zaadleverancier niet geheel verwijten.

Geen paniek ,gewoon weghalen die banaantjes ,je hebt immers geen 100 planten staan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wylli, hmja..en toch heeft ze geen stress gehad, alleen 2 of 3 paarse bladsteeltjes na het buigen. Thanks voor je reactie

 

@D-magic, hok binnenmaten zijn 120 x 60 x 210 (bxdxh). Scroghekje staat op 35cm boven de rand van de pot, die 11.5 liter is. Voor de groei gebruik je alleen cool white (33) en voor de bloei gebruik ik 2x 33 en 5x 827

Hoelang nog..ehm, kweeni. Ik heb de tijden niet bijgehouden. Ik heb ook nog geen loep om de trichomen te bekijken, dusse, voorlopig staat-ie nog ff..ik zie wel :bier

 

@yousem, jah, zeker niet grappig. Ik heb dit plantje wel alles gegeven waarvan ik dacht dat het goed zou zijn.

Ze heeft ook allerlei beestjes gehad, trips, spint, en varenrouwmug. Heb ik meteen van geleerd voor de volgende keer. Als je toch in een hokje gaat afbloeien, plantje niet buiten zetten. Die paar uurtjes zonlicht wegen niet op tegen al die f----ing beestjes die je erdoor krijgt.

 

@atmosphere, Als je een herma krijgt, zit er toch iets in de genetica waardoor je dat krijgt toch ?

Ik weet dat je door een plantje flink te mishandelen dit soort dingen kan bespoedigen, maar zo gek heb ik niet gedaan :no

Als ik 100 herma's zou hebben..haha, dan zou ik echt flippen. Ik zou ze op m'n balkon zetten om de buurt eens flink te bestuiven denk ik..of is dat niet ethisch verantwoord :specool

 

Zo..ben vandaag 4 uur bezig geweest om een racebaan op te zetten voor m'n zoontje. Niet geschikt voor kids onder de 3 jaar staat op de doos...yeah right..alsof kinderen uberhaupt dat ding in elkaar kunnen zetten. Dusse, racebaan, 72 feet, over 500 pieces ? Don't buy it for your kids.. ;) :smoke

 

Thanks allemaal voor de reacties heh

 

/me of to bed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej hallo..weer een kleine update.

Gaat nog steeds goed. Inmiddels een stuk of 5 banaantjes geplukt.

Zit alweer vol met ideeen voor de volgende ronde :specool

Foto'tje van de bovenzijde van een topje:

med_gallery_6976_276_60443.jpg

 

 

En eentje van opzij van een ander topje, deze is met lampen aan :

med_gallery_6976_276_435383.jpg

 

 

Ik moet denk ik toch eens proberen te herinneren hoe lang ze nou in bloei staat. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik het kan opmaken uit die foto is het tijd om te oogsten. Kijk nog even 1 dag of er nog nieuwe trichomes bijkomen, zo niet kan je echt beginnen met knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er al lekker gebruind uit man. damn ik ben egt vet jaloers op alle mensen die nu al lekker kweken ik ben nog steeds in afwachting van mijn bestelling :specool.

Jammer dat je een herma hebt. Tegenslagen in je kweekje zie ik trouwens wel als voordeel. Als ik strax ga kweken wil ik wel leren wat spint en dergelijke precies is.

ben benieuwd wat je er nog afhaalt met spaarlampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, heb het ff nagekeken..voor zover dat kan..hehe

Datum van de 1e foto met bloeiverschijnselen is van 20/08 dus zou ze nu pas een weekje of 5 in bloei staan.

Dat betekend dat ze toch minimaal nog een weekje moet, misschien meer.

Site van nirvana zegt 7-8 weken bloeitijd, onder goede omstandigheden 6 weken.

We wachten dus nog even af.

 

Tomas, Yoesem en Koosie thanks voor jullie reactie. Doet me goed om te weten dat er wel naar dit topic gekeken wordt. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonnebank huh..haha, neehoor, gewoon 7 TL lampjes van 30W.

 

Zat ff na te denken hoe ik haar zo gestressed zou kunnen hebben dat er een paar banaantjes in kwamen.

Zou het misschien kunnen dat het komt door alle foto's met flitslicht ?

 

Als je mooie foto's wilt hebben doe je dat als de lampen uit zijn, maar misschien is top44 wel zo gevoelig dat ze daar al niet tegen kan. (( Nou maak ik wel een stuk of 15 foto's per keer, om de mooiste hier te zetten )) :specool

 

Nahja..in ieder geval ziet ze er momenteel heel goed uit..nog een weekje denk ik, en dan de 8< erin.

 

Zal maandag weer ff een foto'tje maken.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer tot je een herma heb staan daar, maar zolang je enkele bananen er zo uit kan plukken valt het misschien nog mee.

Topje ziet er verder goed uit.....

 

Succes

 

 

Zou het misschien kunnen dat het komt door alle foto's met flitslicht ?

 

 

Je kan het beste foto's maken op het moment dat je lampen uit gaan. Ik zou zelf niet midden in de nachtelijke uren de deur open zeten en even 15 foto's nemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@solomine, Nee, niet midden in de nacht nee..haha

Ik maakte foto's net voor de lampen aangingen.

 

@yoesem, Bedankt voor de nominatie man..haha, ik zag de foto en dacht heeej, die komt me bekend voor.

 

Allright..hier nog ff 2 foto's...ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Ik denk dat het toch wel tijd wordt om te gaan knippen (?)

 

med_gallery_6976_276_499225.jpg

 

 

Hier een andere...zie op de foto nog een banaantje zitten geloof ik..ga zo meteen effe checken.

med_gallery_6976_276_703882.jpg

 

 

Haartjes worden goed bruin nu, en da's niet van het vocht, want ze is elke avond uitgedroogd als ik ze water geef. +/- 400ml zonder voeding nu per dag. De TL staat nu al een paar dagen op 11 uur licht, en 13 uur donker.

 

Ok, tot zover. Benieuwd naar jullie commentaar. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...