Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bartje

Bartje 2e Poging

Recommended Posts

goedemorgen mensen

sorry dat er nog geen foto updat bij staat

 

heb even een vraag ben een dag vergeten water en voeding te geven vanmorgen hing een groot deel van de bladeren en waren er wat omgekruld

 

heb vanmorgen gelijk ff een schoon bad water gegeven een btje extra vanavond maak ik weer ff 20 liter voeding cocktail voor ze aan

 

ik heb een aantal erg gekrulde bladeren verwijderd,

 

is dit alles nu funest voor mijn schatjes?>

 

ook zag ik dat er al haren bruin begonnen te worden, ik zit nu in week 4 bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 liter, dit is voor de hele week neem ik aan?

 

ik merk zelf ook dat wanneer ze in de bloei staan, ze zoiezo meer water nodig hebben (duh :no ) maar dat ik ook vrijwel elke dag moet wateren, wat voor een weekje geleden nog maar om de dag was.

 

Ik raad je aan om zeg maar op de maandag, te voeden, dinsdag ph 6 alleen water, woensdag voeden, donderdag ph 6 alleen water... dat gaat bij mij heel erg goed, tijdens de ''spoeling'' geef je natuurlijk maar een klein beetje water, zodat niet alle bladeren gaan hangen, minimaal watergeven dus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

okidokie dat spoelen was ik idd zelf ook al een btje mee begonnen 1 ene dag wel voeding andere dag niet

morgen dus weer voeding voor ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

even wat foto's met jullie delen :smoke

 

med_gallery_7350_346_349829.jpg

 

jammer dat deze foto erg wazig is erg duidelijk te zien hoe dik de top aan het worden is

med_gallery_7350_346_269825.jpg

 

deze foto zie je ook de thc cristallen goed op de bladeren zitten ;)

med_gallery_7350_346_405239.jpg

med_gallery_7350_346_94926.jpg

 

overall view :bier

 

 

al met al gaat nog goed :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

net weer even de voeding cocktal gemaakt ik neem aan dat ik volgende week de voeding verhouding met 1/4 kan verhogen? en pk13-14 kan gaan gebruiken ( week 5 bloei)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ph is naar 6.0 gegaan ;) ik heb 1 400 watt lamp hangen

 

de kast is een oude vitrine die ik heb gepikt van me meisie :specool

ik zet tijdens de licht periode een deurtje schuin open en laat een waaier op stand 2 onderop de planten blazen zodat de planten verse 'koelere' lucht krijgen en bovenaan de kast word dat weerkaatst en gaat dat weer naar buiten

maar hij zuigt dus ook de warme lucht weer naar binnen ook al denk je van niet

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar hij zuigt dus ook de warme lucht weer naar binnen ook al denk je van niet

 

 

en tog is het hok onder en bovenin continu tussen de 24 en 28 graden dus dat zit wel goed :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankjewel riesje :specool

 

 

het is mischien een btje een hele domme vraag maar ik voel me onzeker over de hoeveelheid water per plant,

ihet gaat goed maar volges mij kan het beter ik twijfel of ik te weinig geef

 

ik geef 1x per dag per plant 180 ml water ik heb er geen goed gevoel bij

iemand suggestie voor het te laat is

Share this post


Link to post
Share on other sites

als jou planten verder geen uitdrogings verschijnselen vertonen zit het wel goed.

kan je denk ik het beste zelf bekijken

succes

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is dus hetgeen waar ik over twijfel

ze vertonen geen uitdrogingsverschijnselen maar tog ben ik bang dat ik te weinig geef :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is mischien een btje een hele domme vraag maar ik voel me onzeker over de hoeveelheid water per plant,

ihet gaat goed maar volges mij kan het beter ik twijfel of ik te weinig geef

 

ik geef 1x per dag per plant 180 ml water ik heb er geen goed gevoel bij

iemand suggestie voor het te laat is

 

voel aan je pot en kijk naar je plant en bestel een tensiometer bij blumat voor 30 euro

 

groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites
voel aan je pot en kijk naar je plant en bestel een tensiometer bij blumat voor 30 euro

 

groeien

helaas word voelen aan de pot lastig het is een aarde bak, zon tesio meter kan je tog ook gewoon bij het tuincentrum halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om even "ome Cees" te quoten: "We geven veel te veel water! Bijna allemaal."

Hou je plantjes goed in de gaten. Zolang de blaadjes niet gaan hangen, hebben ze genoeg water.

Als ze wat verder in bloei komen hebben ze wat meer nodig. Als je tijd hebt om een paar keer tijdens de lichtperiode te checken zie je dat snel genoeg.

Laat die worteltjes maar lekker zoeken, da's goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
helaas word voelen aan de pot lastig het is een aarde bak, zon tesio meter kan je tog ook gewoon bij het tuincentrum halen?

 

zou hem gewoon bij blumat bestellen

die van het tuincentrum zijn niet betrouwbaar en ook nog eens zo stuk, zonder van je geld

 

groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites
dankjewel riesje ;)

het is mischien een btje een hele domme vraag maar ik voel me onzeker over de hoeveelheid water per plant,

ihet gaat goed maar volges mij kan het beter ik twijfel of ik te weinig geef

 

ik geef 1x per dag per plant 180 ml water ik heb er geen goed gevoel bij

iemand suggestie voor het te laat is

 

 

ik vind 180 ml per dag ook wel wat weinig voor een volwassen plant.

Je kan ook beter niet elke dag water geven maar 1x per 2-3 dagen.

Dus geef ze bijv. 500 ml en dan 2 dagen niks.

Overigens krijgt een volwassen plant bij mij gemidd. 1 liter per 2-3 dagen :specool

 

suc6 tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vind 180 ml per dag ook wel wat weinig voor een volwassen plant.

Je kan ook beter niet elke dag water geven maar 1x per 2-3 dagen.

Dus geef ze bijv. 500 ml en dan 2 dagen niks.

Overigens krijgt een volwassen plant bij mij gemidd. 1 liter per 2-3 dagen :specool

 

suc6 tokkie

dankjewel tokkie het word me allemaal steeds duidelijker ik ga ze iets meer geven en ze gewoon goed in de gaten houden ;)

 

bedankt voor de tips mensen

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo net weer even de voeding cocktail gegeven bij elke plant 80 ml meer om te beginnen, morgen weer spoelen met water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef dus echt niet elke dag water.Hier hanteer ik de 4 seconden regel.Pompie an, 4 seconden water geven per pot.En dat 1 maal per 4 dagen in de eerste weken bloei.Daarna 1 maal per 3 dagen indien nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah ik wil morgen nog 1 keer spoelen en dan met de 3 dagen kuur beginnen dus 1 dag veel water/voedingscocktail en dan 2a 3 dagen later weer:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal vandaag weer even een mooie foto proberen te plaatsen,

 

ik ben nu aan het bij voeden maar tog worden de bladeren beduidend lichter ph kan het niet zijn die maak ik netjes 6,0 iederen x iemand een idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

bartje zien er goed uit, komt allemaal lekker!

ik geef zelf maar 2 maal inde week voeding en derde maal water met bacto op aarde..

een tensiometer is het handigst om echt te weten of je goed zit

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een goede pot heeft voetjes en gaten voor de afwatering en beluchting.

Zonder deze 2 superbelangrijke elementen is een pot waardeloos, een pot is dan eigenlijk een emmer.

 

Jouw bak is gedoemt tot een slechter resultaat, dus trek je kloontjes er maar weer uit en maak de bak vandaag nog zoals het hoort ...

 

En laat je kloontjkes nou is 5 dagen met rust ... ze hangen zo omdat jij je teveel zorgen maakt en teveel liefde geeft.

 

;)

 

:specool

 

Ben ik het niet mee eens in het geval je kweekt met een tensio meter, dan kun je gewoon een bak zonder gaten gebruiken omdat er dan toch voldoende lucht in je medium zit en er nooit water uit de grond wil gaan druppelen .

 

 

jah ik wil morgen nog 1 keer spoelen en dan met de 3 dagen kuur beginnen dus 1 dag veel water/voedingscocktail en dan 2a 3 dagen later weer:)

 

Wat bedoel je met spoelen ? De grond zo nat maken dat het water er vanonder uitloopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

spoelen bedoel ik mee gewoon water alleen zodat het mengt met de restanten voeding, om 'overdosis' voeding te geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...