Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bartje

Bartje 2e Poging

Recommended Posts

goedendag zoals jullie hadden kunnen lezen is mijn 1e kweek finaal mislukt, te weinig licht te veel voeding en dan overstappen naar veel licht werkt niet

 

stekken waren vorige keer ook niet helemaal 100% .

 

goed verse start heb 5 pp stekken 5 vingers hartstikke gezond, hokje volgeplakt met zwart wit folie , een bak onderin gemaakt met 50 liter bio-kant en klare kweekgrond van de growshop af.

stekjes erin gezet en gelijk wortelstimulator erbij gedaan , tevens ook de stekken erin laten weken.

de eerste 3 tot 6 dagen wortelstimulator met het gietwater meegeven

 

stekjes staan nu te wennen voor een paar uurtjes onder een 400 watt groeilamp.

vanavond nog even een goede tijdklok kopen

 

ook heb ik een PH meter aangeschaft , een ec meter is nu nog even niet nodig omdat de grond dusdanig is voorgevoed dat ik de eerste 4! weken alleen water met een ph van 5.5 ga toevoegen en de luchtvochtigheid hoog houden.

 

hoop dat dit keer wel beter voor me uitpakt

 

met vr gr bart

 

hier even wat eerste foto's:

 

med_gallery_7350_346_247250.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_7350_346_888727.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_7350_346_664899.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_7350_346_693029.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_7350_346_1334857.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

altijd zielig de 1e lichtperiode

 

dit was de mislukte 1e keer goed te zien aan kleine schrielige plantjes de bladeren rechts hangen al, dit was na 4 weken vanaf dag 1

med_gallery_7350_346_276142.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

volges growshop met deze stekken en het schema dat ik van hun heb ph tot 5,5

 

yep heb ze gelijk in soppie gestopt wortel stimulator van canna :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK bart dat soppie had een anti-insecticide moeten zijn.

De growshop geeft de laatste tijd meer slechte tips dan goede ...

Staan de stekjes op steenwol of op aardejiffies ?

 

niemand geeft hier PH 5,5 op stekjes ....

 

Vraag en zoek maar na ...

 

Alleen inwateren van steenwol gebeurt met een lage PH van 5,5 of minder.

 

Dus .... wat verdien ik vandaag aan jouw Bart ? Niets helemaal niets daarom moet je twijfelen aan de mensen die dat wel doen.

 

Bartje !!

 

Dy Hard Mother F*cker !!

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan in steenwol heb inderdaad gelezen dat de ph het liefst 6 is ga ik daarmee gewoon door

 

qua voeding hoef ik de 1e 4 weken niets te doen, das lekker makkelijk

 

ik kan dus zelf bepalen wanneer ik op 12/12 overga, ik moet dan rekenen dat ze nog 3 weken doorgroeien dus gewoon kwestie van meten :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit bart maar ik heb toch een paar puntjes van kritiek als ik zo vrij mag zijn :wacko:

 

1 je hebt een glazen plaatje neergezet, en de aarde gewoon op je zwart wit folie gestort? lijkt me niet zo fijn

 

2 die ph 5.5 is nog niet zo erg, laag beginnen, als de aarde van de shop 6 is, maakt het niet veel uit, maar ga richting de ph 6.0

 

3 ik zie dat je 2 meters hebt staan, die met dat groene dakje erop had ik hier ook nog staan, even getest, met een goede vd growshop, allebei in dezelfde ruimte, en deze vond dat de lv zo'n 20 procent hoger lag, en de tempratuur meten kan ie ook niet, waardeloze troep! koop voor 20 euro gewoon een goede meter, kartonnetje erboven, en je weet de exacte temp.

 

4 ga verder zo door, altijd leuk indoor verslagen!

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi he die Bart,

 

Die stort gewoon die bak vol en denkt Toppie !!

 

Ik ging ervan uit Bart dat je de hele dag gelezen hebt en je bak a la Saniie hebt gemaakt ?

 

Leg is uit waarom jou bak dan toch niet voldoet aan het simpele ABC kweekboek van dit forum ?

 

groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha leuke reacties allemaal tips en kritiek is altijd welkom dit is wederom weer een oefen kweekje maar dit maal wat profesiioneler als de vorige keer

 

dat ding met dat gare dakje vertrouw ik al vanaf de 1e minuut niet haha koste me 1 euro in tuincentrum die andere kant is temp meter die doet het perfect.

 

mag ik vragen waarom het erg is dat ik de aarde tegen de zw/w folie aan heb gedaan?

en wat is de kritiek precies op de glazen plaat? door de aarde zal er geen grijntje licht binnenkomen

 

ik heb ook nog een vraag als ik zo vrij mag zijn ik ben hier immers om te leren zodat ik later groter en professioneler uit kan pakken

 

ik weet dat de stekken in de 1e lichtperiode gaan hangen , dat doen ze nu dus ook.

ik vind dit altijd rot om te zien wat kan je er nou aan doen? of is het gewoon puur ff doorbijten en de schatjes even laten liggen en wachten tot de slaapperiode en morgen weer een frisse start?

de ph ga ik idd 6 proberen te houden

 

met vr gr bart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede pot heeft voetjes en gaten voor de afwatering en beluchting.

Zonder deze 2 superbelangrijke elementen is een pot waardeloos, een pot is dan eigenlijk een emmer.

 

Jouw bak is gedoemt tot een slechter resultaat, dus trek je kloontjes er maar weer uit en maak de bak vandaag nog zoals het hoort ...

 

En laat je kloontjkes nou is 5 dagen met rust ... ze hangen zo omdat jij je teveel zorgen maakt en teveel liefde geeft.

 

:)

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan de stekken hangen?

Dat hoort wel zo als het donker is, bedoel je dat, anders geef je misschien te weinig water.

 

Met de glazen plaat is niks mis, maar had dan glas er helemaal omheen gemaakt, het best vijverfolie, dat glazen plaatje vind ik wel erg origineel, kun je je wortels ook nog een beetje zien!

 

neus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Goed zo Bart, je komt er wel. PH van 6.0 gewoon vasthouden de hele kweek door. Die EC meter is ook een goede aanschaf geweest om het voeden goed zelf in de hand te houden. Want die etiketten zijn vaak nogal ruim bemeten met hun voeding. Ik vind het erg prettig om gewoon voeding toe te voegen tot een goede EC.

Ik doe het nu al met mijn stekken. Ik geef House & Garden wortelstimulator met een EC van 500. Door de EC te meten bouw ik ook langzaam de voeding op en voeg ik ook bijvoorbeeld later booster toe. Eerst booster tot een bepaalde EC en daarna voeding tot de totale EC hoogte die ik wil hebben. En pas afzuren nadat je de voeding hebt toegevoegd he!

 

Enne @TAW:

Jouw bak is gedoemt tot een slechter resultaat, dus trek je kloontjes er maar weer uit en maak de bak vandaag nog zoals het hoort ...

Kritiek is natuurlijk welkom, maar ik mis nog een goede uitleg waarom Bart zijn bak volgens jou niet goed is, Peek. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat over die wortels was mijn idee ook neus

 

en taw wat is er slecht aan deze bak ? wat bedoel je precies met de onderkant hoe moet ik hem aanpassen?

 

vr gr bart :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mag ik vragen waarom het erg is dat ik de aarde tegen de zw/w folie aan heb gedaan?

en wat is de kritiek precies op de glazen plaat? door de aarde zal er geen grijntje licht binnenkomen

 

Dag Bartje,Men bedoeld denk ik dat je straks wortels door je hele bak hebt, dus ook tegen je glasplaat aan.

Wortels houden niet van licht, die willen het lekker donker hebben

 

 

ik weet dat de stekken in de 1e lichtperiode gaan hangen , dat doen ze nu dus ook.

ik vind dit altijd rot om te zien wat kan je er nou aan doen? of is het gewoon puur ff doorbijten en de schatjes even laten liggen en wachten tot de slaapperiode en morgen weer een frisse start?

de ph ga ik idd 6 proberen te houden

 

Het hangen kan liggen aan de omstandigheden in je hok,Temp,lv etc.

Ik zou nu niet gelijk de ph op 6 zetten,maar geleidelijk opvoeren, de plantentjes houden ook niet van een grote ph schommeling ineens.

 

Verder ziet het er wel leuk uit :wacko: hier en daar wat aanpassen en dan komt het vast wel goed.

 

Gr Spock.

 

 

 

met vr gr bart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bartje als jij ooit mee wil lopen met de grotere meiden en jongens dan zul je iets meer moeten lezen en helemaal niets meer moeten vragen !!

 

Je bent net een luie THC junk .... heb je teveel BHO gesnoept vandaag ?

 

De laatste keer dat ik je vooruit duw ....

 

http://www.wietforum.nl/index.php?act=Sear...ghlite=aardebak

 

Adios amigo hasta 3 meses .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik rook zelf niet :smoke genoeg gedaan :wacko: deze kweek zal ik zeker wel proeven als t lukt :)

 

ik zal even zwart wit folie aan de voorkant van de glasplaat plakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, Bart

 

jammer dat je vorige kweek was mislukt. Deze keer zal het je vast en zeker beter gaan.

Zou je misschien wat meer info over je hok willen typen.

Zoals bijvoorbeeld de:

  • hoe regel je de afvoer van lucht
  • en de invoer van verse lucht
  • hoeveel watt lamp/en ?

en als ik je nog 1 tip mag geven, breng je ph naar 6,0 maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan.

 

succes :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph is naar 6.0 gegaan :) ik heb 1 400 watt lamp hangen

 

de kast is een oude vitrine die ik heb gepikt van me meisie :wacko:

ik zet tijdens de licht periode een deurtje schuin open en laat een waaier op stand 2 onderop de planten blazen zodat de planten verse 'koelere' lucht krijgen en bovenaan de kast word dat weerkaatst en gaat dat weer naar buiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou zit ik net te denke en ja dat kan ik heus wel :wacko:

 

overdag staat leuk het deurtje een btje open een waait de vin er leuk op dus genoeg zuurstof en afvoer van de lucht :smoke

 

maar snchts gaat het deurtje dicht en hebben de plantjes dus weinig tot geen verse lucht en geen afvoer van slechte lucht iemand een idee om dit simpel op te lossen tis maar een klein hokje hoef dus geen mega kuub zuigend apparaat te hebben :)

 

kort extra vraagje : sproeiwater ook naar ph 6 brengen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pc fannetjes, of een ventilator bij de gamma, ik heb net de reclame foldertjes even doorgelezen, en bij de gamma/formido/praxis, een van de 3 stond een badkamerventilator in van 22 cm ø voor €18,95 is eigenlijk net zo duur als een nieuw pc fannetje.

 

Sproeiwater ook ph 6 ja.

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok sproeiwater naar ph 6 gebracht

 

ok die vannetjes is een id btw best prijzig :)

 

heb ik er dan 2 nodig? zowiezo 1 voor frisse lucht naar binnen en naar buiten kan ik dat dmv een gat oplossen bovenin de kast?

ff foto van gesloten kast vrouwtje kwam binnelope :wacko: en jah het is klein

med_gallery_7350_346_676730.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie het al, een echte stealth kweek! :wacko: Zal wel lekker gaan ruiken na verloop van tijd.... Je hebt toch wel iets van een afzuiging nodig voor de donkere periode als de deurtjes dicht zijn, anders krijg je geheid toprot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed materiaal is het halve werk, zonder een goede afzuiger ga je het ook niet echt redden, lezen lezzen lezen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

/EDIT door Mod/ onnodig quoten, gebruik "add reply" knop helemaal onderaan ipv "reply"

 

check morgen avond het 6 uur journaal

 

by the way zit daar een 400watt pitje in die kast??

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ik ken die vrouw ergens van... :)

koop bij de betere bouwmarkt een kast zoals mij.. kost €50,- 60 cm bij 50 cm bij2m.

werkt perfect. licht en lucht dicht.

en is al wit van de binnekant.. :wacko: klaar..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...