Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Floyd

10 Hollands Hoop Planten

Recommended Posts

Hey,

 

Ik heb weer nieuwe foto's van vandaag. De bladeren zijn nog steeds gekruld en ze hangen een beetje door het warme weer. Bij 2 of 3 planten zag ik een groen draadje dat een beetje wit gekleurd was. Heb er wel een foto bij gezet want ik vond het een beetje vaag. Ze zijn erg gegroeid en de grootste is nu ongeveer 1.50 m. Hier wat foto's:

 

 

afbeelding010ek7.th.jpg

 

afbeelding012vo4.th.jpg

 

Bij de foto hierboven zag ik dus iets wits bij het draadje, maar het draadje zelf is vooral onderaan groen.

 

afbeelding014mo7.th.jpg

 

Reacties graag.

 

Floyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat draadje wat je ziet is nog geen voorbloei, da's gewoon een scheutje. De draadjes komen nog daarnaast in de oksels, uit een balletje dat zich eerst vormt.

 

Mooi groen, lekker zo. Tip: ik weet niet meer zeker of je ze langs boven of onder water geeft, maar met een gat zo op eenderde van de onderkant van je pot kun je voelen of de aarde daar inderdaad wel goed nat is. Je verkijkt je daar lelijk op! Bij hele droge grond onder in de pot komt het water er ook weer zo onder uit lopen, dan denk je dat je al te veel hebt gegeven maar in werkelijkheid is het dan nog kurkdroog. Zou een verklaring voor je blaadjes kunnen zijn. Tevens: zwarte of donkere potten afdekken tegen de zon, witte plastic zak of zo. Scheel veel in de grondtemperatuur (én het watergebruik).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee bedankt maar denk ook wel dat het met het extreem warme weer te maken heeft, en hollandse hoop is toch ook al een soort voor de juist de iets koudere klimaten en dan word het opeens lekker weer in Nederland :verrygood

 

Floyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou m nog wat groeivoeding(N) erbijgeven,want begint klein tekort! (voorste plant!) :specool (& anders is je ph te hoog) :verrygood

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat het dan aan de ph ligt want voeding krijgt hij wel genoeg, maar zou even kijken onderin de bak of hij daar ook water krijgt.

 

Floyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat toch behoorlijk goed zo

 

Waarschijnlijk is de grondtemperatuur wel te hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt. Behalve dat de blaadjes een beetje hangen mag ik ook niet klagen maar aan de grondtempratuur is wel iets te doen denk ik zo. Misschien doe ik er witte zakken om dat de bakken niet zo heet worden.

 

Floyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan whazzups verhaal ondersteunen..

 

 

als ik thuiskom geef ik ze water...wat ik doe is dit; eerst kijken hoeveel water de boel opneemt....als ik er een halve gieter in kletter (ongeveer een liter) en het meeste loopt eruit, dan weet ik genoeg; dan is de aarde erg droog...

 

waarschijnlijk is het ook nog behoorlijk druk kwa wortels in je potten, bij veel wortels gebeurt hetzelfde; wortels houden het water niet direct vast, dus als veel wortels hebt in een kleinere pot met aarde wordt de verhouding wortels aarde anders, waardoor je vaker moet bijgieten....

 

ik geef ze met dit weer momenteel een liter of 4 a 6 per dag....en ik heb het idee dat dat niet eens genoeg is....

 

greetz jv

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol ja dat kan best hoor.. mijn sativa drinkt dan wel niet al het water zelf op (er verdampt natuurlijk ook veel) maar 3-4 liter gaat er per dag vaak wel doorheen. Die PP's kan ik alleen maar vermoeden hoeveel ze drinken, vermoed ook zo'n 6 liter per dag maar dat zijn dan ook hele grote struiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ze zijn niet verschrikkelijk groot (1.5 m ongeveer), maar denk dat ze zo'n 2 tot 3 liter krijgen per dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat klinkt helemaal niet gek hoor. Mijn Kushes zijn 80 cm en krijgen om en nabij een liter of 1,5 ongeveer (per stuk dan wel he :verrygood ), soms wat meer, soms wat minder afhankelijk van het weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik geef niet van onderen water dus misschien moet ik daar dan misschien is mee beginnen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

de planten in de kleinere potten (5 L) moet ik ook vaker water geven dan die in grote potten...

verhouding wortels /aarde die anders is dan bij de grote potten...dus mo'k meer bijgieten...

 

dus vandaar dat ik op 4/6L kom bij die kleine bakkies...(mind you dat mn planten in hangbakken aan een balkon hangen; dus en warm, en heel veel wind....dus meer verdamping)

 

die grotere bakken geef ik toch wel een litertje of 2 minimaal...

zowiezo zet ik ze met dit weer liever ietsie te nat dan te droog eerlijk gezegd....heb nog geen paarse steel gezien, en hier en daar wel een geel blad (wat zowiezo vaker voorkomt bij potplantjes)..dus ik heb het idee dat ik wel ok bezig ben..

 

wil het risico niet lopen dat ze affikken met dit klere weer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verdamping is extreem groot de laatste weken , overbewatering zal nu zelden voorkomen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip! Boor een groot gat waar in ieder geval een vinger in kan op ongeveer 1/3 hoogte. Kun je je aarde af en toe "vingeren" op vochtigheid. Je verkijkt je er echt op: bovenste 5 cm nat en onderin kurkdroog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt want zo'n gevoel heb ik eigenlijk wel dat de grond onderin droog staat. En heel veel water verdampt door dit warme weer dus gelukkig word het iets minder warm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[beetje off-topic]hehe, ik vinger mijn aarde, ik wrijf over de harde stammetjes en ruik aan mijn vingers, raak opgewonden van dikke toppen.. volgens mij ben ik een echte wiet-perv! [/beetje off-topic]

 

jerry.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja klopt want zo'n gevoel heb ik eigenlijk wel dat de grond onderin droog staat. En heel veel water verdampt door dit warme weer dus gelukkig word het iets minder warm.

 

Dez emaand juli is gemiddeld de warmste van alle juli's die ooit zijn gemeten . 300 jaar geleden precies begon met met metingen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt, dus ze hebben af en toe een paar flinke scheuten water nodig maar daar heb ik niet altijd de mogelijkheid toe omdat de planten ergens anders staan. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...