Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Floyd

10 Hollands Hoop Planten

Recommended Posts

Hey,

 

Zoals ik al zei is hier uiteindelijk het kweekverslag.

Het gaat om 10 hollands hoop planten. Ze zijn met pot nu ongeveer 1.10 m.

Ze krijgen voeding van de growshop en ze staan nu in poten van 10 tot 20 l.

Ik ga morgen even een kijkje nemen want de planten staat ergens anders.

Dan ga ik ook foto's maken dus die houden jullie nog te goed ;)

 

Floyd

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=TDTRVDNU)

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=TDTRVDNU)

 

Dit is het album waar de volgende foto's ook waarschijnlijk in zullen verschijnen.

De foto's waarop ze het groots zijn, zijn al ruim een week oud.

Maar zoals ik al zei: recente foto's volgen spoedig.

 

Floyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de foto's ziet het er al mooi uit.

in het begin hebben ze het wat moeilijk gehad of niet?

dacht dat te zien op 1 van de foto's

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op de foto's ziet het er al mooi uit.

in het begin hebben ze het wat moeilijk gehad of niet?

dacht dat te zien op 1 van de foto's

 

greetz

 

 

Er is een korte periode geweest waar er wat bruine vlekjes op de planten zaten. Misschien ongedierte.

Ik weet niet of je dat bedoelt? Is gelukkig nu weer helemaal opgelost!

 

Floyd

 

En met ongedierte bedoel ik dan kleine beestjes op de planten. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt schaapie. Foto's zijn er hoogstwaarschijnlijk morgen of overmorgen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Zoals beloofd zijn hier de nieuwe foto's van de planten! Ze zijn echt flink gegroeid en dan vooral in de breedte. :verrygood Ik heb zelf nog geen tekens gezien van man of vrouw (misschien dat iemand het wel ziet).

Ik had wel een vraagje: de vingers zijn een beetje naar binnen gekruld, weet iemand misschien waar dat op moet duiden? Ik zet er ook even een fotootje bij, mochten jullie niet weten wat ik bedoel.

 

afbeelding0015nd.th.jpg

 

afbeelding0039ov.th.jpg

 

afbeelding0045qc.th.jpg

 

afbeelding0057fr.th.jpg

 

afbeelding0067kc.th.jpg

 

afbeelding0091jk.th.jpg

 

Ik hoop dat het gelukt is met de foto's

Reacties graag! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een HH kweker :verrygood

 

Je loopt zo ongeveer wel gelijk met mij, leuk :specool

 

Zien er goed uit, gewoon zo door gaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt :specool. Maar is het normaal dat de vingers van de bladeren zegmaar naar binnen krullen? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze dat lichtjes doen maakt het volgens mij niet uit. Anders zou het volgens mij een overschot aan water kunnen zijn, maar dat moet een professional maar bevestigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dat is niet normaal , maar ik denk dat ze iets te weinig water krijgen , hoeveel water krijgen ze ?

 

 

Schaapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou volgens mij krijgen ze wel genoeg water. Meestal geef ik ze een flinke scheut. Denk dat het ongeveer 1 liter is. Meer of minder kan ook. Maar ze hebben niet voor lange tijd extreem droog gestaan ofzo :verrygood .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou eigenlijk wat gaten onderin (aan de zijkant ) van je emmers moeten hebben om daar het vochtgehalte in de grond te kunnen voelen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderin zitten wel wat gaten. Maar ligt het dus aan teveel of te weinig water?

 

Floyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar heeft voor de rest nog iemand op- of aanmerkingen? Het gelsacht bevoorbeeld. Het is niet een hele scherpe foto maar volgens mij is er ook nog niets te zien.

 

Floyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor geslachtsbepaling hebben we wat betere foto's nodig. Kijk even in het topic hierover, is erg helder.

 

Zet je toestel op macro stand als je dichtbij foto's maakt, of ga wat verder weg van de plant en maak een foto op de hoogste resolutie en van die foto maak je dan een uitsnede van het detail. Dat is scherper als je geen macro hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of je een center op je cam. hebt, maar je moet het midden (zo'n vierkantje) van je tft-schermpje niet op de stelen zelf richten maar ernaast, dan krijg je m scherp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee ik ga het zeker even proberen, alhoewel ik niet denk dat er al iets te zien is wat betreft het geslacht.

Zondag komen weer nieuwe foto's!

 

Floyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook bij macro is een een beperking in hoe dichtbij je kunt komen. Probeer het eens iets verder af of, hoe gek het ook mag klinken, met minder zoom en dan met je camera dichtbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en btw... de krullende bladeren komt doordat de plant het te warm heeft...

 

ik heb een guirilla plant staan in de buurt en die heeft egt extreem krullende bladeren en puntjes die omhoog krullen...

 

ik heb hem net water gegeven... hoop dat het beetje goed komt

 

maar ga het plantje zeker niet te veel verwennen... het is een sup tropische plantensoort dus zou deze warmte tog wel aan moete kunnen ! :verrygood

 

greetz thugboy :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat nog zou kunnen is het moment van de dag.. overdag staan de bladen fier horizontaal, maar 's avonds gaan ze hangen, dat heb ik ook en dat is normaal. Wanneer zie je ze naar binnen krullen of doen ze dat de hele dag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan ergens anders waar ze elke dag water krijgen en voeding dus ik ben daar niet de hele dag.

Overdag kom ik af en toe even kijken en dan zie ik het maar ik weet niet of het in de avond ook zo is.

Zou best wel kunnen dat het met de warmte te maken heeft want ze staan vrijwel de hele dag in de zon.

Ik ga morgen weer even kijken en dan maak ik ook foto's en dan ga ik ze zeker even ergens zetten waar niet de hele dag pal de zon op staat. Bedankt voor de tip in ieder geval.

 

Floyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...