Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ert

Wat Ik Zonde Vind

Recommended Posts

ik vind het zonde als er zo iemand als Riesje verdwijnt!!!!!

 

Dit zijn wel de mensen waar ik naar uit keek in de loop van de run!!!!

 

wat hij heeeft staan is net boven mijn hoofd en plekkie niet te doen, dus wil ik er graag van leren. Er zijn zat grotere kwekers die er niet op willlen reageren, maar die er wel een goed punt achter zetten.

 

OOk ik begin net laten we het met ze,n allen doen.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

natuurlijk is dat zonde,ik heb hem nog een mailtje gezonden,hij bleef bij zijn besluit,er moet iets zijn gebeurt waar ik verder niet op zal ingaan,maar jammer is het zeker,met zo een groot aantal leden zal er af en toe wel eens vrevel zijn onderling... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo beste mensen ; wel ik vind dat ook , het is al weer een tijdje geleden dat ik me "aangemeld heb"waarom ? wel omdat ik ook "afgezeken" werd door sommige..... verder lees ik veeeeel hoor en (even of topic )heb nu ook RATAPLAN zen bak, bacto , .enz en werkt lekker ,ben klant bij alien ,enz.,ikwil maar zeggen heb ook respect ,ik heb hier zeer veel geleerd, maar er worden soms te veel mensen doorverwezen naar de zoekfuntie ,maar begrijp één ding moderators , deze mensen zijn soms zo wanhopig ,op dat ogenblik dat ze éénmaal deze site gevonden hebben zonder verder nadenken of verder zoeken hun "stomme vraag stellen" en hopen op antwoord . nu begrijp ik wel dat sommige vragen van beginnenlingen ,...... nee das ni te doen voor de moderators ,maar sommige doen dan wel de moeite om een hele uitleg te geven over de zoekfuntie enz. (alhoewel deze ook niet altijd werkt zoals het moet) in plaats dan even de link te geven naar de desbetreffende topic, ik denk dat dat minder kwade reacties gaat geven. bevoorbeeld , soms dat slotje" de mod zal zich wel herkennen , man ik heb alle respest voor jou hoor met je goede topics , antwoorden enz maar vind dat slotje soms wat veel en je komt nogal machtig over , maar ja :D groetjes pruts47j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keuze's worden nou eenmaal gemaakt, niks aan te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie niet in wat er fout aan is om de nieuwe leden naar de zoekfunctie te verwijzen.

Het moet ook allemaal een beetje leesbaar blijven toch?

Als ik 4 x op 1 dag dezelfde vraag zie heb ik op een gegeven moment ook geen zin meer om antwoord te geven.

Ik denk dat we niet zo negatief over de zoekfunctie moeten doen en dat we de nieuwe leden best wel (op een normale manier) tot wat eigen initiatief mogen aansporen.

En ook ik vind het niet leuk als er een slotje op mijn topic(dierenmishandeling) gedaan word.

Reageer dan ook pissig maar heb er later(na uitleg van de moddermeker) dan ook wel weer begrip voor.

We kunnen het nooit iedereen naar de zin maken maar aan de populariteit van deze site te zien doen we het(met z'n allen) best wel aardig toch?

 

tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo heb begrip voor je uitleg tokkie, daarom zeg ik ook geef ze een link ,jullie weten toch beter waar het allemaal staat niet dan ? :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,dat ben ik met je ook wel met je eens maar zo moeilijk is het toch niet om ff zelf te zoeken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem is dat de zoekresultaten niet altijd dezelfde antwoorden geven ,of een beginneling begrijpt nog niet wat er wordt gezegd in zoekresultaten (in sommige gevallen).

 

Zelf kan ik me eigenlijk nooit druk maken om 'simpele' vragen die vaker voorkomen, daardoor vergeet ik ze wel eens naar de zoekfunctie te verwijzen ,en geef ik gewoon antwoord.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tokkie

hallo nee idd het is niet "moeilijk" om de zoekfuntie te gebruiken , maar mensen die hier nieuw zijn ,kennen het hier ook nog niet op 1,2,3 en zijn meestal gehaast .

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ik bekijk het een beetje per geval maar als ik naar de zoekfunctie verwijs heb ik meestal het belangrijkste deel van de vraag al beantwoord. Een beetje een tussenweg dus.

 

Ik vind het verwijzen naar de zoekfunctie niet het probleem, wel de manier waarop soms. En als ik dat tegenkom wil ik die persoon ook nog wel eens aanspreken (vaak met een kwinkslag) en dat werkt prima. Dat haalt vaak gelijk de angel eruit, ook voor de newbie.

 

Ik wil voorstellen om er gewoon een beetje op te letten. Het geschreven woord komt soms harder aan dan bedoeld. Wees jezelf daarvan bewust en voeg desnoods even een smiley bij om het vriendelijk te houden. We zijn allemaal een keer begonnen, al is dat voor sommigen al weer een poosje terug en voor mij nog niet zolang geleden :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat er niks mis is met naar de zoekfunctie te verwijzen.

Want vaak is men gewoon te lui om dit te doen en post men maar gewoon een vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd miss j,

Als beginner is het moeilijk en zie je soms door de bomen het bos niet meer.

Je schiet in de stress als er wat met je planten is en je post vandaag en hebt het liefst gisteren je antwoord gehad. Geef een antwoord en zeg daarbij dat je via de zoekmachine meer mogelijkheden/antwoorden kan vinden, dat komt de sfeer ten goede en houd de sfeer goed op het forum.

Wel vind ik dat sommige toch beter moeten zoeken en lezen want dan zie je op de 1e pagina meerdere soortgelijke vragen. dat is ook forum vervuiling.

Verder vind ik het forum keurig bijgehouden door de mods en is de sfeer goed te noemen. :bier

En we moeten met z,n allen er voor zorgen dat dat zo blijft.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is gewoon onmogelijk om als admin-mod op alles te gaan antwoorden.

Het is onmogelijk als mod-admin om mensen onderling vrienden te laten worden/blijven

alles moet vanzelf gaan,

 

de tijd die stijl, san, atmo, rata, . . . op dit forum rondzwerven is immens.

Alles moet in orde blijven, steeds onder toezicht.

zoveel uur per dag zorgen deze mensen voor het blijven draaien van dit forum, orde en netheid.

Het probleem is dat sommige nieuwe members het niet zien zitten om faq of gidsen te "lezen".

Ze worden het liever uitgelegd,keer op keer hetzelfde, helaas, met duizenden members is dit meer of een full time job en dus onbegonnen werk, zelfs met een mod team;

Sommige mensen kopen een boel growmaterialen als nieuweling, dan word er inderdaad wanhopig gepost,

want het belangrijkste, de kennis moet nog komen.

En daar zijn wij hier allemaal voor, alleen gaat dit niet in 123 zoals vaak word verwacht.

Wonderen gebeuren alleen in sprookjes en in mijn growhok. :bier

 

Die zoekfunktie werkt zoals google,moeilijk is het niet.

geen excuus, elk van ons kan ermee werken dus.

 

ivm riesje, als dit het eindbesluit is, zal er maar weinig aan veranderd kunnen worden.

De laatste eer die we hem moeten gunnen is: go in green peace.

 

groets e$ko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo gecharmeerd ben van de zoekfunctie en ik kan me heel goed voorstellen dat beginners hier moeite mee hebben, ik ook nog steeds! Je krijgt soms de vreemdste resultaten. Ik ben het eens met Miss_J - het is zelfs af en toe makkelijker om antwoord te geven dan het op te zoeken wáár het staat. Zeker voor nieuwe posters is het prettig om een extra duwtje te krijgen.

 

Ik vergelijk het altijd met de laatste 100 meter van een marathon loper: Wachelend en half in zijn broek piesend strompelt hij naar de eindstreep. Wat zeg je dan tegen hem? "Schiet op lul"? Of "Zet hem op"? hehe kwestie van positieve motivatie als je wat je eenvoudig kunt beantwoorden toch effe intikt maar wel verwijst naar de juiste weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het er niet over dat de admin/mods op alles moeten antwoorden, dat is iets wat wij met z,n allen moeten doen.

Ook een antwoord als: ik zou het zo niet weten wat het probleem is maar probeer het eens met de zoek functie te zoeken op blad problemen, misschien word je dan wat wijzer komt beter over dan: gebruik de zoekfunctie eens!!!!!!!

Toch???

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat je weg bent R

 

Ik zal je op een ander forum nog wel lezen :bier

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb het er niet over dat de admin/mods op alles moeten antwoorden, dat is iets wat wij met z,n allen moeten doen.

 

Dat ben ik helemaal met je eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

natuurlijk moeten ze op niet alles antwoorden,

iedereen draagt zen steentje bij.

 

maar wie heeft niet graag leuk commentaar van een mod of admin die in zijn topic ff komt binnenwippen.

iedereen gelijk he.

 

zolang het mogelijk is op alles antwoorden is dat het beste,

maar soms na enkele uren hier, heb je enkele bldz ongelezen topics

dus das alweer een hele klus. :bier

 

groets e$ko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat maakt het uit of een mod of een member antwoord geeft? De mods zijn er om het forum netjes te houden, waar ze naar mijn mening goed mee bezig zijn en waar ik (zoals op elk forum) veel respect voor heb. Als ze dan ook nog tijd zien om zelf ook te posten/antwoorden te geven is dat alleen mooi mee genomen naar mijn mening.

 

Over de zoekfunctie: Als je de moeite kan nemen om te reageren dat iemand de zoekfunctie moet gebruiken, kan je ook de moeite nemen om je eigen kennis er even bij te zetten of een tip te geven hoe men beter een antwoord kan krijgen.

 

zo, dat was mijn cup of tea :bier

 

o, en wat Miss J zegt: even nadenken over hoe je je zinnen formuleert is best handig, aangezien niemand aan je kunt zien hoe je ze bedoelt. Op een forum groeien de meest nutteloze dingen soms (heel soms) als een ruzie uit, omdat men elkaar niet begrijpt, dat is natuurlijk altijd jammer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst vindt ik het ook jammer dat Riesje ertoe besluit weg te gaan. Elk stukje kennis wat verdwijnt is zonde. Ook Riesje...

 

Ten aanzien van nieuwe topic's hebben wij een duidelijk beleid. Er moet aandacht aan dingen geschonken worden. In het geval van de posts waar het Riesje om ging is het duidelijk dat er enige aandacht aan gegeven was maar toch niet voldoende om de vraag te kunnen beantwoorden.

 

Sinds kort hebben we de sticky onder Ziektes, ongedierte & bladproblemen ook aangepast zodat het voor nieuwe leden makkelijker is een vraag te stellen. :bier Het grote probleem bij nieuwe leden is vaak simpelweg dat ze niet weten welke info wel van belang is en welke niet.

 

Daarom proberen we nu een soort van richtlijnen neer te zetten waar een "newbie" post aan moet voldoen. Dit maakt het voor iedereen overzichtelijker en je kan met 1 blik zien of er wel of geen aandacht aan posts is geschonken. Ook maakt het het vinden van een oplossing voor de problemen een stuk makkelijker. 80% van de problemen zijn alleen maar te spotten met de juiste info.

 

Met oog op de toekomst zullen dit soort dingen dan ook voorkomen kunnen worden. En tot mijn vreugde werkt het nog ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit: zal dit ff in topic zetten waar het hoort :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het zonde dat,... kobuz zijn verhaal alles wel samenvat wat ook had willen zeggen.

 

Toppie jongen je slaat de spijker op zn kop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik zonde vind is dat er geen subforum bestaat voor mensen die het met minder moeten doen. Het lijkt mij echt een goed idee om onder indoor een subforum te maken voor mensen die kweken onder tl, spaarlampen en hps onder 400w. Deze groep bestaat voornamelijk uit beginners en het zou heel fijn zijn als er een plek bestaat met handige informatie om zo'n minikweekje op te zetten.

 

Verder wil ik even van de gelegenheid gebruik te maken om de mensen achter wietforum te bedanken voor de geweldige bron van informatie.

 

keep up the good work :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo kan je wel sub-forums blijven maken....

Alhoewel een subforum voor beginners nog niet eens zo heel slecht is, houd het niveau in andere forums wat hoger.

En dat is toch iets waar iedereen naar streeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...