Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@ mad scientist,

 

ik heb 1 plantje die egt helemaal onderzit, dus ik neem aan dat dit egt het tabaksmozaiekvirus is. de andere planten vertonen enkel een paar kromgetrokken blaadjes. ik ga er dan ook vanuit dat ook dit het zelfde virus is, maar dan in veel mindere mate. daarom denk ik dat er bij een paar kromgetrokken blaadjes ook al over het tabaksmozaiekvirus gesproken kan worden.

 

hier wat foto´s van het mozaieksplantje die het overigens nog redelijk goed doet:

Foto=VNDKR7EW.gif

Foto=4NQLG6XK.gif

Foto=JZAD6FZK.gif

Foto=ECJ73QS3.gif

 

de bovenste 2 foto´s zijn vorige week genomen en de onderste 2 gister. dus hij ondergaat nog genoeg veranderingen in 1 week tijd,

 

als je hem wil vergelijken met mn andere plantje klik dan hier voor mijn topic:

http://www.wietforum.nl/index.php?showto...hl=kweekverslag

Edited by Burning seed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de info Burning Seed! Zou ik die foto van je mogen lenen? Degene met wie ik die discussie voer denkt namelijk dat het simpelweg genetische verarming is omdat hij met 'echt' TMV besmette planten heeft gezien die in een vele malen ergere toestand verkeerden dan de kromme blaadjes die ik hem liet zien. Zo erg als bij die plant van jou heb ik het nog niet gezien, dus misschien dat die foto hem kan overtuigen.

 

Ik blijf het gevoel houden dat er iets niet helemaal klopt met dat TMV omdat er tot nu toe van dat hele mozaïek geen sprake is... Nou ja, ik begeef me op glad ijs natuurlijk dus ik voer de discussie zelf wel ergens anders dan in deze thread. :rofl :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag, van een heuse student plantkunde het volgende vernomen:

 

Tijdens een lab proef werden 5 gezonde planten besmet met het virus door... Tabak! Als je het in de sigaretje rookt kom je er met je vingers niet aan, als je een joint bouwt daarentegen...

 

Leek me een hele plausibele. En ze hadden het tenslotte getest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedankt voor de info Burning Seed! Zou ik die foto van je mogen lenen? Degene met wie ik die discussie voer denkt namelijk dat het simpelweg genetische verarming is omdat hij met 'echt' TMV besmette planten heeft gezien die in een vele malen ergere toestand verkeerden dan de kromme blaadjes die ik hem liet zien. Zo erg als bij die plant van jou heb ik het nog niet gezien, dus misschien dat die foto hem kan overtuigen.

 

Ik blijf het gevoel houden dat er iets niet helemaal klopt met dat TMV omdat er tot nu toe van dat hele mozaïek geen sprake is... Nou ja, ik begeef me op glad ijs natuurlijk dus ik voer de discussie zelf wel ergens anders dan in deze thread. :P :D

 

Tuurlijk mag je die foto lenen!!! daarvoor zitten we hier toch? kennis delen en lol :blink:

Ik moet zeggen dat ik niet veel ervaring heb met het virus, maar dat het bij mij nu wel duidelijk aanwezig is. en in verschillende stadia´s. Ik denk dat het virus wel voor een wat onderontwikkeld plantje zorgt, maar om het nou een ernstig virus te noemen. het ergste plantje bij mij is qua topgrootte ongeveer gemiddeld t.o.v. de andere plantjes. het plantje ziet er natuurlijk wel minder mooi uit. ook heb ik gemerkt dat het "virusplantje" de meeste bruine haren heeft. het lijkt wel alsof de plant iets eerder afbloeit. kan ook toeval zijn natuurlijk. misschien dat iemand hier iets over weet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een paar jaar terug ergens gehoord dat brandnetels familie zijn van wietplanten lijkt mij ook wel ze lijken een beetje op elkaar als je brandnetels aanraakt ga je jeuken bij wietplanten een (heel) klein beetje. brandnetels drinken ook heel veel water ze zijn het meest te vinden bij het water riviertjes of sloten. (alleen komen er geen toppen uit bij brandnetels)

 

mijn vraag is of brandnetels het een beetje kunnen voorkomen dat wietplanten geen mozaikvirus krijgen?

 

misschien kunnen brandnetels (wiet)planten die besmet zijn met het mozaikvirus ook het virus doden.

 

dit las ik op een ander forum: Men dacht vroeger dat deze 2 soorten aan elkaar verwand waren. Tegenwoordig is men er van overtuigd dat alleen de hop plant familie is van onze goeie ouwe wietplant. Het is trouwens wel zo dat wietplanten het heel goed doen op plaatsen waar brandnetels groeien.

 

wat bedoelen ze met heel goed doen eigenlijk?

 

info: ik heb ergens een paar jaar terug (geschiedenis) gelezen op het internet dat er bladresten van een wietblad naast het lijk van de farao gevonden waren(geschiedenis vindt ik wel interessant)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb een paar jaar terug ergens gehoord dat brandnetels familie zijn van wietplanten lijkt mij ook wel ze lijken een beetje op elkaar als je brandnetels aanraakt ga je jeuken bij wietplanten een (heel) klein beetje.

 

Heb jij ooit wel eens een wietplant aangeraakt?

 

brandnetels drinken ook heel veel water ze zijn het meest te vinden bij het water riviertjes of sloten. (alleen komen er geen toppen uit bij brandnetels)

 

En wat wil je hiermee zeggen?

 

mijn vraag is of brandnetels het een beetje kunnen voorkomen dat wietplanten geen mozaikvirus krijgen? misschien kunnen brandnetels (wiet)planten die besmet zijn met het mozaikvirus ook het virus doden.

 

Hoe trek je deze conclusie in vredesnaam? Zit geen enkele logica in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha, geweldig om te zien hoe uitgebreid je ingaat op die vage zinnen van stoney-city en niet alleen in dit topic... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey Blow Monkey, ik kan niet anders dan bevestigen dat Stone-city zich (in een helderdere bui) nader moet definieren..want hier is echt geen touw aan vast te knopen..

De bronnen die ik gebruikt heb voor mijn stuk zijn: Goodrich plantbiology boeken reeks en The Plantvirus guide...

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand iets bekend van het verhaal van de besmette tabak dat ik gisteren heb gehoord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blowmonkey

kun je niet eens normaal gaan doen?

wat ik vroeg in dit topic was ook een normale vraag.

je zei eerder in dit topic dat je al 2 jaar op dezelfde grond kweekt waar mazaikvirus ontstaan was. volgens mij neem jij dit topic niet serieus

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry syone city maar ik kan niet anders dan BM gelijk geven. Ik denk dat BM ons TMV topic wel degelijk serieus neemt..als ik naar zijn posts kijk misschien wel serieuzer dan jij het schijnt te nemen. Ik bedoel je post vergelijkt appels met peren, en concludeerd vervolgens dat de appels de peren beschermen. Dan denk ik bij mezelf, wat de neuk bedoelt die vent nou. Het slaat nergens op.

Wahzzup kruisbesmetting is mogelijk, dus je verhaal zal vast eens ergens realiteit geworden zijn. Hoe vaak het voorkomt en de kans erop enzo daar heb ik geen zich op, maar goed mogelijk is het dus in iedergeval..

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben de 15e toch weer bij Sjonnie - zal het eens vragen aan de doc, of hij wat meer gegevens beschikbaar kan stellen. Wat ik er van begrepen heb is dat veel tabaksplanten dit virus dragen en dat het welliswaar vervelend is maar dat het de uiteindelijk toch gewoon in de tabak terecht komt omdat het niet schadelijk is voor de mens. Vreemd toch eigenlijk. Zo verspreid je virussen per sigaretten! :D

 

Moraal van het verhaal: Geen zieke kippen kussen en latex handschoenen aan als je een joint draait en kweekt lol

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorry syone city maar ik kan niet anders dan BM gelijk geven. Ik denk dat BM ons TMV topic wel degelijk serieus neemt..als ik naar zijn posts kijk misschien wel serieuzer dan jij het schijnt te nemen. Ik bedoel je post vergelijkt appels met peren, en concludeerd vervolgens dat de appels de peren beschermen. Dan denk ik bij mezelf, wat de neuk bedoelt die vent nou. Het slaat nergens op.

Wahzzup kruisbesmetting is mogelijk, dus je verhaal zal vast eens ergens realiteit geworden zijn. Hoe vaak het voorkomt en de kans erop enzo daar heb ik geen zich op, maar goed mogelijk is het dus in iedergeval..

 

Laters, Snowie

zei je dit niet eerder in dit topic?

 

Buitenplanten, waarbij het zonde is van je voorgroei enzo kun je in hun eigen bak laten staan, maar zorg ervoor dat de modder uit die bak aan het einde van t seizoen buiten je tuin dumpt anders besmet je de hele tuin (de aarde dan).

 

1/2 Besmetting vind alleen plaats bij wortel contact met dezelfde grond.

 

en dan komt bm zeggen dat ie al 2 jaar op dezelfde aarde kweekt waar mozaikvirus ontstaan is, klopt dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb jij ooit wel eens een wietplant aangeraakt?

ga maar naar de zoekmachine www.google.nl en zoek op "wietplant familie brandnetels"

 

http://66.249.93.104/search?q=cache:mPlSVi...nl&ct=clnk&cd=1

lees de eerste reactie van watergolf hellemaal door wiet geen familie van brandnetels maar wietplant wel

 

en daar heb ik het over

ooit een brandnetel aangeraakt moet je eens kunnen vergelijken met een wietplant

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh :D

 

waar lees je dat wiet geen familie van brandnetels is, maar wietplanten wel???

staat toch heel duidelijk dat het gewoon GEEN familie is?

 

ik geloof graag dat je ooit een brandnetel hebt aangeraakt, maar wat bewijst dat? dat het hetzelfde aanvoelt als een wietplant? lijkt me niet. ik kan je zeggen dat ik ze beide regelmatig aanraak en nog nooit een overeenkomstig gevoel ervaren heb :blink:

 

en laten we, hoe weinig we ook van elkaars opmerkingen begrijpen, elkaar niet gaan lopen uitschelden voor dingen. lijkt me een beetje te min voor een forum als deze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet is om te roken en een wietplant niet. als je geslachtsdeel eraf is is het dan nog steeds familie van je eigen familie? nou ik dacht het niet :D

 

goed lezen bij de eerste reactie van watergolf

http://66.249.93.104/search?q=cache:mPlSVi...nl&ct=clnk&cd=1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga niet proberen te reageren op deze simpele ziel. Beetje zielige vertoning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ook in die link staat die je zelf geeft :D :blink:

 

"Wiet is geen famile van brandnetels. Men dacht vroeger dat deze 2 soorten aan elkaar verwand waren. Tegenwoordig is men er van overtuigd dat alleen de hop plant familie is van onze goeie ouwe wietplant. Het is trouwens wel zo dat wietplanten het heel goed doen op plaatsen waar brandnetels groeien."

 

Wat ik niet snap is dat je de link als bewijs geeft waarin het tegengestelde staat van wat jij zegt?? :P

 

Laten we voor de rest maar ontopic blijven, alle offtopics worden vanaf nu verwijderd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij probeert iemand hier het forum te verkloten.

erg leuk voor je als je er lol aan beleeft, maar hou het dan bij onzin&co.

 

goed idee om on topic te blijven, want dit is een zeer interessant topic waar veel mensen wat aan hebben, aangezien volgens mij de meerderheid van de kwekers hier te maken heeft met het mozaieksvirus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Herkenning

 

Op het moment dat het virus eenmaal in de plant zit is het er niet meer uit te halen, klonen van deze plant zullen dus het virus ook met zich meedragen.

 

 

Zoals al eerder gezegd een oplossing is er niet als het er eenmaal in zit gaat het niet meer weg. Wel zijn de omgevingsfactoren van belang, een plant die constant een omgevingstemperatuur van 21 graden Celcius of hoger krijg zal minder last hebben van het virus. Je temperatuur op 21+ houden is dus een must.

 

Het schijnt wel nog te bestrijden zijn met AIDS-remmers. Maar die zijn nie echt zonder voorschrift te verkrijgen denk ik en de kostprijs zal ook wel niet laag zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste werkt om gewoon vanaf zaad opnieuw te beginnen, AIDS remmers in je planten spuiten lijkt me niet zo fris.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aids remmers??? geintje???

 

Nee, geen geintje. Een AIDS-remmer is een breed-spectrum anti-viraal middel waar het mozaiëk-virus niet tegen bestend is. Ze kunnen zelfs via het blad opgenomen worden als je de oppervlakte-spanning maar laag genoeg maakt, maar het is uiteraard de moeite niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien nieuw medicinaal ras jopie :D Anti-AIDS wiet... Cannabis Anti Acquired Immune Deficiency Syndrome

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...