Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
meigal

1e Buitenkweek 2006

Recommended Posts

High,

 

Ben nog niet zo lang op dit forum, dus bij deze; heet ik iedereen welkom!!!

Ik wil dit jaar voor het eerst buiten gaan kweken. Heb ongeveer 2 geleden bij de growshop 5 zaadjes gehaald waarvan 3 x white widow en 2 x early bud.

 

Ik heb al wat foto,s gemaakt hoe alles er nu bij staat en van de lokatie waar ik wil gaan kweken.

 

 

Dit is een aantal dagen geleden toen er nog niks boven de grond was, uiteraard heb ik al me zaadjes eerst ontkiemt in watten, en daarna in deze kleine potjes gedaan met zaai/stek grond erin :specool

 

Vanmiddag heb ik ze voor het eerst even buiten gezet omdat het zonnetje lekker scheen en het niet te hard waaide. Inmiddels staan ze weer binnen omdat de wind weer is toegenomen.

 

Straks als mijn plantjes sterk genoeg zijn wil ik ze buiten in de volle grond zetten: Foto,s van mijn kweek!

 

Dit lijkt mij een zeer goede plek, nergens schaduw van, en kunnen het flinke struiken worden.

Zoals je ziet op de foto,s heb ik gewoon wat potgrond gemixt met de grond die er al was, dit lijkt mij voldoende om het plantje naar zijn zin te maken.

 

Tot nu toe lijkt het mij allemaal nog goed te gaan, geef niet te veel en niet te weinig water zowel van boven als van onder.

Nu zat ik alleen met een paar vraagjes;

 

Voeding, is dat een must of alleen wat extra,s voor de plantjes.

Zijn deze potjes waar ze nu in staan goed geschikt totdat ze de volle grond in gaan.

 

Heb je nog tips, of doe ik iets verkeerd gooi het dan in dit topic :tu

Ik zal dit topic zo lang mogelijk levend houden, gr de meigal :rofl

p.s Had de foto,s al gewoon in dit topic proberen te uploaden maar kreeg een fout dus dan maar op deze manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dit in je eigen achter tuin?

ben niet van de scouting maar als dit niet in je achtertuin is is het dus een pad, waar een pad is komen mensen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
is dit in je eigen achter tuin?

ben niet van de scouting maar als dit niet in je achtertuin is is het dus een pad, waar een pad is komen mensen..

 

Dit is idd me achtertuin en geen pad, maar ben ik in jullie ogen goed bezig?

 

Tips/verbeteringen/fouten :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey je potten zijn groot genoeg totdat ze in de volle grond gaan. Ik neem aan dat dit redelijk snel is omsdat het chill weer is. Voeding is in de volle grond geen must maar het kan natuurlijk geen kwaad om bij te voeden. Ik weet ook niet of er genoeg voeding in die grond zit, maar dat zul je vanzelf wel aan je plant gaan zien.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoo, nja , white widow is nu ook direct geen buitenplant ( gaat makkelijk schimmelen ) , en btw op 1 van die foto's ziet het plantje er wel heel uitgerekt uit , als je kan zet je plantjes buiten in die potten inplaats van voor het raam , dat is beter voor je plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem wel voldoende ruimte tussen je plantjes buiten. Als het kan zo'n anderhalve meter, dan zitten ze elkaar straks niet in de weg. En tja, de grond moet natuurlijk goed zijn en je kunt hem nu ook al bemesten. En los maken, wat compost er doorheen om hem luchtig te maken en/of verrijken met een goede bemeste tuingrond.

 

Wat betreft je locatie, zie ik dat verkeerd of ligt die wat lager dan de rest van het land? Kijk dan wél uit met wateroverlast, dat je plantjes niet in een grote vijver komen te staan want dat is killing.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie ik het goed dat die plek langs een weiland is? Als dat zo is komt de boer ook langs om zijn gewassen te bespuiten met chemische troep. Ik kan het weten, woon op het platte land :tu

Wat ik zou doen is een stuk gras uitsteken in je grasveldje, diepe kuil graven, volstorten met allmix en daar de plantjes inzetten. Dat strekken is niet zo een heel erge ramp, maar zet ze wel buiten inderdaad.

Suc6 ermee, komt wel goed! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen,

 

Bedankt voor jullie leerzame reacties, die geeft mij alleen maar meer moed om te kweken :tu

 

Ik zal aankomende woensdag weer een aantal foto,s updaten en wat betere foto,s maken van de lokatie.

 

Dit is idd op het platte land, maar het weiland wat er aan ligt groeit enkel alleen maar gras(altijd al geweest). Dus lijkt me niet dat de boer waarvan het land is het dan met chemische zooi gaat bespuiten oid.

 

Alle plantjes zijn nu inmiddels naar een grotere pot verhuist, en staan meestal smorgens tot savonds buiten, afhankelijk van het weer. Snachts staan ze gewoon binnen achter het raam.

Gebruik tot nu toe nog steeds geen voeding, de plantjes groeien naar mijn idee perfect op dit moment.

 

Tot woensdag dan maar :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga meestal pas voeding geven als de eerste zijtakker er aan komen. Dan voer ik steeds de hoeveelheid ene beetje op totdat ik denk dat ie aan de max zit. Werkt altijd goed, maar ik kweek altijd in potten. Ik denk niet dat je vloeibare voeding in de volle grond moet gaan geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals belooft een update met nieuwe foto,s :specool

 

Gewoon weer even in mijn album kijken; Kweekproces. Bedankt voor de info over voeding, Dan geef ik ze alleen water en ga geen gebruik maken van voeding. Volgens mij staan ze er nu alle 5 netjes bij :tu

Ik hoor het wel weer van jullie,

 

 

De Meigal :rofl

Edited by meigal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Is weer even geleden maar weer eens hoog tijd voor een update!

Er zijn inmiddels weer een aantal veranderingen aangebracht...

Ik besloten om mijn 2 early bud plantjes in de volle grond te zetten waar ze nu dus ook in staan.

Ik heb zelf 2 kleine kastjes in elkaar geflanst voor tijdelijk, om de regen en de harde wind tegen te gaan.

Hier staan dus de early bud plantjes in, mijn White widow plantjes heb ik alle 3 overgepot naar 10 liter potten en als aarde heb ik grow-mix gebruikt van leafman.nl. Ook heb ik hier zelf een (tijdelijke) kweekkast voor gemaakt.

Naar mijn id doen de plantjes het allemaal aardig goed, op wat kleinde details na.

Mijn Stiefmoeder had ongeveer 2 weken geleden de pot met het toen nog mini plantje erin laten vallen :rofl waardoor er dus een stuk van het blad is afgebroken. Het plantje groeid goed verder dus ik denk dat ze er weinig problemen aan heeft overgehouden. Ook heb ik nog een stomme fout gemaakt om de plantjes een beetje met water te besproeien toen de zon er dus op scheen, met als gevolg dat er een paar verbrande plekjes te zien zijn, hoop dat dit ook geen slechte gevolgen kan hebben ?. Zorg iig dat het niet meer gebeurt, van fouten moet je leren zeggen ze altijd. :o

Klik HIER voor de foto,s. :D

Ook heb ik besloten om toch voeding bij te gaan geven en heb gekozen voor het merk Canna zoals je ook op de foto kunt zien; terra vega, terra flores, en pk 13-14.

De reden dat ik dit zo allemaal doe is omdat ik er toch voor kies om mijn white widow planten straks te verduisteren. Hoop dat ik jullie zo weer genoeg info gegeven heb en commentaar hoor ik graag...

 

Had nog wel een aantal vragen:

 

Kan ik de plantjes nu al gaan voeden met canne terra vega of zijn ze daar nog te klein voor?

 

Het kweekkastje wat ik gemaakt heb voor mijn 3 ww, kan ik die het beste overdag weg laten als het goed weer is, of is het beste om hem er altijd over te laten staan, dus niet alleen bij slecht weer?

Wind krijgen ze in princiepe toch wel omdat hij niet helemaal dicht is, geld het zelfde bij de kastjes van de EB.

 

Groeten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kan dit topic beter verplaatst worden naar outdoor ipv outdoor vragen.

Ik hoor het wel van de modjes :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier maar weer eens een update;

 

Alle 5 de plantjes groeien goed, 1 early bud blijft wel wat achter zo als te zien is op de foto,s.

Ik heb deze wel later in de volle grond gezet misschien dat het daarmee te maken heeft..

Vorige week zaterdag heb ik ze voor het eerst 10ml vega meegegeven in 2 liter water verdeeld over 5 plantjes,

aankomende zaterdag doe ik weer 10 ml vega en zo bouw ik het rustig op.

Ook heb ik nog een vrouwelijk zaadje gekocht, genaamd easy sativa :blink:

Heb het zaadje 13-06-06 gewoon buiten in de volle grond gedaan en wacht maar af wat het gaat worden.

Met deze is het ook de bedoeling dat ik hem gewoon laat afbloeien zonder te verduisteren.

 

Kijk hier voor de foto,s

 

Ik heb er goede hoop in dat ze het alle 5 prima doen, ik hoor het wel als er iets niet goed is of wat dan ook :D

 

Laterrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn weer een aantal weken voorbij, waarin veel dingen zijn gebeurd,wat je zo kunt gaan lezen :P Vorige week kreeg ik dus eerst te maken met bladproblemen, bij al me planten die ik heb staan werden de onderste bladeren geel en sommige vielen van de plant af. Gelukkig ging het maar om een aantal bladeren en heeft het zich niet verder versprijd. De oorzaak is bij mij nog steeds onbekend, maar zoals ik al zei verspreid het zich niet verder dus laten we maar hopen dat het goed blijft gaan.

Voorderest is alles ;) met me planten.

De 2 early,s die in de volle grond staan zijn nu allebei ongeveer rond de 80cm. Ben ook erg benieuwd wanneer deze 2 hun geslacht gaan tonen.

En dan de 3 ww in potten doen het ook goed, lengte varieert ongeveer tussen de 70 a 77 cm.

Deze wil ik ongeveer over 2 weken gaan verduisteren.

Kijk hier voor de foto,s

Maar nu komt het ergste, zondagnacht zijn er onbekenden mijn tuin binnengedrongen, en hebben gelukkig niks mijn planten aangedaan maar wel de 3 x ww omgelegd dus met pot en al.

Waarom weet ik niet, misschien zijn ze van iets geschrokken en zijn ze planten omgevallen toen hun er vandoor wilden, kan het me eigen alleen maar af blijven vragen ;)

Nu zijn de white widows ook allemaal verplaatst naar een ander plekje zoals te zien is op de foto,s.

Ze krijgen nu minder zon, maar liever iets minder zon dan dat ze straks gejat worden door die vieze rippers ;) .

Dit was mijn verhaal zo,n beetje wel weer, geef nog steeds canna groeivoeding en dat gaat eigenlijk prima.

Reacties,tips,fouten roep ze maar :P

 

Tot de volgende keer maar weer, :P :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik nog vergeten te vermelden was, ook waren er in mijn blaadjes gaatjes gevreten door rupsen.

Toen heb ik Bayer Decis aangeschaft en gebruik dat nu al een enige tijd en het werkt effectief.

Ik hoef me eigen niet bang te maken voor rupsen ;)

Het zaadje dat ik nog laat in de grond gezaaid had, easy sativa is niks meer geworden.

Helaas maar het is niet anders, groeten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bladproblemen worden denk ik veroorzaakt door een tekort aan stikstof of kalium.. Je grond zou ook uitgeput kunnen zijn, ik zou ze zowiezo overpotten, ze staan in nogal kleine potten voor hun formaat. Misschien dat iets meer voeding geven ook een oplossing kan zijn voor je bladprobleem. Verder staan je planten er mooi bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gekke is dat alle 5 mun plantjes die gele bladeren hadden.

Dus ook die 2 early,s in de grond, de 3 ww hadden wel meer last van die bladproblemen.

Ik wil ze liever niet meer verpotten omdat het ze bij mij niet superhoog moeten worden.

Me kast is gemaakt op ongeveer 1,75(hoogte). Het kan voorderest toch geen kwaad dat ik

ze gewoon in deze potten laat staan? En wat de voeding betreft, ik begin vanaf vandaag met

2 x in de week voeding te geven, eerst gaf ik 1 x per week 20 ml terra vega op 3 liter water.

Nu start ik dus met 1 x 15 ml en zondag dan weer 1 x 15 ml terra vega op 2,5 liter water.

Of ik goed bezig hoor ik weer wel ;)

 

Bedankt voor je reactie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd of het verhogen van de voeding het gele blaadjes probleem oplost, ik had hier zelf namelijk ook wat last van.. Laat het ons weten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu krijgen mun 3 potplanten weer last van verkleurde bladeren onderin(lichtgroen)

Zou dit de oorzaak kunnen zijn van te weinig voeding?, me 2 early,s in de volle grond

hebben het niet. Een foto zet ik er morgen op. Ik hoor het wel van jullie :specool

 

Groeten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag foto's, maar problemen met bladeren onderin heeft over het algemeen te maken snelverplaatbare voedingsstoffen zoals stikstof. Een potje is geen ideale plek voor een plant die normaal veel grotere wortelstelsels maakt. Kijk maar naar je volle grond planten. Er zit op een bepaald moment meer wortel dan aarde in een pot. Toppen is een betere methode om ze klei nte houden maar daar ben je nu een beetje laat mee.

 

Ik hou het op stikstofgebrek en het feit dat ze in een kleine pot staan. De wortels kunnen in de groei dan niet meer voldoende stoffen opnemen om de plant goed te laten groeien, hij put de onderste bladeren uit. Dat zie je overigens toch vaak in potten. Goed op je voeding letten, beetje bloedmeel of visemulsie wil nog wel eens helpen om ze een extra boost stikstof te geven maar gele blaadjes onderin zal je waarschijnlijk wel blijven houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2 planten toch maar verpot naar 2 groteren stenen potten met gaten onderin.

En 1 plant heb ik gewoon in de volle grond gestoken, ben erg benieuwd hoe ze het deze

laatste weken van de groei gaan doen :(

 

Hier de foto,s:

gallery_6503_185_250003.jpg

gallery_6503_185_261335.jpg

 

Hoop dat je nu duidelijk de groene/gele bladeren kunt zien.

 

Later :specool

 

ps. Heb de foto,s nu geupload via wietforum en dat lukt

aardig zo te zien, veel overzichtelijker :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk! daar hebben we wat aan!

 

ja, niet vreend volgens mij. Goed dat je ze hebt overgepot. In potten hou je dat zoals gezegd hoor, wat gele blaadjes onderin. niks om ze zorgen over te maken maar het duidt er wel waarschijnlijk op dat er te weinig stikstof wordt opgenomen, dat gebrek zie je altijd onderin. Je gebruikt gewoon potgrond neem ik aan? Niks er doorheen? Koop effe een doosje bloedmeel. Dat door de toplaag heenwerken voor een extra stikstof boost. De gele bladeren zullen er wel niet meer groen van worden maar je voorkomt wellicht erger. Nieuwe aarde is ook al bemest, ik weet nit hoe groot de potten waren waar ze uit komen maar met veel nieuwe grond heb je voldoende voeding er in zitten voorlopig. Ik adviseer je wel om je kast open te laten staan, met die zon er op wordt het wel akelig warm binnen en dat is ook niet goed.

 

Verder zou je je grond now wat kunnen verrijken met wormenmest, ook de volle gron uiteraard, ik weet niet of deze rijk of arm is. En als laatste is het verstandig om de pH van je grond te testen (setje ecostyle, 8 metingen 6,95 bij tuincentrum). tussen de 6 en 7 is ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He whazzup bedankt voor je info.

Ik ga mijn hok nog aan 2 zijdes dicht maken met doorschijnende folie.

Derest blijft gewoon open, voor dat bloedmeel zal ik van de week is gaan kijken

bij ons in de stad. Nu had ik nog een vraagje; ik zie bij mijn ww,s veel 9 vingers blaadjes.

En ook een paar uitzonderingen van 11 vingers, heeft dit iets te betekenen?

 

Hoor het weer wel,

 

ciao :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe meer vingers een blad heeft, hoe beter de plant zich voelt. Dat hij 11 vingers aanmaakt is dus een goed teken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...