Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ziet er al lekker uit je topjes, volg je al een tijdje en heb al wat notities gemaakt voor als ik zelf een gepast hokje ga maken.

 

Suc6 verder en ik blijf meekijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

owkee, cool om te horen dat mensen ook daadwerkelijk iets hebben aan dit topic :tu

hoop dat het een beetje gaat lukken met je kast, als je nog vragen heb dan hoor ik het wel.

 

net weer nieuwe foto´s geupdate.

klik op deze link en scroll naar beneden: http://www.mijnalbum.nl/Album=QZN4UXTC

je ziet hier o.a. een foto van mn alvast gekochte droognetje :rofl en van mn mini-luchtbevochtiger :specool

 

morgen als ik een beetje tijd heb dan zet ik de foto´s in dit forum, staat wat leuker :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien gaan ze lekker, beetje vage foto's maar zien er goed uit toch? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ze gaan zeker lekker.

foto´s zijn een beetje vaag omdat ik ze met mn telefoon maak ;) (wel 2 megapixels :rofl ) en blijkbaar kan hij er niet goed tegen als het licht aanstaat :smoke

 

hier gelijk ff een update met foto´s van gister, misschien vanavond meer.

 

ik heb wel een beetje last van het tabaksmozaiekvirus :specool (ofzoiets) 1 plantje heeft het bij elk blad. voor de rest zijn er nog 2 van die blaadjes in totaal bij de overige 18

 

Foto=UXFTFX4D.gif

Foto=OSA866SW.gif

Foto=RMZPH4GN.gif

Foto=WLF7TQRO.gif

Foto=STAODLOA.gif

Foto=IKFBTAOR.gif

 

hier op de laatste foto zie je een blaadjes met het tabaksmozaiekvirus :P (rechtsboven)

 

ps: niemand zich ooit afgevraagd waarom er indianen-pijlen tussen m´n plantjes staan? :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe indd...!!

 

 

update:

 

Foto=MK6ETYU7.gif

Foto=WXEABOHI.gif

Foto=N6ANSJK6.gif

 

tabaks mozaiek virus :tu

Foto=A6TN6MBS.gif

Foto=3CRYRDWN.gif

 

het tabaks mozaiek virus verspreid :specool :P :smoke

 

maar er zit nog veel goeds tussen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo, hier weer ff een update :P

 

ze staan nu 5 weken in de bloei en dit weekend gaan ze de 6e week in.

ik ben best wel tevreden tot nu toe, ze gaan nog steeds lekker en het tabaksmozaiek-virus schijnt zich niet te verergeren. het lijkt zelfs een beetje minder te worden (misschien omdat de toppen nu mijn aandacht gaan afleiden :lol: ) toch zie je dat minstens de helft van mn plantjes er toch last van heeft.

 

nu maar hopen dat de laatste 3 / 4 weken de toppen zich flink gaan uitzetten :P

 

klik hier voor een overzicht van mn albums:

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=

 

klik hier voor een link naar alle foto´s van mn 5e week bloei:

http://www.mijnalbum.nl/Album=LHHYORDH

 

en hier nog ff wat fotootjes:

 

Foto=QZLRXPEF.gif

 

Foto=IICUW8QS.gif

 

Foto=JQPJIWWW.gif

 

Foto=IYU7XRII.gif

 

Foto=YP3D8SH3.gif

 

Foto=4L8M4Q3F.gif

 

Foto=FRYKNHHD.gif

 

Foto=JT44KRGB.gif

 

Foto=DVZHSVQ4.gif

 

Foto=DLGRB6KA.gif

 

Foto=YZ44QBVX.gif

 

Foto=GUHJWB8S.gif

 

Foto=YVF4XDD6.gif

 

Foto=D3XIYRV4.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog stees geen ec-meter :P

ik denk dat ik daar wel een probleempje mee heb. dus zeker kopen binnenkort. en ook een ph-meter.

deze kweek was eigenlijk meer bedoelt om van te leren enzo (mn eerste keer).

maar nu ik zo bezig ben raak ik steeds enthousiaster en wil ik het toch wel tot een goed einde brengen (lees: gewicht :lol: )

 

dus ik probeer deze kweek zo goed mogelijk af te maken zonder meetapperatuur en ga het dan voor mn volgende kweek wel goed regelen. ook ga ik geen potten meer gebruiken (teveel ruimteverlies). ik denk dat ik zelf een bak ga maken of eentje zoek die precies past :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja goed plan, zo'n grote aarde bak volgens de "Rataplan"methode :lol:

 

Kijk uit dat je niet teveel voeding geeft.

Ik zie op de foto's dat je wat last hebt van gele puntjes.Zou overvoeding kunnen zijn.

Kijk vooral uit als je ook nog pk 13/14 gaat geven want het is goed spul maar je kan er ook je oogst nog mee verknallen!! :P

verder ziet het er mooi uit hoor :P

 

veel suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je kan welleens gelijk hebben. ik hou me wel aan alle voorgeschreven voedingswaardes.

op het schema wat ik van de GS heb gekregen moet ik de 5e - 6e en 7e week PK13/14 meegeven en de laatste week alleen water en de laatste dagen helemaal niks.

 

ik zit er nu wel aan te denken om de komende of komende 2 voedingsbeurten alleen schoon water te geven.

is dit een goed idee? of haal ik ze dan uit hun "voedingspatroon" als zoiets Uberhaubt bestaat :P

 

en die grote aarde bak volgens de "Rataplan"methode komt er indd zeker aan :lol: ghehe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerst maar eens de helft van de voeding proberen.

Helemaal geen voeding in dit stadium vind ik wel erg rigoreus hoor.

Maar nogmaals ,kijk uit met die pk 13/14 want dat is behoorlijk ec verhogend!!!

Eerlijk gezegd vind ik het niet verstandig om zonder ec meter toch met pk 13/14 aan de gang te gaan!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik heb je advies gevolgt en maar ±de helft van de voorgeschreven voeding gegeven. morgen doe ik hetzelfde en daarna volg ik weer het schema als ik zie dat het goed gaat. ik heb dus de helft van de voeding gegeven en ook de helft van de pk13/14 en van de SUPER thrive (dit is een spul waar je normaal gesproken gigantische komkommers van krijgt :P schijnt ook goed voor wiet te werken :lol: )

 

heeft iemand trouwens ervaring met het middel SUPER thrive?? (toepassing: 1ML op 4L water)

 

vanavond weer een foto-update trouwens. de dames gaan nu lekker uitzetten trouwens. in tegenstelling tot bij de meeste vrouwen vindt ik bij deze, hoe dikker hoe beter!!!

 

owja, ik baal indd dat ik nog geen meetapperatuur heb :P (ph- en ec-meter)

toch neem ik het risico om pk13/14 mee te geven. dit omdat het, als het goed gaat, een stuk leukere opbrengst geeft. ik pas het wel heel voorzichtig toe hoor en hou ze nauwlettend in de gaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE!!!

 

de plantjes groeien lekker door! misschien dat ze zo goed gaan omdat ik vaak rockmuziek draai. vandaag op mythbusters gezien dat muziek de plant beter laat groeien. rockmuziek bleek het allerbest te zijn. dus vanaf nu een radiootje bij mn planten :wOOt ghehe...

 

het tabaksmozaiekvirus waar ik last van heb heeft zich redelijk gestabiliseerd en ik heb zelfs het idee dat het minder is geworden, hoewel de meeste zeggen dat dat niet kan :D in ieder geval lijken de toppen er niet onder te lijden :lol:

 

hier wat foto´s:

Foto=E46UK4W4.gif

Foto=A8CXWW86.gif

Foto=XX4GIOKZ.gif

Foto=FFM86ZYK.gif

Foto=DBPUY8OM.gif

Foto=ZKUCDDQJ.gif

Foto=DLJVHQB4.gif

Foto=MKIVSZGB.gif

Foto=EVURMP7H.gif

Foto=VZZWZQZJ.gif

 

hier nog wat foto´s van de plantjes die na 1 week bloei vanuit mn kast zijn overgegaan naar de tuin van mn neef. 2 van de 3 hebben de grote klap die ze kregen overleefd en beginnen weer goed te groeien. ze worden al een stuk voller, maar hebben wel een paar weken achterstand denk ik. dat komt ook door het kutweer van de afgelopen dagen, maar dat halen ze vast deze zomer in :P

 

Foto=TM8QWKTF.gif

Foto=ZABMDMAS.gif

Foto=RO3DTWIU.gif

Foto=OINCLHM7.gif

 

het is wel grappig om te zien hoe die planten verschillen met die van mij in mn kast. dat terwijl ze het zelfde begonnen waren :wOOt als ze waren gebleven dan hadden ze nu al dikke toppen gehad, maarja ik hoop dat het met de tijd een goede investering is :P

 

weet iemand trouwens hoe hoog PP´tjes buiten ongeveer worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er wel mooi uit. Alleen jammer dat de foto's een beetje vaag zijn.

 

Op de hoeveelste dag zit je nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ik zit nu op dag 42. ze hebben daarvan 1 week groei gehad en gaan nu dus de 6e week bloei in.

 

en van die foto´s is indd jammer, ik heb alleen mn telefoon :P (wel 2 MP :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hou me wel aan alle voorgeschreven voedingswaardes.

Op het schema wat ik van de GS heb gekregen moet ik de 5e - 6e en 7e week PK13/14 meegeven en de laatste week alleen water en de laatste dagen helemaal niks.

 

@ Burning seed

 

Ik hield me aan de voedingsschema wat op de flessen stond van canna,

200 ml Coco A

200 ml Coco B

200 ml Rhizotonic

125 ml cannazym,

Dit allemaal op ± 40á50 Liter.

 

Toen ik de Ec meter erin gooide bleek de Ec op 3.6 te zitten.

Toen ik dit allemaal verdund had bleek ik snel al op 100 Liter voeding te zitten.

Is dit bij meer mensen zo erg?

 

Bij deze ga ik niet meer op schema's af maar puur nog op Ec.

 

Grtz Hm

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, ik denk dat je er goed aan doet om de ec metingen te volgen ipv de schema´s. een schema is natuurlijk puur theoretisch en er spelen onwijs veel factoren mee tijdens je kweek. wat je meet is de werkelijkheid dus :P

 

een egt goed antwoord moet ik je schuldig blijven, want ik heb niet veel verstand van ec-waardes.

dit is mn eerste kweek en heb helaas nog geen ec meter (zelfs geen ph meter) dus ik heb hier ook geen ervaring mee. voor mn volgende kweek ga ik deze zeker kopen en de waardes goed in de gaten houden.

deze kweek maar ff afwachten wat het wordt. gaat tot nu toe beter als ik verwacht had.

 

als er mensen zijn die hier meer info over weten dan hoor ik het graag en Hardcore Maniac waarschijnlijk ook :lol:

 

owja, nog wel een 2 opmerkingen:

 

-de ec waarde van je voeding moet je ook aanpassen op de ec waarde van je medium. dit kan dus per kweekmethode verschillen. je moet dus eigenlijk de ec waarde meten waar de plant mee te maken krijgt

 

-en je hoeft de ec waarde van je voedingsvat niet perse te verlagen door het te verdunnen met meer water, volgens mij heb je ook ec verlagende toevoegingen waarmee je de waarde van het vat precies kan afstellen.

Edited by Burning seed

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE!!!

 

de plantjes zijn net hun 6e week bloei ingegaan.

 

klik hier voor een overzicht van mn albums:

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=

 

hier de foto´s:

Foto=SNIARNDJ.gif

 

Foto=MFOPYWJO.gif

 

Foto=KPA8O6UW.gif

 

Foto=OOHO8SVV.gif

 

Foto=POUBLXF7.gif

 

Foto=3ULV7EHS.gif

 

en ik begin welliswaar bruine haartjes te zien :lol: !!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er idd goed uit, zeker voor de eerste keer en dit zonder ph of ec meting. Nog even geduld en tis feest ! Kben benieuwd naar het resultaat. Alvast succes met ermee ! :o

 

 

Greetz tjieler :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoooo......hier weer een update.

de afgelopen een beetje passief op het forum gezeten, maar nu weer ff wat plaatjes van mn vrouwtjes:

 

klik hier voor een totaal overzicht van de foto´s:

http://www.mijnalbum.nl/Album=XZLIW4U7

 

hier 4 foto´s van het plantje wat helemaal besmet met het tabaksmoziaiek virus is, hij doet het nog redelijk goed. wel duidelijk wat achterstand, maar de toppen zien er nog goed uit (misschien mooie foto´s voor het sticky van stijlloos over het tabaksmozaiekvirus):

Foto=VNDKR7EW.gif

Foto=4NQLG6XK.gif

Foto=JZAD6FZK.gif

Foto=ECJ73QS3.gif

 

ze zijn nu de 7e week bloei in gegaan, dus nog 2 / 3 weekjes!!!

 

Foto=Q6G6I47Y.gif

Foto=Q7PAVVQV.gif

Foto=BEAKGE4U.gif

Foto=4ILNN7DT.gif

Foto=GXWDSOFM.gif

Foto=RYXMHP4T.gif

MiniFoto=6ZWWFBH8.gif

Foto=B7S8LRNL.gif

Foto=76ASOLKX.gif

Foto=LMVLEV6I.gif

Foto=ZXON3AXI.gif

Foto=SOLAC4RC.gif

Foto=GHFQYWSU.gif

MiniFoto=6LITT4SE.gif

Foto=HTLFPOLP.gif

Foto=46DCH88A.gif

Foto=EEEW7TSE.gif

Foto=UF8WPZ4H.gif

Foto=H6AI4CWE.gif

Foto=HZUDCCZB.gif

Foto=VRWLMDJZ.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

ik zit net met mn vriendin op de bakn en we waren zeer nieuwsgierig naar de rookbehaarheid van onze plantjes.

 

zo slecht als het maar kan hebben we besloten om een zwaar onderbelicht toppie van één van de onderste internode van de kleinste plant eraf te halen en te drogen in de magnetron :rofl

 

maaaaaaaaaar, we worden er wel stoned van!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o

dit lijkt me een heel goed teken aangezien de rest velen malen beter is en nog moet 2 weken er tegen aan moet gaan. ook wordt dat natuurlijk wel rustig aan gedroogt.

 

vanaf nu blijven we er van af, maar dit was wel heel leuk. nog een lachkick van gekregen ook ;)

ik moet wel zeggen dat het stonede gevoel snel verdwijnt (het was dan ook heel weinig) het was zo weinig dat ik de afgeknipte kleine blaadjes er ook maar doorheen gegooid had, anders was het helemaal ni te draaien :D

 

mijn excuses voor jullie doorgewinterde kwekers. ik weet dat jullie dit erg dom vinden, maar omdat dit mijn eerste kweek is vond ik dit wel leuk om te proberen.

 

nou, nu kan ik al helemaal niet wachten tot het klaar is, maar nu ben ik wel nog meer gemotiveerd om het tot een goed einde te brengen en om het de volgende kweek weer veel beter te doen.

 

voor mn volgende kweek wil ik met een grote aardebak werken en de planten scroggen.

nu moet ik telkens mn planten eruit halen om ze goed te kunnen bewateren, met een aardebak kan dat natuurlijk niet. ik dacht daarom om een trechter in mn kast te monteren met een slang eraan, zodat ik die slang dan gemakkelijk op elke willekeurige plek kan plaatsen en het voedingswater dan in de trechter kan gooien.

moet te doen zijn toch?

 

ook wil ik de planten de volgende ronde dieven zodat ze meer ruimte krijgen.

kan dit in combinatie met scroggen? of beter niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee Seed

 

Dat gaat lekker heee.

Jammer dat je geen ph meter hebt.

Ik zit ook altijd te roken van mn dames voordat ze klaar zijn :rofl

Die aardebak is een goed idee, de bewatering zou je dan

vlgs rataplan zn methode kunnen doen :o

Kheb geen verstand van scroggen maar t lijkt me dat

wanneer je scrogt je niet onder t dieven uit komt.(is die zin begrijpelijk?)

 

 

Grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...