Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hey mensen,

 

Eindelijk ff de tijd om een kweekverslag te maken van m´n eerste kweek.

 

klik hier als je foto´s van de bouw van m´n hok wil zien :whistling

http://www.mijnalbum.nl/Album=IAJNVVYJ

 

klik hier om de groei van mn plantjes te zien :D

http://www.mijnalbum.nl/Album=APZMGCLT

 

ik zal eerst maar ff vertellen wat er allemaal staan :whistling

 

het hokje vind ik helaas nu al te klein :whistling , maaaaaaaaaar, ik blijf goede hoop houden!

ik ben begonnen met 24 pp´tjes. jammer genoeg deden 2 het heel slecht en die heb ik er dan ook tussenuitgehaald.

met 22 stuks ben ik een week gaan groeien. ze waren toen nog heel klein, maar ik heb ze toch maar in de bloei gezet. maatje van me vertelde ook dat zijn pp´tjes pas begonnen te groeien toen die ze in de bloei gezet had. nou dat is nu bij mij dus ook het geval. ze zijn enorm gegroeid sinds ze in de bloei staan.

 

na 1 week in de bloei heb ik 3 stuks aan mn neef gegeven. hij heeft ze in de tuin gezet. voor dat topic klik hier: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=15942

dat ging overigens niet erg goed :whistling

 

maaaaaaaar, ik heb er dus nog 19 staan en daar ben ik erg trots op. naar mijn idee doen ze het wel goed. sommige beter als de andere natuurlijk. de fout die ik gemaakt heb zit in de potkeuze. omdat alles snel snel moest staan ze nu in 7L potten (geen 11L zoals in mn andere topic verkeerd staat <_< ) en dan 2 stekjes per pot (sommige zelfs 3 :whistling ) maar ondanks dat groeien ze goed en zien ze er mooi uit.

ik heb wel wat bladproblemen maar geen ernstige en het zit ook allemaal in de onderste oude bladeren.

heel weinig paarse steeltjes en geen 1 volledig paars. weinig stress denk ik dus.

 

ik heb als luchtinlaat een lang gat onder in de deur (lichtdicht uiteraard). als afzuiging heb ik een hele stille buisventilator met een koolstoffilter (allebei buiten de kast). 600W erboven, een luchtbevochtiger en temp-, LV meter. helaas heb ik nog geen PH-, EC meter. die waardes zitten overigens wel redelijk goed denk ik, omdat ik aarde van de shop gebruik.

 

pfff.......als je nog wat wil weten moet je het maar ff vragen en tips zijn natuurlijk altijd welkom.

ik ben van plan dit regelmatig up 2 date te houden met foto´s natuurlijk!!! :smoke

 

klik hier voor een overzicht van m´n albums:

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hokje :whistling

Lijkt me toch een beettje veel van t goede 2 per pot.

Dat wordt krapjes straks.

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik weet het :whistling

 

maar ik kan het niet over mn hart verkrijgen om er wat weg te halen <_<

voor mn volgende kweek ga ik ook een eigen bak maken. 1 hele groten en die dan met schotten in vierkantjes verdelen. dan uiteraard 1 plant per vierkant :D

 

maar voor de rest ziet het er wel redelijk uit dus :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je ook nog aarde over?

Probeer ze nog ff te vullen tot de rand. <_<

 

ja dat heb ik ja:)

is dat beter dan? :whistling dan doe ik het gelijk :smoke

ik ga nu toevallig ook grond halen zelfs voor mn neef in de tuin (de plantjes van hem zijn er een beetje bovenop gekomen, maar nog niet helemaal top).

 

thnx voor de tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

!!UPDATE!!

 

hier weer ff een update van m´n plantjes:

http://www.mijnalbum.nl/Album=APZMGCLT

scroll helemaal naar beneden. (denk dat ik de volgende keer weer een nieuw album aanmaak :whistling )

 

nou, ze staan nu in de 3e week bloei en beginnen al mooie toppies te krijgen. <_<

 

ik heb helaas nog te weinig kennis om te gaan toppen of iets, dus het zullen wel veel wat kleinere topjes worden :D . ik vind het ook best moeilijk om aan de planten te komen, bang dat ik ze beschadig of iets :smoke , dus veel lezen en wat proberen op een aantal plantjes denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey peepz!

 

nog ff een voedingsvraaggie :smoke

 

mijn plantjes worden wakker om 11:00 uur en gaan om 23:00 slapen.

nou moet ik om 07:00 al weg om te werken :whistling

ik geef ze dus om de dag om 17:00 voedingswater. (als ik terug ben van werk).

 

is dit goed? of is dit te laat?

 

ik hoorde namelijk dat de plantjes niet te laat hun water moeten krijgen. zodat ze er de hele dag van kunnen genieten :D

 

maar zelf denk ik beter dit kan doen dan om ze in hun nachtelijke slaap te storen en met water wakker te maken en vervolgens weer 3 uurtjes donker.

 

graag wat tips hierover.

 

ondanks dat dit topic vaak bezocht is vind ik dat er weinig reacties zijn :whistling except you silver :whistling

 

maar ik kweek gewoon door, daar gaat het tenminste om toch <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij is inderdaad verteld dat je water moet geven net voordat de lichten aangaan, omdat

ze anders tijdens de rust moeten werken om de voeding te nemen.

 

Misschien kun je de volgende keer je lampen zo instellen dat je ze wel water kunt geven

voordat het licht aangaat.

 

Ik zelf groei van 20.00 t/m 14.00 en bloei 20.00 t/m 8.00, heb ik nog alle tijd als ik van het werk kom. :whistling

 

Sannie heeft laatst een uitgebreid topic geschreven over toppen e.d., zoek deze even

op, het heeft mij een heleboel duidelijk gemaakt.

 

succes.

 

Blauwezand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kan je nou (met de hand) water geven voordat de lichten aangaan??

Dan zal je dus wel even het licht aandoen en dat is nou juist heel slecht voor de dames.

Dat geeft,zeker als je het iedere dag doet, veel stress en dus ook remming van de ontwikkeling.

Het is niet zo erg om zoals jij zegt om 17 uur water te geven.Ik neem aan dat je om de dag geeft en dat betekent dus dat ze altijd wel een nacht vochtig staan.Het is in ieder geval beter dan tijdens de rust periode de boel verstoren door het licht aan te doen!!

 

Gr.Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tokkie

 

Ik zorg er gewoon voor dat ik klaar ben met water geven vlak voordat het licht aangaat, duurt bij mij

maar een paar minuten, heb van te voren alles afgesteld etc.!! Heb tot op heden geen problemen (gehad).

 

Ieder zijn manier toch??

 

Gr.

 

Blauwezand

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inderdaad,ieder zijn manier :rofl

 

Gr.Tokkie

 

ja indd, iedereen zn eigen manier ;)

alleen als ik sóchtends water geef dan is dat 3 uur voordat ze wakker worden, dus dat lijkt me iets teveel, dus dan maar als ik thuiskom. de tijd verander ik deze kweek ook maar niet meer :smoke

 

ik heb ook weer ff een update!!! klik hier:

http://www.mijnalbum.nl/Album=QZN4UXTC

 

en wat vond ik in m´n kast net voordat ik hem dicht deed :specool

zie laatste foto!!! :P

 

is nu niet meer veel van over. (komt tog geen site van nu?? zoals die dominomus??? :tu )

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Tokkie

 

Ik zorg er gewoon voor dat ik klaar ben met water geven vlak voordat het licht aangaat, duurt bij mij

maar een paar minuten, heb van te voren alles afgesteld etc.!! Heb tot op heden geen problemen (gehad).

 

Ieder zijn manier toch??

 

Gr.

 

Blauwezand

 

 

Ik begrijp nu dat je het licht niet hoeft aan te doen als je water geeft?

Waarschijnlijk automatisch dus?Dan is het natuurlijk een heel ander verhaal dan wanneer je alleen ff het licht aan gaat doen om water te geven.

Dan heb ik je verkeerd begrepen.Sorry :rofl

 

Gr.Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep, alles gaat via een tijdschakelaar :specool

 

en het lastige is dat mn hok erg vol staat. dus met water geven moet ik ze allemaal eruit halen, ander beschadig ik de voorste planten als ik de achterstee wil bewateren :tu

 

maar daar is een eerste kweek voor tog? leren!!!!!!!!!!

hoewel, mezelf kennende, staat mn hok volgende keer minstens even vol, als niet voller ;)

 

nou, binnenkort weer een update´tje, ff wat foto´s maken.

 

ik merk trouwens wel een groot verschil tussen de planten sommige zijn 2 keer zo groot als andere :smoke

maar ze hebben allemaal toppen en ik zorg wel dat ze wat licht krijgen :rofl

 

ook heb ik een lichtelijk bladprobleem. sommige bladeren verkleuren een beetje, geel gevlekt enzo. vanavond probeer ik wel wat foto´s te plaatsen ervan. denk zelf dat het niet door overbevoeding komt.

 

cheers :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

owkee dan, hier de update:

http://www.mijnalbum.nl/Album=QZN4UXTC

 

onderste 4 foto´s

op de derde van onder zie je het bladprobleem, wel een beetje onduidelijk door het licht :rofl

vanavond nog maar is nieuwe foto´s maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi die spin... :rofl

waar komt die nu vandaan??

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee, maar hij is toch mooi binnengekomen :specool .

ga voor de zekerheid maar ff een panty voor de luchtinlaat spannen, denk dat dat de oorzaak is.

maar hij is nu in ieder geval :tu

 

klik hier trouwens voor een update: http://www.mijnalbum.nl/Album=QZN4UXTC

 

hier zie je het bladprobleem wat duidelijker!! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier ff een foto van mn blad (gelijk een test hoe ik foto´s direct in het topic kan plaatsen :tu )

 

Foto=ONQ4NO3A.gif

 

de rest ziet er nog steeds perfect uit!!! :rofl behalve de hoogteverschillen :P mja!

 

aha.... zo moet het dus ;)

 

het lukte weer eerst niet, maar ik moest ff .gif naast mn linkje klikken en toen deed ie het!!!

 

:specool

hahahaha

 

 

nu ff :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeee Seed,

 

Wees zuinig met water!

Als de topvorming goed op gang komt niet meer

sproeien met water ivm toprot.

Dat blad ziet r idd vreemd uit (ph waarde)?

 

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope ik stel mn sproeiwater niet af.

ik sproei ook alleen met zuiver water.

 

helaas heb ik nog geen ph en ec meter :rofl

moet wel eigenlijk.

 

de grond zou de waardes op het juiste peil houden zei de growshop, maar dat was alleen voor de eerste 3 weken. nu staan ze al langer.

 

dat blad is indd raar, maar het is gelukkig alleen die plant. het plantje wat in dezelfde pot staat gaat gewoon goed.

 

nou dan zal ik binnenkort maar stoppen met sproeien. jammer want ik vind het leuk ze te sproeien en heb het idee dat het ze goed doet.

 

morgen weer een update met foto´s!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bladeren zijn volgens mij ook gedraaid heeft met je ph te maken stel je sproeiwater volgende keer af :rofl (ph meter) :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

tabakmozaiekziekte bladje :rofl

Niets aan het handje ziet er mooi uit pas op dat ze niet tever doorschieten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha, ja ik vind het er opzich ook wel cool uitzien! :tu

 

aangezien er nu 3 weken bloei voorbij zijn denk ik dat je plantjes nu wel ongeveer uitgegroeid zijn. ik vind dat ze indd al een beetje doorgeschoten zijn en hoop dat het niet erger wordt, ik heb ze namelijk helemaal niet getopt of iets :rofl `pure nature` (met voeding :specool )

moet ff een beetje meer kennis opdoen van toppen zodat ik dat in mn volgende kweek wel kan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...