Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cybrbeast

Groeiverslag - 20x Commercieel Wit, 400w

Recommended Posts

update, gaat echt hard nu. Ik hoop dat we snel topvorming gaan zien.

 

dag 18

th_day18.jpg

 

th_day18pic2.jpg

 

hier is een plaatje vanuit de zolder

th_zolder.jpg

de bedrading is nog niet echt netjes, maar ook niet gevaarlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is trouwens een timelapse van de groei, wordt nog geupdate:

tlsmall.gif

elke frame is 1 dag

 

en nog een mooi ingezoomd plaatje. Paarse stengels komen alleen hier en daar voor, dus het is niet heel erg.

th_dag18.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip : ga je aarde nooit doorspoelen !!! want aarde houdt te veel water vast ook al kan het vanonder uit de pot/bak lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tip : ga je aarde nooit doorspoelen !!! want aarde houdt te veel water vast ook al kan het vanonder uit de pot/bak lopen.

OK, bedankt voor de tip! Kan natuurlijk wel gewoon een keer water zonder voeding geven als de EC te hoog wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer lezen cybrbeast en dan weet je waarom , niet gewoon iets aan nemen.

 

Wat als atmo nou eens een Noob is dan zit je in de problemen, dat weet je niet.

 

Vraag dan tenminste waarom niet te spoelen op aarde!!!!!!!!!.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

geloof me vrij,Atmosphere is zeker geen noob,het is een administrator van het forum...

Spoelen is niet goed omdat je dan de aarde zeiknat zet,de aarde is niet meer luchtig zodat de plant al helemaal niets meer kan opnemen aan de wortels,de wortelmembraantjes sluiten en de plant staat stil,voor de aarde weer luchtig is zijn kostbare dagen verstreken,spoelen op aarde is alleen in nood nuttig bij bv overvoeding zodat de ballastzouten kunnen uitgespoeld worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rat dit gaat niet over wie het neer zet maar gewoon over het aan nemen.

IK WEET OOK WEL WIE ATMO IS.

Het probleem is dat de mensen die metd eze vragen komen niet weten wie iemand is. dus ga er niet gewoon van uit dat iemand het weet maar zoek een keer op dit Forum, die search is er echt niet voor niks.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik kijk meestal ook eerst naar het aantal posts van een user en ik wacht een tijdje om te zien of iemand verbeterd wordt voordat ik het toepas.

 

nieuwe plaatjes

 

ze krijgen al dikke stammen

th_dag19.jpg th_dag19pic3.jpg th_dag19pic2.jpg

 

Is het een goed idee om nu te gaan dieven aan de onderkant?

 

Wat ik ook heb gemerkt is dat sommige plantjes bladen hebben met drie vingers en sommige zelfs met zeven. Ook zijn er een paar vreemd gegroeide bladen. Is dit normaal of heb ik mutants? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aantal vingers maakt niet uit al zei je wel bij slechte planten vaak maar 5 vingers en echt bij mooie goede planten 7 of zelfs meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cybrbeast.

Ja ik zelf denk dat het een heel goed idee is als jij ze gaat dieven, heb het zelf ook gedaan deze ronde en dat bevald me best.

 

Kijk maar naar je plantjes en dan zie je dat ze al tegen elkaar aan komen, en dat word natuurlijk alleen maar meer. ook zal je ventilatie beter worden omdat er wat meer lucht tussen je planten door komt en de themp beter is te regelen.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een beetje op het forum gekeken en er is veel verschil in mening over het nut van dieven. Ik denk dat ik het eerst met vijf plantjes wil proberen. Tot welke hoogte is het een goed idee om te dieven? Ze zijn nu 34cm hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een vraagje over dieven, moet je alleen de stengels met een blad aan het uiteinde verwijderen, of ook de stengels waar meerdere vertakkingen met bladeren opzitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

die timelapse is inderdaad echt vet. Zou leuk zijn als je dat de hele kweek blijft doen. :rofl :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo beast

 

K heb je verslag al een tijdje opgemerkt, je hebt een zeer leuk hokje :specool vind ik persoonlijk.

je planten zien oor ook mooi en vitaal uit , ze hebben het er wel naar hun zin!! :rofl

 

wat dat dieven betreft , dat bekijk je mischien beter terwijl de planten nog verder evolueren.

Je kan nu al wel zo hier en daar de aller onderste takjes wegdieven, die waar je nu al van ziet dat ze achter blijven in de hoogte en de groei , dit omdat ze meer in de schaduw blijven van die vettere boven gelegen scheuten die het meer gaan maaken kwa opbrengstaan mooie knoppen.

 

Gewoon de genen die te ver wegsteken snoei je ertussen uit zodat die geen energie gaan steken en gelijk verlies, zodat dit beter benut kan worden door de hogere int licht zittende vitaale scheuten die het meeste gaan opbrengen.

 

je hebt hier toch niet veel goeie weed aan , meer van die losse fluffie knoppen i p v die kei harde nooten :smoke die bovenop je plant staan te genieten int zonneke, je lamp ken gewoon niet zo diep door je bladerdek heen schijnen om alle weed even goed afterijpen. :P

succes verder

 

keep it green :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
die timelapse is inderdaad echt vet. Zou leuk zijn als je dat de hele kweek blijft doen. :rofl :tu

Bedankt. Ja we blijven het de hele groei doen, iedere dag wordt 1 frame.

 

@tuinkabouter

 

Bedankt voor de tip, ik ga wat kleine blaadjes van een paar planten dieven, kijken wat ze daar van vinden.

 

 

Plaatje van vandaag

th_dag20.jpg

 

Sommige bladeren hangen er wat vreemd bij. Dit is net een paar uur na het water geven/voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begint nu wel erg bossig te worden :rofl

Ik had van iemand gehoord dat als de bladeren allemaal over elkaar heen hangen dat je dan meer kans op schimmel hebt. Dus misschien moet ik ook wat grotere bladen weghalen om ze meer ruimte te geven.

Of kan ik het gewoon zonder risico door laten groeien?

 

Ziet iemand al iets van topvorming op de plaatjes? Ze zitten nu een week in de bloeifase.

plaatjes (uiteraard klikbaar)

th_dag22pic6.jpg th_dag22pic5.jpg th_dag22pic4.jpg

 

th_dag22pic3.jpg th_dag22pic2.jpg th_dag22.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jow

Ziet er zeer schoon uit in je hok , nog geen bloei ,

ze zullen nog effe wat blijven groeien hoor.

k zou geen bladeren wegdoen en voor die schimmel moet je nog niks vrezen

gewoon doorgaan zoals je nu doet

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal mooi uit Cybrbeast! leuke setup en kast!

 

succes! :rofl

 

enne die timelapse vol blijven houden hele kweek he :tu

 

Gr AAL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Cybrbeast.

 

Stoer man je eerste kweek, ga binnenkort ook binnenkweken met een maat van me, zal je cker gaan volgen! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als dit je eerste kweek is,ziet t er netjes uit moet ik zeggen!

nu nog geen blad snoeien(heeft weinig met schimmels te maken),straks als de toppen komen kan je wel blad gaan snoeien om de onderste toppen wat meer licht te kunnen geven.

niet al t blad eraf halen(blad zorgt voor fotosynthese,belangryk),maar gewoon spaarzaam,dat in ieder geval de toppen licht kunnen vangen(wat door t blad wordt tegen gehouden).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier weer een update van gisteren

 

klikbaar

th_dag25pic5.jpg th_dag25pic3.jpg

 

th_dag25pic2.jpg th_dag25.jpg

 

hier een plaatje van een top

th_dag25pic4.jpg

 

 

Ik heb vandaag een paar grote bladeren weggeknipt die over een top of een iets kleiner plantje hingen. Ook een paar bladen geknipt die de airflow blokkeerden.

Ik hoop dat we snel duidelijke bloemvorming gaan zien. Het ruikt in ieder geval met de dag sterker als ik de kast open doe :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo

 

tziet er goed uit jho, hoeveel dagen bloei staan ze nu al eigenlijk ?

want veel top zit er nog niet op. ze zijn mooi gezond die plantjes , lekker fris groen!

k weet niet of je er goe aan doed hoor door die bladeren we te snoeien , maar zoiso niet te veel en elke dag maar met kleine beetjes in plaats van alles gelijk weg te sneoein.

 

mazzels

 

trouwens wat zijn de afmetingen van je kast want kvind ze nogal breed tov de diepte voor een 400w lampje.

worden de buitenste plantjes wel gelijk belicht als die in het midden of valt dit nog goed mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...