Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cybrbeast

Groeiverslag - 20x Commercieel Wit, 400w

Recommended Posts

Oh wat stom, ik zat bij die tijden helemaal niet na te denken, was nogal stoned gister. Uit luiheid drie voorgedraaide gehaald en die zijn vaak wel sterk :whistling

Nu hebben ze van 18:00 tot 12:00 licht, daarvoor hadden ze gewoon ook 18u licht (van 06:00 tot 24:00)

 

Silly me.

 

De lampen zijn nu uit en de temp is meteen flink aan het dalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lamp moet je na een paar dagen op 40cm hangen, en hoe ouder ze worden kan die nog wel wat naar beneden, als je zoals ik zorg dat je lamp gekoeld word door mini compfannetje van 20MA die je warme lucht wegblaast.

 

Verder zien je stekken er goed uit hoor, let niet op teveel dingen in het begin, planten moeten zich zetten en even wennen, dus kunnen ze wel eens wat vage dingen laten zien, dit trekt wel weer weg.

Als ze helemaal bruin, of geel ofzo worden dan mag je je zorgen gaan maken...

 

Als je stekken als mafkezen beginnen te groeien kunnen nieuwe bladeren wel wat geel worden omdat je planten niet zo snel bladgroen kunnen aanmaken, dus zoals ik al zei let er niet teveel op allemaal, trekt vanzelf wel bij....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy Woopie,

als jij liever wacht met ingrijpen tot je planten helemaal geel of bruin zijn moet je dat zelf weten.Dan weet je in ieder geval zeker dat je te laat bent!!

Maar de mensen die hier zitten hebben liefde voor hun plantjes en grijpen liever in VOOR het te laat is!!

 

En nog wat.

Als je een advies geeft over de afstand tussen de lamp en de plant,geef dan in ieder geval een goed advies.

bij 400 watt minimaal 40 cm

bij 600 watt minimaal 60 cm

Alleen bij spaarlampen en cooltubes kun je dichter op de plant!!

 

Gr.Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb cooltubes al een paar keer langs zien komen op het forum. Kan iemand mij uitleggen wat dit zijn? Of een linkje posten? Zijn ze duur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Google, COOLTUBE ff ofzo? Beetje eigen initiatief mag wel..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heyy Woopie,

als jij liever wacht met ingrijpen tot je planten helemaal geel of bruin zijn moet je dat zelf weten.Dan weet je in ieder geval zeker dat je te laat bent!!

Maar de mensen die hier zitten hebben liefde voor hun plantjes en grijpen liever in VOOR het te laat is!!

 

En nog wat.

Als je een advies geeft over de afstand tussen de lamp en de plant,geef dan in ieder geval een goed advies.

bij 400 watt minimaal 40 cm

bij 600 watt minimaal 60 cm

Alleen bij spaarlampen en cooltubes kun je dichter op de plant!!

 

Gr.Tokkie

 

 

ohw

 

 

 

 

Ik geef adviezen naar mijn ervaringen...

 

Jij praat allemaal leuke theorien die je hier overal op het forum hoort.

 

Verder als je die leuke theorien allemaal mooi napraat moet je het wel goed doen...

600w is in theorie 50cm boven het plantje :whistling

 

Maargoed ik zal mijn lamp dan maar 20cm naar boven verhangen anders kom ik niet helemaal uit met jou theorie en zal ik als ik in vervolg een geel puntje ofzo, gelijk naar gs sprinten en een heleleleboel middeltjes halen om alle vlekjes tegen te gaan!!!!

 

 

 

<_<

 

Wake up

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt je gewone afzuiging er ook overheen geleiden, je neem dan filter->slang->CoolTube->afzuiging De bochten werken het rendement van je ventilator wel tegen maar voor het temperatuur gedoe maakt dat nu niets meer uit, enkel voor de mogelijk verminderde werking van het geur filter doordat er minder comtact is en de lucht nu rustig de makkelijkste weg door het filter neemt..

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hoogte van je lampen is een kwestie van kijken naar je plantjes... Gaan de bladeren krullen hebben ze het te warm, als meer afzuigen niet helpt zal je je lampen hoger moeten hangen.

 

Die 40cm bij 400w is slechts een richtlijn, GEEN feit. Het is allemaal afhankelijk van je hok en je planten... 50cm bij 600w moet kunnen, maar ik heb ook wel eens de lampen op 70cm moeten hangen omdat het niet anders ging... De richtlijn ben je overigens altijd wel safé mee, en is daarom voor een beginner ook prima.

 

Als iemand dus nog niet zo bedreven is in het kweken kan je beter altijd een veilige richtlijn aanhouden, in dit geval dus de 40cm bij een 400watter...

 

Je herkent warmte problemen aan 1 heel simpel ding, het uiteinde van je blad gaat krullen c.q. draaien. zoals onderstaande foto... (met dank aan omni voor de pic)

 

image001.jpg

 

Als je te lang wacht met het verlagen van de temp(meer afzuigen OF lampen hoger hangen) tja dan wordt alles bruin en ben je al te laat... En hebben je planten al schade die niet meer te herstellen is. Middeltjes tegen verbrande bladeren heb ik overigens nog nooit gezien dus een linkje zou wel fijn zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou hier is een update, dit is van vandaag (dag 8) toen de lichten een uurtje uit waren. De temp is weer goed. De potjes met planten zijn nu verspreid zodat ze wat meer ruimte hebben. Vanavond als het licht weer aangaat plant ik ze in de grond van mijn bak en geef ze een flinke scheut water.

 

dag8.jpg

 

dag8pic2.jpg

 

dag8pic3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die flinke scheut water kan je denk ik wel weglaten, zie dat ze nu al half doorweekt staan.

Verder zien ze eruit als hele mooie gezonde stekken, en is het idd tijd om ze te planten :whistling

Ohjah schroef je LV wel wat omhoog <_< en ipv water geven kan je ze het beste benevelen met een plantenspuit ofzo dat vinden ze veel fijner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ze voordat het licht uit ging een klein scheutje water gegeven omdat ze er wel erg droog uitzagen. Maar als ik ze overplant is het dan niet een goed idee om er water bij te doen. Want de grond buiten de potjes is kurkdroog.

 

De vochtigheid is wat lastig om hoog te houden, zeker nu ze uit het tentje zijn en de ventilator aan staat. Ik kan wel steeds met het plantespuitje werken, maar dat houdt het ook maar een half uurtje vochtig. Ik moet nog een goeie plantenspuit kopen, want wat ik nu heb is zo een knijp dingetje en dat schiet niet echt op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn de plaatjes van het inplanten. Ze hebben goed geworteld zo te zien.

wortels2.jpg

 

De rechter van dit plaatje heeft geen wortelstimulator gekregen. Is wel wat verschil, maar niet enorm.

wortels.jpg

 

En hier zijn ze ingeplant met wat litertjes water erbij.

dag8ingeplant.jpg

 

Die aarde slurpt het water wel op zeg, dat worden vele liters als de planten wat groter zijn :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Makkelijker vullen, niet elke keer alle aarde hoefen te vervangen, stabiele ph en ec waardes,makkelijker bewateren, vaak meer ruimte voor de planten onder de grond, grondtempratuur stabiel etc etc etc

 

Ziet er leuk uit btw :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
lamp moet je na een paar dagen op 40cm hangen, en hoe ouder ze worden kan die nog wel wat naar beneden, als je zoals ik zorg dat je lamp gekoeld word door mini compfannetje van 20MA die je warme lucht wegblaast.

 

Verder zien je stekken er goed uit hoor, let niet op teveel dingen in het begin, planten moeten zich zetten en even wennen, dus kunnen ze wel eens wat vage dingen laten zien, dit trekt wel weer weg.

Als ze helemaal bruin, of geel ofzo worden dan mag je je zorgen gaan maken...

 

Als je stekken als mafkezen beginnen te groeien kunnen nieuwe bladeren wel wat geel worden omdat je planten niet zo snel bladgroen kunnen aanmaken, dus zoals ik al zei let er niet teveel op allemaal, trekt vanzelf wel bij....

 

Heyy Woopie,

Het gaat mij er ook om dat jij schrijft dat je je pas zorgen moet gaan maken als je planten helemaal geel of bruin worden.Ik vind dat geen goed advies.Ik grijp liever eerder in voor het te laat is. :whistling

En inderdaad ik heb hier veel geleerd van diverse mensen,ik zie niet in wat daar mis mee is.Breng ook altijd goeie ideeen graag in praktijk.Nooit te oud om te leren.Volgens mij zitten we hier ook een beetje om van elkaar te leren.

Maar misschien ben jij wel zo vreselijk goed dat je niets meer kan leren <_<

veel suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, dat stukje over helemaal bruin worden etc, ik zeg MAW (met andere woorden :whistling ) dat je niet bij elk vlekje gelijk zorgen hoeft te gaan maken als je stekken in de eerste week staan.

Omdat je planten zich moeten zetten en aan de nieuwe omgeving moeten wennen.

Daarom zei ik bij wijze van spreke dus(Je hebt altijd mensen die ALLES letterlijk lezen) dat je niet gelijk moet paniekeren bij vlekjes maar beter even kan wachten.

 

Volgende: jij grijpt liever in voordat het te laat is.

Nogmaals in de eerste week moeten ze wennen etc etc Het is beter om het even aan te zien en kijk of ze gewoon niet bijtrekken, meeste beginnersfouten zijn dat er zo gauw er rare dingen zijn gelijk vanalles uit de kast word getrokken ( water geven) voedingen, middeltjes dit, middeltjes dat...

Vaak is er gewoon niets aan de hand en verpest je het zelf <_<

 

Het volgende, jij leert hier van mensen en waar zeg ik dat dat mis is?

 

Volgende: ik ben vreselijk goed? zie ik ook nergens staan in mijn posts

 

Voor mensen die geen zin hebben om het te lezen, komt eropneer dat het nergens over gaat :smoke

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn de foto's van dag 11. De planten zien er volgens mij wel goed uit. Vandaag weer water (10L) gegeven met Biogreen X-Root en Calgel. Hoeveel liter moet je eigenlijk ongeveer geven? Bij de growshop had de eigenaar het over 50L, maar ik denk dat dat pas nodig is als de planten groter zijn.

Ik zit te denken dat dag 15 een goede dag is om in de bloei te gaan. Hoe groot moeten de planten dan ongeveer zijn?

Moet je nou bij elke waterbeurt voeding geven of eens per week?

 

dag11pic2.jpg

ghehe, mijn voeten staan ook op de foto :whistling

 

dag11.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

BTW, vinden forum gebruikers het handiger om de volledige foto's in de post te zien of liever thumnails met linkjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cybrbeast.

 

Het kan aan mij leggen maar ik vind ze een mooie maat hebben hoor. Als ik naar de maat van je hokkie kijk zie ik dat je niet heel veel ruimte over houd al ze gaan bloeien, dit gaat gewoon nog drie weken door in de bloeitijd.

 

Ook heb je ze mooi gegkregen, zo zie je maar dat ze ff tijd nodig hebben.

 

Wat je water/voeding betreft, ga niet die 50l er in gooien dat word een modder boel en verzuipen ze . Maak gewoon 10l en kijk hoe het gaat. Denk je dat ze wel meer kunnen hebben, maak dan 15 of 20liter.

 

Beter te droog dan te nat.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

De groeiruimte is best hoog dus op zich moeten ze wel genoeg ruimte hebben. Ik denk toch maar dat ik het schema van de growshop volg en ze donderdag in de bloei zet. Als ze te hoog worden weet ik dat voor de volgende keer.

 

Bedankt voor de watertips. Ik heb een analoge vochtmeter die volgens mij niet super werkt, was ook erg goedkoop. Die gaf voor het water geven aan dat het redelijk diep in de grond nog wel nat was. Maar ik heb maar water gegeven omdat de wortels nog niet zo diep zijn. Wanneer geven jullie water, als de bovenlaag (5-10cm) droog is, of pas als het diep ook droog is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef zelf water van onderen,http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=15574&st=75, dus dat is ff anders.

Ik zou ze keker niet teveel geven als je twijfelt kan je beter wachten dan dat er te veel in zit. Ik heb ze zelf in potten staan en de vorige ronde heb ik er 6 weg gegooid die achter bleven en de potten open gemaakt, en juist die planten waren zeiknat. Dus ik heb m,n lesje wel geleerd.

 

Verder als ze lang voorgroeien worden het knappe bossen, dus word het ook weer moeilijker om de temp in bedwang te krijgen, dit omdat er gewoon minder lucht tussen je planten door komt.

 

Dit is maar een suggestie he.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...