Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sjap

Lengte Buitenplant Manipuleren

Recommended Posts

hallo ik zal mij ff voorstellen ik ben sjap een net begonnen binnenkweker,en om het stroomverbruik een beetje binnen de perken te houden wil ik nu wat in de tuin gaan zetten.

ik heb 10 hh ontkiemd en staan nu drie dagen onder tl 33 coolwhite.

alleen ik kom dr nu achter dat ik wat vroeg ben begonnen denk ik ,ik heb 3 mtr lengte 1 mtr breedte en 2 mtr hoogte die ik kan gebruiken in mijn kleine tuintje en daar kan ik niet 10 bomen kwijt.

ik weet wel dat het niet allemaal 10 vrouwtje zullen zijn maar tot die tijd (eind julie) heb ik die ruimte niet.

wat zou het meest effiecient zijn ?? qua potmaat ltr ,een, twee, drie keer toppen ? enzo? om toch zoveel mogelijk van de beschikbare ruimte tebenutten?

 

alvast bedankt ,sjap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om het geslacht eerder te bepalen snij je een stek van de zaadplant en laat deze wortelen op 12/12, zo kan je binnen een dag of 10 het geslacht van je plant bepalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke thanx

 

klinkt idd logies ,gaan we doen :D

maar ik wil niet boven mn schutting uitkomen (2.00mtr )dus ik zat aan een plant hoogte van ongeveer 1.60 /1.70 tedenken hoeveel liter pot raden jullie dan aan?

 

ik zie trouwens dat ik mn topic verkeerd geplaatst heb sorry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie vraag, geen idee eigelijk... Misschien dat iemand anders je daarmee kan helpen, ik gok op zo'n 15 liter maar weet dit niet zeker....

 

 

//Topic verplaatst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon je planten toppen , 3 keer lijkt mij genoeg . Je potten ?? de grootst mogelijke gewoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, neem niet al te groten potten. Ik had een vuilnisemmer en wat andere potten, en die in de vuilnisemmer werd VEEEL groter. Neem 40 l potten oid. En top je planten, dan krijg je mooie struiken, ipv een hoge toren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 35 liter potten en ik had een paar Big Bud Super Skunk planten en deze werden minstens 2 meter groot dus groter dan 35 liter zou ik het niet nemen alhoewel het ook afhankelijk is van de soort plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

de soort is hollands hope ,ik ga het gewoon proberen in 30 / 35 ltr potten en zie het dan wel.

hebben jullie ook nog tips tegen katten (wel katvriendelijk ) of andere lastposten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krijg ik dan geen woudreuzen?

 

Hoogte kun je altijd beperken door voldoende te toppen. dus in grote potten gaan ze in dat geval heel breed worden. Zo had ik zelf een plant in 100 liter staan met een hoogte van slechts 1,2 meter ,maar deze werd wel breed .

 

Maar het hangt ook af van hoe lang de groei perioden wordt natuurlijk .

 

Jammer wel dat je zo vroeg bent begonnen !! waarom eigenlijk ?

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

teveel met de binnenkweek bezig , dacht doe ik dr ff bij die buitenplanjes zonder een beetje logies teredeneren :D snappie.

maar ff serieus katten zijn toch wel een gevaar of niet. bij mij zijn dr laats 3 stekken ogegeten door de kat vam mn vriendin.

ze zullen niet zo snel een boom opeten maar mss wel slopen ,onderzeiken .

nu dacht ik om gaas rond de pot tezetten maar das ook niet alles denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

teveel met de binnenkweek bezig , dacht doe ik dr ff bij die buitenplanjes zonder een beetje logies teredeneren :D snappie.

maar ff serieus katten zijn toch wel een gevaar of niet. bij mij zijn dr laats 3 stekken ogegeten door de kat vam mn vriendin.

ze zullen niet zo snel een boom opeten maar mss wel slopen ,onderzeiken .

nu dacht ik om gaas rond de pot tezetten maar das ook niet alles denk ik.

 

baken het gebied af met gaas waar de katten niet kunnen komen :P (kans is groot dat ze er toch komen :S )

houd er wel rekening mee, dat katten idioot hoog kunnen springen :verrygood ikzelf had bij mijn vorige buitenkweek in de tuin het gebied rond mijn planten wel afgezet voor mijn hond, anders lag die er de hele dag tussen :j graaf desnooeds een "gracht" van 20 cm diep ofzo om je planten heen (moet wel breed zijn ;) anders springen die katten eroverheen) doe er wat vijverfolie in en vul de "gracht" met water, aangezien katten een hekel hebben aan water :D

 

 

ff een tekening uit paint erbij als voorbeeld :)

 

voorbeeld2ug.jpg

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou Nou, jij beveiligd je planten wel optimaal!

:D

 

sja, je moet er toch wat voor over hebben he (heb in het verleden 2 diefstallen gehad uit de tuin. vorig jaar had ik een 3 meter hoog hek met prikkeldraad en schroeven en op het dak van de schuur ook prikkeldraad, en voor de slimme jongen die via het hek de schuur op wou en mogelijk het prikkeldraad kon ontwijken, had ik als verassing daar een hele zooi glasscherven op de rand van de schuur gelijmd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat wel lekker ver hea... gewoon zorgen dat niemand het weet... Da's de gouden tip..

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha is wel extreem idd. Je kan ook zo'n hondenalarm installeren, als iemand voorbij de sensor loopt hoor je honden blaffen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Haha is wel extreem idd. Je kan ook zo'n hondenalarm installeren, als iemand voorbij de sensor loopt hoor je honden blaffen. :D

HAHAHHAHA :verrygood ;)

Daar sgrikt iedereen zich rot van :) :P

Ik heb in mijn tuin een ''echte'' hond zitten in een kennel en daar komt niemand in de buurt. :j

 

Groetjes!! :D

 

Trouwens ook geen katten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...