Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
chilltyperiod

Politie Stuurt Minderjarige Naar Coffeeshop

Recommended Posts

Om een lange discussie te voorkomen, of jij het nu vindt of niet, het ziektemodel(Hersenziekte model: CGT en medicatie) wordt sinds 1990 gebruikt in de medische wetenschap en is een algemeen aangenomen model. Als je het er niet mee eens bent prima, maar baseer je dan op feiten(bv. links, verwijzingen enz) in plaats van te roepen dat het te simpel is.

 

Natuurlijk zijn er meer manieren van behandelen en/of benaderen maar dit is een WietForum, geen psycho-forum, het gaat er ook om het e.a. begrijpelijk te houden voor anderen. En zoals GreenGrower al zei, dit topic gaat over "Politie Stuurt Minderjarige Naar Coffeeshop" dus als je er dieper op in wil gaan open gezellie een ander topic en ik ga met je mee :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik reply toch maar ff hier omdat ik niet zo veel zin heb om een heel nieuw topic ervoor te openen; het kan altijd nog gesplit worden..(?)

 

Verslaving is niet een ziekte per se. Mensen die elke dag koffie drinken zijn verslaafd, dat wordt niet gezien als een ziekte. Zo zijn er ook mensen verslaafd aan prozac of narcotica voor depressie of chronische pijn. Nou kan je zeggen dat de chronische pijn of depressie een ziekte is, maar de drugs verslaving in die gevallen is alleen maar een symptoom om de ziekte te bestrijden. Als het gebruik van een drug op dagelijkse basis helpt om die persoon beter te functioneren terwijl het gebruik niet compuslief is, begrijp ik niet hoe zoeits een ziekte genoemd kan worden. Begrijp je waar ik op doel? In sommige gevallen is de verslaving wel degelijk een "ziekte" geworden in de zin van dat het fysiologische veranderingen in de hersenen teweeg heeft gebracht waardoor die persoon vaker en sneller tot de drugs zal reiken, in sommige gevallen hebben mensen zelfs een pre-dispositie hiervoor, maar niet alle verslaving is een ziekte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziekte model simpel, nogmaals ken je theorie, dan klopt er iets niet. Dat is dus niet simpel, kijk bv. maar eens naar psychiatrie. Als "het ziekte" model simpel dan in Hersenchirurgie zeker ook kinderspel?

 

Ten eerste, probeer jezelf begrijpbaar te maken. Ten tweede, het ziekte model is verre van perfect, het is en blijft een loshangende theorie, niet ondersteund door harde feiten maar meer door een visie, het is te simpel geredeneerd. Als je dat niet wil of kan begrijpen, tough luck.

 

Het is niet zo dat er alleen iets 'waar' is als er harde feiten over te vinden zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak ff een topic aan over verslaving, het gaat hier over iets totaal anders.

 

Wat vinden jullie nou van de strenge controle op coffeeshops in het algemeen ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
En ik blijf bij mijn standpunt dat er op enzymen wordt getest, kom maar met een site waar anders staat en ik geloof je.

 

Het staat zelfs op die site die jij gaf, maar ach, het is een kwestie van lezen.

The standard THC test is a one step rapid, qualitative immunoassay for the detection of tetrahydrocannabinol compounds (11-nor-THC-9-Carboxylic Acid) in urine.

http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis_testing.shtml

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...