Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Denjezus

Lowryder Kruisen

Recommended Posts

Hallo beste mensen, ik ben totaal nieuw hier en ik heb een vraagje.

Ik heb zaad van lowryder en zaad van een onbekende indica soort. Zou het mogelijk zijn om nu een klein lowrydertje te kweken indoor en een kleine indica, ik zou deze willen kruisen met elkaar door stuifmeel enzo...

 

Zou het resultaat dan zaden zijn waaruit een plant komt die middelgroot is en redelijk vroeg bloeit. Of zouden er zaden bij zitten die autofloweren en klein blijven en andere die dan groot en lat bloeien??

 

Mocht iemand dit weten, zou ik mischien zelf een leuke kruising kunnen maken.

 

Groetjes en posten die handel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmm, het zou kunnen, enige manier om het te weten is doen. Dit soort dingen zijn vrij moeilijk te voorspellen...

 

Tipje... Lowryder # Haze :whistling Een autoflower van 2.5m hoog :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou liever een resultaat hebben die meter groot wordt en afbloeit midden-eind augustus.

 

Ik vond iets over een kruising van BB x Lowryder, mischien kunnen we daar iets uit leren?

Want zo'n kruising is erg intressant voor guerilla telers.

 

http://boards.cannabis.com/showthread.php?t=23792

 

Greetz en vrijdag ofzo zal ik zaaien en we zien wat het word...

Edited by Denjezus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je ze gewoon moet kruisen en degene die autofloweren selecteren en verder kruisen. Ben je wel een tijdje bezig, maar als het lukt heb je wel wat. En het gaat natuurlijk altijd sneller met soorten die autofloweren. Ben benieuwd!

 

mzzls :whistling :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

die autoflower heb je dus Echt geen 1/4 kans op he...

als 'k het goed heb is de lowryder 11 of 14 generaties 'inbreed'

dus vaak met elkaar gebruist (in selectie) om die autoflower enigzins een klein beetje

stabiel te krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand hier de lowryders al wel een alleen voor het zaad in zijn hok gehad? Ik heb tien zaden besteld en alle tien zijn uitgekomen, had maar 3 mannetjes en 7 vrouwtjes, dus dat was een geluk. Hoeveel zaadjes komen er per plant ongeveer vanaf? De mijne moeten nog twee weken staan, en ik kan al best veel zaadjes zien. Ps de mannetjes heb ik tot gisteren laten staan en vandaag eruit geplukt. greetzz mark

Share this post


Link to post
Share on other sites
die autoflower heb je dus Echt geen 1/4 kans op he...

als 'k het goed heb is de lowryder 11 of 14 generaties 'inbreed'

dus vaak met elkaar gebruist (in selectie) om die autoflower enigzins een klein beetje

stabiel te krijgen

de eerste generatie van lowryder x iets anders zal toch wel rond 25% autoflowers zijn.

Weet trouwens iemand of autoflowering een dominant of recessief kenmerk is? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

een vriend van mij is bezig met Masterlow oftewel

 

kruizing tussen master kush en lowryder, hij heeft er al zaden van :D, maar moet zelf ooknog zaden produceren

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallow beste mensen, ondertussen heb ik 8 kleine kiemplantjes van lowryder staan en 3 van een onbekende indica soort.

 

Ze stonden nu 1 week op 20/4 en nu staan ze 12/12 om de bloei te forceren van de onbekende indica soort.

Ze staan onder 2 spaarlampen van 20 en 25 watt dacht ik en kleurtype 2700K.Het is de bedoeling om tussen mei en juni zaad te krijgen...

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn al meer dan 1150 soorten, waarvan de aller fijnsten, wat zou je dan nog moeten kruisen, denk ik dan maar zo ?

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er zijn al meer dan 1150 soorten, waarvan de aller fijnsten, wat zou je dan nog moeten kruisen, denk ik dan maar zo ?

Ria

 

Waarom niet?

Het is toch leuk om je eigen wietsoortjes te kruisen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, natuurlijk is dat leuk, maar als je de genetische eigenschappen niet kent van de soorten, die je gaat kruisen en alleen maar op leuke, spannende namen afgaat. is het resultaat ook zeker nehil en teleurstellend.

Kun je beter een leuk, bestaand, apart weedje growen, lijkt me, is de zelfde moeite.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallow beste mensen, ondertussen heb ik 8 kleine kiemplantjes van lowryder staan en 3 van een onbekende indica soort.

 

Ze stonden nu 1 week op 20/4 en nu staan ze 12/12 om de bloei te forceren van de onbekende indica soort.

Ze staan onder 2 spaarlampen van 20 en 25 watt dacht ik en kleurtype 2700K.Het is de bedoeling om tussen mei en juni zaad te krijgen...

 

groetjes

 

ik vrees dat je spaarlampen daarvoor te weinig energie hebben!

 

die autoflower heb je dus Echt geen 1/4 kans op he...

als 'k het goed heb is de lowryder 11 of 14 generaties 'inbreed'

dus vaak met elkaar gebruist (in selectie) om die autoflower enigzins een klein beetje

stabiel te krijgen

de eerste generatie van lowryder x iets anders zal toch wel rond 25% autoflowers zijn.

Weet trouwens iemand of autoflowering een dominant of recessief kenmerk is? :D

 

Volgens mij gene van beide ,er zijn namelijk nog veel mogelijkheden daar tussenin .

 

Wat hebben jullie eigenlijk met low-rider ??? ik heb de voordelen ervan nooit zo gezien eigenlijk . Misschien voor buiten wel leuk om meerdere keren per zomer af te bloeien , maar voor buiten vind ik ze weer te klein .

 

voor guerilla farming zou ik eerder een holland hoop of een Dubble fun nemen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jap, mooi goed, onder een spaarlamp, zaad veredelen, is ongeveer net zo iets als proberen een walvis te vangen met een hengel, lijkt me, onmogelijk dus.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe, je zou met een hengel wel flink kunnen waterskieen achter zo'n walvis... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand op hoeveel zaadjes je kan rekenen met lowryders per plant?? :D

 

Alvast bedankt!! :D

 

Groetjess!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je voor de goede spreiding zorgt lukt het wel onder de juiste spaarlamp hoor! Ik zit zelf nu onder 3x 20 wat 2700K lukt aardig moet ik zeggen. Ik wacht even op een iets groter kastje dan ga ik er ook onder proberen af te bloeien. Een kijken wat dat worden gaat.

 

Laters, snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

bump

 

Hmmmm, het zou kunnen, enige manier om het te weten is doen. Dit soort dingen zijn vrij moeilijk te voorspellen...

 

Tipje... Lowryder # Haze :rofl Een autoflower van 2.5m hoog :tu

 

Die dingen zijn prima te voorspellen dankzij de onderzoeken van Mendel. Je moet wel wat te weten komen over de eigenschappen die je wel of niet wil laten terugkomen.

 

 

hoi,

 

Op de Overgrow website (R.I.P.) stond dat je kunt rekenen op 25% autoflower mutanten. Maar inderdaad het blijft proberen.

 

Suc6

 

In de eerste generatie heb je 0% autoflower

 

die autoflower heb je dus Echt geen 1/4 kans op he...

als 'k het goed heb is de lowryder 11 of 14 generaties 'inbreed'

dus vaak met elkaar gebruist (in selectie) om die autoflower enigzins een klein beetje

stabiel te krijgen

 

Kan veel sneller..

 

Je eerste kweek heb je 2 totaal verschillende soorten waar je zaad mee kweekt.

 

Je volgende kweek van dat zaad lijken alle planten sterk op elkaar (er van uitgaande dat het hier om twee inteeltrassen gaat) en zit er geeneen tussen die uitzichzelf gaat bloeien. Het is namelijk een rececieve eigenschap. Ook hier trek je weer zaad van.

 

De volgende generatie ga je een hoop verschillen zien, 1 op de 4 zal vanzelf bloeien. Zoek uit deze generatie nou die planten uit die onder 24/7 gaan bloeien en die andere eigenschappen hebben die je wil behouden. Ook daar ga je weer zaad van trekken.

 

Nu heb je zaad dat voor een kleine 100% vanzelf gaat bloeien.

 

Heeft iemand hier de lowryders al wel een alleen voor het zaad in zijn hok gehad? Ik heb tien zaden besteld en alle tien zijn uitgekomen, had maar 3 mannetjes en 7 vrouwtjes, dus dat was een geluk. Hoeveel zaadjes komen er per plant ongeveer vanaf? De mijne moeten nog twee weken staan, en ik kan al best veel zaadjes zien. Ps de mannetjes heb ik tot gisteren laten staan en vandaag eruit geplukt. greetzz mark

 

Van twee totaal verwaarloosde mannetjes en (2) vrouwtjes[1] toch nog 300 zaadjes kunnen halen. Een blunder die ik begaan heb was om de mannetjes er tot het eind toe bij te laten, met als gevolg ook nog eens een zwik onrijpe zaadjes. Als ze hun werk gedaan hebben moet je ze gewoon wegknippen.

 

[1] Tuinaarde van de supermarkt, 2 TL buizen en een spaarlamp, 1x per week water.

 

Er zijn al meer dan 1150 soorten, waarvan de aller fijnsten, wat zou je dan nog moeten kruisen, denk ik dan maar zo ?

Ria

 

Omdat daarvan slechts een handvol gaan bloeien zonder geklooi met aantal uren licht....

 

Jap, mooi goed, onder een spaarlamp, zaad veredelen, is ongeveer net zo iets als proberen een walvis te vangen met een hengel, lijkt me, onmogelijk dus.

Ria

 

Als je een specifieke rececieve eigenschap in een andere soort wil kruisen maakt het geen bal uit onder wat voor omstandigheden je de eerste twee kweken onder doet, zolang het zaad dat eraf komt maar vruchtbaar is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...