Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Mijn Eerste Keer [start 22 Feb - Update 19 Mei 23:05]

Recommended Posts

Ziet er veel belovend uit voor weekje 4 ja... :D

 

Suc6 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Goedemorgen voor de vroege vogels!

Ben natuurlijk weer even met de camera in de kast wezen knippen. Het gaat zijn gangetje hier. Morgen is het einde week vijf. De dames drinken dat het een lieve lust is. Ik ben overgeschakeld op dagelijkse gietbeurten waarbij ze zo'n 300ml per plant krijgen. Kan ze nu natuurlijk niet genoeg in de watten leggen tenslotte :D . Ik zag vorige week de eerste bruine haren rondom de buds verschijnen.

Ik heb twee deense bodems staan van 60 x 100cm met elk 15 potten. Nu blijven de planten op de linker bodem allemaal zo'n 7cm lager dan die op de rechter bodem. En dat heeft volgens mij te maken met andere klimaatsomstandigheden in de kast. De rechterbodem staat in het midden van de kast met naast zich nog een loze ruimte. Daar staat oa de tafelventilator en de bevochtiger. Ik denk dat deze planten de meeste verse lucht tot hun beschikking hadden en ook net een paar graden koeler stonden zo door de kweek heen. De linker planten hebben ook net iets meer te lijden gehad van de CO2 tekorten die er een poos geweest zijn. En ik zie bij de linker planten ook meer bruine haartjes dan bij de rechterkant.

De spreiding van het licht lijkt wel heel mooi over de planten verdeeld. Ik kan aan de randen eigenlijk geen verschil zien met het midden.

 

Hier wederom even een paar pics:

med_gallery_5822_233_35087.jpg med_gallery_5822_233_51805.jpg

 

Linkerkant en rechterkant

gallery_5822_233_65687.jpg gallery_5822_233_63102.jpg

 

En dan in het hoekje twee mooi toppen

med_gallery_5822_233_18151.jpg

 

Ik ben dus niet ontevreden, zal ik maar zeggen. Zeker niet voor een eerste keer. De inducties doen het prima. Ik vind het prima lampen. De planten laten zien dat het zeker een goed alternatief is voor de HPS. En ik weet zeker dat een ervaren kweker hier hele goede oogsten onder vandaan kan halen. En zoals we nu draaien gaan er nog zeker twee bijgehangen worden in de loop van dit jaar!

Edited by Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow Miss,

 

Dat gaat goed zeg :D :D

Jammer dat die inductie's zo duur zijn anders hadden ze zeker al

de markt veroverd.

 

Grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, ziet er goed uit voor het einde van de 5e week. Je toppen zullen nog lekker uitdijen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel mooi,en te bedenken dat het je 1e kweek is,het proces zal nu snel verderzetten,week na week zal je de buds gaan zien aanzwellen,nu komt het spannendste deel van de kweek,zoals ik het noem zit je nu in het 3e deel van de kweek,ik reken altijd zo:

Eerste deel de voorgroei

Tweede deel de voorbloei

Derde deel de effectieve bloei

Vierde deel de afbloei...

Succes nog verder :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel mooi miss j

en wat een toppen al

 

daar zijn heel veel hps kwekers jaloers op!!!!

en helemaal voor de eerste keer

 

 

ga zo door

 

laat nu de criticie maar komen dat alleen hps werkt !

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze keer ben ik er stil van............en erg trots <_<

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

iNou ja zeg. Ik wordt bijna een beetje verlegen :unsure: En trots mag je wel zijn Sannie. De lampjes en de schimmels laten zien waar ze toe in staat zijn in de handen van een newbie als ik. Ik ga om een goed beeld te krijgen morgen even een paar piccies plaatsen met een aansteker ernaast, zodat we weten over welke maat buds we het hebben, want er moeten geen misverstanden ontstaan over de grootte. En als jullie dan allemaal nog steeds zo positief zijn, dan ga ik naast mijn schoenen lopen <_<

En dan te bedenken dat ik de planten nog redelijk mishandeld heb ook. Door overvoeden van de stekken een week langer in de groei gestaan. Vervolgens Co2-tekort. Ze hebben temperaturen van 32 graden gehad met een uitschieter naar 39 (op de toppen) toen de ventilator werd verwisseld. En de voeding doe ik een beetje op gevoel. Ik ben begonnen aan de voorzichtige kant. In de eerste weken 2 keer per week 1ml op een liter. Dat ben ik op gaan bouwen en nu zit ik op 2,5 ml per liter. Dit omdat WW gevoelig schijnt te zijn voor overvoeding. Ik wil dit nog op gaan bouwen de komende twee weken naar 4ml de liter. Ik weet zeker dat ik hierin ook behoorlijk kan bijschaven en aan de voorzichtige kant zit. Bovendien moet ik nog een beetje leren wanneer de plant nu de hoogste voedingsbehoefte heeft. Ik schat in dat het juist deze weken zijn, omdat de buds nu nog schijnen te zwellen.

Door jullie reacties ben ik wel benieuwd naar het eindresultaat. Ik leg ze dagelijks in de watten en probeer ze een zo gelijkmatig mogelijk omgeving te geven. We gaan het wel zien.

Greetz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keurig hoor, zeer mooi verslag, waar alles aan bod komt...

 

ben ook benieuwd naar het eindresultaat...

 

succes

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Zoals beloofd, even de gefotografeerde toppen. Maar nu met aansteker als referentie.

 

med_gallery_5822_233_11810.jpg med_gallery_5822_233_79272.jpg

Edited by Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Miss_J,

 

Nou dat ziet er al goed uit, spannend hoor voor jullie.

Ik ben heel erg beniwued naar de smaak, omdat jij aangaf dat die onder inductie meer naar een kasweed zou smaken.

Nou stuur jezelf maar naar de meeting en neem die klusser maar mee.

Ik vrees dat iedereen dat wil ervaren omdat het nooit te koop en nieuw is.

 

 

The Afghany warrior

 

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Miss_J: "Bovendien moet ik nog een beetje leren wanneer de plant nu de hoogste voedingsbehoefte heeft. Ik schat in dat het juist deze weken zijn, omdat de buds nu nog schijnen te zwellen."

 

 

Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Hele mooie kweek trouwens, :blink:

Maar ik wil ook pas na mijn nu tweede kweekje een ec meter aanschaffen dus...

 

Succes nog Miss_J <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er al feestelijk uit, ik denk dat het wel goed komt. Op die goede afloop durf ik wel eentje op te steken <_< Succes nog!

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat er en hoop blije plantjes in je kast staan.

Mooie plantjes .

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes zeg, ziet er goed uit!

 

 

Even terug te komen op een vorige opmerking... Hoe smaakt kaswiet dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

De wekelijkse update:

Dit is einde week 6, geteld vanaf dat de lampen op 12/12 gingen. Een week later hadden ze de eerste kleine topjes van een centimeter doorsnee.

Ik heb het idee dat de toppen even een poosje stil hebben gestaan maar dat ze nu iets gaan zwellen. Vind het in dit stadium moeilijk om verschil te zien. Ik zie ze dagelijks en merk even niet meer die spectaculaire toename van het begin. Maar ben ook niet ontevreden. Heb weer even een korte foto-impressie gemaakt:

 

gallery_5822_233_13902.jpg med_gallery_5822_233_10828.jpg

 

med_gallery_5822_233_71187.jpg med_gallery_5822_233_40460.jpg

 

Ik heb even een paar planten uit de kast gehaald en ze beginnen behoorlijk te plakken. De bruine haren worden bij sommige toppen al gestaag meer. Andere blijven nog redelijk wit.

Volgende week natuurlijk weer een fotoverslagje.

Edited by Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Miss j.

 

volgens mij heb je niet te klagen hoor mooie gezonde dames.

Vind ook de kleur heel mooi van de toppen. Denk dat dit komt door de inductie lampen! Vaak zie je toch onder HPS dat ze een beetje verbrand er uit ziet.

 

<_< :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt zeer mooi voor een 1ste keer, proficiat!!

toppen zien er mooi verzorgd uit.

Je hebt wsl veel ervaring opgedaan en zal nu volgende keer voor wat grotere kunnen gaan:p

 

Ben trouwens dit jaar zelf begonnen met kweken, woon nog bij mn ouders in Belgie en dus is dus Guerilla-kweekje geworden.

ben begonnen met 5 lowryders (van de 10) en er komen nog 5 durban poison, 5 x purple power en 7 x super thai x skunk bij. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow die toppen zijn zeker wel mooi ik hoop da tmij eerste kweek ook zo eruit komt ik moe tnog 5 of 6 weken wachtne om het aan te zien <_<:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey miss

ik wacht met smart op de volgende update :nerd :P

het ziet er heel mooi uit ondankt dat ze al ver in de bloei zijn nog mooie groene planten :blink: :nerd <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Hier ist'ie dan Relaxx, de update.

Ik heb foto's gemaakt met licht uit en buiten de kast. Ziet er weer heel anders uit dan onder de lampen.

De linkerkant lijkt niet meer dikker te worden en alleen nog te rijpen. De rechterkant groeit nog steeds. Nu heeft de rechterkant ook de betere omstandigheden gehad gedurende de kweek. Meer luchtverversing en iets lagere temp.

Hier een overzicht:

gallery_5822_233_53564.jpg

 

Daar is ook de nieuwe SPCCOM fancontroler te zien. Deze regelt traploos de temp en dat is op het moment zeker lekker. Gedurende de dag loopt de temp op en s'avonds koelt'ie weer behoorlijk af. En ik heb er geen omkijken naar. S'nachts draait'ie heerlijk rustig en dat is toch wel een plus met een open trap naar zolder.

 

Paar toppen linkerkant:

med_gallery_5822_233_10762.jpg

 

En een paar voor het mooi:

med_gallery_5822_233_58775.jpgmed_gallery_5822_233_45705.jpg

 

Ik hou de toppen aan de linkerkant nu in de gaten. Kijk af en toe eens met de loep naar de trichomen om te kijken of ik al melkwit en lichtbruin zie. Deze planten zullen net wat eerder klaar zijn dan de rechterkant. Zie al wel dat sommige steeltjes van de trichomen soort van paars kleuren. Kan iemand mij vertellen wat dit betekend (goed/niet goed)?

De toppen van sommige planten werden zo zwaar dat de plant ging leunen. Heb dus her en der steunen moeten installeren. Heb ook weer te maken gehad met een lichte overvoeding en heb de voeding ietwat terug geschroeft. De dames beginnen duidelijk iets minder te drinken. We naderen einde week 7 van 12/12 en dus einde week 6 dat de dames werkelijk bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er heerlijk uit, mooi verslag, met veel liefde voor de dames.... <_<

 

ben benieuwd naar het vervolg..

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat echt wel lekker daar miss en john <_<

Nog ff en je eerste eigengekweekte jointje zal een feit zijn :blink:

Dat wordt genieten. Succes de laatste weken en die paarse steeltjes zou ik me geen zorgen om maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...