Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Mijn Eerste Keer [start 22 Feb - Update 19 Mei 23:05]

Recommended Posts

Guest Miss_J

Terugvorderen? Ik dacht dat je alleen maar veel boete moest betalen. Hoe zit dat dan? (een paar minuutjes later bedenk ik me pas dat dit toch echt een geintje moet zijn, ben er gewoon ingetrapt........ :whistling :whistling: )

 

En met temp omhoog krikken bedoel je de nachttemp? Want overdag heb ik juist trubbels om ze laag te houden. Zit zo op 31 graden overdag. s'Nachts zakt het naar 18. Denk je dat ze stress hebben vanwege het verschil? Nu heb ik toevallig net de kachel weer in het bloeihok gezet vanwege de stekken. Dus zit ik nu op 20 s'nachts.

Denk je niet dat het met een lichte overvoeding te maken heeft waar ik over schreef?

Edited by Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het werd heel effe warmer en ik had ook direct moeite met de temperatuur laag te houden.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Terugvorderen? Ik dacht dat je alleen maar veel boete moest betalen. Hoe zit dat dan? (een paar minuutjes later bedenk ik me pas dat dit toch echt een geintje moet zijn, ben er gewoon ingetrapt........ :whistling :whistling: )

 

En met temp omhoog krikken bedoel je de nachttemp? Want overdag heb ik juist trubbels om ze laag te houden. Zit zo op 31 graden overdag. s'Nachts zakt het naar 18. Denk je dat ze stress hebben vanwege het verschil? Nu heb ik toevallig net de kachel weer in het bloeihok gezet vanwege de stekken. Dus zit ik nu op 20 s'nachts.

Denk je niet dat het met een lichte overvoeding te maken heeft waar ik over schreef?

 

Ik kan het desbetreffende topic niet meer terug vinden. (het heeft in 'algemeen' gestaan!!

En het is geen geintje Miss.

 

Zo'n min mogelijk verschil tussen dag & nacht is wel een richt lijn (constant 24 a 26C)

 

Het kan idd een lichte overvoeding zijn (zo aan het blad te zien)

 

Zelf werk ik met een zibro kamien kacheltje, kost wel 650 euries.. maar zit een thermostaat /co2 meter al die zooi op!! (en het verbruikt weinig)

Fuck die electrische kacheltjes !!

 

suc6.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Terugvorderen? Ik dacht dat je alleen maar veel boete moest betalen. Hoe zit dat dan? (een paar minuutjes later bedenk ik me pas dat dit toch echt een geintje moet zijn, ben er gewoon ingetrapt.......

 

Het is zoals Mikeh zegt. Behalve een boete kan je ook nog worden aangeslagen voor verzwegen inkomsten. Als je gepakt wordt en de fiscus komt ff afrekenen, dan wordt het heel zakelijk aangepakt. Investeringen kan je aftrekken, waardoor de naheffing lager wordt. Niet met bonnetjes van 3 jaar oud aankomen natuurlijk als je voor 2 jaar kweken wordt aangeslagen. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Nah Jaaaaaahhhhhh, ik ga gelijk nog even kijken of ik mun bonnetjes nog ergens heb. Vier inducties kost tenslotte een lieve duit, als ik dan toch moet bloeden dan wil ik idd wel even verrekend :whistling Ik hoor net dat het idd is gebeurd dat een moordenaar zijn wapen heeft afgetrokken. :whistling

Nah Jaaaaahhhhhhh............

Share this post


Link to post
Share on other sites

he miss j jammer dat het niet werkte

 

het lijtk me idd raar dat hij niet naar de afzuiging zuigd?

 

klopt het wel met de afzuiger normaal zit er best wel kracht achter namelijk!

ik heb ook een klein afzuigertje maar dat gaat nog best hard

 

meschien is dan idd beter om een grotere te kopen dan heb je meteen meer luchtverversing in je hok

 

heb je er trouwens een fancontroler bij ?

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zoals Mikeh zegt. Behalve een boete kan je ook nog worden aangeslagen voor verzwegen inkomsten. Als je gepakt wordt en de fiscus komt ff afrekenen, dan wordt het heel zakelijk aangepakt. Investeringen kan je aftrekken, waardoor de naheffing lager wordt. Niet met bonnetjes van 3 jaar oud aankomen natuurlijk als je voor 2 jaar kweken wordt aangeslagen. :whistling

 

die claim is uiteindelijk afgewezen, pistool mag niet worden afgetrokken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had hetzelfde onder TL. Je kunt verdomd moeilijk aan die paarse steeltjes ontkomen!! Zal er niet teveel zorgen overmaken je planten zien er gezond uit verder en zullen echt wel lekkere toppen gaan aanmaken!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zoals Mikeh zegt. Behalve een boete kan je ook nog worden aangeslagen voor verzwegen inkomsten. Als je gepakt wordt en de fiscus komt ff afrekenen, dan wordt het heel zakelijk aangepakt. Investeringen kan je aftrekken, waardoor de naheffing lager wordt. Niet met bonnetjes van 3 jaar oud aankomen natuurlijk als je voor 2 jaar kweken wordt aangeslagen. :D

 

die claim is uiteindelijk afgewezen, pistool mag niet worden afgetrokken

 

<offtopic>

Ligt eraan wat voor een pistool het is

en of je een vergunning hebt :D

</offtopic>

 

En zijn de steks al geworteld miss_j ? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga vandaag proberen de ventilatie te verbeteren en de temperatuur daarmee wat lager te krijgen. De spulletjes (1500m3 Torin fan, fancontroller en bijbehorend filter) staan al klaar. Wordt nog wel even klussen om dat gewicht allemaal op te kunnen hangen. Dat lukt volgens mij niet aan een paar simpele haakjes in het (gipsen) plafond.

gallery_5852_58_94790.jpg

Edited by Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje klein filter voor 1500m3 zuiger

 

heb je daar de softbox staan? al uitgeprobeerd of deze veel trillingen geeft?

 

als het gewicht van de filter problemen geeft met ophangen, kan je hem ook staand neerzetten, met bijv. een omkasting van 1,5 m hoog waarbij de bovenkant open is, zo wordt dan warm lucht dat boven in je hok zit je omkasting ingezogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss_J heeft gisteren de fan gehaald en daar werd deze filter bijgeleverd. Het is een 1500m3 Torin filter in een box met isolatie en hij hangt daarin in rubbers. Ik heb de filter even opgezocht op internet en het is een CAN 50 van 713m3. Nou lees ik her en der dat m'n filter zelfs groter zou moeten zijn dan de fan. Dan zou ik op zo'n 1700m3 filter moeten gaan zitten, maar die dingen zijn 1.25 meter! Is dat niet een beetje heel erg groot voor mijn hokje van 2,30 bij 1,20?

 

Nou verwacht ik niet dat wij die 1500m3 fan op vol vermogen hoeven te draaien in ons toch kleine hokje met inducties. Die produceren lang niet zo veel hitte (je kunt ze vasthouden). Ik moet straks toch nog even terug naar die zaak voor flensen en een stukje slang. Zal nog eens vragen waarom hij een 700m3 filter levert bij een 1500m3 Torin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hadden ze geen 500m3 zuiger? dan klopt het geheel weer wel, voor 1500m3 zuiger moet minimaal 1 meter filter op, ligt er ook aan door hoeveel slangen, pijpen en bochten de lucht moet.

 

Als je ruimte buiten je kweek hok hebt dan kan je ook een ruime bekasting making voor je filter, en zuig je lucht uit je kweekkast door de filter naar buiten. is makkelijk als je problemen hebt met het ophangen van zon filter, die krengen zijn tering zwaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en nog een voordeel om je filter buitetn je kast te hangen isdat meteen je geluid gedempt word door je filter

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de filter even opgezocht op internet en het is een CAN 50 van 713m3. Nou lees ik her en der dat m'n filter zelfs groter zou moeten zijn dan de fan. Dan zou ik op zo'n 1700m3 filter moeten gaan zitten, maar die dingen zijn 1.25 meter! Is dat niet een beetje heel erg groot voor mijn hokje

En toch is dit de enige manier om geen problemen te ondervinden in de toekomst

1)het is heel slecht voor je ventilator om het dubbele aan tegendruk=weerstand te krijgen van je filter

2)de filter zal nooit lang meegaan

3)met nog meer weerstand door bochten e.d. zal je ventilolager stukgaan

4)de filter zal binnen de korste keer gaan fitten...

2 oplossingen....

ruil de filter in of koop dezelfde een 2e maal en verbind deze door middel van een Y stuk aan elkaar,zet ze buiten het hok gewoon op de grond,er komt bijna geen geluid door...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zou ik dit filter toch inruilen en een grotere kopen

en die buiten je hokje zetten

 

 

goedkoper en makkelijker

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten je hok zetten?? hij moet toch de lucht van binnen filteren??

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoeft niet priester

je kan je filter op 2 manieren gebruiken

 

1ste manier

filter ophangen in je hokje slang er aan naar je afzuiger en die buiten je hokje laten blasen

( je zuigd dus door je filter heen )

 

2de manier

slang in je hokje hangen waaar je wilt afzuigen die naar je afzuiger loopt

van de afzuiger naar je koolstof filter

(je blaast nu door je filter heen )

 

ik heb het altijdop de 2de manier gedaan omdat dan meteen je geluidgedempt word van je afzuiger

en omdet je de ruimte niet kwijt bent in je hokje

 

je moet wel goed nadenken bij de 2de manier dat je vuile lucht niet in een ruimte komt waar ook weer lucht aan gezogen word

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was weer even klussen, maar het hele spul hangt. We gaan het eerst maar eens aankijken met deze filter. Op de site van canfilters.com kan je zien dat ons filter (CAN 50) 713m3 oftwel 420CFM is. Er worden een vijftal fans bij aangeraden. De grootste uit dat lijstje is 781 CFM (1328 m3). Als je daar vanuit gaat dan is onze 1500m3 misschien net een tikje te groot, maar niet veel.

 

We draaien er nu een half dagje mee en we dimmen hem constant to zo'n 60% en houden het dan op een nette 25 graden. Lijkt er toch op alsof die inducties lang niet zo vell hitte afgeven. Dan moet dat vorige fannetje wat we hadden wel een heel erg prutding geweest zijn :D

 

Hier nog even twee pics van hoe nu alles er bij hangt:

gallery_5852_58_1342696.jpg gallery_5852_58_1481240.jpg

Edited by John Doe

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker uit hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het was weer even klussen, maar het hele spul hangt. We gaan het eerst maar eens aankijken met deze filter. Op de site van canfilters.com kan je zien dat ons filter (CAN 50) 713m3 oftwel 420CFM is. Er worden een vijftal fans bij aangeraden. De grootste uit dat lijstje is 781 CFM (1328 m3). Als je daar vanuit gaat dan is onze 1500m3 misschien net een tikje te groot, maar niet veel.

 

Wel je mot het zelf weten,

 

ik weet niet hoe je aan de recomendation komt kan het in ieder geval niet terug vinden op die site.

 

http://canfilters.com/canfilters_50.html

 

Recommended Can-Fan:

FAN Filtered Air CFM

RS10HO 484

RS10 368

RS8 350

RS6HO 300

RS6 200

 

en die filter heeft een MAX. debiet van 420cfm

 

 

http://www.canfilters.nl/html/can350bft.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op http://canfilters.com/canfilters_150.html staat dat de grootste geadviseerde fan de RS10HO is. Die haalt gefilterd dan 484CFM, maar als je de fan zelf bekijkt op http://canfilters.com/fan_metal_rs10.html dan zie je dat ie 781CFM is. Dat komt overeen met 1328m3.

Ik ben zelf ook nog niet helemaal overtuigd dat de filter groot genoeg is, maar ik kan er nu toch niet al te veel meer aan veranderen. We zullen wel zien hoe het gaat draaien. Ik kan desnoods ook nog een fancontroller kopen waarbij ik ook het maximale toerental kan regelen. Als ik dat dan niet op de volle 100% zet, dan zou het toch goed moeten gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Het gaat zijn gangetje. De nieuwe afzuiger is zeker een openbaring geweest. Ik had het vandaag continue 26,5 en 45% LV. Daarvoor staat er wel continue een bevochtiger te blazen. De bladproblemen door het CO2-tekort lijken gestopt. Even een paar pics. De batterij van de camera is bijna op en mijn batterij is ook goed leeg (ziek ;) ) dus laat ik het even bij deze pics. Mijn close-ups waren allemaal vaag maar had de puf niet om weer twee trappen op te rennen :D .

 

gallery_5822_233_18886.jpg med_gallery_5822_233_18197.jpg

 

De dames bouwen onverminderd door, ondanks al ons geklooi met de kast. Voor een eerste kweek vind ik het allang geweldig dat er leuke toppen in komen. Natuurlijk zijn de paarse stengels me een doorn in het oog (high five Ert :j ), maar ja, daar kom ik deze kweek niet meer vanaf. Zit steeds vol verbazing het proces te bekijken :D .

 

Het is dus even rustig hier, na de eerste stormachtige weken. Na deze kweek gaat John Doe een dubbele bodem maken en wordt het helemaal hemels voor die strenge dames :verrygood

Edited by Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor week 4 bloei zien die topjes er prima uit :D

Ik zie daar al aardige bollen zitten?

 

En dan moet het echte feest nog beginnen miss :D

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad,voor de 4e bloeiweek mag je zeer tevreden zijn,dat gaat later mooier en mooier worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...