Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Mijn Eerste Keer [start 22 Feb - Update 19 Mei 23:05]

Recommended Posts

Heerlijk hé die SPC Miss J :blink:

 

Ziet er trouwens echt allemaal smakelijk uit <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Bedankt Paffie, vind het leuk om te horen dat je lol hebt aan mijn draadje.

 

@Stumper: ik maak me ook geen zorgen om die paarse steeltjes. WW is een streng plantje voor haar baas. Ik werd vrijwel in het begin toen ik zat te k*&^%#% gelijk gewaarschuwd met paarse steeltjes door de dames. En ze hadden gelijk. Dat neemt niet weg dat als je de fout gelijk goed corrigeert ze nog steeds hun best blijven doen. De steeltjes blijven echter om je nog te blijven herinneren aan je miskleun :smoke

Die plantjes zijn net katten. Ondanks dat ze compleet afhankelijk van je zijn zijn ze toch de baas <_<

 

@Stijlloos: Echt goed, die PSC. Nu nog de laatste stap naar een mooi hok en dat is de volledige dubbele bodem die John Doe zal installeren na deze oogst. Ben erg benieuwd wat de combi SPC met dubbele bodem zal doen. Als ik al het effect zag van een paar graden tempdaling toen ik de kier tussen de dubbele bodems even had afgesloten met hobbyboxen om de stekken hoog onder de lampen te krijgen. Dan zal een volledige dubbele bodem echt een verschil zijn. En een aanrader voor elke kastkweker!!

 

Nog even een kleine update. De toppen leken een poos niets te doen en alleen maar steeds meer bruine haren te krijgen. Nou, sinds gister bespeur ik op die toppen allemaal nieuwe kleine groene puntjes en nieuwe witte haren! Ben nieuwsgierig of dit nog groter wordt. Vanmiddag zal een een foto proberen te maken en hier posten. Is wel de moeite waard voor alle leerlingkwekers onder ons :whistling

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is heel mooi,een bewijs dat je planten zeer gezond zijn,een 2e internodebloei krijg je niet zo maar... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schitterend mooi verslag!!

 

O en wat ben ik jaloers op die mooie buds.

 

Echt toppertje, en zeker voor een eerste keer!

 

Veel rookpleizier toegewenst. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Oke, beetje druk vandaag dus vanavond nog even de beloofde foto's gemaakt.

@Rataplan: kweet niet of dit een 2e internode bloei is. Het zijn geen kleine toppen die uit de grote komen, enkel nieuwe witte haren. Kan je dat ook 2e internode bloei noemen? De planten zijn lang zo mooi niet meer. Duidelijk de nodige bladschade hier en daar van wat overvoeding. Maar deze foto's laten het een beetje zien hoop ik.

 

Bij deze top zie ik ineens aan de linkerkant weer allemaal nieuwe witte haren.

med_gallery_5822_233_20061.jpg

 

Bij deze ook:

med_gallery_5822_233_69057.jpg

 

En dan nog twee foto's omdat ik ze gewoon zo mooi vind :whistling

med_gallery_5822_233_29517.jpg

gallery_5822_233_37071.jpg

 

De komende vier dagen ben ik weg, moet John Doe voor de planten zorgen (workshop in Antwerpen). Ik zal dus even niet op het forum te vinden zijn. Tot zondag!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Staff

Echt knap, mooie plantjes mooie toppen. Maar hoeveel watt is zo een inductielamp eigenlijk

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

200w, en nog ik dacht 35w voor de voorschakel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele mooie dam :whistling es miss j, dat word een mooi eind resultaat dat weten we allemaal.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik kan het ook niet laten om regelmatig ff naar die mooie plantjes van je te kijken :whistling

 

De laatste loodjes.

De grootste fout die je nu kunt maken is om de planten niet volaf te laten bloeien.

Die mooie bloemetjes die er nu opzitten gaan zich nu eigenlijk pas goed opvullen met vlees ipv vocht.

De toppen rustig laten uitharden en ga lekker door zo.

 

Tis een genot om je draad te volgen <_<

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die mooie bloemetjes die er nu opzitten gaan zich nu eigenlijk pas goed opvullen met vlees ipv vocht.

 

Maar zitten we op dat ' vlees' te wachten? Als je commercieel bezig bent en gaat voor gewicht ben ik het met je eens. Maar zou de totale hoeveelheid thc ook nog toenemen of alleen het gewicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoor,is zeker een 2e internodebloei,de plant blijft onbevrucht en is nog vitaal genoeg om nog draadjes aan te maken...

@Jan De Ripper:Het verschil in mooi afgerijpte wiet en nog niet helemaal afgerijpte wiet is voor mezelf de belangrijkste reden om mijn planten tot bijna het einde te laten afrijpen,het komt vooral de smaak ten goede,maar zoals je al aangeeft zal de thc productie niet tot nauwelijks nog toenemen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat maakt hongerige longen !!

 

Ik ben echt heel erg benieuwd naar de smaak van inductie wiet ...

Ik zit nog steeds te wachten op een onsje 'Inductie'Special.

 

Nou miss en John ... proficiat, er kan nu nog weinig mis gaan ... ( afkloppen !)

 

The Afgany Warrior

 

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Zo daar ben ik dan weer.

Allereerst iedereen bedankt voor de complimenten. Begin toch wel een beetje trots te worden op hoe de plantjes het doen. Zeker voor een eerste keer hebben ze me niet in de steek gelaten.

John Doe heeft het prima gedaan met de plantjes. Ik denk dat ik maar eens moet gaan stoppen met de voeding. De vergeling van de bladeren begint nu in te zetten. De nieuwe witte haren zijn niet meer geworden. En ik zit inmiddels aan 80% bruine haren. De trichomen zijn echter nog redelijk helder, en ik wacht op de melkwitte kleur. Dus sowieso nog een week. Volgende week maandag zitten ze op bijna 9 weken 12/12 en ik gok dat ze dan wel zo goed als klaar zullen zijn. De planten beginnen er nu duidelijk moe uit te zien. Ze beginnen te leunen van het gewicht van de toppen. De toppen plakken enorm. Als ik niet uitkijk in de kast en ik raak de toppen met mijn mouwen dan ruik ik de hele dag naar WW :whistling

Natuurlijk nog even een kleine blik in de kast:

 

gallery_5822_233_45428.jpg

 

med_gallery_5822_233_39090.jpg

 

En tot de volgende week maar weer! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees hier veel (zeg maar bijna alles), schrijf en reply niet te vaak.

Maar MOET nu toch echt ff een reply geven, KLASSEEEeeeee :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Bedankt Stumper :whistling Goed om te horen dat je het draadje volgt. Natuurlijk hoop je dat een eerste keer goed uit gaat vallen. En elke keer dat er iets niet goed ging dacht ik weer dat dit de nekslag voor een goede oogst zou zijn. Maar gelukkig zijn het ijzersterke planten. En het is echt zoals Sannie vaak zegt: als je probeert om alle voorwaarden optimaal te benaderen, dan heb je een goede oogst. Alles stukjes van de puzzel moet je hebben: goed klimaat met goede temp, lv en verse lucht, goede voeding en goede omstandigheden in je grondje. Goede lampjes erboven en regelmaat. En de plantjes houden van een beetje aandacht elke dag, want dan merk je op tijd dat er iets niet goed gaat. En ik neem de adviezen over geduld ter harte. Ik kijk nu naar de trichomen ipv de haren alleen. Want die zijn al een poosje bruin. Maar de trichomen zijn nog voor het grootste deel helder, dus nog een weekje wachten. Ik ga voor kwaliteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ben het eens , ziet er erg goed uit :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Zo!

De trichomen gingen nu in een danig rap tempo verkleuren dat ik heb besloten om te oogsten. Het ene deel van de kast had al vele amber trichomen (toch wel 30%) en het andere deel van de kast was helemaal mooi melkwit met een enkele amber. Ik besloot dat dit eigenlijk wel het punt was waaop ik wilde oogsten, dus zijn John Doe en ik gisteravond aan de slag gegaan. Ik had s'morgens de lampen al uit gezet.

We hebben de planten van hun grote bladeren ontdaan en daarna in zijn geheel opgehangen in de kast. Ik probeer de vochtigheid nu zo rond de 45% te houden. Hiervoor gaan we eerder dan gepland de moederkast van een aparte afzuiging + filter voorzien. (die hadden we toch nog liggen) Nu komt er veel vocht via het labyrinth de droogruimte in. Ik heb dus noodgedwongen de bevochtiging van de moederkast terug moeten schroeven naar 45%. Maar dat zal de planten niet schaden.

Ik wil eigenlijk het optimale uit de smaak halen en heb er dus voor gekozen om te drogen met het kleine blad er nog aan en achteraf te knippen. Dus hangen er nu twee lijnen van 2.40 vol. De ene lijn met de helft die veel amber trichomen had en de andere helft met de melkwitte trichomen. Zo wil ik toch eens kijken of dit nu veel verschil maakt.

Hier natuurlijk weer een kijkje in de kast:

gallery_5822_233_30888.jpg

 

med_gallery_5822_233_48920.jpg

 

gallery_5822_233_59911.jpg

 

gallery_5822_233_69264.jpg

 

En nu maar weer rustig afwachten.

De volgende kweek laat nog even op zich wachten. In mijn moeders-draadje heb ik al verteld dat we binnenkort het huis moeten laten taxeren. En dan is het wel zo handig als er even niets in die kast staat behalve opslagspullen. Binnenkort weet ik de datum hiervoor en kan ik gaan plannen voor het snijden van de stekken voor de volgende kweek. Ik heb er nu al zin in. En natuurlijk ook in een mijn eerste eigen wietje :whistling <_< :smoke

Natuurlijk zal ik ook vertellen wat de opbrengst is aan het einde van de rit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moooiii Miss_J!!

word een lekker rokertje!! :whistling

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi verslag en veel mooie foto's op dit topic.

ik heb weinig gepoost maar heb veel gekeken, samen met jullie over de 11000!!!!!! keer :whistling <_<

 

succes met de lekkere topjes die nu hangen te drogen.

 

ik heb genoten :smoke

 

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss_J & John Doe,

 

Dat is een mooi gezicht, het doet me goed dat er nog wat blaadjes aan de planten zitten.

De beste smaak krijg je door met al het blad te drogen ..

 

Ik heb nu 3 samples Afghany gehad en onderzocht, en het lijkt niet op mijn wiet.

De smaak is anders en de geur is dof, de toppen waren wel hard maar te vroeg geoogst.

 

Ik kijk nooit naar die trichlroor dingetjes ... ik wacht tot ze topzwaar worden, en vreselijk beginnen te zwellen.

Dan hak ik ze om ... met blad stam en znder kluit.

 

 

Nog even wachten op het droog gebeuren ..

 

Staan de nieuwe er al in ?

 

The Afghany Warrior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey miss-J

Ik begin nu wel nieuwschierig te worden wat het eindgewicht zal worden.

 

Een wietje welke op een organische wijze is geteeld zal een optimale smaak waarborgen,wanneer deze ook nog eens onder inductieverlichting vandaan komt zal de smaak helemaal hemels wezen <_<

 

Een geweldige kweek met veel info en updates :whistling

 

komplimenten sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

geproficiateert met je 1ste oogst Miss_J ! perfectomundo zou Da Fonz zeggen :whistling eyy..

 

Ben hier een poosje niet geweest en viel haast achterover toen ik de buit al aan het drogen zag hangen !

 

De tijd is echt wel voorbij gevlogen maar kvermoed dat dit bij jou iets minder snel vooruit ging aangezien de extra spanning en stress bij de 1ste kweek :smoke

 

Ziet er heel lekker uit. Kben benieuwd naar het gewicht per Watt, en de smaak :D

 

Greetz tjieler <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...