Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

KroZNaXsZ

400 Watt Zonder Relais

Recommended Posts

Aangezien ik binnen ook maar eens wat serieuzer dan m'n tl-setup wil gaan beginnen vroeg ik me af of het veilig is om een 400 watt lamp zonder relais te gebruiken, en zo nee, wat is de goedkoopste optie om er wel een relais tussen te zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aangezien ik binnen ook maar eens wat serieuzer dan m'n tl-setup wil gaan beginnen vroeg ik me af of het veilig is om een 400 watt lamp zonder relais te gebruiken, en zo nee, wat is de goedkoopste optie om er wel een relais tussen te zetten?

je kunt een 'omnirex' tijdsschakelaar kunnen gebruiken.. (kunt tot 3600 watt schakelen)

ik schakel hier 4x 600 watts mee zonder relais, nog nooit eentje doorgebrand!

 

Groetjes

 

kosten 15 euro

 

ah shit dolim is eerder :verrygood

Edited by mikeh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Checvk de achterkant van de Timert, Kijk naar het aantal A's tussen haakjes als dit 4 is of meer dan kan je er zonder problemen zeker één 400 watter schakelen, Omnirex timers hebben daartussen 16 staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Soeperdoeper

Eum... ik heb n paar nieuwe timers van de Praxis liggen van euro p.s.

Zie er totaal geen een A op de achterkant op staan...

Betekend dan zeker geen goed idee om daar 400W'ers mee te schakelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eum... ik heb n paar nieuwe timers van de Praxis liggen van euro p.s.

Zie er totaal geen een A op de achterkant op staan...

Betekend dan zeker geen goed idee om daar 400W'ers mee te schakelen?

je kunt het beter in één keer goed doen.

ik weet niet wat de kwaliteit is van die praxis timers, maar ik zou er toch maar voorzichtig mee zijn.

je zou de eerste niet zijn die zijn huisje in vlammen ziet opgaan na een kortsluiting.

haal ineens een goeie timer, of werk met een relais.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Soeperdoeper

Ja precies - ik zal het maar niet riskeren als niemand iets van die dingen afweet

o ja: ze waren 5 euro (was vergeten cijfer te typen hierboven) :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik weet niet wat de kwaliteit is van die praxis timers, maar ik zou er toch maar voorzichtig mee zijn.

je zou de eerste niet zijn die zijn huisje in vlammen ziet opgaan na een kortsluiting.

haal ineens een goeie timer, of werk met een relais.

Of je neemt een timer met relais... :verrygood

 

Ik heb ooit ook die goedkope bouwmarktdingen gehad en alleen maar problemen gehad. Omnirex is wel goed, zoals anderen ook al hebben opgemerkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een normaal relais is ook helemaal niet duur ,koop desnoods een zware 2e hands op marktplaats ofzo ,maar dat gaat meestal met meerdere tegelijk .

 

Het liefst zou ik zelf electronische relais gebruiken ,die zijn klein en kunnen veel geruisloos veel vermogen schakelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat bedoel je nou atmo?

 

een 12 V relais ofzo... uit een auto?

maar die kan je toch niet op je net stroom zetten???

 

 

vage....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff dit topic omhoog halen. Dus als ik het goed begrijp als je zonder een relais werkt moet je tijdsklok 4 keer zoveel watt verdragen als je lamp. Ik heb een lamp hangen van 400 watt dus een schakelaar van 1600 watt zou dan normaal wel moeten voldoen...

 

deze vb kost maar 2.95€ maar zou toch voldoende moeten zijn.

Alhoewel ik maar weinig geloof in die goedkopen bucht

 

Tijdschakelklok Ax 830t

Technisch e specificaties:

Voedingsspanning 230 V

Schakelvermogen 3680 W

Schakelstroom 6 A

Kortste schakeltijd 15 min.

Afm. (zonder stekker, lxbxh) 120 x 73 x 32 mm met schakelaar en LED-weergave

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar het is meer een tijdelijk oplossing, normaal zou tegen volgende week zaterdag alles in ord emoeten zijn met het plaatsen van het relais. maar de plantjes staan niet bij mij thuis daarmee moet ik mij voorlopig behelpen met een goedkope tijdschakelaar.

Zou die een week kunnen volhouden? 1 lamp van 400 watt op 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou die een week kunnen volhouden? 1 lamp van 400 watt op 12/12?

 

Tja,het zou kunnen,maar aan te raden is het zeker niet.

Als die tijdschakelaar doorbrand,blijven hoogstwaarschijnlijk je lampen branden.

Of in het ergste geval kan je er :whistling van krijgen.

Met alle gevolgen van dien.

Als je volgende week pas alles in orde kan maken,zou ik gewoon elke dag zelf de stekker er in en eruit halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik zou voor die ene lamp lekker een Omnirex nemen of een relax timer, en klaar is het.

 

Lekker sterk, en na een jaartje neem je een nieuwe, Die oude is dan gewoon nog helemaal super.

 

Ik dacht zelf dat Grasslin beter was maar daar ben ik van terug gekomen.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

en nou is het afgelopen met oude topics bumpen heren, zijn genoeg courante onderwerpen over. Lees die maar eens goed door nog, sticky zelfs, ik ga het niet nog een keer uitleggen :whistling

 

topic en discussie definitief gesloten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...