Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

WICKIDDD

Wiet Rijpen? Drogen? Gooi Ze In De Plomp!

Recommended Posts

:verrygood Ik vrees dat ze dat niet meer gaan halen. 3 weken.. dan zitten we eind oktober.. Er zou een weer-wondertje moeten gebeuren dan! Voorlopig pluk ik nog iedere dag toprot er uit. Hoop echt dat komende week beter wordt.

 

Nou ja, ik heb er in ieder geval toppen in zitten :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

misschien kun je er een paar palen omheen zetten en daarover een stuk doorzichtig landbouwplastic spannen tegen de regen.

Eigenlijk niet zo moeilijk, gewoon 4 grote palen en een stuk zeil :verrygood

Dit help iig tegen de regen...( dan is de luchtvochtigheid wel nog een probleem)

 

Want ze zijn zeker nog te vroeg om te oogsten eigenlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik weet het. Maar plastic er omheen spannen is ook heel slecht voor de ventilatie. Alleen het dauwvocht kan al niet weg. En als de zon er dan ook nog eens op gaat schijnen heb je een broeikamer voor rot. Een dakje zou het beste zijn, volgend jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

geen plastic er omheen, alleen er overheen.

afdak van doorzichtig plastic kan heel goed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol laat mij nou effe gewoon een excuus verzinnen om dat naar volgend jaar uit te stellen :verrygood - denk niet dat het dit jaar nog veel meer gaat helpen. Om een dakje najaarsstorm-proof te maken.. en bovendien, geen uitzicht meer met de cam! Eh.. nog meer excuses? jaaa.. "Dakje?" dat zou 3 x 1,5 meter moeten zijn minimaal, dus 4 palen en een stukkie zeil da's wishfull thinking. Moet er ook tegels voor weghalen etc. en eh.. Oh ja, geen tijd!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest patpot

mja, t is ook wel een mooie plant he.

 

maar die grootte is soms ook een probleem.

 

had ik eigenlijk ook last van, i.v.m. zichtbaarheid voor de buren, bv.

 

niet dat ze er iets over zeggen, want ze hadden het dit, en vorig jaar ook, wel gezien wat ik in mijn tuintje aan t flikken was.

 

maar toch, die grote toppen en planten, plus wat hier regelmatig op het tvjournaal te zien is, met prijzen per gewicht en al, zou wel eens de fantasie op hol kunnen brengen, om niet te spreken van afgunst en zo.

beter voorkomen dan genezen zeg ik dan.

daarom zou ik voor volgend jaar ook een kleinere of een lager groeiende soort willen zoeken.

maar ja, waar te beginnen aan zo iets?

 

of binnenkweken met een klein hok, daar denk ik meer en meer aan.

 

de 2de watercure mag er bij mij intussen ook weer bijna uitgehaald worden om te drogen

 

deze is van de laatst geoogste wiet, dus zeker een week rijper.

 

voor de rest is de oogst al mooi droog en zal ik vrijdag beginnen losmaken van de takken, wegen en verpakken in allerlei dozen.

 

zou het watercuren ook werken met reeds (half)gedroogde toppen?

 

ga ik eens proberen denk ik.

 

greetz p

 

 

ps:

 

woon jij in spanje?

 

hahahaha

 

nee, serieus, op de cam staan je plantjes momenteel mooi in het zonnetje

 

ziet er goed uit.

 

hier is het koud en regenweer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, watercuren werkt ook met zelfs al gedroogde tppen. Het enige is dat de toppen eerst weer helemaal vochtig moeten worden, dus dat zou wellicht een dagje langer kunnen duren. Verse toppen zitten reeds vol met vocht. Dit is nodig voor het osmore proces.

 

Lager bloeien kun je ook met je gewone planten doen:

 

1. Top ze (dan worden ze breder)

2. Zet ze eerder in bloei door ze te verduisteren (in juni bijvoorbeeld - zijn ze eind augustus écht klaar!)

 

Ik ga het in ieder geval doen volgend jaar. Minder hoog, breder en eerder klaar :verrygood

 

Je wiet is al snel droog trouwens.. in een week of zo? Zou ze zeker in potten doen voor de narijp en een paar weken wachten voor je ze echt gaat paffen. Wel iedere dag de deksels effe van de potten af om het overgebleven vocht te laten verdampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest patpot

juist,

toppen...

nog niet gedaan, dus dat zal ik eens moeten bestuderen, hahaha

 

en vroeger in gang zetten lijkt mij een zeer goeie oplossing voor vele problemen.

 

ook dat binnenkweken zie ik wel zitten om eens te proberen

 

maar het moet wel plezant blijven natuurlijk

 

het drogen gaat bij mij in dat hok wel redelijk vlug, er is wat ventilatie langs kieren in de achterste (oude) deur en dat helpt

vorig jaar ging het ook nogal vlug.

maar de grotere toppen, wacht ik toch nog even mee.

vrijdag zal het ook reeds 14 dagen zijn dat ik begon met oogsten

 

of gaat het te vlug?

ik bedoel, maakt het veel uit of ze te snel dan wel te traag drogen?

 

ik had gedacht om ze in plastic diepvriesdozen te steken om na te rijpen en die op een donkere en droge plaats te zetten.

en ook alle dagen eens open te doen om te verluchten.

 

 

hoe gaat het met het rot?

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelukkig een beetje droog nu! Heb de laatste foto's in mijn album staan, helaas kan ik van mijnalbum.nl hier geen foto's neerzetten en heb geen zin om ze op 3 verschillende plekken te uploaden. Deze week nog droog, dus denk er zwaar over om ze dit weekend om te hakken :verrygood

 

Oh, wat betreft het drogen: volgens mij gaat dat wel goed. Als het maar niet te vochtig is en zeker niet verwarmen. Ikzelf gebruik weckpotten. Diepvriesdozen sluiten niet helemaal goed af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

patpot, hoe gaat het met je tweede serie watercured? Die moet nu onderhand wel bijna klaar zijn he..

 

Hier nog een plaatje van mijn toppies. Vrees dit weekend oogsten. maar wie weet! Denk dat ik één plant in ieder geval doe dit weekend, de rest nog een week aankijk. De Trichomes zijn al wel melkachtig, maar nog niet amber. De haartjes kleuren, maar zeker nog niet 60 - 80%!

 

Verder: hebben jullie wel eens gehoord van de Bubbleator? Lijkt me ideaal. Op hennepdesk een topic over gestart.

 

PA050188.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest patpot

ziet er mooi uit

maar idd nog niet veel bruine haartjes

 

ikzelf ben een tweetal dagen buiten strijd geweest wegens een soort van voedselvergifiging

man, man, heb ik eventjes op het toilet gezeten

 

enfin,

 

de 2de kuur is nu droog, en die ga ik straks eens proberen

 

ik laat wel weten hoe het was

van uitzicht is er niet zo veel verschil met de eerdere watercure

alleen zijn de toppen zelf voller en dikker

dus zal het ook wel sterker zijn

 

morgen begin ik met vande takken halen en wegen

 

en nu eens kijken naar de bubbleator thread

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest patpot

hahaha

 

nee, iets vande slager of zo.

 

intussen heb ik mijn bong eens gevuld met de laatste watercure

 

was ik effe weg, man wat een knal

 

maar het zwaarste effect is vlug, na een twintigtal minuutjes, weer min of meer weg

 

naar mijn zin al iets te hevig, dus de volgende keer iets minder nemen.

 

het komt we llangzaam opzetten valt mij op, zelfs met de bong, maar dan ineens, bang.

 

kan ook mijn soort wiet zijn

 

het waren puprletops, heb ik intussen uitgevogeld.

uit zaden van een of ander merk, waar ik de naam alweer van vergeten ben.

 

nog wat van die bong en ik weet niets meer, hahaha

 

in alle geval die zijn 100% indica

en de bloeitijd is september, redelijk vroeg dus

 

niet dat ik het verschil ken tussen sativa en indica

 

intussen al 475 gr droog losgemaakt van de toppen op het wasrekje en de losse her en der.

 

nu nog al de grote takken aan het plafond

 

ik denkl dat het de moeite zal zijn alles samen

 

ik moet zeker nog dozen bijhalen om alles in te krijgen

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol! Ja die knal herken ik wel.. Morgen gaat mijn laatste watercure er ook uit, ben benieuwd hoe die "knalt" maar de pot met kleine topjes is al heftig zat!

 

Ben benieuwd hoe je "gewone" wiet knalt :specool. zo! da's wel een heftige opbrengst patpot! Gefeliciteerd! Daar moet je toch minstens wel een maand of 3 mee vooruit kunnen he.... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een paar halfrotte skunktoppies ge-watercured en ben daar ook retestoned van geworden. Er blijft weinig van een top over, maar wat er overblijft is wel een stuk geconcentreerder. Volgens mij wordt het bladgroen versneld afgebroken door het rottingsproces. Na een week curen en een dag of twee drogen kan je al van een superzacht wietje genieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

ik heb speciaal de kleine topjes van een eerder geoogste nlx nog 2 weken laten zitten en heb die geoogst om ook in water te curen.

 

in de vijver heb ik watermunt en heb er een paar takje bij gedaan, mee onder water. ben benieuwd of ik iets ga proeven want ik ga de munt iedere keer met het water mee verversen/vernieuwen.

 

ik denk ook dat zo'n ouderwetse sla-centrifuge de toppen ook wel droog krijgt. misschien heeft je moeder er nog wel een....hahaha..'" wat ga je met mijn sladroger doen??" ...hahahah, maar die dingen werken wel!!

 

als je ze uit het water haalt om te drogen kan je ze eerst rustig afschudden en daarna in een thee/afdroog doek doen, goed dicht houden en dan met gestrekte arm rondslingeren, werkt ook goed.

 

ik denk alleen dat ik wat korter ga als die 7 dagen, misschien 4 of dat ik per dag bekijk of ik ga drogen.

 

ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om van alle experimenten te horen!

 

Heb net ook weer wat toppen uit de plomp gehaald maar een waarschuwing voor de 4-dagers: Zo rond die tijd kan je wiet aardig beginnen te stinken. Zal wel het rottingsproces zijn maar zo rond dag 3-5 stinkt het bij mij meestal behoorlijk. Dat is pas bij dag 5-6 weg (afhankelijk van wanneer het begint te stinken). Dus hou daar rekening mee. Er wordt ook echt aanbevolen om de 7 dagen vol te maken.

 

Ik geef de strijd tegen de toprot op vandaag. Tot op heden kon k het aardig in de hand houden door de rotte plekjes er uit te halen maar het neemt nu wel hee lerg toe. Dat wordt dus knippen vandaag! Live te volgen vanaf een uur of 12..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik geef de strijd tegen de toprot op vandaag. Tot op heden kon k het aardig in de hand houden door de rotte plekjes er uit te halen maar het neemt nu wel hee lerg toe. Dat wordt dus knippen vandaag! Live te volgen vanaf een uur of 12..

haha leuk om te zien zo via die camera :specool knipse nog he :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Achmahim

Ik zie dat je druk aan het oogsten bent.....hou wel die dikke rode kat in de gaten en succes met de oogst :verrygood

 

Groeten Ach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood thanx! hehe druk de grote bladeren buiten te knippen nu, de rest straks en vanavond binnen. Had binnen 1,5 dag door al die mist overal plots toprot , had het tot dan toe aardig kunnen bijhouden maar heb er erg veel uit moeten halen. Nou ja, watercuren dan maar :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste resultaten: 1,5 KG wiet - de helft pas geknipt dus totaal 3 kg! Het ligt al in het water. Daarnaast al een kg of 1,5 popcorn en mooi klein topblad voor de bubblebags.

 

De cam: meer dan 200 kijkers vandaag die meer dan 5,5 GB verkeer gebruikten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er best goed uit. Je hebt wel vrij veel blad laten zitten, maar da's voor de watercure mss niet zo erg.

 

Zou je tabak ook kunnen watercuren waardoor de smaak minder sterk wordt? Ik vind tabak erg vies, maar ik vind een pure wietjoint te sterk. Ik vind 'm met tabak ook beter branden. Tijd voor een experimentje!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Phillyz

Volgens mij absorbeert water teer. Als het regent is het water in de asbak buiten altijd bruin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...