Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

WICKIDDD

Wiet Rijpen? Drogen? Gooi Ze In De Plomp!

Recommended Posts

Guest patpot

jep, zit er lekker uit

 

wat een werk he

 

maar het loont

 

zit hier zelf weer zo watercured als een banaan

 

:verrygood

 

een ferme joint met nog wat van de eerste watercure die ik nog wat verder liet rijpen in een doosje

 

ga je de hele oogst watercuren?

 

oh man, effe wachte

 

pfff

 

foto

 

knip6ix.jpg

 

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik ga het allemaal watercuren. Neem geen risico. De toppen die ik een nacht had latren liggen waren de volgende dag nog verder gerot! Daar moest ik alweer veel uit weggooien dus de 3 kg net niet gehaald.

 

Ik heb inderdaad een beetje ruim geknipt, maar vandaag kon het ook niet anders want de dikke toppen zat gewoon compleet vastgeplakt :verrygood

 

Volgens mij had jij meer oogst Patpot zo te zien! Jouw toppen waren ook mooier rijp dan die van mij

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest patpot

hehe

mooi tapijtje heb je daar gelegd in je living

 

hier zit alles nu voorlopig in kartonnen dozen om nog ietsje na te drogen en overmorgen of zo ga ik eidenlijk eens alles wegen, en dan in luchtdichte dozen verpakken om na te curen.

 

ik ga er ook regelmatig nog wat uihalen om te watercuren, zodat ik niet meer naar de wietboer hoef te gaan.

 

kijk, dit is alles samen

 

de voorste doos is knipafval

 

pa10000120an.jpg

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo he! Is dat eh.. alles :verrygood

 

Heftige oogst patpot.

 

Ik heb de eerste keer water verschoond - groene smurrie! Wiet ruikt nog lekker fris, zo vaak mogelijk verschonen helpt heb ik gemerkt. Alles in de plomp. Tja.. je hebt rot en je wilt wat..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest patpot

ja, als je zo veel in het water legt kan je het beter wat meer verversen

 

heeft het water ook die scherpe geur nu?

hier ruikt het wat munt en citroenachtig, maar t is ook veel minder per cure en de toppen waren al bijna droog.

 

alles zit nu in dozen, potten enz

ik laat die nu nog een tweetal dagen openstaan voor ik ze afsluit en hier binnenshuis in een grote kast zet om te curen.

 

ik heb geen enkel leeg recipient meer over in huis :specool (het enige wat ik nog over heb, daar ligt een watercure in, hahaha)

 

alles samen 2,110 Kg

 

dat wordt roken!!!

 

:verrygood

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, citroenachtig, beetje scherp. Is gezond, zo ruikt het bij mij tot nu toe altijd.

 

Weer wat nieuws vernomen (wat ik reeds vermoedde): watercured wiet wordt óók nog beter als je het daarna in potten cured. Goed. Op naar xenos voor 20 potten..

 

Denk er om dat je de potten wel iedere dag effe openzet als ze staan te curen. In ieder geval een aantal weken.

 

Wat een wereldoogst trouwens. Hoeveel planten ook alweer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfff.. I heb voortijdig moeten afbreken en veel weggegooid door de rot maar ik haal niet eens 3 kg nat van mijn 3 planten! 4 kg droog? van 4 planten? wauw.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pfff.. I heb voortijdig moeten afbreken en veel weggegooid door de rot maar ik haal niet eens 3 kg nat van mijn 3 planten! 4 kg droog? van 4 planten? wauw.

Waar zie jij 4 kilo staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey allemaal,

 

ik heb mijn waterwietje er vandaag uitgehaald na 7 dagen. ik heb iedere dag met het verversen van het water ook de munt (watermunt uit vijver=eetbaar..) vervangen en het heeft niet eens een dag gestonken maar heerlijk fris geroken. wel heb ik afgekoeld water gebruikt uit de waterkoker. de toppen liggen nu op een keukenpapier te drogen en als het water er vanaf is gaan ze koel donker en droog met een ventilatortje te drogen. de toppen zelf ruiken nu nog steeds mintig fris en ben erg benieuwd of het straks enig effect heeft qua smaak.

 

laters...

Share this post


Link to post
Share on other sites

yay! Ben benieuwd hoe je het vindt! Leuk dat zo veel forum leden het ook proberen. Zou zeker ook wat wiet ook nog een paar weken / maanden in potten zetten voor het narijpen. Schijnt een heel positief effect te hebben, net als gewoon curen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest patpot

hoe zijn de rookervaringen intussen?

 

ik heb zelf nog wat van de reeds gedroogde wiet onder water gezet.

 

aan de 2de watercure ben ik intussen ook beginnen roken

 

die knalt pas écht.

 

maar het komt ook hier weer langzaam opzetten en is vrij vlug terug over.

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hallo,

 

weet je wat me nu zo ontzettend verbaasd? ......ik heb 's morgens de wiet uit het water gehaald, de munt weggegooid, uit laten lekken in een zeefje, op keukenrol laten drogen in de schaduw en in de wind. 's avonds was het droog aan maar net als vers. indirect heeft er een ventilator bij gestaan afgelopen nacht en vanavond na het eten voelde het al knapperig droog! jee wat gaat dat snel zo, alsof het onder water al een week heeft liggen drogen.....

 

toch snel maar eens proeven want je ruikt aan de wiet de munt nog lekker in de achtergrond.

als het echt niet te roken is is het niet erg want het is maar een handjevol, is het lekker doe ik volgend jaar meer van mijn oogst.

 

morgen of zondag ga ik proeven :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bang dat ik genoodzaakt ben om een overgroot deel van m'n wiet te water curen (wsschijnlijk meer dan de helft), kwil der eigenlijk van af zien omdat ik bang ben dat ik met nog minder wiet zal overblijven dan wanneer ik het gewoon laat drogen, maar aan de andere kant, het zou net zo goed andersom kunnen zijn omdat ik TE veel rot tussen de toppen vindt..

 

Whazzup, weet jij nog ong hoeveel % er verloren gaat tijdens het water curen..? En kzag dat jij ook je wiet nog wat "grof" had geknipt, valt het verder te knippen na de water cure, of zit het helemaal verfrommeld aan elkaar geplakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ello......

 

mijn water cured wietje voelde na een week wel wat taai-achtig aan maar volgens mij is het niet echt aan te raden om dan nog te gaan knippen. niet dat het niet kan maar voor het 'effect' zal het niet veel uitmaken.

 

ik vind het rauw/vers knippen en daarna op water zetten wel de beste methode. lijkt me zeker niet praktisch andersom te doen. het bied echter wel perspectief als je wiet rijp is en je moet een week weg. oogsten en onder een miezerig straaltje continu verversend laten staan...in bad..¿

 

je wiet gewoon een mooie coupe geven dan ben je daar alvast klaar mee. laat anders een paar topen ongeknipt en ervaar zelf het verschil, en laat hier ff weten hoe je het vond

Share this post


Link to post
Share on other sites
......ik heb 's morgens de wiet uit het water gehaald, de munt weggegooid, uit laten lekken in een zeefje, op keukenrol laten drogen in de schaduw en in de wind. 's avonds was het droog aan maar net als vers. indirect heeft er een ventilator bij gestaan afgelopen nacht en vanavond na het eten voelde het al knapperig droog! jee wat gaat dat snel zo, alsof het onder water al een week heeft liggen drogen.....

Volgens mij is het zo snel droog omdat het na een weekje onderwater morsdood is. De cellen van een verse top leggen pas na een tijdje het loodje en zullen er alles aan doen om vocht vast te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat er mij meer om dat de zooi niet weg rot VOOR ik alles mooi heb geknipt, ik ben nu al een aantal dagen bezig met knippen en nog steeds niet helemaal klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Whazzup, weet jij nog ong hoeveel % er verloren gaat tijdens het water curen..? En kzag dat jij ook je wiet nog wat "grof" had geknipt, valt het verder te knippen na de water cure, of zit het helemaal verfrommeld aan elkaar geplakt?

ja. Je houdt pak hem beet 15% over ipv 25%. Een beetje grof knippen is niet zo erg, als de blaadjes maar genoeg THC hebben want daar merk je met het roken niet zo veel van. Zijn gecured he :verrygood. Als het allemaal nat is geweest en dan droogt kun je gerust nog wat knippen trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest patpot

ja doe ik ook,

op de toppen waar ik wat slordig knipte tijdens het oogsten, ga ik nog eens langs met een fijn schaartje

 

niet veel hoor, de rest rook ik mee op, die hangen trouwens ook vol thc

 

zeker voor wie in een bong rookt, kunnen die bladrestjes niet veel kwaad.

ik leg uit:

voor ik een topje wiet op het filter in de bong (of op het steentje in de waterpijp eventueel) leg, pers ik het samen tussen mijn vingers.

zo brandt het iets gelijkmatiger en ook trager op, maar geeft toch een lekker rookje in het reservoir.

de blaadjes zorgen er voor dat het allemaal wat beter aan elkaar kleeft, en ze branden natuurlijk ook mee waardoor alles weer wat langzamer opbrand.

 

let wel, met een watercurede top in de bong, ga je (voor een korte tijd) plat.

ik van mijn gecurede wiet hier toch, en ik kan echt wel wat hebben.

 

ik heb zoals gezegd intussen ook enkele reeds gedroogde toppen in de plomp gegooid

die hebben zo veel vocht opgetrokken dat ze terug bijna zo groot zijn als voor het drogen, waardoor ik er water moest aan toevoegen om ze onder te houden.

ze zien er ook nog donkerder uit dan de vorige cures en de geur van het water is iets minder sterk en ook anders, niet zo muntig en fris, maar ook niet duf of zo

ik kan het niet goed omschrijven.

het water zelf wordt wel weer groenig, en de blaadjes die er nog wat aanzaten krijgen min of meer terug de kleur van voor het oosten.

intussen liggen die al 4 dagen onder

nog drie keer verversen dus en dan drogen

ik laat wel weten wat het geworden is.

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed patpot! Als je gedroogde wiet onder water zet duurt het een dagje of zo voordat ze weer helemaal nat zijn, waarna het proces pas echt begint. Een dagje extra curen kan dan dus geen kwaad!

 

Inmiddels hangt mijn eerste batch te drogen (1,5 kg nat) morgen of overmorgen de tweede. Twee rijen in totaal, zo'n 80 toppen (inclusief de kleintjes). Hangen hier net, dus druppelen nog wat na. Met de ventilator er op kan dat geen kwaad, da's binnen een paar uur weg.

 

P1010010b.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest patpot

ja, die zien er goed uit.

 

heb je een loupe of zo om de triches te bekijken?

 

bij mij hier zijn er volgens mij geen verdwenen na de watercures

ik bekeek ze voor en na de cure met een stereoloupe.

 

morgen is het de zevende dag voor de gedroogde toppen, maar ik zal ze dus nog een dagje extra geven omdat ze idd die eerste dag nodig hadden om zich vol te zuigen met water

 

nu ga ik ook eens zien hoe ik best mijn bladafval kan verwerken

 

voorlopig zet ik dagelijks ook alle dozen en potten curende wiet eventjes open om te verluchten

 

allemaal van die klussen waar veel tijd in gaat kruipen op de duur.

 

na een poos zal 1 of 2 maal per week wel volstaan zeker?

 

eens benieuwd hoeveel je nu zal overhouden in totaal

 

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...