Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

anti bombstic

Lowryder Zaden Maken

Recommended Posts

ey

 

kunnen jullie ff reactie geven op wat ik van plan ben dus tips enzo

 

ik wil volgend jaar lowryder buiten zetten

 

maar voor dat ik dat doe wil ik eerst een lowryder mannetje een vrouwelijke low ryder bevruchten en die zaden gebruiken

 

 

kan ik dan die zaden gebruiken om te laten en ontkiemen en vrouwtjes eruit te halen? of krijg ik teveel herma's of kans daarop of teveel mannelijke lowryders?

 

 

en als het wel een goed idee is

 

wanneer kan ik dan het best beginnen met de eerste reeks om zaden te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lowryder is niet 'feminised' toch? Als 't reguliere zaden zijn zou je gewoon stabiel zaad moeten krijgen. Dus kun je gewoon dat zaad opkweken en zou je ongeveer 50/50 man/vrouw moeten krijgen...

 

Dat bevruchten en zaad kweken kun je nu al doen, maar laat 't zaad wel goed afrijpen. Als je dat zaad koel en vooral droog bewaart kun je het makkelijk tot volgend voorjaar bewaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en hoeveel weken bloeitijd heeft een mannetje dan?

 

of hoe kan je herkennen wanneer de zaden rijp zijn

Mannetjes bloeien veel korter , ze zijn al heel snel in staat stuifmeel los te laten . Als het vrouwtje zo'n 2 a 3 weken in de bloei staat kunnen de mannen al stuifmeel loslaten.

 

De bloeiperiode van de mannetjes is heel anders dan die van vrouwen , in alle opzichten . Mannetjes hoeven maar erg weinig werk te verrichten ,dus dat duurt allemaal veel minder lang .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Phillyz

Ik heb 10 lowryder zaailingen in de tuin staan (sexes onbekend) en wil ook zaden gaan maken (omdat ze zo duur zijn en je er leuke kruisingen mee kan maken) waarschijnlijk ook gewoon voor het raam een mannetje laten bloeien en pollen opvangen en dan manueel met een kwast een stukje/topje bevruchten. Kan dit of veel te veel bevruchtingsgevaar voor de planten die ik sinsemilla wil houden in de achtertuin?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

als je het raam goed dichthoud en je niet met het mannetje ofde pollen door de tuin gaat lopen denk ik dat het wel veilig kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik heb de bedoeling mijn eigen zaadjes te kweken en ben vermoedelijk al redelijk op weg. Dat hoop ik althans.

Kan iemand me zeggen of de knopjes op de foto zaadjes bevatten?

Zo ja, hoe lang vermoed je dat het nog duurt voordat ik moet/kan gaan oogsten?

 

1353581a4xb.th.jpg

 

Bij voorbaat dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook ik heb de bedoeling mijn eigen zaadjes te kweken en ben vermoedelijk al redelijk op weg. Dat hoop ik althans.

Kan iemand me zeggen of de knopjes op de foto zaadjes bevatten?

Zo ja, hoe lang vermoed je dat het nog duurt voordat ik moet/kan gaan oogsten?

Dr zitten overduidelijk zaadjes in. Na een week of zes zijn de zaadjes meestal rijp, maar het kan geen kwaad langer te wachten. Hoe rijper hoe beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo ja, hoe lang vermoed je dat het nog duurt voordat ik moet/kan gaan oogsten?

Inmiddels heb ik van een vriend - die ik dezelfde vraag had gesteld - het volgende antwoord gekregen. Een lang verhaal via de telefoon, dat ik hier probeer samen te vatten.

 

Wacht tot de zaaddoosjes open gaan. Je kunt dan de zaadjes erin zien liggen.

Wacht dan totdat de doosjes zelf beginnen te verdrogen.

Voordat ze geheel verdroogd zijn snijd je de plant (of delen daarvan) af en hangt die ondersteboven te drogen (zoals je dat met topjes doet), maar dan voorzien van een papieren zak eronder, in die zin dat de zak aan de bovenzijde open blijft (het drogen moet doorgaan), maar dat loskomende zaadjes in die zak worden opgevangen.

Wanneer de plant (of de delen daarvan) geheel droog is kunnen door schudden de resterende zaadjes uit hun doosjes worden gehaald.

 

Liever zo min mogelijk met je handen aanraken, zei hij ook. Je schijnt dan een beschermend laagje over de zaadjes te kunnen beschadigen.

 

Misschien heb ik hiermee mijn eigen vraag al beantwoord (hoewel... ik kreeg dat ook maar aangereikt), maar misschien zijn hier meer ervaren kwekers die er nog iets aan af of toe kunnen doen?

 

Wederom bij voorbaat dank

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na een week of zes zijn de zaadjes meestal rijp

Dank je, klinkt geruststellend.

Alleen, wanneer gaat die periode van zes weken in?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook ik heb de bedoeling mijn eigen zaadjes te kweken en ben vermoedelijk al redelijk op weg. Dat hoop ik althans.

Kan iemand me zeggen of de knopjes op de foto zaadjes bevatten?

Zo ja, hoe lang vermoed je dat het nog duurt voordat ik moet/kan gaan oogsten?

 

1353581a4xb.th.jpg

 

Bij voorbaat dank!

Het lijkt er wel op ja . Over een week of 2 zijn ze wel rijp denk ik .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Over een week of 2 zijn ze wel rijp denk ik .

Dank je wel, Atmosphere. Hier kan ik in elk geval wat mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen slecht idee trouwens: zelf zaad maken . Lekker goedkoop Ook daar kun je weer heel ver in gaan om echt een zo goed mogelijk soortje te maken (veredelen, selecteren,enz ). Dit kost veel tijd en ruimte .

 

Wat jij aan het doen bent noemt men inteelt omdat je zussen door broers laat bevruchten . Wat hiervan de effecten zijn weet ik niet precies eigenlijk .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest joint venture

heb je misschien een foto van je lowryders!?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest joint venture

hahaha, onee, je kan geen foto;s laten zien van volgend jaar....

 

doh :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
geen slecht idee trouwens: zelf zaad maken . Lekker goedkoop Ook daar kun je weer heel ver in gaan om echt een zo goed mogelijk soortje te maken (veredelen, selecteren,enz ). Dit kost veel tijd en ruimte .

 

Wat jij aan het doen bent noemt men inteelt omdat je zussen door broers laat bevruchten . Wat hiervan de effecten zijn weet ik niet precies eigenlijk .

Dat zal toch niet slecht zijn? Vraag me af of de plant het zelf weet.. In de natuur gebeurt het toch ook (lijkt me dan.. )?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Phillyz

Nee, in de natuur bestuiven broers niet hun zussen omdat de mannetjes eerder bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

..zouden deze plantjes het doen als je ze in de winter

voor het raam zet met veel licht? (zeg maar; een raam

op het zuiden.) Als je er eerst genoeg zaad van maakt,

kun je er leuk mee experimenteren. Dan kun je het hele

jaar door binnen, voor het raam 5 plantjes zetten. Behalve

als je buiten al bomen neer zet (want we willen niets illegaals

doen, lol.) Ik weet niet of iemand dit al eens geprobeerd

heeft? Als je na de buitenoogst direct 5 Lowriders plant en

voor het raam zet, dan zou je misschien iets van 25 gram

wiet kunnen oogsten rond oud en nieuw? Mmmm beetje

sterk verhaal he? lol :P

 

En begin maart zaaien voor het raam? Dan ben je begin

mei klaar. Nog voor je buiten planten gaat zetten. Ik denk

dat dat wel iets op kan leveren. Maar weten doe ik het

natuurlijk niet.

iemand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

inteelt?

 

moet ik me dat voorstellen als in sommige films :P

 

krijg je dan rare plantjes?

 

ik DENK dat het wel wil maar wil graag ckerheid van iemand die het heeft gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteelt is maar een naampje. Je moet het gewoon doen als

je Lowrider zaden wilt maken (ik ga het zelf ook doen.) Ik ben

geinteresseerd geraakt in het plantje. En ben nog steeds benieuwd

of je er in de winter mee voor het raam kunt kweken, 's avonds

zo vaak mogelijk bij een spaarlampje zetten. Lijkt me wel

schattig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels zijn wij hier aan het oogsten geslagen. Zaadjes oogsten dus.

 

Tijdens de groeifase leken de plantjes in het kweekkastje het beter te doen dan het tweetal dat buiten groeide. Toen de zaadjes zich gingen ontwikkelen leek dat iets andersom te worden. We zullen zien welke methode het meeste zaadjes oplevert en pas later of er ook verschil is in de kwaliteit van de zaadjes.

 

De buitenplantjes vertoonden een week of twee geleden al takjes met veel bruine zaadjes, die eraf dreigden te vallen. Die takken hebben we eraf gesneden en binnen verder laten drogen.

Van die twee takjes (beide een handvol, zeg maar) is inmiddels zo'n beetje de helft van de zaadjes er spontaan of met zeer geringe hulp afgevallen. Dat zijn er tot nu toe 80. Dat overtreft onze verwachtingen.

De twee buitenplanten zelf zijn gisteren gerooid, van aarde ontdaan en hangen nu op hun kop te drogen boven plastic tasjes, waar ventilatiegaten in zijn aangebracht. Een deel van de zaadjes zal dus de komende weken in die tasjes vallen; het restant heeft vermoedelijk weinig aandrang nodig om hun takken te verlaten.

 

De drie overgebleven plantjes uit het kweekkastje zijn boven de grond afgeknipt. De zaadjes zitten tamelijk los, en het er van af spoelen van de kluit zou wel eens meer zaad kunnen kosten dan ons lief is.

Bovendien hebben wij het idee, dat het te drogen hangen van planten inclusief wortels vooral de kwaliteit van je wietje ten goede komt en minder die van het zaad.

 

Dan heb ik (voorlopig) nog een opmerking van heel andere aard over de Lowryders. Wij hadden er nog geen enkele ervaring mee. Wel kennen we andere wietjes. Purple bij een vriend en Powerplant vorig jaar in onze tuin. Allebei ruiken ze prima en die geur is te herkennen bij het gebruik. Of dat gebruik nu in de vorm is van roken (door vrienden, wij doen dat niet meer) of in de vorm van wietnootjes (zoals wij het al geruimte tijd met veel plezier gebruiken); die geur van de plant herken je dan nog steeds.

De geur die de Lowryders echter afgaven bij de groei, maar vooral nu, bij het oogsten/drogen, is veel aangenamer dan van die andere soorten. Iets zoetig, maar niet te zoet, als dat begrijpelijk klinkt.

Het ruikt gewoon hardstikke lekker!

Je leest eigenlijk niet zoveel over de kwaliteit van Lowryder, maar wij hebben inmiddels hoge verwachtingen!

 

Te zijner tijd laat ik wel weer wat van me horen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest joint venture

dit bericht stemt mij tevree...

 

als het goed is ligt er vandaag een papiertje van peter post in mn bus, met de melding dat ik het pakketje af kan halen bij het postkantoor...

 

dus deze week ga ik beginnen met de lowryders....leuk om te lezen dat in elk geval de geur lekker is, en dat het zaad maken mooi is gelukt!

 

laat even weten hoe je vrienden de smaak vonden wanneer ze hem rookten...ben erg benieuwd!

 

tjuuss!

 

jv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...