Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kweekstar

2 Stekjes

Recommended Posts

heeft niemand ervaring met bio nova, ik had nog een vraag als ik verduister moet ik dat dan heletijd doen of gewoon 2 weken en dan heen laten doen??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Phillyz

Staat er geen dosering op de verpakking van de voeding?

 

Je moet de planten een 3 tal weken (correct me if I'm wrong) op 12/12 zetten en daarna hoef je niet meer te verduisteren omdat je plant dan al genoeg bloeihormonen heeft aangemaakt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je moet de planten een 3 tal weken (correct me if I'm wrong) op 12/12 zetten en daarna hoef je niet meer te verduisteren omdat je plant dan al genoeg bloeihormonen heeft aangemaakt...

Waar heb je dat vandaan? Dat lukt alleen als na die 3 weken de lichturen kort genoeg zijn. Anders zal de plant gewoon weer terug de groei in proberen te schieten.

 

Kheb zelf alleen geen idee hoe lang je het verduisteren vol moet houden totdat je de natuur der gang kan laten gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweekstar wil over 2 weken gaan verduisteren en dat 3 weken lang. Dan is het eind augustus en is de daglichtperiode al minder dan 14 uur. Dan gaan ze sowieso in de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant die 2 weken verduisterd is kan nu al gewoon naar buiten denk ik , dat lukte bij mij vorig jaar wel in ieder geval . maar kan per ras anders zijn misschien .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat niemand het zeker weet. Misschien onderwerp voor een experimentje voor volgend jaar? Helaas is mijn tuin te klein.....

 

Wat ik me trouwens afvraag: zou behalve het aantal uren licht ook de lichtintensiteit de bloei beïnvloeden? M.a.w. zouden ze bij bewolkt weer eerder in de bloei gaan dan bij zonnig weer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het onderstaande stukje tekst vond ik op de site van Spees Cees en heeft betrekking op de extreem zonnige zomer van 2003.

 

Het is vandaag vrijdag de 13e augustus en het verbaast me dat de buitenplanten langzamer bloeivorming tonen dan gemiddeld. Een en ander zal beslist te maken hebben met het feit dat we bijna tropische temperaturen hadden de afgelopen weken. Laten we nu dus maar hopen op een goede nazomer anders nemen de schimmeltjes het weer over. Dat betekent dat ons buitenwietje dan weer ten onder gaat. Hoop blijven houden met je buitenplanten is belangrijk.

 

Zou het behalve met de temperatuur ook te maken kunnen hebben met de hoeveelheid licht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je de lichtintensiteit ? of het aantal lichturen .

Bij slecht weer heb je eigenlijk geen schemering meer maar veel sneller donker .

Daardoor wordt de tijd donker extra verlengt . Is ook 'verstandig' van de plant om in slecht weer alvast maar te gaan bloeien , klinkt op zich logisch .

 

Dat verduisteren doe ik nu al voor de 4e keer buiten ,en heb er verschillende testen mee gedaan. Daar blijkt uit dat 1 weekje nie tvoldoende was , de toppen gingne strekken . 2 weken was wel steeds voldoende . Het was steeds ergens in de tweede helft van juli dat ik met verduisteren stopte.

Deze ervaringen zijn natuurlijk nie tgenoeg om echt conclusies te kunnen trekken , maar ikdenk wel dat ze altijd opgaan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel idd lichtintensiteit. Het bloeihormoon is namelijk een stofje dat onder de invloed van licht wordt afgebroken. Minder licht qua uren zorgt ervoor dat er minder bloeihormoon wordt afgebroken waardoor de plant gaat bloeien.

 

Wat ik me dus afvraag is of de lichtsterkte ook invloed heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, 2 weken verduisteren is genoeg. Ik heb begonnen op 1 Juli en gestopt op 14 juli. De plant blijft in zijn bloeifase ( week 4 ). Begint al lekker te ruiken. Onbekende soort. Heb mij laten wijsmaken dat het een kruising is tussen een purple soortje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey, ik ben terug van vakantie en mijn planten zijn best gegroeit, alleen de bladeren hangen nogal slap, de buren hebben geen voeding gegeven en ik denk dat het dus voeding tekort is, kan dat kloppen??

 

 

(binnekort weer foto's maken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eens controleren hoe nat het is dieper in de grond want in potten of kuipen wil de grond wel eens droog blijven omdat de regen door de bladeren buiten je kuip om valt .

 

Misschien dachte je buren "het regent genoeg we geven geen water meer" maar dat gaat voor kuipen of potten niet altijd op .

 

Hangen ze echt slap dan ? zijn ze nog goed donkergroen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zijn niet echt gelig en de grond was redelijk droog maar ik heb de buren nog nie gesporken ik zal even na vragen. als dat zo is moet ik dan gewoon water blijven geven en zal het dan goed komen denk je??

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier wat foto's

 

mijn k2 is weer wat bij getrokken van de slap heid en is flink gegroeid

 

k2

 

 

mijn pp hangt nog wel slap, michien weten jullie zo wat het is, en hij is gegroeit

 

pp

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga nu gewoon 4 palen om mijn plant zette met daarom veel vuilnis zakken verbonden. die zet ik er 3 weken van 6 tot ongeveer 11 op. daarna vervang ik die vuilnis zakken door landbouw plastic zo dat er geen regen op de toppen kan komen, dus om top rot en schimmel tegen te houden.

 

en geef langs bionova ook dan pk 13/14

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedoel je dat je ze gaat verduisteren?

 

je advatar foto komt me bekend voor trouwens !

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik weet het nu nog nie of ik ga verduisteren, want mijn pp begint al te bloeien en duurt denk ik toch niet lang meer voor mijn k2 dat doet,

 

 

 

 

 

 

ik weet nie hoe ik aan dat plaatje kom, ik heb er wel meer, zijn die van jouw ofwa???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Phillyz

Jawel, er mag wel regen op ze komen zolang ze maar snel genoeg droog zijn zodat er geen budrot ontstaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jawel, er mag wel regen op ze komen zolang ze maar snel genoeg droog zijn zodat er geen budrot ontstaat.

Maar daar zit het probleem, het water verdampt nauwelijks tot niet als het eenmaal in de toppen zit, en met de LV in de herft kan je ookal niet verwachten dat het snel verdampt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja een stek die kan ik wel af en toen onder het afdakje zetten. maar de grootste zit in spacie kuip en is kei zwaar en staat ook nog eens hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...