Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
relaxx

Eerste Binnekweek 12/12 Only Op Tl Onder De Grond

Recommended Posts

Heya!,

 

Bij deze foto's van mijn eerste binnenkweek.

Na 2 keer buiten gekweekt te hebben (is alweer een jaar of 4 geleden) heb ik besloten om het eens binnen te proberen.

En niet zomaar.. het is een beetje een vreemde opstelling (heb het zelf nog niet ergens anders gezien), maar het zit allemaal 1.5 meter onder de grond. Als het gat gesloten is is er ook echt nix van te zien! (tegels erop en klaar).

 

Ik heb gewone compost grond (veelal eieren) gemengt met wat gewone zwarte aarde.. die op een PH 6.5 gekregen met wat kalk. Verders heb ik een keer een beetje pokon gebruikt en wat brandnetelextract voor de voeding.

 

Er zitten 4 PL-C tl's in die samen ongeveer 2200 lumen leveren, 2 zachtere en 2 wat warmere kleuren (weet ze zo niet meer uit m'n bolletje, maar ik heb het nagecheckt en het zijn de juiste).

 

Ik heb nu alleen een actieve luchttoevoer via die grote slang met daarin een gelagerde PC fan en en een slang (bovenin) naar buiten toe.

 

De plantjes (Haze X Skunk) zijn nu zo'n 3 weken oud.. opgekweekt uit zaad.

Ik had er 4 geplant, wel allemaal uitgekomen, maar 2 ervan heb ik al gekilled omdat

ze niet echt werelds gingen.

 

ik hoop toch binnenkort er een keer achter te komen of het wel vrouwtjes zijn.. ik heb in iedersgeval wel al een kwak dingetjes die ik anders ga doen de volgende kweek.. maar uiteraard wel weer in de grond. Dat bevalt me best goed ;) (en = lekker secure)

 

De rechtse van de 2 is wat later op gang gekomen met groeien hij (hopelijk zij) heeft een afgescheurd blad.. da's mijn fout :x.. maarjah hij overleeft het wel :rofl

 

27-5-2005

54xw.th.jpg47sq.th.jpg39ki.th.jpg10bi.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest timmah

ziet er appart uit :rofl

dat wordt wat ! lache als het lukt :D

succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker die grote plant is lekker stevig.. komt denk ik toch wel omdat die fan 24/7 aanstaat ;)

 

btw.. de lampen hangen op +/- 4 - 5 cm van de planten af (ook van die kleine, hangen gewoon iets lager)

 

De temp is ook best netjes.. zeker nu het zo warm is.. overdag (lampen uit) ca. 23 - 24 graden en 's nachts (lampen aan) ca. 28-30 graden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een zooitje zeg.

Maar goed aan de andere kant als het werkt jah dan kun je het ook zo doen. Maar ik had het wel anders gedaan want zo te zien aan de foto's alles ligt door elkaar heen draden lopen overal door en over heen.

 

Maar goed nogmaals als je er een lekker wietje van af ken halen is het soms nooit te gek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mjah.. dat zooitje blijft ook nog wel ff zo. ik ben bezig met het automatiseren van het geheel. Is veel proberen en knutselwerk. Ik ben nu nog met de temperatuur regelingen bezig, ik heb hiervoor al een schakeling werkend, alleen deze moet nog geijkt worden.

 

Ook weet ik nog niet hoe en wat ik waar het beste kan plaatsen in m'n hokje.. aangezien deze nogal klein is is het vaak ook maar wat proberen.. tot die tijd zal het wel een zooi blijven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok hier is een update 2 nieuwe pix.. zoals je nu goed kunt zien is de linkse (grootste) plant getopt.. de kleine heb ik een stukje verplaatst gisteren, omdat de grote eroverheen aan het groeien was :D

 

31-5-2005 (4 dagen later)

p53100671uo.th.jpgp53100701aj.th.jpg

 

Aan een paar van de grotere bladeren van de linkse plant te zien denk ik dat ik ze rustig aan wat voeding moet gaan geven.

Ze beginnen nu al goed te ruiken! ;) ik denk wel dat ik er nu van uit kan gaan dat het geen mannetjes meer gaan worden :rofl

 

Hopen dat die kleine plant nu ook nog wat meer gaat doen.. anders gaat die er ook gewoon aan.. 'k geef em nog wel mooi de tijd, totdat de grote echt vort de ruimte nodig heeft.

 

tot de volgende update!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zojuist een nieuwe PL-C lamp d'rbij gehangen (vertikaal) tussen de 2 plantjes in.

 

totaal nu:

 

3 X CALEX 23watt E-27 (1072 Lumen) (eentje vertikaal)

2 X Philips MASTER 13 watt PL-C 827 (900 Lumen)

 

totaal dus ca. 5000 Lumen lijkt me wel voldoende ;)

nieuwe pix volgen als het de moeite is.. tot dan!

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 X CALEX 23watt E-27 (1072 Lumen) (eentje vertikaal)

2 X Philips MASTER 13 watt PL-C 827 (900 Lumen)

 

totaal dus ca. 5000 Lumen lijkt me wel voldoende

nieuwe pix volgen als het de moeite is.. tot dan!

 

Ben ik nou super stoned??? ;) :rofl

 

1072+900=toch geen 5000 wel? hehehe (1972lumen)

 

Maar zal zeker wel goed gaan. Keep us updated :D

Zien er netjes uit.

 

Gr, Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

w8.. voor jullie rekenwonders zal ik er eventjes een duidelijke optelsom van maken ;)

 

(3*1072)+(2*900) = 5016

 

of

 

1072+1072+1072+900+900 = 5016 :D

 

toch bedankt voor de atente reacties :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze beginnen nu al goed te ruiken! ;) ik denk wel dat ik er nu van uit kan gaan dat het geen mannetjes meer gaan worden :rofl

Ik zal je even uit je droom helpen mannetjes ruiken ook dus je kan er niet zo vanuit gaan dat je vrouwtjes hebt...in de bloei ruiken de vrouwen wel meer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal ik maar niet de discussie oprakelen over wat de hoeveelheid lumen eigenlijk te maken heeft met de hoeveelheid bruikbaar licht voor de plant... :D ;) :P

 

Succes met de kweek! Ziet er goed uit. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe heb je dat kleine plantje verplaatst zonder wortel schade ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe heb je dat kleine plantje verplaatst zonder wortel schade ?

ehmm.. gewoon gaatje iets verderop gemaakt en toen met een schepje voorzichtig (ruim diep) onder de plant omhooggewipt en in het andere gaatje geplaatst.. ik zag geen worteltjes zitten.. dus die moeten gewoon in dat hoopje zand gezeten hebben wat ik opgelicht heb.. hij maakt het nu prima.. lichtelijk beter als voorheen (hijs nog altijd veruit kleiner als die andere plant)

 

misschien dat ik dadelijk nog eventjes wat foto's post.. bij de getopte plant kun je nu goed de nieuwe aftakkingen zien. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto update (DAG 32):

p60400709xu.th.jpgp60400679vg.th.jpgp60400697kg.th.jpg

 

Er zijn al 2 mooie uitschieters op de plek waar ik de grootste plant getopt heb ;)

 

Ik ga vanaf nu proberen die grootste plant een beetje kort te houden.. ben rustig aan begonnen met buigen dmv wat ijzerdraad als gewicht op een paar omhooggegroeide aftakkingen.. later zal ik er iets van een gaasje ofsow boven maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zie je al bloei verschijnselen?

nee nog steeds niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een update DAG 36:

 

nog steeds geen sexe te zien ;), als het nu nog gaat blijken dat het een mannetje is.. eet ik em LEVEND op! :rofl

p60800101rz.th.jpg

 

Gaas erboven geklust.. zodat ik de plant enigsinds zelf kan vormen (breder), deze heeft namelijk nogal de neiging tegen de lampen aan te groeien :D

p60800162lh.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zie je al bloei verschijnselen?

nee nog steeds niet ;)

Die moeten dan onderhand snel gaan komen. Staan ze echt goed in het donker?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Eostara

En niet ff stiekum in het donker kijken he? Vooral de eerste 14 dagen is het volledig donker zijn uitermate belangrijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En niet ff stiekum in het donker kijken he? Vooral de eerste 14 dagen is het volledig donker zijn uitermate belangrijk.

Dan vrees ik dat dat het is :x

 

Ik moest af en toe wel, vanwegen een beetje hectische tijden.. ;)

Ik wilde ze namelijk ook niet tegen de lampen laten verbranden.. laat staan uitdrogen

en mijn licht staat van 9.00 uur - 21.00 uur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...