Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mkarel

Zware Problemen Nlx Week 8 Bloei (nu Met Foto's)

Recommended Posts

Goed het gaat dus helemaal fout met mijn NLX-jes.

 

Nadat ik met PK13/14 begon icm. Terra Flores vergeelden de bladeren in rap tempo.

Het begon bovenin de plant en liep zo naar onderen toe.

Vooral de randen werden eerst geel en dat trok door naar het hele blad welke vervolgens afstierf (stengels bleven wel goed).

 

Ik heb ze een week op water gezet, en het werd niet erger (althans dat leek zo), de toppen groeien netjes.

Twee dagen geleden weer PK13/14 erbij gedaan (ik zit nu in bloeiweek 8).

 

Ik heb er amper wat in gedaan, 25 ml op 100 liter water omdat ik even op wilde bouwen.

Twee dagen later ga ik kijken en het is echt erg, er is een plant bij die is compleet geel,

die heeft dus alleen nog maar toppen en compleet gele bladeren die langzaam afsterven.

De rest van de planten vergeelt op rap tempo.

 

De bladeren worden allemaal 'crispy' en zijn erg breekbaar, het lijkt van bovenaf te beginnnen.

Ze hangen niet slap ofzo, ze staan kaarsrecht en de topvorming lijkt het gewoon goed te doen.

 

Wat moet ik nu doen? Ik heb nog 2 weken te gaan?

 

Alleen nog maar water geven? Of toch voeden? ik weet het niet meer en begin me een beetje machteloos te voelen

 

Kunnen de toppen nog wel groeien als er op een gegeven moment geen blad meer is of alleen maar gele bladeren?

 

De planten nemen ook bijna geen vocht meer op, sommige wel weer meer dan anderen maar toch.

 

Ik zal straks ff foto's posten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi,

 

ik hoop dat je geen kalium vergiftiging hebt gegeven met die pk 13 14.

hoeveel % van je haren zijn al bruin?

Ik denk beter uitzingen met afgezuurd water, en goed budrot in de gate houden.

lekker laten afbloeien,

mss is het gewoon "herfst" bij jou, dus stoppen met voeding zal iig je smaak bevorderen.

 

suc6

 

fingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het klinkt alsof je planten gewoon rijp zijn voor de oogst ! Want dan heb je ook vergeling en nemen ze ook weinig water op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt duidelijk wat voedingsproblemen gehad , stoppen met voeding !!

 

En zo te zien heb je ook spint , die zich bij de lage LV binnen explosief zal vermeerderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt duidelijk wat voedingsproblemen gehad , stoppen met voeding !!

 

En zo te zien heb je ook spint , die zich bij de lage LV binnen explosief zal vermeerderen.

Yep ik dacht ook aan teveel voeding, maar spint heb ik niet gezien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk athmosphere, ik ging net ff kijken en de spintinvasie is begonnen.

 

Wat is het beste? Lekker laten zitten?

 

Het is toch te laat voor gif of roofmijt oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt niet veel meer doen inderdaad , gewoon nog een tijdje laten staan en dan oogsten . De spint zal vanzelf van je toppen lopen na de oogst .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral op de 7e foto vanaf boven zie je goed van die witte puntjes over he tgehele blad verspreidt. Typisch spint .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je hok leeg is, misschien es preventief sproeien met Masai van Bayer.

Beter voorkomen dan genezen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

teveel webben op je toppen van de spint.Neem je stofzuiger zet deze op laagste stand en zuig deskundig je toppen af.

peace tis geweun nen tip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik het afkloppen , ik heb nog geen last van dat tuig gehad. :verrygood

Ik denk dat ze in een kelder niet zo snel zullen komen.Er is eerst een entree dan een luik en daarna nog een deur met slot.De invoer is langs natuurlijke weg door de kieren van de deur met slot en door een invoer binnen het eerste hok met filterwatten die zwartgemaakt zijn.Geen beukenboom in de buurt,ik kom niet in andere hokken.Dat helpt natuurlijk wel mee aan de preventie tegen dat plantenvee. :)Door dit soort verhalen weet ik inmiddels wel wat ik moet doen tegen spint!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is toch spul om de stekken te behandelen voor je ze neerzet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laat ik het afkloppen , ik heb nog geen last van dat tuig gehad. :verrygood

Ik denk dat ze in een kelder niet zo snel zullen komen.Er is eerst een entree dan een luik en daarna nog een deur met slot.De invoer is langs natuurlijke weg door de kieren van de deur met slot en door een invoer binnen het eerste hok met filterwatten die zwartgemaakt zijn.Geen beukenboom in de buurt,ik kom niet in andere hokken.Dat helpt natuurlijk wel mee aan de preventie tegen dat plantenvee. :)Door dit soort verhalen weet ik inmiddels wel wat ik moet doen tegen spint!!!!

Dat alles houdt spint niet tegen hoor !! In je kelder is de LV hoogstwaarschijnlijk nooit zo laag waardoor de kans op spint al minder wordt . Zoals eerder gezegt spint komt meestal met je stekken mee als je ze koopt .

 

Ze kunnen verschrikkelijk klein zijn !!!! nauwelijks met het oog waarneembaar .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk!! Wat betreft de LV in de kelder..................lees mijn topics nog maar is!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan ik niet maken, Atmo.Heb ik direct gezeik aan mijn hoofd dat ik te kortaf ben of duidelijker moet zijn . U is niet alleen op dit forum weet u!!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde dat het woordje 'kelder' in jouw post mij al genoeg zegt , niet dat jé je alleen met dat woordje had kunnen reageren , hahaah nee is wel erg kort .

Share this post


Link to post
Share on other sites

B) :P :wOOt :verrygood :D :smoke B) :P

Ben net nog gaan kijken...........Staan heerlijk groen te wezen en te bloeien!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga dit weekeinde eindelijk oogsten, de spint zit er nog steeds maar het lijkt niet erger te worden en het is toch te laat om er iets aan te doen.

 

Bij de volgende oogst ga ik preventief roofmijt uitzetten de eerste paar weken.

Ik heb het niet zo op gif omdat ze altijd kans hebben om te overleven als je een plekje vergeet in te spuiten.

 

De special forces zijn wat dynamischer en getrainder en die zullen het karweitje zo kunnen klaren.

 

Een maat van mij heeft trouwens ook spint (het bleek allemaal van zijn kamerplant af te komen, ook de spint bij mij dus) en die heeft nu knoflookteentjes in zijn aarde gezet, het schijnt dat de spint dat niet lekker vindt en dat je het daarmee ook kunt verdrijven.

 

Kan iemand dat bevestigen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...