Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

De_Föhn

1x Super Lemon Haze 600W HPS buiten groeien, binnen bloeien.

Recommended Posts

Het zwelt allemaal wel goed op. Dat dan weer wel. Er zal ergens een blokkade in gekomen zijn door teveel van het 1 of ander. N is dan de meest logische gok. Ga ik dat piepkleine potje alleen nu geen monsters meer nemen dan sloop ik de hele boel. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@De_Föhn Je geeft ze ook te veel water want het blad is erg breed en staat bol. 

Het beste geef je alleen nog afgezuurd water. Pas water geven als de grond uitgedroogd is. Maar niet kurkdroog.

Alles wat onder de scrogg groeit wegsnoeien. Het zat er eigenlijk al te lang. 

Groeten, 

Hannesh

Ps.

Wel mooie gelijke hoogste van je toppenveldje. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 54 bloei

D4029F1B-A729-432C-B55F-A0C21476FA28.thumb.jpeg.92d3abb3685e97a9d40466c903a4a443.jpeg

34868BF0-5E55-4A12-845E-D4E51E2D71B7.thumb.jpeg.906bf7fd16491fd2db9ea93b2a97caf0.jpeg

Wat meer gesnoeid, geef 4 liter iedere drie dagen. Nu op vakantie over 2 weken weer een update ! 

@Hannesh lastig die watergift aanvoelen zo. Anders doe ik dit oppervlak met 6 tot 10 planten. Dan kun je zonder scrog makkelijk pot gewicht voelen. Dat zit er nu niet in. 

Edited by De_Föhn
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@De_Föhn hij gaat prachtig zo! 

Ik doe de natheid aanvoelen met mn vinger. Die steek ik zo een cm of 3, 4, de grond in. 

Hopen dat alles goed gaat met de vakantie. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net terug gekomen. Het begint er aardig aggenebisch uit te zien. Het einde is in zicht. Zitten wel een paar goeie kneiters van toppen aan. Alleen nog niet helemaal klaar. Eigenlijk moet het nog twee weken max drie, maar of ik de drie ga halen.....  

@Hannesh Ja dat is in theorie mooi, maar vergeet niet dat het in een potje van 20 liter staat. Met alle beste wil van de wereld krijg ik mijn vinger niet 4 cm in die pot :D Het was ook eigenlijk nooit het plan om deze binnen te zetten, maar alleen om van de stekken. Dat is wel gelukt. Alleen voeden, wateren, lastig lastig in dat kleine kut potje. Wel ff goed scroggen kunnen oefenen. Volgende ronde wil ik mexican haze gaan doen. Dus die skills kan ik wel gebruiken. 

 

 

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, De_Föhn said:

Net terug gekomen. Het begint er aardig aggenebisch uit te zien. 

Als het goed is, heb ik zojuist een 'amsterdams' woordje geleerd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel broge en als ik in de buurt ben, doen we samen eens een pikketanesie ....

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip Drink alleen geen Jajem. Daar is die ouwe van mij ook leip van geworden :D 

@Hannesh ja hoor is prima gegaan. Goede oppas. En was wat eerder terug omdat we een week lang een ziek kind hadden. Zal je altijd zien lol. Denk een weekje nog max twee. Het is nu wel echt op aan het raken. Zal van de week nog ff fotootje maken. Geef alleen nog water nu. En het staat nu 70 dagen op 12x12. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

van buiten naar binnen daar was iets mee???

Toen ik gisteren naar de trychomen ging kijken. Keek er iemand terug door de microscoop. Mother Fucking Spint ! 

Niet heel veel geen webben of andere ellende, maar trek het wel meteen leeg. 

Kan ik de hele shitzooi weer gaan ontsmetten. 

Conclusie . Leuk geprobeerd, maar Dir doen we niet meer !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de spint idd nog is van toen de plant buiten stond, zou je kunnen zeggen dat ze zich niet zo op hun gemak voelen dat ze zich heel snel ontwikkelen. Dan zou ik persoonlijk de ronde nog niet meteen afkappen (als ze nog niet klaar zijn), maar gewoon in de gaten houden hoe het zich ontwikkelt. Indien mogelijk misschien ook de temperaturen wat lager proberen te houden.

jajem hoort erbij!

 

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@De_Föhn Ja van buiten naar binnen zou kunnen. Maar het lijkt mij aannemelijker als het je maatje is geweest die het binnen bracht. Anders had je het al veel eerder moeten zien. 

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter de stofzuiger op de spint. Wat insecten tegen spint bestellen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hannesh Ja daar ben ik bij nader inzien ook bang voor. Aangezien de stekken van deze boom gewoon goed groeien in andere locatie zonder de spint. Waarschijnlijk met zijn lekkere tuin klauwen in mijn bossage heeft gezeten. Ik hou niet van beestjes in mijn wiet. Echt niet. Krijg er al jeuk van als ik er naar kijk lol. Maar moest nog een weekje twee tops. Had veel milky en al een paar amber kleurige Liefst doe ik 50:50, maar nu dacht ik meteen, Omhakken, Knippen doei.  Ontsmetten die handel en met oud en nieuw een zwavelbom erin lol. Scheelt me waarschijnlijk wel wat qua opbrengst. 

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

@De_Föhn ja de laatste 2 weken maken het meeste verschil kwa gewicht. Zonde man, ik zou nooit overhaast wat doen, het had met roifmijt zo opgelost geweest. 26 euro, was het zo weer goed als je het grootste gedeelte had weggehaald met de stofzuiger. 

Voor volgende keer: je kan een vangkaart ophangen en daar zie je dan het ongedierte wat in je kas zit op plakken. Dan kan je kijken wat het is. Naast de normale inspectie. En meteen beestjes halen tegen beestjes. Er vroeg bij zijn helpt.

Bij het knippen zijn die roofmijten allang al weg. Als er nog een op je top zit geef je m een zetje met je schaar, is die ook weg. 

Veel succes volgende keer. Wel een beetje zonde van het jaar zo. 

Groeten,

Hannesh

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

JA eens. Had ik netter kunnen afhandelen. Ik had meteen zoiets van "beesten erin en weg ermee". Dat kost me wel....... Te overhaast gehandeld. Laat nog ff weten hoeveel het is geworden. Thanks voor je input in ieder geval !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de herfst, wanneer de temperatuur daalt, lassen de bevruchte vrouwtjes een pauze in. Deze vrouwtjes zijn oranjerood. Ze verstoppen zich in allerlei scheuren en kieren in de kas. Om aan het begin van het volgende seizoen, bij warmere temperaturen, weer tevoorschijn te komen. In deze overwinteringsfase zijn de spintmijten moeilijk te bestrijden.

ZONDAG 26 AUGUSTUS 2018, 09:19 'Bijzonder' koude nacht voor maand augustus

 

Ook nog een mogelijkheid om spint pas na verloop van tijd te zien opbloeien,  er is een oranje rood vrouwtje wakker geworden:oeps

Zonsopkomst bij Warmond. (Foto: Hans Roest)
 

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, lostchild said:

In de herfst, wanneer de temperatuur daalt, lassen de bevruchte vrouwtjes een pauze in. Deze vrouwtjes zijn oranjerood. Ze verstoppen zich in allerlei scheuren en kieren in de kas. Om aan het begin van het volgende seizoen, bij warmere temperaturen, weer tevoorschijn te komen. In deze overwinteringsfase zijn de spintmijten moeilijk te bestrijden.

ZONDAG 26 AUGUSTUS 2018, 09:19 'Bijzonder' koude nacht voor maand augustus

 

Ook nog een mogelijkheid om spint pas na verloop van tijd te zien opbloeien,  er is een oranje rood vrouwtje wakker geworden:oeps

Zonsopkomst bij Warmond. (Foto: Hans Roest)

Nou zaten we volgens mij middenin een hittegolf toen föhn zijn plant naar binnen haalde ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha dat stuk heb ik ook gelezen. Was van de week in de growshop die had het meer over eitjes die achter kunnen blijven. Die moest ook lachen trouwens: “beestjes zijn nu eenmaal nodig in de natuur föhn” nou goed ik hou er maar over op :s. En ik was zo trots. Drie jaar zonder. Nu heb ik weinig kieren, maar ff sproeien kan geen kwaad na het schoonmaken. Ovonex van bioquant meegekregen. En heb wat preventief materiaal meegenomen bij toekomstige kweken. 

24C939D4-9A05-4FDE-B9E2-C257E5792C88.thumb.jpeg.cb6272d3e992c050f4ab306dd1243ce3.jpeg

De gok is kijkend in droog tentje dat ik 2 tot 2,5 ons ga overhouden. onder 600W geen hele indrukwekkende score, maar wel het meeste ooit van een binnen plant in mijn geval. Toch een winnaar. :) 

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...