Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

De_Föhn

1x Super Lemon Haze 600W HPS buiten groeien, binnen bloeien.

Recommended Posts

Kan bij mij in de tuin direct aan de straat in de ghetto geen wiet plant af bloeien, maar kan het ook niet laten om ieder jaar toch wat dingen te ontkiemen om een beetje mee te testen. Tot ze gaan bloeien. Dit jaar had ik nog een SLH zaadje over. Heb haar helemaal om de pot heen gevouwen. Laag houden, want dan zie je haar niet. Wat getopt en gebruikt om stekken vanaf te halen voor een ander project. 

IMG_0003.thumb.JPG.f99f7de496a799ec449aa8583f078478.JPGIMG_0004.thumb.JPG.e583a8125af6b5e26e65832c941e1f45.JPG

IMG_0007.thumb.JPG.0b2664d848f3b41a0aa55e428ab26507.JPGIMG_0012.thumb.JPG.4d1e6b0036346a86955174aaa9a7932d.JPGIMG_0001.thumb.JPG.262515e76124ebca79c8d65fa389c7f8.JPGIMG_0002.thumb.JPG.6dcb469d6c1218494ee7192f42720fb9.JPG

Met dit als resultaat na 10 weken. Aangezien de kast toch leeg stond, maar besloten om haar binnen te zetten. Onder een lamp met scrog. Kan het niet over m'n hart verkrijgen om haar in de bak te gooien.

Ben benieuwd hoe dat gaat werken. Van buiten, naar binnen. Heb er geen eerdere ervaring mee. Gisteren onder de lamp gezet (600W en de cooltube erom gehangen met die leipe hitte), scrog erover en klok direct op 12x12. Buiten heeft ze gewoon regen water gekregen met groeivoeding, binnen geef ik kraan water afgezuurd met voeding. Heb haar de laatste maand ook alleen van onderaf water gegeven. Dat lijkt ook gewoon goed te gaan. Daar ga ik voor het gemak mee door. Die pot is ook eigenlijk te klein voor de hoeveelheid plant, Dan helpt van onder wateren ook wel heb ik het idee. 

We gaan het zien over een maand of drie ! Binnen foto's volgen later.   

 

 

 

 

 

Edited by De_Föhn
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn eerste 2 plantjes buiten laten opkomen en binnne afgebloeid. Leverde een 1,5 ons lekkere Lemon haze op uiteindelijk en heb nu 4 amnesia stekken binnen staan die een week of 6 buiten groot geworden zijn. Alleen die temperaturen van nu werken niet mee. Staat ook onder 600W HPS en zijn aardig geacclimatiseerd onder 18/6. Eind van de week gaat de klok om. Succes man ziet er mooi uit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

B4862F8E-6779-4EB5-A141-DCC3656D3548.thumb.jpeg.89617ba272b1aeba7d1be2ff80c82a06.jpeg

Moet zeggen ondanks die ziekelijke hitte. Slaat het prima aan zo. Heb het wel is andersom geprobeerd. Van binnen naar buiten dat ging aanzienlijk slechter lol. Als ik de 0,7 gr per W aantik met deze test ben ik al dik tevreden. Blijf nog een week of drie alles onder de scrog duwen. kijken tot hoever ik het kan vullen zo. 

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

95A2C9A6-5D2B-4A37-8B8E-70969778BD9E.thumb.jpeg.f2b55781f8e2ad85ef07f1726f52c0fe.jpeg

12 dagen 12x12 begint aardig vol te lopen. Gaat een enorme hoeveelheid water in. 5 liter om de dag met groeivoeding. 

Edited by De_Föhn
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 19 bloei. Vul het netje vandaag nog af. En dan blijf ik er verder maar af ook. Bijna vol. 

45DBC653-F5D2-42B0-A606-730A64372AF0.thumb.jpeg.1dae1f4b8f1a91ba13298dc5b5868060.jpeg99F64318-7892-4AAA-9A82-B48E2A431D22.thumb.jpeg.16066fda17be9092a848c2dfc6261aca.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 26 Bloei

EB5BAED3-7A5F-4864-8AA1-D52699614909.thumb.jpeg.5a163cb802a0e20af388637e97ee13d5.jpeg

Kreeg toch wat chlorose in het blad, PH in de aarde wat aan de hoge kant. Iets meer af gaan zuren, en wat blad voeding. Humine en Fulvine gaan geven. Lijkt nu weer goed te gaan. Er gaat om de dag 5 liter water op met bloei voeding alleen nog

EE05A468-B27B-4441-BAEC-6BA95B9F1F69.thumb.jpeg.3e68fe3940cbe5ad5396b80b749961d5.jpeg

Alleen nog even de beentjes scheren van de week

wellicht iets te lang doorgegaan met scroggen, maar dat weet ik over een week of 2 pas echt zeker. 

Edited by De_Föhn
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 liter is een flinke slok, de dame heeft er zin in. Ik vind het er prachtig bijstaan zo, lijkt wel een veldje zo, die ene plant in haar eentje.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit Föhn! Geen last van beestjes ? Volgens mij was het beste @De_Föhn die mij ooit zei dat de dametjes ergens vanaf bloeiweek 5 of 6  wel 'effe' moeite hadden met opnemen. Ben benieuwd hoe het er in dat geval over 2 weken bij staat. Is in dat kader niet misschien ook melasse iets voor jou föhn, verder ook maar theorie hoor :jump:....

Naast het verbeteren van de basiskwaliteit van de bodem, kan het gebruik van melasse, om je gewas te irrigeren, ook helpen bij het voorkomen van de opbouw van ziektekiemen, die mogelijk je planten kunnen schaden, maar ze verminderen ook de opbouw van zout die voedingsproblemen kunnen veroorzaken. Melasse bevatten een behoorlijke hoeveelheid macro- en microvoedingsstoffen, die allemaal in meer of mindere mate belangrijk zijn voor de gezondheid van je cannabis. Omdat macro- en microvoedingsstoffen niet in grote hoeveelheden nodig zijn, kan het lastig zijn een tekort vast te stellen. Door het regelmatig toevoegen van melasse aan je teelt, ben je er zeker van dat je cannabis geen tekorten krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Twiet Ja. Niet normaal hoor zoveel, zal ook wel wat meer verdamping zijn, maar knal er een liter over en 4 liter in die bak en dat is weg na 4 uur. 

@greentjeonatrip Dat kan zeker kloppen. Daar had ik ook wel last van. Sinds ik die humine en fulvine toevoeging gebruik heb ik daar eigenlijk nooit meer last van gehad. Gebruik eigenlijk al vanaf het begin Bioquant voedingslijn. Erg tevreden over. Ooit begonnen met wortel stimulator, groei en bloei. Inmiddels knal ik er vanaf week 2 of 3 humine en fulvine bij om het bodemleven een beetje leuk te houden. En aan het einde van de rit een PK booster.  Om de plant wat meer weerbaar te maken tegen de hoge temperaturen geef ik binnen ook cillicium 1x per week. 

Heb begrepen dat die  organische lijn van BAC melasse toevoeging heeft ook. Wil die methode van Sannie ook wel is gaan proberen, maar vooralsnog blijf ik voeding technisch maar gewoon bij Bioquant.

Nee, Gelukkig geen last van beestjes. Eigenlijk nog nooit gehad ook (laat ik het afkloppen !), maar dat is met planten van buiten naar binnen zetten wel een risicootje idd 

Edited by De_Föhn
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige rondje SLH (zie foto onder) waren ook van deze bladeren. Ben met je eens wel veel indica invloed, maar het smaakte wel echt naar Haze, weinig Lemon. 

IMAG1302.thumb.jpg.4aa6c30f3965a528c351e23fe7565c17.jpg

 

 

Edited by De_Föhn
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 33 bloei

Gaat op zich prima zo. Klein beetje verkleuring. En wat bladpuntjes die gingen kleuren. Wat minder voeding gaan geven. 

78A0A073-EAFC-475E-9325-2E58ED4949E4.thumb.jpeg.002abe5d341a3f5c991744f296ce8065.jpeg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi egaal uit!:tu

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi vol gekregen met 1 stuk! beetje glim in het blad maar ze kan het hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind ze erg donker ze krijgen te veel voeding. En je kunt ook de gote blaadjes tussen de toppen weg knippen om meer topvorming te krijgen. 

Dus minder voeding en de grote blaadjes weg bij de toppen  en al het blad onder de scrogg. Meer dan 1 gram watt onder hps is dan goed mogelijk. 

Gr 

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, correct ben te scheutig geweest met de groeivoeding en dat bijt me nu in mijn reet !

Al is het nog te overzien. Gram per Watt ga ik hier sowieso niet mee halen denk ik. Die cooltube scheelt wel een onsje op de 600W is de ervaring. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 40 bloei

ED29609B-D182-4A64-9262-2D719F67A49A.thumb.jpeg.0d0b399d708b0ccc994330599e6e5bf4.jpeg

Wel wat verkleuring dus. Doe normaal met voeden nu. Hopelijk loopt het niet te hard achteruit.

Edited by De_Föhn
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 47 bloei. 

D9BB683C-6C0B-4496-A3E1-C6DEF5DB016D.thumb.jpeg.1be0806830ffd561de5931e3502b01fa.jpeg

Kan beter, kan ook slechter lol. Had haar graag wat groener gehad, maar weet waar het mis is gegaan. Weer wat geleerd. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi toch zo! Beetje vergeling kan imo helemaal geen kwaad, het is eerder te groen dan te gelig zo ver in de bloeifase is mijn idee. Omdat nmm erg groen aangeeft dat er veel stikstof aanwezig is en dat zorgt weer voor onnodige strek. Maar eerlijk gezegd weet ik niet of dit idee gegrond is of weer zo'n stoner-ding.:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat heeft Fohn dan nu precies geleerd ? :) En ziet er voor de rest toch gewoon mooi uit man :P

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

@De_Föhn

Zit er prima uit hoor, inderdaad ze had wat groener mogen zijn maar het is zeker nog geen probleem:tu

Zit in ieder geval zat bloem in:D

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Twiet said:

Omdat nmm erg groen aangeeft dat er veel stikstof aanwezig is en dat zorgt weer voor onnodige strek. Maar eerlijk gezegd weet ik niet of dit idee gegrond is of weer zo'n stoner-ding.:smoke

Strek in de 7e week bloei?

Heb altijd meer begrepen dat een N overschot in dit stadium de topontwikkeling remt. Heb overigens niet de indruk dat de vergeling op de foto door een N tekort wordt veroorzaakt. Durf ook niet te zeggen door wat wel.

@De_Föhn hoe lang staat er voor deze soort?

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, greentjeonatrip said:

En wat heeft Fohn dan nu precies geleerd ? :) En ziet er voor de rest toch gewoon mooi uit man :P

Dat ik niet moet gaan free Wheelen met voeding geven. lol  terugkijkend naar de foto’s had ik het al veel eerder kunnen zien. 

Moet ook zeggen vorige batch voeding had ik per 5 liter gekocht in jerrycan en 2 jaar mee gedaan. Dan verliest het toch wat vermogen dus kon ik er ongestraft meer ingooien. Deze kweek nieuwe fles gehaald. En zelfde schema aangehouden. 

Uiteindelijk is het een gratis tussendoortje dus elke gram is goed. 

@cannarie 10 weken zegt de verpakking. 12 weken 12x12 weet ik van eerdere kweken met dit zaad. Nog een maandje 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook niet bekend met N = strek, wel dat glimmende blaadjes aanzienlijk de bloei tegenhouden, dan liever gele blaadjes en dikke toppen dan mooie blaadjes met fluff :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...