Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greentjeonatrip

Greentje On Several Trips: First Attempt 4X Purple Bud

Recommended Posts

4 uur nadat de lampen uitgaan:

 

* aanvoer 16,5 graden (deur logeer dicht)

* kweekruimte 22,9

* bij de stam 20,9

* grondje 20 (thermometer wel maar 1 minuutje laten zitten)

 

sinds vannacht heb ik de ventilatie eens compleet uitgezet (daar waar ik eerder extra ventilatie toevoegde), aangezien de klauwstand niet verbetert is na een aantal dagen. Wat me nu wel opviel is dat de lv gedaald is tot 30% met de ventilatie aan en lampen aan, had hier de laatste tijd niet meer op gelet. Eens kijken wat het de komende dagen gaat doen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door de vorst daalt de LV, buiten en binnen. Dus ook in je hokje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had me een beetje liggen vergapen aan die mooie foto's van Cannarie en Dave en had hier een clip-microscoopje liggen, de Trichoscope TSP-60. Het duurde even voordat ik in de gaten had dat hij toch echt, echt kort erop moest staan, maar volgens mij werkt hij...

gallery_48039_19625_1986901.jpg

 

gallery_48039_19625_1176107.jpg

 

gallery_48039_19625_289134.jpg

 

Misschien dat er nog meer Maccies te vinden zijn die me even met beide benen op de grond wil zetten, want sinds vandaag denk ik stiekem een beetje : " Nou.....Dat zou toch zo maar kunnen dat hier nog iets te roken vanaf komt..."

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker man, daar komt ZEKER wat te roken af!!

De vergeling is niet echt erger geworden lijkt het?

 

:icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

amaj

 

daar ga je zekers en wisachtig wat te roken van af halen .

daarom had ik je ook gezegd dat als ik mn vegges er zo bij had staan ik er alleen nog regenwater bij had gegooid .

gewoon zonder drain der zit nog genoeg in je grond .

dan gaat het nog lekker smaken ook een beetje uitgespoeld .

en als je er voeding ingooid leggen ze het loodje en smaakt je wietje niet lekker .

wietplanten groeien zelfs in de woestijn niet in de sjahara maar wel in bijvoorbeeld de Kalahari .

vandaar dat je der ook vaak een droge strot van krijgt LOL .

 

zelf ik heb ik het zootje der na 40 dagen er zo bij staan .

gallery_7335_4882_748372.jpg

dus dan zie je wel dat ik ook maar een grote prutser ben .

als je er maar van geniet .

ik kan je wel aan het lijntje houwen en zeggen van doe dit en doe dat maar daar heb je ook nix aan .

die goudgele rakkers is meestal geen land meer mee te zeilen .

hetzelfde effekt krijg je als je wietplantjes overpot in een te geil mengsel .

dan worden ze ook tegen het fluoriseerend geel//groen aan .

dus die link leg ik dan van overbevoeding .

maar in ieder geval een blokaai dat het niet mooi meer is .

een blokaai van vlads en halbe in het kwadraat .

maar het is goed bedoeld greentjeonatrip want ik zie aan je kweek dat je het in je vingers hebt .

 

en ik zo je adviseren om al vast es een klein stukje wiet te oogsten sneldrogen en proefroken .

want dat verlekkerd door een microscoopje er naar kijken vind ik ook zalig om te doen maar ik bedenk dan altijd ook wel een aantal redenen om ook een stukje te proefroken .

 

1 als je gepakt word heb je toch nog wat geoogst en gerookt .

2 mischien is de wiet in deze fase al zo sterk dat ie zou je hem helemaal afbloeien te sterk word dat de er bewusteloos van raakt .

3 voormezelf geld ook een ouwe bok lust graag een groen blaadje .

4 vroeg geoogste wiet krijg ik vaak een halicunant happy feeling van .

5 zijn er al lach/vreetkicseffecten in 1 van de vijfentwintigduizend cannabinoa aanwezig ?

6 mischien is de smaak wel zo overwemelend dat je de plant alsnog in de reveg zet om er een stekje van te snijden ?

 

laters

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mac, je bent echt een beste brave kerel man, spreekt ook wel voor zich, geloof dat je de eerste was die mij welkom heette op het forum hier :hug: . Ik klooi ook maar wat aan hoor, maar wil wel heel graag beter worden. En Mac, heel eerlijk ? Na die opmerking van jou dacht ik meteen : "daar is er 1 die straight to the point even zegt waar het op staat".......and i like that !

Ik heb het ook al eerder aangegeven, vind het fijn als mensen reageren, ook op basis van hun eigen ervaringen en zelfs als ze het misschien mis hebben. We zijn allemaal mensen en de intenties zullen toch goed zijn. Ik ben alleen nog niet in staat om de discussies aan te gaan door gebrek aan ervaring en kan slechts 'filteren', maar vind het al heel wat, wanneer mensen uberhaupt volgen. Waardeer je commentaar altijd mac, ik moet alleen je teksten altijd 2x lezen :book: :lol: Veel succes met jouw dametjes, zou willen dat ik je daarin kan adviseren... :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

You're damn right Vak! Het geeft misschien een vertekend beeld, omdat ik natuurlijk af en toe wat geel blad eraf heb gehaald die op punt stond van afvallen, maar vooral ook in die indica's is nog wel hier en daar genoeg groen te bespeuren. Maar over de hele linie lijkt er de afgelopen 2 dagen wel iets leuks te gebeuren en zeker bij die indica's. Ik keek net nog even terug en zie dat het nu een week geleden is dat ik die Palmboomas heb ingeharkt, misschien dat het kalium de transport een boost heeft gegeven, geen idee joh.

Ik moet je wel weer wat bekennen Vak. Dit topic heb ik inmiddels omgedoopt tot een "rookie hak op de tak". Ik denk nu gaan we ook van alles proberen ook in deze 1e ronde en had een paar dagen geleden ook nog wat lavaworm en guano erin geflikkerd. Alsof dat nog niet genoeg was, ben ik ook inmiddels overgestapt van de Alpha Bloom naar de Kalong, omdat deze met de guano een organische bloeibooster zou zijn geloof ik. Moet het de komende dagen maar eens rustig aan doen denk ik en ook gewoon eens wat water tussendoor geven, wat vind jij ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schiet me nog even wat te binnen. Ben me af aan het vragen in hoeverre ik de laatste weken iets aan het temperatuurverschil en lichtintensiteit moet veranderen. De temperatuur ligt gedurende de hele bloei nu tussen de 22 en 28. Zou ik bijvoorbeeld dit temperatuurverschil gelijk houden, maar dan zowel de max als de min omlaag brengen dus bijvoorbeeld 20-26 en laatste fase 18-24 om een beetje de natuur na te bootsen ? Of de min omlaag brengen, dus koudere nachten en verschil groter of temp gewoon steady houden tot het eind ? Ik ga natuurlijk wel weer inlezen, maar suggesties ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat water tussendoor idd, en hou je bladpunten in de gaten ;)

Lekker steady tot het eind zou ik doen, bouwen ze ook door tot het eind.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

nachttemp stabiel houden, is beter voor de opname, dagtemp of dli (daily light intake) naar beneden voor mooiere afbloei, van 12 uur naar 10 of 8 uur light, dag voor het afhakken 2 uur extra light geven en dan extra lang donker voor de chop, je kan het zo gek maken als je wilt :dribble:

 

ps kleine potjes werkt ook BILD1132.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ga je zeker van roken. Ruimte voor verbetering is er ook zeker. Dat is alleen maar mooi lol. Ik ben altijd van de partij : "Als je denkt dat het klaar is nog minimaal 10 dagen laten staan". Probeer zelf mijn dag temp altijd wat omlaag te brengen einde kweek. Als dat lukt tenminste. Dat is ook vaak weer gerelateerd. Dus niet altijd in de hand hebbend . Dat te vroeg oogsten van wiet. Daar ben ik niet van. Wordt er over het algemeen para als een malle van. Gewoon wachten. En zorgen dat je wat langer dan 3 maanden kan bewaren. Dat is ook altijd een wereld van verschil. Goed gecuurde wiet. Langer bewaren. Dat lukt me over het algemeen nooit. JA nu voor het eerst, maar dat komt door die andere dochter die ik niet na 9 weken bloei kan omhakken. :D

Edited by De_Föhn
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook altijd lastig afscheid nemen als je zo lang voor een plantje zorgt :P . Al denk ik dat je daar met deze minder moeite mee gaat hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Ben benieuwd Fohn, vind het al heel wat met die onkunde dat ik het verslag kan afmaken en iig een rokertje heb, dus daar ben ik al ontzettend blij om, ik bedoel, ik ben er echt blanco ingegaan, maar de 2e ronde moet natuurlijk veel en veel beter, man man man, wat heb ik daar zin in !

Vorige week nog naar de cs geweest, wat een treurnis man......blij als ik daar vanaf ben.

Met die 10 dagen had ik sowieso willen doen. Ivm vakantie zal ik waarschijnlijk dit keer toch in de kweekruimte zelf drogen, want het ziet er naar uit dat ze zelfs klaar zullen zijn voordat ik vertrek. Wilde dan de afzuiging minimaal aanzetten en proberen tussen 18 en 20 graden aan te houden ? Alleen had ik nu ook weer gelezen dat mensen de voorkeur geven aan zowel nat knippen als droog, wist nog niet eens dat nat knippen ook kon, weet nog niet wat voor mij het prettigst zou zijn.

En natuurlijk blijf ik ook lezen, moet wel zeggen dat het af en toe dodelijk vermoeiend is, als je maanden achter elkaar ieder moment gebruikt om,achter de pc die info erin probeert te rammen, zoveel topics,zoveel sites, etc...

Eerst de bouw van het hokje, dan alles opzij voor die 1e ronde, heb geluk dat vrouwtje de passie ziet, maar quality-time moet toch ook terug gaan komen en we hebben natuurlijk ook gewoon nog ons werk. Daarom ben ik ook zo blij met jullie, stel misschien soms domme vragen.....ach ja.....

Dacht dat 2 maanden in weckpotten genoeg zou zijn, maar als jij zegt 3 ook goed, zal er stiekem toch wat van snoepen denk ik....

 

Haha, idd Jay, het is gewoon geen gezicht joh, iedere keer als ik erin ga denk ik : Kan me niet snel genoeg beginnen die 2e ronde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

JA de coffeeshop. Het is wat. ..... Nee, dat is lang geleden.

 

nee man ik heb het over drie maanden. Dan zijn de weckpotten LEEG. haha, Maar realistisch gezien is de wiet na een maand of 2/3 pas echt lekker dus het loont wel de moeite om wat te bewaren.

 

Dat drogen is een beetje fingerspitz gefull bij mij. Ligt aan het weer ook, maar ik droog op 18 tot 20 graden in een droogtentje. Zo'n kweekkast van de action met zwart/wit folie eromheen.

gallery_45821_19502_193291.jpg

 

Slang aan de bovenkant eruit en die sluit ik aan op de actieve inlaat van mijn kweekruimte (125mm WC buisventilator van de bouwmarkt)

Tentje dicht 10 dagen wachten en als de takjes knakken haal ik het van de takken en stop ik het in de potten. Dan eerste week iedere dag open doen 10 minuten open laten, en daarna een maandje 1x tot 2x per week. Gaat tot dusver altijd goed. Niet te kort, maar vooral ook niet te lang drogen is de ervaring tot dusver. Te lang dat is ook funest voor je wiet. Kan je wel gaan zitten kutten met schilletjes van een sinaasappel erbij, maar het hele curen is dan al naar de klote.

 

En nat knippen is veel relaxter op deze hoeveelheden. Doe het zelf altijd in de nacht. Dat er niet in ene een pakketbezorger voor de deur staat of je schoonmoeder binnen komt lopen. Stinken gaat het sowieso namelijk :D. Heb met buiten wiet nog wel is gedaan hele bomen op zolder hangen omdat het simpel weg teveel was. Dan loop je te kloten. Al dat blad gaat om je wiettoppen heen klauwen. Dat is echt pestpokkenpleuriswerk om te knippen hoor.

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen kraamafdeling met een TL buisje erboven ofzo greentje? Dan kan je nu al beginnen toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top Fohn, thanks !

Joolzz, bedoel je met kraamafdeling het voorgroeien van de volgende lichting ?

Als dat zo is : dat is zeker te realiseren, maar...

 

* Ik wilde in deze lichting eens gaan proberen om dezelfde lamp volgens de richtlijnen erop te gaan houden, 60-70 cm de eerste 10 dagen, maar dan meteen volle bak licht van dag 1 en desgewenst aanpassen, kijken of die richtlijnen wel van toepassing zijn.

* Over dik 2 weken ga ik 10 dagen op vakantie. Ben me nu af aan het vragen of ze voor die tijd klaar zijn en zoekende naar het best oogstbare moment (meeste potentie). Het is voor het eerst in mijn leven dat ik dit probeer te doen aan de hand van de trichomen. Ik kan op basis van de volgende pics gewoon niet inschatten wanneer dit klaar is, ik weet het gewoon niet. Zal het denk ik moeten doen met zo goed mogelijk bekijken van de trichomen (milky en beetje amber ?) of rond 60% bruine bloeihaartjes, of jullie input ? Je begrijpt dat mijn gedachten dus hierbij liggen en ik misschien zelfs nog gauw een druppelsysteem moet aanschaffen wanneer ze niet klaar zijn, dat voelt al helemaal niet lekker, begrijp je ?

* De 2e ronde wil ik wel een sprong gaan maken, of dat realistisch is ? 10 dagen afwezig zijn past in ieder geval niet in dat plaatje, misschien als ik wat meer ervaring heb...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeh vakantie.. De nachtmerrie van elke wietkweker :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, over 2 weken zeg je. Dan zit je dus op dag 49, volgens de verkoper moeten ze 50 tot 65 dagen.

Nu gaat het met led meestal iets sneller, dus mss heb je geluk met de indica pheno's. De sativa dame zal waarschijnlijk iets langer mogen.

 

Als dat het geval is kun je idd beter een systeem aanschaffen, die lullen niet en komen je wiet niet jatten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drogen in de periode dat je 10 dagen weg bent lijkt me ook tricky, omdat je de temp en rv niet bij kan sturen. Helemaal als het buiten koud is en de lv laag zou het drogen wel eens sneller kunnen gaan dan gepland en je zit er niet op te wachten dat alles kurk en kurk droog is als je terug komt.

 

Persoonlijk zou ik het niet langer dan een week aandurven

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

in 10 dagen kurkdroog .?

dan heb je de cv ook op 10 staan of een ventilator der op staan ?

in 10 dagen kurkdroog nog n evr meemoakt moatie .

as je nou zegt 10 dagen weg bang voor schimmel ok dan maak je een punt .

maar 10 dagen kurkdroog nope .

:dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik kijk naar mijn planten die nu 5 dagen hangen te drogen zijn ze nu bijna helemaal droog. Met de cv op 20 ;) en geen fan, alleen mijn afzuiger aan

 

Warmte komt overigens vnl van de zon op het raam waardoor het meestal rond de 22c is. Door het droge koude weer is mijn rv constant onder de 40% namelijk.

 

Ik had ook maar 7 dagen om te drogen ivm een vakantie, maar zou ze dus niet tot dag 10 moeten laten hangen.

 

Maar idd.. schimmel of wiet die naar hooi ruikt is de andere kant van het spectrum waar het fout kan gaan

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...