Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BOMBASTICK

Hoeveel Planten In Een Tent Van 2X2?

Recommended Posts

Geef mij maar liever 2x1000w dan 4x600w.

Waarom H, wat zijn de voordelen van 2x1000 tov 4x600?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met binnenkweek is het zo des te krachtiger de lichtbron des te harder de prestatie. Na Gavita 1000de nu aan de dimlux 1000 en 600 kan er gewoon niet tegenop, alleen bij echte grote ruimtes is de verdeling beter met 600.., nu de hoge tenten er zijn draai je gewoon echt 1100/1200 gr in 1 dR150/2.40 hoog.

 

Pg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus op bvb 2m2 beter 1x1000 dan 2x600 als de hoogte er is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan enkel meespreken uit ervaring.

 

Mijn set-up was 2x600w met 2x Adjust-a-Wing medium op een oppervlakte van 2.2 x 1.75m. En omdat ik op evsa wou overstappen, en ik een koopje tegenkwam, ben ik overgestapt naar Lumatek, niet eens die 400v omdat ik per se met Adjust-a-Wing kappen wil werken. Met 1000w in de grootste AzerWing kap ging alles gewoon iets sneller, en de productie, de topomvang, enz. zijn veel imposanter dan met 2x 600w. De opbrengst was indrukwekkend. En nochtans heb je op papier meer lummens met 2x 600w dan mijn Lumatek 1000w met super lummens dat 1100w maken. Eens je met 1000w gekweekt hebt, ga je jou dit nooit beklagen. Ook verbruik je minder, minder reflectoren, beter overzicht, ... redenen genoeg om die overstap te maken.

 

Het ligt ook aan de manier van kweken, ieder zijn (beste) manier. Maar ik hou van weinig planten per m2, sativa soortjes, aardebakken, ... en dan was die 1000w overstap de perfecte keuze.

 

Maar zoals Twiet vermeldt, je hebt die hoogte nodig. Bij mij is die 235cm dus ruimschoots voldoende voor hazes.

 

Op 2x2m kun je niet werken met één 1000w, 400v, gewoon omdat de beste belichting 1.1x1.8m is volgens Gavita, zie naar hun tenten.

 

Maar een Adjust-a-Wing of AzerWing large met een 230v lamp/ballast zoals mijn Lumatek, is voorzien voor een oppervlakte van 1.8x2.2m.

 

Greetz,

H.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meer dan 400 watt per vierkante meter is overkill.

 

 

als je het dan echt niet snapt, waarom geef je een beginner advies. en als je het wel snapt, waarom leg je het dan niet goed uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Helvetica, klinkt goed! Zo'n 1000watt Lumatec lamp ga ik ook maar eens proberen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x600 met dimlux of andere dim/boostbare evsa zijn ideaal. mocht 4x600 te warm worden in de zomer maanden dim je ze naar 400, en als t fris is in de winter kun je gemakkelijk 6x660 draaien op 4m2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je dan toch eventueel van plan bent om die tent van 2.4*2.4 te pakken, gooi er dan gelijk 4*750w in...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een paar van die azerwings large met nu 600w en dat zijn hele flinke kappen. Ga toch maar eens op zoek naar een paar lumatek 1000 watters om te kijken wat er gebeurt. Ik denk dat een deel van de winst zal zitten in de betere dieptestraling van die lampen, het licht penetreert veel beter dan dat van een 600w lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 1000W tov een 600 pittertje is zoals van een 250W naar 400W opstap of van een 400W naar een 600W (230v).

Ga je van 600W 230v naar 400W 400v dan is net alsof je altijd met 400W 230v hebt lopen kloten :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die laatste zin van je snap ik niet echt. Bedoel je nou dat een 400w/400v net zoveel lijkt te geven als een 600w/230v?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...