Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
keyser

Probleem

Recommended Posts

vanmiddag ben ik als meerderjarige belg met 4,8 gram wiet gepakt in een Nederlands station als ik de trein terug wou nemen naar Belgie. De wiet is in beslag genomen maar wachten mij nu nog verdere problemen?Ik heb enkel een papier van inbeslagname moeten tekenen. Wordt dit doorgestuurd naar de Belgische politie of hoef ik mij verder geen zorgen meer te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hebben ze een pv gemaakt? Zoniet zult ge der geen last van hebben denk ik. De flikken gaan zich er echt niet mee bezig houden, ook al is de drugswet afgeschaft.

 

PS: wel niet slim om met de trein te gaan he, die worden veel gecontroleerd op drugstraffic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee,volgens mij is er geen pv opgemaakt omdat het om zo'n kleine hoeveelheid ging. Enkel een papier voor inbeslagname.Dus normaal hoor ik daar niks meer van zeker?

 

Ga toch redelijk vaak naar Nederland met de trein en nog nooit controle gehad. Bij deze heb ik mijn lesje echter wel geleerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In Nederland mag je 5 gram wiet voor eigen gebruik hebben, dus ik vind het absurd dat ze het hebben afgepakt.

Nederlanders mogen 5 gram voor eigen gebruik hebben ja, buitenlanders niet. Stel je voor, wat moeten ze wel niet van ons land denken anders aan de andere kant van de grens...

Share this post


Link to post
Share on other sites

in nederland wordt een meerderjarige gedoogd met 5 gram. nederlander of niet. je mag t alleen niet mee nemen de grens over (of het duidelijk van plan zijn)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ging he tin z'n werk dan ? werd je gewoon gevraagt je zakken te legen ofzo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
in nederland wordt een meerderjarige gedoogd met 5 gram. nederlander of niet. je mag t alleen niet mee nemen de grens over (of het duidelijk van plan zijn)

Ja je hebt gelijk. Maar aangezien iedere buitenlander die zich niet in noordwestelijke richting begeeft wel eens richting grens zou kunnen gaan sta je hier als buitenlander toch redelijk zwak in je schoenen bij een controle. Er zijn maar weinig buitenlanders die hun wiet weer terugkrijgen volgens mij, dus de praktijk lijkt toch meer op mijn versie geloof ik. :) :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, moet je wel in de buurt van de grens zitten, of in een trein die over de grens gaat. hier in adam zullen ze dat niet zo snel doen :) :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat ze er in het zuiden des lands wat scherper op controleren dan. Op het hele traject Rotterdam-Antwerpen (A16) worden zo vaak auto's staande gehouden en in de krant lees ik meerdere malen per week dat er toeristen aangehouden zijn waarvan de wiet in beslag is genomen. Meestal gaat het om slechts enkele grammen.

 

Ik bedoel alleen te zeggen dat ze ter hoogte van Rotterdam al op grond van een 'vermoeden' je wiet in beslag kunnen nemen omdat je met een Frans of Belgisch kenteken richting zuiden rijdt. Dan is het dus jouw woord tegen het hunne en als je niet heel duidelijk aan kunt tonen dat je op weg bent naar een bestemming binnen Nederland heb je eigenlijk geen poot om op te staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe ging he tin z'n werk dan ? werd je gewoon gevraagt je zakken te legen ofzo ?

Ik stond rustig op het perron te wachten op de trein naar antwerpen en ineens kwamen daar totaal onverwacht 3 mensen met een hond van achter mij. Ze vroegen of ik "illegale" genotsmiddelen bij mij had. Ik had ze echt ni opgemerkt. Goed,natuurlijk ontken je dit eerst. Het zat trouwens in mijn kous. Ik maak rustig mijn zakken leeg,maar wat komt een antwerpenaar dan in godsnaam in roosendaal doen? Dus ik kon mee naar hun kantoor voor verder onderzoek. Daar heb ik mijn wiet dan maar vrijwillig uit mijn kous gehaald en afgegeven. Ik had mijn schoenen en kousen toch moeten uitdoen. Nu ja, er is gewoon een inbeslagname gebeurd en geen pv opgemaakt. Dus verdere gevolgen zal dit niet hebbe denk ik. Het is trouwens de eerste keer dat ik gepakt ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me toch af of ze je tegen je wil in mogen doorzoeken , zonder enige aanleiding. Het feit dat jij als Antwerpenaar in Roosendaal bent zegt helemaal niks , er zijn zoveel redenen te bedenken waarom iemand daar is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze hadden een hond bij zich, dus die zal wel wat geroken hebben. :|

bovendien hebben ze volgens mij de regels flink aangescherpt wat dat betreft, en mogen ze je bij verdenking van softdrugs 'smokkelen' vrij snel onderzoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor eigen gebruik ?/? rookt elke agent wiet dan ?

 

Het zal ooit wel eens gebeurt zijn ,maar over het algemeen pleuren ze de wiet gewoon weg (na een periode van bewaren).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben minderjarig en mij hebben ze ook al gepakt met 4.3gr weed

bij mij hebben ze wel PV op gesteld maar das is waarschijnlijk omdat ik minderjarig ben maar ik heb er nooit niks meer van gehoord :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Politie van tegewoordig pakt je altijd op de kleine dingen, maar van 4,8

weedie grammetjes zouden ze je eigenlijk niet kunnen pakken.

 

greets een

 

ama-roker :| :)

 

ITO :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lui willen zelf ook wel wat te smoken gappen als ze kunnen hoor.... me broertje was laatst gepakt voor graffiti en had 1 gram bij zich als minderjarige, die agenten staken dat ook gewoon in hun broekzak, nix meer van gehoord.... Je denkt toch niet dat ze serieus alle drugs die ze vangen vernietigen he :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...