Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rokenIsDodelijk

Wattage Dilemma

Recommended Posts

Hallo mensen!

 

Momenteel heb ik het één en ander aangeschaft om thuis te beginnen, maar twijfel of ik wil gaan voor 1 of 2 lampen van 600 watt. Heb een tent van 300x150x240 (lengte,breedte,hoogte).

 

Ik ben namelijk erg aan het twijfelen of het wel zo verstandig is om 2 lampen van 600 watt te gebruiken in plaats van 1 lamp en dan maar wat ruimte in de tent overhouden.

 

Ik las namelijk iets over rooidagen en zag ook dat er meldingen gedaan kunnen worden door energieleveranciers (netbeheerder????) van verdachte patronen van verbruik in huis.

ik woon namelijk alleen in een woning met 3 lege kamers en heb uitgerekend dat mijn verbruik per maand ineens verdriedubbeld dan!

 

Nu vraag ik me af hoe snel ze zo een melding doen en of er een limiet is (bijvoorbeeld meer dan 10k kwh per jaar, of als 2 maanden sterk afwijken van de 10 maanden daarvoor).

 

Wat weten jullie hiervan? Dan oogst ik liever wat minder dan dat ze over 3 maanden de apparatuur komen wegplukken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stel je even voor voordat je vragen afvuurt op het forum... Om op je vraag terug te komen 1200 watt/uur is echt geen reden voor een energiemaatschappij om het verdacht te vinden... een elektrische verwarming, airco, magnetron, wasdroger verbruiken dat ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die tent mag wel 4x600 in.. of 2x1000w.

 

Je moet pittig je best doen voor ze je in de gaten krijgen hoor..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik maak me alsnog erg veel zorgen dat een systematische afwijking van 300% wel opvalt (daarnaast ook nog meer dan 2,5 X het gemiddelde gebruik van 2persoonswoningen), electrisch kacheltje, airco en magnetron staan niet 18 uur en 12 uur per dag aan. Heb ook geen geld meer voor een automatische brandblusser, ik hoop dat dat in de eerste weken nog niet nodig is.

 

Maar dit zijn geruststellende woorden in ieder geval tot nu toe! En excuus dat ik zonder voor te stellen al begon, ben gewoon bezorgd.

Misschien ga ik zelfs een blogje op dit forum bijhouden dan, mijn impressie van de communitie hier is super positief tot nu toe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ik begrijp je zorgen hoor daar niet van, maar hang er maar gerust nog een 600 watt lampje bij hoor (zoals scirocco zegt), dat gaat echt niet opvallen.... ook niet als je 300% omhoog gaat in je energierekening. Wat ik wil zeggen is dat je met dat gebruik echt niet een risico loopt. Energiemaatschappijen hebben je nu juist liever want je levert meer geld op. Energiemaatschappijen maken zich juist druk om stroom die voor de meter afgetapt wordt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen geld meer voor een blusser................... serieus dit !?

Ga je maar diep schamen in een hoekje.

Brandveiligheid komt op #1

 

Gelukkig tapt er niemand voor de meter op dit nette forum.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou me er niet al te druk om maken. Het is koud en donker dus 5 oude gloeilampen en 1 kacheltje en dan ben je er al. Om over andere stroomvreters maar te zwijgen! Ik zou me idd drukker maken over de brandblusser(s), zonder zou ik überhaupt niet eens met 1 lamp draaien.

Overigens is het volgens mij met de energiemaatschappijen iets anders hoor, ze zien idd een stijging in gebruik maar ze houden volgens mijn informatie (die ik wel aardig vertrouw) geen persoonlijke rapportages bij waarin ze een grafiekje plotten per huis. Gewoon je voorschot verhogen, brandblussertje kopen en gas erop :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

maakt niet uit joh koop een rookmelder en gymschoenen.

bakken met die hap .

:vape:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien worden je 3 lege kamers nu ineens bewoond door 3 blonde zonnebankminnende dames..

 

..weet de energiemaatschappij veel. :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou me er niet al te druk om maken. Het is koud en donker dus 5 oude gloeilampen en 1 kacheltje en dan ben je er al. Om over andere stroomvreters maar te zwijgen! Ik zou me idd drukker maken over de brandblusser(s), zonder zou ik überhaupt niet eens met 1 lamp draaien.

Overigens is het volgens mij met de energiemaatschappijen iets anders hoor, ze zien idd een stijging in gebruik maar ze houden volgens mijn informatie (die ik wel aardig vertrouw) geen persoonlijke rapportages bij waarin ze een grafiekje plotten per huis. Gewoon je voorschot verhogen, brandblussertje kopen en gas erop :innocent:

 

We hebben volgens mij ook zo een smart meter en in theorie zou het dan mogelijk moeten zijn (als onze provider een beetje degelijke ict afdeling heeft) dat er een programma is die automatisch alle data controleert op afwijkende patronen en die in een watch lijst zet OID om vervolgens te melden bij de rooidag, hoe kan het anders dat er zoveel mensen opgerold worden. Ergens zou dan vastgesteld moeten worden wanneer iets precies afwijkt en meldbaarwaardig zou moeten zijn.

Maar goed misschien ben ik gewoon paranoide geworden door het smoken :spliff: .

 

 

maakt niet uit joh koop een rookmelder en gymschoenen.

bakken met die hap .

:vape:

 

zodat ik makkelijk kan vluchten voor het vuur? :whistling :evil:

 

Geen geld meer voor een blusser................... serieus dit !?

Ga je maar diep schamen in een hoekje.

Brandveiligheid komt op #1

 

Gelukkig tapt er niemand voor de meter op dit nette forum.

Ja komende weken ga ik proberen om flink te sparen, ik zag ergens zo een mabo brandblus (granaat?) die activeert op 82 graden en binnen 10 seconden een kamer redelijk kan blussen en kost ongeveer 90 euro. Ervaring daarmee?

 

Misschien worden je 3 lege kamers nu ineens bewoond door 3 blonde zonnebankminnende dames..

 

..weet de energiemaatschappij veel. :P

dames aanwezig in mijn huis? dat is sowieso al een afwijking in het patroon dus dan ben ik er sowieso bij!

Edited by rokenIsDodelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

die van mij was destijds 119euro.

ontrekt alle zuurstof dus ontbrand ook niet opnieuw.

staan genoeg filmpjes van brandende schuren op youtube.

 

werkt perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...