Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Xio

Grow 2: Super Silver Haze Onder Marshydro Ii 400 (40X40X120)

Recommended Posts

Ik heb n bluelab ph pen, die doet t wel aardig.

Maar die kost wel n paar stuivers, misschien is er nog n goedkopere betrouwbare optie..

Heb m eigenlijk maar 3 maandjes gebruikt, tegenwoordig gebruik ik m alleen soms nog even als onzinnig dure thermometer, ph meten hoef ik toch niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een ADWA AD11 PH meter. Prima ding. Niet heel duur. Wel wat geduld hebben. Was zelf eerst heel erg van het meten. Nu weet ik hoeveel PH- ik nodig heb om 5 liter aan te maken en op een PH van 6.2 uit te komen. Daarna zelden meer wat gemeten. Doe het aan het begin van iedere kweek ff een keer om zeker te weten dat het hoogheemraadschap niet even de PH een paar puntjes heeft laten zakken of stijgen. Maak overigens ook niet de fout door 10 liter af te zuren de helft te laten staan voor de volgende dag. Die PH gaat gewoon weer omhoog als je geen circulatie pomp gebruikt met een voedingsvat. Daar ging ikzelf nat op. Keurig af zuren en dan de volgende dag alsnog water met een PH van 7.1 op de planten gooien. Vonden ze niet leuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een ADWA AD11 besteld. Normaal heb ik deze een van de komende dagen hier om nauwkeurig te meten (en ik ga eens polsen of ik deze maandag tijdens het practicum van chemie vlug even mag kalibreren).

 

Inmiddels verspreiden de symptomen zich naar de rest van de plant en worden ze stilletjes aan erger.

Ik heb het ergste blad verwijderd om deftig foto's te kunnen nemen. Wat suggereert dit? En hoe pak ik dit het beste aan?

(Een foto met flash, de andere zonder)

 

gallery_46637_19168_2428960.jpg

 

gallery_46637_19168_1088263.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraanwater gaan geven zoals ik al zei ipv demi water en een tikkie meer voeding, ze komen aardig wat tekort.

Voeding regelt de ph van het kraanwater verder wel in de pot.

 

Ph niet meer gaan regelen van water dat je geeft want dat maakt het veel en veel erger, je hebt met die strips een leuke indicatie en zit in range zo uit de kraan en voeding er bij in.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er naar uit dat de extra voeding het probleem grotendeels heeft opgelost.

 

Ik geef nu kraantjeswater met 2/3 (ca 1:300) van wat er op de Terra Bloom doos staat - zodra deze bidon leeg is, maak ik een nieuwe met kraantjeswater en met 1:400 voeding. Mijn pH meter is inmiddels toegekomen maar ik heb nog geen KCl oplossing om de electrode in te bewaren (werd trouwens droog geleverd!). Ik hoop dit de komende week te bemachtigen zodat ik ook eens deftig de pH in 't oog kan houden.

 

Ik heb ook de lamp enkele centimeters lager gehangen: nu hangt ze op 30cm (~12 inch) van de hoogste bud.

 

Edit: nu 36 dagen in bloei.

 

Dinsdag 6 december 2016

Ik merk een lichte verkleuring.

 

Dinsdag 13 december 2016

De verkleuring wordt erger

 

Woensdag 14 december 2016

Hoeveelheid voeding verhoogt en wat extra bladeren weggenomen

 

 

Zondag 18 december 2016

De plant begint te recupereren. De licht verkleurde bladeren zijn terug groener en de zwaar beschadigde bladeren heb ik weggenomen om meer licht aan de buds te geven.

 

Dinsdag 20 december 2016

De lamp iets lager gehangen. Nu hangt de lamp op 30cm van de hoogste bud.

 

gallery_46637_19168_4136938.jpg

 

gallery_46637_19168_3683946.jpg

 

gallery_46637_19168_6947022.jpg

 

gallery_46637_19168_1783228.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al doende leert men en als een plant zo laat in de bloei best wel snel reageert op wat je doet (zichtbaar) en ook nog onder LED, petje af hoor.

Keep on going :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels aan gaan winkelen voor perliet en cocos. Helaas zag ik van die laatste pas thuis dat ze voorbemest is. Volstaat voldoende spoelen? Of doe ik deze beter terug naar de winkel?

 

Ik denk dat ik voor m'n volgende grow Fruit Juice ga zetten. Ik heb nog wat zaden liggen van die strain. M'n broer heeft er een zeer goede kweek mee gedaan, met er zonder enige vorm van controle voeding op te kappen in buitenkweek met regelmatig slecht weer. Blijkbaar een zeer stress-tolerante soort. Eens zien of ik dat probleemloos groot krijg haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ken die kokos niet dus kan er ook niets over zeggen, dat het bricks zijn kan heel verkeerd uit pakken maar ook heel goed (BioNova vs Bcuzz).

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom niet ff atami of biobizz? Heb je iemand hier al eerder op zien kweken? Als je het wil testen.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen ervaring met bricks vaak slechte verhalen over gehoord met zouten, plus vind het niet fijn werken

gewoon zakken cocos van bio-g/ plagron/canna en je hoeft je daar niet druk om te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

In NL heel makkelijk lullen, vd week nog een dame bij de GS die 2u had gereden vanuit Belgie voor een compleet Led tentje.

 

Aveve is BE, different world :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In België is het inderdaad niet zo evident. Iemand een aanbeveling voor een (web)winkel waar ik echt goede cocos kan kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

KLIK

 

Vervang Atami door 1vd merken die al genoemd zijn en check dan de namen vd aanbieders via naam aanbieder review

kortste slag naar de voor jouw ideale GS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot zover was ik ook al, maar een goed geïndexeerde en hoge rankende website hebben staat niet gelijk aan goede ervaringen. Soit, ik zal er dan maar wat op Googlen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je foto's maakt van je plant en je wilt ook nog een beetje nuttig advies, maak ze dan met die ledlamp uit, dan is de kleur van de plant te zien.

 

Je aarde lijkt de hele tijd wel erg droog, dat lijkt in het begin ook wel wat het "probleem" geweest te zijn toen de plant wat slapjes erbij leek te staan.

Een beetje natter kweken mag nu wel, als je dat nog niet deed.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Will do. Ik begin me wat zorgen te maken om de geur en wil een koolstoffilter aankopen.

 

Ik draai 170-ish watt aan licht in m'n tent, dus voor zover ik begrepen heb volstaat een 100m3 filter? Kan iemand me een goede set aanbevelen?

 

Ik heb nodig:

-Filter

-Buis-materiaal om de boel te verbinden (uitlaat blijft in de kamer)

-Ventilator

 

Belangrijk: niet te lawaaierig - ik slaap in de zelfde kamer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Will do. Ik begin me wat zorgen te maken om de geur en wil een koolstoffilter aankopen.

 

Ik draai 170-ish watt aan licht in m'n tent, dus voor zover ik begrepen heb volstaat een 100m3 filter? Kan iemand me een goede set aanbevelen?

 

Ik heb nodig:

-Filter

-Buis-materiaal om de boel te verbinden (uitlaat blijft in de kamer)

-Ventilator

 

Belangrijk: niet te lawaaierig - ik slaap in de zelfde kamer.

waarom bestel je niet online? www.greensell.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben aan het zien voor een setje bij Greensell.

 

Nu vraag ik me af: hoeveel lawaai maakt zo'n ding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben aan het zien voor een setje bij Greensell.

 

Nu vraag ik me af: hoeveel lawaai maakt zo'n ding?

Je hoort natuurlijk altijd wel iets. Geen super hard lawaai maar ik zou er persoolijk niet in willen slapen.. Ik zou dan eens kijken voor een softbox. stuk stiller , stuk duurder..

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Softbox 250m3 dimmen met variac of iets anders naar keuze

Door je filter heen blazen, hoor je helemaal niks van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

't Is dat er ik geen fortuin aan wil uitgeven. Kga de opties een van de volgende dagen eens rustig doornemen.

 

gallery_46637_19168_3596175.jpg

gallery_46637_19168_1575171.jpg

gallery_46637_19168_2219850.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb momenteel de 110m3 in gebruik.

afzuigertje in de flens van een Can lite filter gedrukt zodat ik in dat ding uitblaas (geen plek in de DR60) en een stukje slang aan de aanzuig.

 

Ik slaap niet in zelfde kamer (2mtr verderop is mijn slaapkamer) en ik erger me meer aan de fan die in de Mars zit dan aan de badkamer fan met filter als ik in de 'hobbykamer' sta. Hang je de badkamer afzuiger in 2 stukjes Sonodec verneem je niks meer, niet teveel slang anders houdt je geen kubiek meer aan afzuiging over.

Je kunt ook nog voor een wat grotere PC fan gaan maar dat is meer uitzoekwerk welke je dan moet hebben.

 

Gelukkig is die Mars fan alleen aan met licht aan, mijn handen jeuken om er een Silent Whisper in te hangen maar ik heb dat ding nog niet zo lang en wil de garantie niet verknallen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Mars is inderdaad luidruchtig - mee eens. PC fan is volgens mij out of the question vanwege de lage static pressure. Dat ding krijgt geen lucht getrokken door de filter.

 

Bon, 2x 125mm inline met Sonodec en een Can line it is. Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiginstallatie aangesloten - inderdaad een gigantische reductie van geur (maar wel wat lawaai - al heb ik de indruk dat m'n slaap er niet onder lijdt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...