Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Xio

Grow 2: Super Silver Haze Onder Marshydro Ii 400 (40X40X120)

Recommended Posts

ziet er wel leuk uit, maar voor de prijs van die mars lampen had je dit ook wel kunnen bereiken met tl lampen ben je stuk goedkoper uit ook nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er wel leuk uit, maar voor de prijs van die mars lampen had je dit ook wel kunnen bereiken met tl lampen ben je stuk goedkoper uit ook nog

 

Hou rekening met 't formaat van de tent: 40x40cm. Dan wordt 't al stukken minder evident. Ik heb m'n opzoekwerk ook gedaan, maar LED blijft efficiënter in gram/watt. Daarnaast heb je bij CFL (en bij TL) een groot verlies vanwege lichtdiffusie. Mijn Mars focust het licht op de plant zelf.

 

In zuivere kost zou het voor de zelfde hoeveelheid bruikbaar licht (=/= lumens) mogelijks goedkoper zijn (al ben ik daar zelfs niet zeker zo heel zeker van - armaturen kosten ook geld). Is Mars een goede keuze qua kwaliteit-prestaties per euro? Neen. Maar dat verwachtte ik ook niet. Als ik dat wou, zou ik een custom oplossing gemaakt hebben met COBs - maar dat is véél werk, veel tijd en veel frustratie. En dat is me de €50 euro die ik meer betaal, meer dan waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super mooie micro heb je daar!

Hoop voor je dat ze nog lekker aandikken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

56 dagen in bloei: still going well!

 

gallery_46637_19168_4194406.jpg

gallery_46637_19168_3529542.jpg

gallery_46637_19168_3682196.jpg

gallery_46637_19168_9398944.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup, al valt 't eigenlijk nog wel mee. Ik heb de ventilator vrij ver in de buis gestoken, waardoor de thermische isolatie ook het geluid een groot stuk op vangt. Is het helemaal stil? Neen, maar niet (veel) luider dan langs een straat wonen of een bureau-ventilator die ik tijdens de zomer aanzette tegen de hitte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand een schattig over hoe lang ik nog te gaan heb? Ik zit nu ongeveer 65 dagen in bloei. Helaas krijg ik m'n camera niet deftig scherp, wat wazige foto's oplevert als ik de LED lamp uit doe. 1 knop kreeg ik wel mooi scherp met wit licht.

 

Ook merkte ik hier en daar wat verkleuring op, maar gezien het einde van de bloei nadert is dat niet zo ongewoon voor zover ik las? (graag bevestiging).

 

20 januari 2016

Vanwege m’n examens heb ik minder tijd gehad om m’n kweek goed te verzorgen. Overigens vind ik dat het wel heel lang duurt tegen dat de plant oogstrijp is.

 

gallery_46637_19168_6020766.jpg

 

gallery_46637_19168_6074483.jpg

 

gallery_46637_19168_1309264.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm. Wel, ik zit midden in m'n examenperiode. Op zich kan ik wel tijd maken, maar bij voorkeur wacht ik nog 2 weken als dat de kwaliteit niet keldert... ? :)

 

Is dit een slecht idee? Dan oogst ik dit weekend al.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijkt aan de 2e bloei te zijn begonnen, die witte bloemen die uitsteken uit de toppen.

Ziet er erg mooi uit!

 

De verkleuring komt omdat het einde nadert, een goed afgebloeide plant zit vol met gele/bruine (leeggetrokken van voeding) bladeren. ;)

Je kan ze nu al omhalen, ze zijn in principe wel rijp, maar laten staan is ook niet erg.

Wel goed in de gaten houden of er geen rot in de toppen komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het met Bosrand eens, sterker nog: ik zou het nog even aanzien tot de herfst er inkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 weken gaat je niks meer brengen behalve dan die paar foxtails die er nu nog bijkomen, omdat ze alles eruit probeert te persen, af te bloeien.

Onder HPS zou ik zeggen ff kijken hoe ver dat foxtailen gaat, scheelt je grammen, maar onder LED?

Qua stroomkosten maakt het natuurlijk geen fuck uit of het rendabel zou zijn maar als je de trichomen lijst er bij pakt..

 

Omhalen, veel meer amber wil je toch niet in een SSH lijkt me, ze rijpen ook nog na met curen :search:

Er wel van uitgaande met omhalen dat je ze zeker de laatste 2x geen voeding hebt gegeven anders moet je dat nog wel doen

het zgn 'spoelen' op aarde.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm. Wel, de stroom klost me niks.

 

M'n vraag was niet zo zeer: "Krijg ik meer met te wachten", maar eerder: "Verlies ik iets door nog anderhalve week te wachten?".

Op zich kan ik nu wel oogsten, maar zoals ik zei, wacht ik liever tot na m'n examen statistiek... :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon nog lekker 10dagen water geven en desnoods een klein ventilatortje erin hangen want je wil hier nu geen toprot in krijgen :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

check ook de lv standen ff xell...

fannetje is wel laatste wat er nu in moet :withstupid:

 

@xio

waarom heb je de ssh uitgekozen?

smaak, high of andere reden?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit! Eerst je examen doen wel zo belangrijk :D dan hebben de plantjes de tijd om nog even te rijden voordat het gehaktdag is. Geniet ervan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild je hebt gelijk, had ik niet opgelet miscusi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

check ook de lv standen ff xell...

fannetje is wel laatste wat er nu in moet :withstupid:

 

@xio

waarom heb je de ssh uitgekozen?

smaak, high of andere reden?

 

Gratis zaadje van Zamnesia. Had er goede dingen over gelezen en was nieuwsgierig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag donker gezet. Maandagnamiddag oogst :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OP Succes!

 

Wegen moet ik nog doen, maar ik schat de volledige oogst op 30-40g.

Gisteren samen met m'n broer gesmaakt en goedgekeurd!

 

1 van de potten:

 

gallery_46637_19168_886022.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, geniet ervan Xio ;)

 

beetjen lekker high en stoned worden, op je eigen kweek, is zeker leuker, dan op shopwiet ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...