Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El capitano

Inwateren Slabs

Recommended Posts

Laat opti nou een mooie optie daarvoor hebben bedacht.

 

Rv is niet de boosdoener van rot, dauwpunt is het probleem. Zorg dat je toppen niet natslaan bij licht aan, door van te voren de toppen op te warmen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me beter nadat de lampen uitgaan anders staat de damp de hele nacht op de toppen en dan krijg je nog rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat de opti nou ook een slow cooldown hebben...

 

Maar krijg het idee dat je maar wat zegt zonder echt te weten hoe het allemaal werkt en inhoud met je lijkt me beter.. het forum gaat hard achteruit met nitwits

 

Het is niet of of

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat de opti nou ook een slow cooldown hebben...

 

Maar krijg het idee dat je maar wat zegt zonder echt te weten hoe het allemaal werkt en inhoud met je lijkt me beter.. het forum gaat hard achteruit met nitwits

 

Het is niet of of

Ik heb al tijden geen rot meer gehad dus ik weet wel waarover ik praat.

 

Als jij je toppen pas verwarmt net voordat het licht weer aangaat weet je zelf kennelijk niet wat dauwpunt inhoudt. Met je nitwits.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha in de trend van geef je bek maar een "dauw"? Moet ik nou serieus in discussie met iemand die nog niet wist hoe spint te tackelen?

 

Natuurlijk voorkomt slow cool down ook guttatie

Bij een snelle afkoeling worden assimilaten naar de bloem gestuurd. Door deze snelle afkoeling koelen de bladeren sneller af dan de bloem. Door dit verschil in temp worden de assimilaten van het grote blad naar de bloem getransporteerd.

 

Het grootste gevaar treedt op bij lamp aan en lamp uit.

 

Bij haze zou ik helemaal geen pre en slowcool gebruiken door de openstructuur van de plant. Het kost je tovh aan opbrengst...

 

@elcap hij ontvochtigd wel.

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, je moet niks maar wat heeft het in godsnaam met dauwpunt te maken dat ik spint heb gehad? Hoe dan ook, wat dauwpunt betreft heb ik de info van dit forum gehaald en niet zelf bedacht. Dus maak je niet druk en rook er nog een! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Door dit verschil in temp worden de assimilaten van het grote blad naar de bloem.
??????

 

 

Assimilatie. Assimilatie is de gehele of gedeeltelijke gelijkwording van een medeklinker aan een andere medeklinker.

 

Gille!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet ook zeggen dat Murdoch nu allerlei technische termen dropped, met halve, verkeerde of slecht geinterpreteerde achtergrondinfo eraanvast..

Die 2e alinea slaat echt als n tang op n varken zoals t er nu staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Murdoch was toch t gekke maatje van BA en Hannibal was de slimste....toch?

 

I love it when a plan comes together lol!

 

Pg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zondagmiddaglol :jump: :jump: :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal het nog even uitleggen dan.

 

S nachts wordt de energie verdeeld over de plant. De plant verdeeld dit zelf naar de meest vragende delen.

 

Wat zijn nou die meest vragende delen? Dit zijn de warmste delen.

 

Koelt je ruimte snel af bij licht uit, dan koelt het blad het snelste af. Zeker ook omdat ze in oppervlakte het grootst zijn en ook nog is verdampen.

 

Heb je flinke toppen aan je plant zullen die dus warmer blijven als je bladeren en als de grootste vrager gaan fungeren.

 

Met een hoge worteldruk wordt je daar niet blij van dus.

 

vocht wat neerslaat op je toppen bij lamp uit hoef je niet bang voor te zijn, ookal beweert Dilago van wel. Toppen(plant) blijft warmer lang dan de ruimte. Vocht slaat nou eenmaal niet meer op warme delen.

Edited by Murdoch
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang voordat het licht aan gaat begin ik met voorverwarmen en tot welke temperatuur, ter voorkoming van toprot?

 

Ik heb wel het 1 en ander over dauwpunt berekenen gelezen, maar vraag me af hoelang een top bezig is met opwarmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een paar minuten voor licht aan begint met verwarmde droge lucht in de tent te blazen zal t dauwpunt verhaal wel meevallen, zelfde verhaal gaat ook op voor de eerste paar minuten na licht uit.

 

Graadje of 25 zou t wel moeten doen zonder dat de planten daar last of stress van hebben denk ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Murdoch was toch t gekke maatje van BA en Hannibal was de slimste....toch?

 

I love it when a plan comes together lol!

 

Pg

Ja, ik snap nog steeds niet hoe Murdoch het presteert om twee keer per etmaal dauwpunt op z'n planten te krijgen, daar moet B.A, wat mee te maken hebben. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, LOL, topkwekkers die :verrygood lekker achterlijk doen tegen mensen die zinnige bijdragen leveren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets met wie de bal kaatst.... :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft dauwpunt is dit een erg interessant topic. De meningen zijn er enigszins over verdeeld. Dus iedereen moet maar voor zichzelf bepalen hoe het precies zit.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat toch gewoon in wat ik zeg?

 

Krijg helemaal geen condensvorming op mijn planten(dauwpunt), fijn zo'n opti en dimlux zonopkomst en zonsondergang.

 

Ga er verder geen woord meer aan vuil maken Dilago.

 

Zou wel 30 min voordat lampen aangaan voorverwarmen twiet. Massa(grote toppen) duurt nou eenmaal ff om op te warmen. Zorg dat de warme lucht over je toppen gaat. Kweek je haze, dan zou ik het gewoon laten, door de open structuur.

Edited by Murdoch
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat toch gewoon in wat ik zeg?

 

Krijg helemaal geen condensvorming op mijn planten(dauwpunt), fijn zo'n opti en dimlux zonopkomst en zonsondergang.

 

Ga er verder geen woord meer aan vuil maken Dilago.

 

Zou wel 30 min voordat lampen aangaan voorverwarmen twiet. Massa(grote toppen) duurt nou eenmaal ff om op te warmen. Zorg dat de warme lucht over je toppen gaat. Kweek je haze, dan zou ik het gewoon laten, door de open structuur.

 

 

mag ik vragen welke temp je aanhoud met 900ppm?

 

ik heb gisteren de temp maar opgeschroefd naar 32..

heb er niet zon fijn gevoel bij dat het boven de 30 komt haha..ookal weet ik dat t kan helpen met co2.

 

 

 

en de ec ook maar even wat lager aangehouden..1.49 ec ph6.0

want als t warmer word willen ze meer verdampen en met een lage worteldruk,

dus hoge ec verdampen de planten niet lekker :)..vandaar mijn keuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom zelf niet boven de 700, haal ik de beste resultaten mee. Zit altijd op 28.5graad.

 

Meet je de vpd? Kan zijn dat je planten te hard gaan verdampen op die temperaturen, dan dat de wortels kunnen aanvoeren. Sluitende bladmondjes wil je niet.

 

Gezien jouw planten die het al niet helemaal naar hun zin hebben, zou ik ze niet nog eens extra gaan pushen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vpd meet ik niet heb geen dimlux controller..

 

mn luchtvochtigheid kan het in ieder geval wel aan.

 

mijn opti heb ik afgesteld als het 32 is loopt op tot 33 en dan zakt hij terug naar 31 kan ik hem nog strakker afstellen zodat hij op 32 exact blijft ?

of hebben jullie ook iets speling..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hysterese d11(s ingesrukt houden) instellen op 1, staat nu op 2 bij jou.

 

Kan zijn dat je d27 ook moet verlagen maar dat moet je even aankijken.

 

Enige wat je kan doen dat hij niet verloopt is meer lampen hangen.

 

Maar graadje meer of minder is niet zo"n punt, alleen moet hij niet te vaak afslaan.

 

Hier draait hij continu om op 28.5 te blijven

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende ronde komen dr extra lampies :)

alleen die adjust a wings nemen zoveel ruimte :/

 

volgends mij heb ik mn hysterese alwel verlaagd hoor :)

of reset alles als de stroom eraf is geweest?

ik dacht dat de AB een geheugen had meen ik te herrineren. ik zal t straks toch even checken als ik op locatie ben :).

 

en ik kan mn opti nog wel iets knijpen hoor :) zit op 1.6 nu (manometer)

 

d27 volgends mij idd niet aangepast.

 

zo weten andere ook waar t over gaat :)

 

 

D:27 Compressor rusttijd

Bij deze instelling kan de rusttijd tussen de compressor uit en de compressor aan worden aangepast.

D:27 = 15 betekent de rust tijd is 15 seconden (dit is de standaard instelling)

Deze optie kan gebruikt worden als in de tijd dat de compressor in rust is de waardes in de ruimte teveel veranderen.

 

btw; ook heb ik de nachttemperatuur op 24 ingesteld omdat mn dagwaardes ook hoger liggen

Edited by El capitano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...