Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CaveDave

2X Amnesia Haze En 2X White Widow In 60X60X170 Cm Onder 180 Watt Led

Recommended Posts

I love LED........ ik word altijd blij van dat kleurtje...... sorry!

 

gallery_46643_19088_1606878.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog wat aanvullende info voor mezelf..... Plantjes drinken nu 1200 ml om de dag Ph: 6,3/EC: 1,7. Volgens schema Plagron zou de EC nu 2.0 moeten zijn maar ik geloof niet dat dat heel erg is.

 

 

Bijna oogstrijpe Bonsai Amnees......

 

gallery_46643_19088_584943.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 Oktober, De oudste Amnees is om en geknipt en hangt nu te drogen. 98 gram nat inclusief de stammetjes om op te hangen. Verwacht zo'n 20 gram droog over te houden denk ik. 32 gram knipafval inclusief alle fluffige topjes die ik niet bij de netto opbrengst wilde tellen.

De toppen zijn wel keihard en ruiken heerlijk!!!

 

Nog 1,5 week geduld denk ik en dan dampen met die hap!!

 

gallery_46643_19088_573442.jpg

gallery_46643_19088_1413739.jpg

 

De andere plantjes in de tent hebben nu lekker de ruimte en pakken volop licht. De lamp hangt nu op zijn hoogste punt, zo'n 20 cm boven de hoogste plant. Ik moet nu alleen wel een aantal zijtakken gaan ondersteunen omdat de planten geen steun meer aan elkaar hebben. Ik schat dat de WW nog 3 weken moet en de Amnees nog 4 weken. Eerst maar eens even alles in orde maken en dan volgen er weer plaatjes.......

 

De eerste oogst is een feit, mede dankzij de vele informatie op het forum en de altijd welkome tips en adviezen!!

 

THNX allen!!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 Oktober, dag 63 na ontkiemen..... voor de betere rekenaars dus 9 weken :likken:

 

Ik heb inmiddels de takken van de plant bij elkaar gebonden ter ondersteuning en om het te belichten oppervlak te verkleinen. De toppen aan de zijtakken zijn toch behoorlijk achtergebleven en ik hoop dat ze nog een groeispurt krijgen nu ze beter in het licht staan. De WW lijkt sneller te gaan dan de Amnees en het valt me op dat de Amnees veel dichtere en hardere toppen geeft dan de WW. Toch streef ik naar een oogstdatum waarbij alle planten tegelijk om kunnen en ik na een grondige schoonmaak kan starten met een nieuwe ronde. Het plan ligt al klaar, de zaden besteld maar daarover later meer. Eerst maar eens deze ronde goed proberen af te ronden.

 

En zo staan ze er nu bij......

gallery_46643_19088_3157379.jpg

 

Vooraan 2x WW en achteraan de Amnees

gallery_46643_19088_2769420.jpg

 

WW

gallery_46643_19088_161541.jpg

 

WW

gallery_46643_19088_1331523.jpg

 

 

 

Budshot met flits

gallery_46643_19088_1861267.jpg

gallery_46643_19088_1288313.jpg

 

And the story goes on........ Tot later!!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien deze ronde op zijn einde loopt, heb ik natuurlijk al nagedacht over mijn volgende kweek. Dit gaan ze worden........ Kwam niet veel problemen tegen op internet over Sweet Seeds dus maar eens besloten daar wat te bestellen. En aangezien ik de plaatjes van de paarse toppen hier op het forum wel erg mooi vind heb ik gekozen voor een Red version..... Maar daar gaat gewoon een nieuw verslagje van komen.

 

gallery_46643_19088_124429.jpg

gallery_46643_19088_40883.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

En natuurlijk kon ik niet wachten dus ik had een topje apart gelegd om wat sneller te drogen........... Die gaan we morgen eens proberen.....

Als ik dit topje uit een gripzakje van een shop zou trekken kregen ze van mij een complimentje.......

 

gallery_46643_19088_2266374.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker toppie!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 Oktober, dag 68 na ontkiemen......... Winter is Coming........ sorry voor de picture overload.......... De WW's raken aardig ondergesneeuwd.

 

gallery_46643_19088_1628744.jpg

gallery_46643_19088_987917.jpg

gallery_46643_19088_418952.jpg

gallery_46643_19088_1683620.jpg

gallery_46643_19088_2016689.jpg

gallery_46643_19088_1542566.jpg

gallery_46643_19088_755293.jpg

 

Plantjes staan nu op dieet en drinken 1,5 liter om de dag, geef om de dag water tot lichte drain.

 

A prochain!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er smakelijk uit hoor!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste Amnees zit nu in de pot, slechts 18,6 gram dus dat valt een beetje tegen, het plantje was ook wel erg klein gebleven. De kwaliteit is echter prima! Ik hoop dat de andere planten het beter gaan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

24 oktober, 77 dagen na ontkiemen. Nog een week te gaan. De amnees begint nu echt te vergelen en wordt op advies van Crimson goed in de gaten gehouden en ik hoop dat ze het nog een week uithoudt.

 

Ice ice baby...........

gallery_46643_19088_338974.jpg

gallery_46643_19088_674713.jpg

 

En de kerstboom staat al in huize CaveDave.......

gallery_46643_19088_1846885.jpg

 

Tot de volgende update, waarschijnlijk in mijn houthakkershemd! De eindconclusie en resultaten volgen ook nog in dit verslag en dan gaan we met frisse moed beginnen aan de Red Poison!

 

Bien a vous!!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag toch maar de Amnees omgelegd, ik durfde haar niet langer meer te laten staan.

 

gallery_46643_19088_1949445.jpg

 

 

De WWtjes gaan van het weekend om en dan gaat alles in de tent om te drogen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hieperdepiep haroe!!!! Vandaag de rest van de plantjes geoogst en netjes in de tent gehangen. Gelukkig maar want de amnees die buiten de tent te drogen hing begon behoorlijk te ruiken en ik wil geen slapende honden wakker maken.

Hiermee is mijn eerste kweek tot een einde gekomen en ik ben niet ontevreden, veel geleerd mede dankzij de vele info en hulp van jullie op dit forum!! Waarvoor dank!!

Volgt nu nog enkel het droogresultaat en een eindconclusie en dan gaan we beginnen aan de volgende ronde.

 

gallery_46643_19088_1849539.jpg

gallery_46643_19088_2626129.jpg

 

Merciekes en Saluutjes!!

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Droog resultaat van de amnees: 31,2 grammetjes, daar ben ik zeker niet ontevreden over. Ook omdat ik toch nog behoorlijk wat fluffy topjes naar het knipafval heb verwezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Droog resultaat van de amnees: 31,2 grammetjes, daar ben ik zeker niet ontevreden over. Ook omdat ik toch nog behoorlijk wat fluffy topjes naar het knipafval heb verwezen.

 

Geniet ervan!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En alles is geknipt en in de potten verdwenen. Dus eindresultaat:

Amnees 1: 18,6 gram/ Amnees 2: 31,2 gram/ WW1 (plant achteraan) slechts 22,5 gram/WW2: 28,4 gram. Iets meer dan 100 gram totaal/ 0,56 gram/Watt. Niet echt een denderend resultaat maar goed, voor een eerste kweek ook weer niet verkeerd. De WW's hadden minder compacte toppen dan de amneesjes en zeker op de zijtakken onderin veel fluffy bloemetjes en daar heb ik weinig vanaf kunnen halen wat in de pot kon. Gelukkig maakten de hoofdcola's van de WW toch nog een hoop goed maar ik heb bij een WW wel erg veel niet kunnen gebruiken en dat dan maar bij het knipafval gegooid. Het maakt je knipafval wat potenter maar je opbrengst een stuk minder helaas. Ook de verschillen tussen de 2 WW onderling vond ik vrij groot, ondanks dat ze onder dezelfde omstandigheden zijn gegroeid maar dat kan zover ik begreep zijn omdat de planten uit zaad zijn gekweekt.

Maar goed, deze ronde is klaar en ik ga rustig aan beginnen met het schoonmaken van de tent en de randapparatuur voor de volgende ronde. De zaadjes gaan van het weekend in de cocosplug en propagator. Ik heb zeven zaadjes die ik allemaal laat ontkiemen en bepaal na het opkomen hoeveel ik er in potten ga zetten maar ik hoop op minimaal 5 stuks, maar liever alle 7 natuurlijk en probeer er een soort SOG van te maken. De doorlooptijd van de plant is maar 10 weken dus ik ga weinig aan de planten doen behalve dan ze proberen even hoog te houden met LST en meer aandacht aan de zijtakken te geven zodat die beter kunnen ontwikkelen.

 

Hiermee is deze ronde klaar en sluit ik dit verslag af hoewel ik zelf hier nog regelmatig ga terugkomen om het een en ander te kunnen vergelijken. 1 ding is zeker, in de CS zien ze me niet meer terug!!

 

Ik wil jullie enorm bedanken voor de belangstelling, hulp, geruststellende reacties, feedback en ingebrachte kennis en hoop dat jullie me ook gaan helpen tijdens mijn nieuwe kweekje en zie jullie dan terug in mijn nieuwe kweekverslag.

 

Ik ga een vlucht maken met een puur amneesjointje en groet U!!

 

Live Long and Prosper.......

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een erg mooi resultaat met een 180w spectrabox aangezien die maar 120w verbruikt , zelf ben ik nog niet boven de 90 g geraakt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi toch voor een eerste keer met die set-up! Congrats en geniet ervan!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Spectrabox verbruikt 120 Watt tijdens de groeifase, maar zodra je de lamp omzet naar bloei met de flowerboost gaat het verbruik omhoog naar 180 Watt. Tenminste daar ben ik altijd van uitgegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

60 w in de groeifase

120 w bloei

180w ledwaarde max vermogen

Edited by toerist123

Share this post


Link to post
Share on other sites

60 w in de groeifase

120 w bloei

180w ledwaarde max vermogen

 

Tsja, je kon wel eens gelijk hebben als ik de specs bekijk maar maken ze daar zelf geen foutje, de lamp heeft tenslotte 60 3 Watt ledjes dus waarom dat niet gebruiken?? Of ik zit er helemaal naast en begrijp de ledtechniek nog niet echt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze laten de 60 x 3w ledjes dimmen door de driver

 

180 w is het max vermogen maar door te dimmen gaan de leds langer mee

 

zie ook de zelfbouw topics

 

 

ik heb ook een spectrabox 270 w verbruik 180w en daar heb ik laatst 160g mee gehaald

 

 

volgens mij is het voor een ietofwat behoorlijke kweker best mogelijk 1 op 1 te halen met deze lampen , zelf rook ik teveel

 

 

de reden dat zelfbouw zo een goede resultaten geeft is volgens mij de veel betere lichtspreiding

Edited by toerist123
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha toerist123 ik geloof je gelijk! Ik als lulhannesje 3 miljoenhonderddrieendertigduizend75 en zijn onwetendheid. was me al aan het verdiepen in de cobs maar dan moet je echt al op grotere schaal gaan kweken en ik denk dat ik met mijn erg kleine tentje gewoon goed af ben met mijn spectraboxje. 120 of 180Watt, ik was tevreden en weet zeker dat het nog beter kan en dat ga ik ook proberen maar niet de komende kweek, dan ga ik voor schoonheid en een mooie rooi vergif. Mijn volgend kweekverslagje zal wel in de microsectie zijn lol en bedankt hey toerist!! :whistle: :whistle: .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...