Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

King_Kush

Silver Haze Is Gestopt Met Groeien? Help!

Recommended Posts

Ja en een voordeel van kokos is dat het langer water vasthoud dus je moet minder bewateren dan met andere potgrondmix

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben bang dat het wel even duurt (week tot weken) voordat te natte grond opgedroogd is. Ik moet er wel bij zeggen dat ik hier vandaan natuurlijk niet met zekerheid kan bepalen of je aarde te nat is. Wat ik wel zie is veel te kleine, geelachtige planten. Wat zowel kan liggen aan te veel water als gebrek aan voeding. Daarom ook mijn vorige advies. Koop een zak goeie bemeste aarde, bij voorkeur bedoelt voor ons plantje, inwateren met 10% water en je planten verpoten. Zal je eens zien hoe snel ze gaan groeien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het compleet met je eens aquar het zal 1 van de 2 zijn hoogstwaarschijnlijk zelfs een combinatie van beide. Maar neig zelf nog steeds naar voeding omdat ik op de foto geen hangende bladeren zie ze staan zelfs omhoog (kan ondertussen al veranderd zijn natuurlijk).

 

Maar door het teveel aan water geven spoelt ie toch ook de voeding er uit? (Bij potgrondmixjes bijna onmogelijk alles er uittespoelen geen idee hoe dat bij kokos is)

@king_kush kan je binnen enkele dagen nog eens fototje uploaden of als je zelf een verandering merkt.

 

Een haze heeft het toch ook graag luchtig en niet te vochtig? (Kan iemand me verbeteren als ik hier fout ben)

 

Greetz alki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het compleet met je eens aquar het zal 1 van de 2 zijn hoogstwaarschijnlijk zelfs een combinatie van beide. Maar neig zelf nog steeds naar voeding omdat ik op de foto geen hangende bladeren zie ze staan zelfs omhoog (kan ondertussen al veranderd zijn natuurlijk).

 

Maar door het teveel aan water geven spoelt ie toch ook de voeding er uit? (Bij potgrondmixjes bijna onmogelijk alles er uittespoelen geen idee hoe dat bij kokos is)

@king_kush kan je binnen enkele dagen nog eens fototje uploaden of als je zelf een verandering merkt.

 

Een haze heeft het toch ook graag luchtig en niet te vochtig? (Kan iemand me verbeteren als ik hier fout ben)

 

Greetz alki

Ik zal vrijdag een foto plaatsen hoe ze er dan uitzien.

Heb gisteren zeewierkalk gekocht komt waarschijnlijk morgen binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vandaag mijn zeewier poeder binnen gekregen alleen weet ik niet wat ik mee aan moet kan iemand dat vertellen?

P.s. Ik zou dalijk wat fotos van mijn planten uploaden hoe ze er nu uit zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Handje vol oplossen in water als je vandaag moest gieten anders bij volgende waterbeurt ook beetje gewoon in de pot strooien. Is er al enige verbetering te merken ? Met een klein beetje zou'k al tevreden zijn :-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitgraven, en in nieuwe niet bewaterde aarde zetten is je enige redding.

En stoppen met anderande voedingen, het zijn nog niet eens planten joh :)

 

Dingen hebben veel te nat gestaan en staan op instorten of heb ik een foto gemist?? :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Handje vol oplossen in water als je vandaag moest gieten anders bij volgende waterbeurt ook beetje gewoon in de pot strooien. Is er al enige verbetering te merken ? Met een klein beetje zou'k al tevreden zijn :-)

Sorry foto's komen wat later aangezien ik de oplader van mijn camera kwijt ben...

Ik kan je wel vertellen dat de groei niet veel is veranderd maar, de bladeren hebben wel een gezondere donkere kleur hebben gekregen.

 

Uitgraven, en in nieuwe niet bewaterde aarde zetten is je enige redding.

En stoppen met anderande voedingen, het zijn nog niet eens planten joh :)

 

Dingen hebben veel te nat gestaan en staan op instorten of heb ik een foto gemist?? :innocent:

Kijk weet je wat het is, mijn budget ligt niet zo hoog ik probeer zoveel mogelijk de grote kosten (in dit geval nieuw potgrond) te mijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als een zak grond al (te) duur voor je is waarmee betaal je dan je wiet bij de shop? Of rook je normaal niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een zakje grond gaat het echt niet maken, 9€ voor 40l gister betaald en had beter de 60l voor 12€ gepakt. Maar vind het al goed dat de bladkleur al verbetering toont. De groei zal dan niet veel later beginnen. Alhoewel de dagen nu wel aan het inkorten zijn zou ik niet veel meer groei verwachten omdat ze bijna in bloei gaan schieten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als een zak grond al (te) duur voor je is waarmee betaal je dan je wiet bij de shop? Of rook je normaal niet?

Ik rook nooit wiet.

 

Een zakje grond gaat het echt niet maken, 9€ voor 40l gister betaald en had beter de 60l voor 12€ gepakt. Maar vind het al goed dat de bladkleur al verbetering toont. De groei zal dan niet veel later beginnen. Alhoewel de dagen nu wel aan het inkorten zijn zou ik niet veel meer groei verwachten omdat ze bijna in bloei gaan schieten

Wat was dat dan voor potgrond?

En wat raad je me aan, overpotten of wachten en het doen met de spullen die ik nu heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder foto's wordt hierop antwoord geven moeilijk. Kan je haar ook in de volle grond zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik dcm groenten & kruiden + nog een paar natuurlijke groeiboosters in plaats van die over priced GS waar ik in het verleden wel tevreden van was maar veels te duur (zowel die zelf gemaakte van de gs als die gold mix).

 

zou de raad van aquar volgen en overpotten valt er misschien nog iets van te redden.

 

als je het niet rookt welk doel en of passie heb je met het telen van deze plantjes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder foto's wordt hierop antwoord geven moeilijk. Kan je haar ook in de volle grond zetten?

Zal kijken of ik morgen foto's kan maken met mijn telefoon (niet zo'n mooie foto's maar beter dan niks). En in de volle grond zou heel misschien wel kunnen alleen heb ik veel last van slakken.

 

ik gebruik dcm groenten & kruiden + nog een paar natuurlijke groeiboosters in plaats van die over priced GS waar ik in het verleden wel tevreden van was maar veels te duur (zowel die zelf gemaakte van de gs als die gold mix).

 

zou de raad van aquar volgen en overpotten valt er misschien nog iets van te redden.

 

als je het niet rookt welk doel en of passie heb je met het telen van deze plantjes ?

Misschien dan toch maar over potten dan. Het zou jammer zijn als ik de hele mikmak weg moest gooien.

Ik ga de wiet gebruiken om er wiet-olie van te maken, gewoon voor zelfgebruik blijkt erg gezond te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg dat je buj het verpotten wel een extra handje of 2 hebt waren nogal grote potten. Enige voorzichtigheid is wel nodig maar we werken hier met onkruid dat wel een stootje kan verdragen.

 

Zou je wel al aanraden om je nu al wat intelezen bij het maken wietolie/tincuren. Er zijn meerdere manieren voor en daar kies je de gene dan uit die jou het beste lijkt. (rick simpson staat zeer mooi uitgelegd op YouTube)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe je wel voorzichtig met wietolie? Voor iemand die misschien helemaal geen ervaring heeft met wiet kan dat heel hard aankomen. Wat dat betreft is tinctuur misschien een beter idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg dat je buj het verpotten wel een extra handje of 2 hebt waren nogal grote potten. Enige voorzichtigheid is wel nodig maar we werken hier met onkruid dat wel een stootje kan verdragen.

 

Zou je wel al aanraden om je nu al wat intelezen bij het maken wietolie/tincuren. Er zijn meerdere manieren voor en daar kies je de gene dan uit die jou het beste lijkt. (rick simpson staat zeer mooi uitgelegd op YouTube)

Top, zou eens kijken of iemand me dan kan helpen.

Wat voor potgrond raad je me aan? cocopeat die ik nu gebruik of toch iets anders?

 

Doe je wel voorzichtig met wietolie? Voor iemand die misschien helemaal geen ervaring heeft met wiet kan dat heel hard aankomen. Wat dat betreft is tinctuur misschien een beter idee.

Hmm ja toch maar even wat info zoeken daarover.

Thanks voor de tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou kiezen voor dcm groenten en kruiden met een begietsel van brandnetel soep (natuurlijk rijk aan stikstof) en wilgentakken (natuurlijke wortelstimu) is wat ik gebruik :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou kiezen voor dcm groenten en kruiden met een begietsel van brandnetel soep (natuurlijk rijk aan stikstof) en wilgentakken (natuurlijke wortelstimu) is wat ik gebruik :whistle:

En als ik mijn planten wil overpotten hoe gaat dat dan in zijn werking?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pakt een grotere pot enof graaft een gat in volle grond je doet de potgrond er in met een gat ter grote van je huidige pot die water je in met een verhouding 1:10 (1l water op 10l potgrond) draait je huidoge pot om haalt de pot er af en steekt hem in het gat van de volgende pot of volle grond

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pakt een grotere pot enof graaft een gat in volle grond je doet de potgrond er in met een gat ter grote van je huidige pot die water je in met een verhouding 1:10 (1l water op 10l potgrond) draait je huidoge pot om haalt de pot er af en steekt hem in het gat van de volgende pot of volle grond

Een probleem is wel dat ik een nog grotere pot nodig moet hebben aangezien de ene die ik nu heb al ong. 13 liter zijn.

Kan het niet op een andere manier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de Volle grond?

Ahja natuurlijk.

Super erg bedankt voor de informatie die je me hebt gegeven kom er nu zelf wel uit, hoop niet dat ik te veel van last ben geweest aangezien ik nogal wat veel vraag etc.

Mvg. King K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is geen probleem KK, hier op wf helpen we graag iedereen vooruit, soms wat cryptisch maar dat is om jezelf te laten nadenken.

Hoor het graag verder hoe het is afgelopen. En of je voor een tinctuur of olie gaat en ook hoe dat is afgelopen.

 

Greetz alki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...