Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smoke2joints

Allereerste Kweek (Autoflower Mix)

Recommended Posts

Hallo beste mensen,

 

Na een jaartje twijfelen heb ik toch besloten om buiten wat plantjes te gaan zetten. Inmiddels zijn de plantjes bijna 1 week oud nu.

 

Ik heb deze autoflower mix gekocht: https://www.royalque...wering-mix.html

 

Het bevat 5 verschillende zaadjes en kreeg er een gratis zaadje bij (Fruit Spirit).

 

 

Ik ben van plan om dit nog vaker te gaan doen dus ik wil zoveel mogelijk bij houden zodat de volgende kweek beter verloopt. Dit is pas de eerste keer voor mij dus ik ga nog geen super duur gerei aanschaffen, tips voor betere opbrengsten zijn altijd welkom :)

 

 

Zullen we maar eens beginnen met het kweekverslag:

 

 

 

Vrijdag 27 mei:

Vandaag heb ik alle zaadjes tussen 2 vochtige watjes gelegd in een donkere kast.

633f62f6_l.jpeg

(dit is een foto van engele uurtjes later.)

 

 

 

Zaterdag 28 mei:

4 zaadjes waren al goed ontkiemd en zijn de grond in gegaan.

Omdat ik me nog niet zo goed voorbereid had was ik helemaal vergeten om potgrond te halen, op de grond die ik nog thuis had liggen stond dat er voor 6 tot 8 weken voeding in zat.

Ik heb gelezen dat voeding voor de jonge plantjes niet zo goed is, maar ik heb het er toch op gegokt om ze in de grond te stoppen.

450acacd_l.jpeg

 

Zondag 29 mei:

Het 5e autoflower zaadje is de grond in gegaan terwijl het eerste plantje al boven komt kijken. :)

23e9428f_l.jpeg

 

Maandag 30 mei

Vandaag maar eens inkopen gedaan.

Ik heb grond gekocht dat eigenlijk speciaal voor groenten en kruiden is, dit leek me goed voor de plantjes.

Daarnaast heb ik nog 6 potten van 11 Liter besteld en zal de plantjes ompoten zodra de potten binnen komen.

Ook zijn er nog 3 plantjes bovengekomen. (4 in totaal nu.)

fc8f10de_l.jpeg

 

Dinsdag 31 mei

Niet veel informatie vandaag.

Het zaadje dat ik erbij had gekregen is nog steeds niet ontkiemd, en 1 zaadje komt nog niet boven de grond.

 

Woensdag 1 juni

Ik kon het niet weerstaan om het zaadje op te graven dat nog niet uitgekomen was. Eerst kon ik hem niet vinden en hij bleek helemaal naar de bodem gezakt te zijn. Ik heb het plantje eruit gehaald en wat hoger in de grond gezet.

Ik ben benieuwd of dit plantje nog kan herstellen.

Ook het laatste zaadje is nog steeds niet goed ontkiemd, zoals op deze foto hieronder ziet hij er al sinds de eerste dag uit, alleen een wit puntje.

ad69d83c_l.jpeg

(Iemand een idee of dit normaal is dat het zolang duurt en niet verder groeit?)

 

Donderdag 2 juni

Het zonnetje schijnt lekker op de plantjes en ze worden iedere dag al iets groter.

Het plantje dat ik wat omhoog geplaatst heb lijkt het wat minder goed mee te gaan, ik ben bang dat hij het niet gaat redden.

Ook verwacht ik vandaag de 11 Liter potten, ik ga ze waarschijnlijk meteen ompoten in de nieuwe grond en potten als ze binnen komen.

bab4e1ac_l.jpeg

(Deze foto is van vanmorgen, ik vind dat de stengeltjes een beetje hangen maar op dit moment is dat niet meer zo erg als op de foto en staan ze vrij recht omhoog.)

03775bbe_l.jpeg

(een foto van boven van het slechte plantje, wat denken jullie ervan?)

 

 

Vrijdag 3 juni

Ik heb zojuist de planten overgepot naar de 11 liter potten.

Het plantje dat het niet leek te redden heeft inmiddels een beetje kleur gekregen en het stengeltje lijkt iets sterker te worden en rust niet meer op de grond.

Het zaadje dat nog niet uitgekomen is heb ik in zaai en stekgrond gestopt, wat water gegeven en doorzichtige folie erover gedaan. Nu maar afwachten of er iets gaat gebeuren.

8bfb3c5f_l.jpeg

(Na deze foto heb ik nog een beetje aarde langs de planten weg gehaald zodat de stengels wat meer bloot liggen. Het rechter plantje is het plantje dat er niet zo goed bij lag 2 dagen geleden.)

Edited by smoke2joints

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien het dag en nacht bijna rond de 20 graden is heb ik ze de hele tijd buiten staan. Het regent wel veel maar ze staan onder een afdak uit de wind.

 

Is het verstandig om ze hier (dag en nacht) te laten staan of kunnen ze beter binnen staan?

 

Tevens zet ik ze af en toe even in de regen zodat ik ze geen kraanwater hoef te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het niet goed zien maar zien er nogal nat uit. Teveel water is niet goed. Gebruiken in het begin heel weinig water en het is geen moerasplant dus pas op dat wortels niet verzuipen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wortels zullen niet verzuipen, maar de kans bestaat dat ze gaan rotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, bedankt voor de tips, was er ook al bang voor dus heb ze vandaag overgeslagen met water geven. De grond was wel nog vochtig toen ik ze zojuist binnen heb gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bigmart denk houd het lekker basic, en zonder discussie verstikken in water heet verzuipen :)

 

O ik geef dit soort kleintjes hoogstens 1 keer per week water!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze baby platjes hebben nog niet zoveel dorst. Je kan de 3-4 dagen wel even overslaan.

Vwb water geven: kijk naar de aarde, voel aan de aarde. Top laag mag er best droog uitzien, steek je vinger 3-4 cm in de grond, voelt het nat dan geen water. Voelt het droog, beetje water geven. Til de plantjes even op en voel hoe zwaar de pot is. Lichte pot, water geven. Zwaar? Lekker laten staan.

 

Succes met de dames.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vanmorgen de grond gevoeld en de toplaag is nog goed nat.

 

Maar ik heb de 11 liter potten binnen gekregen en wil ze vandaag gaan ompoten, moet ik dan wel water bijgeven als ze in de nieuwe grond zitten of zullen ze nog voldoende hebben aan het water dat al in de grond zit waar ze nu in staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes! Welke bloeivoeding ga je geven? Of wordt aangeraden? Ik ga binnenkort plantjes buiten zetten, en er wordt mij van alles verteld, zoals PK 13-14. Ik zet gewoon 2 autoflowers neer om het even te testen, maar zit vast bij de bloeivoeding. Stay stoned!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ smoke nee zou ik niet doen. Als ze slap gaan hangen beetje water geven maar volgens mij gaan ze niet slap hangen. Kunst van wiet kweken is grotendeels niets doen. Alleen dingen doen als plant er om vraagt. De wens om elke dag iets te willen doen, water geven, voeding geven is groot maar laat maar gaan dat gaat wel goed..... Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes! Welke bloeivoeding ga je geven? Of wordt aangeraden? Ik ga binnenkort plantjes buiten zetten, en er wordt mij van alles verteld, zoals PK 13-14. Ik zet gewoon 2 autoflowers neer om het even te testen, maar zit vast bij de bloeivoeding. Stay stoned!

 

Dit is ook mijn eerste keer dus ik weet ook niet zo goed wat wel en niet zo goed is. Ik heb nog niet gepland om speciale voeding te geven, ik heb alleen grond speciaal voor groenten en kruiden. Daarnaast heb ik wel wat opgezocht over voeding, en als ik een keuze zou moeten maken zou ik dit pakket pakken van plagron: http://www.dutch-headshop.com/nl/top-grow-box-100-bio-plagron-p-627.html

 

@ smoke nee zou ik niet doen. Als ze slap gaan hangen beetje water geven maar volgens mij gaan ze niet slap hangen. Kunst van wiet kweken is grotendeels niets doen. Alleen dingen doen als plant er om vraagt. De wens om elke dag iets te willen doen, water geven, voeding geven is groot maar laat maar gaan dat gaat wel goed..... Succes

 

Bedankt, ik zal later vandaag nog even een foto plaatsen zodra ik ze omgezet heb in de nieuwe potten.

Edited by smoke2joints

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nieuwe grond altijd wel even een beetje inwateren voor je gaat overpotten. Beetje vochtig is genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nieuwe grond altijd wel even een beetje inwateren voor je gaat overpotten. Beetje vochtig is genoeg.

 

Helaas dat ik dit bericht nu pas zie, ik heb gewoon de grond in de pot gedaan, redelijk aangedrukt, daarna de plantjes erin gezet en de zijkanten opgevuld met aarde. De grond heb ik dus niet vochtig gemaakt, is dit heel erg?

 

Ik heb mijn eerste bericht geüpdatet en een foto toegevoegd, dus je kunt eens een kijkje nemen hoe ze er nu bij staan als je wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nieuwe grond altijd wel even een beetje inwateren voor je gaat overpotten. Beetje vochtig is genoeg.

 

Helaas dat ik dit bericht nu pas zie, ik heb gewoon de grond in de pot gedaan, redelijk aangedrukt, daarna de plantjes erin gezet en de zijkanten opgevuld met aarde. De grond heb ik dus niet vochtig gemaakt, is dit heel erg?

 

Ik heb mijn eerste bericht geüpdatet en een foto toegevoegd, dus je kunt eens een kijkje nemen hoe ze er nu bij staan als je wil.

 

Zullen heus niet doodgaan dont worrie :)

Ik zie dat jij ook de rqs automixpack hebt :) mijn jongste bbys zijn ook 2 van die mix pack . Ik heb nu een quick one staan , en een royal bluematic en de diesel zijn aan het ontkiemen op hun gemakjes . Zoals ze zeggen geef maar om de 4 dagen bij mooi weer water de eerste 2 weken en miss best met een wortelstimulator erbij , ik gebruik bv canna rhizotonic (2/3) van de aanbevolen hoeveelheid . Hoe groter en sterker de wortel hoe groter en sterker de plant . En geduld is het belangerijkste . Het kan plots hard gaan , vooral bij mooi weer

 

Succes nog greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nieuwe grond altijd wel even een beetje inwateren voor je gaat overpotten. Beetje vochtig is genoeg.

 

Helaas dat ik dit bericht nu pas zie, ik heb gewoon de grond in de pot gedaan, redelijk aangedrukt, daarna de plantjes erin gezet en de zijkanten opgevuld met aarde. De grond heb ik dus niet vochtig gemaakt, is dit heel erg?

 

Ik heb mijn eerste bericht geüpdatet en een foto toegevoegd, dus je kunt eens een kijkje nemen hoe ze er nu bij staan als je wil.

 

Zullen heus niet doodgaan dont worrie :)

Ik zie dat jij ook de rqs automixpack hebt :) mijn jongste bbys zijn ook 2 van die mix pack . Ik heb nu een quick one staan , en een royal bluematic en de diesel zijn aan het ontkiemen op hun gemakjes . Zoals ze zeggen geef maar om de 4 dagen bij mooi weer water de eerste 2 weken en miss best met een wortelstimulator erbij , ik gebruik bv canna rhizotonic (2/3) van de aanbevolen hoeveelheid . Hoe groter en sterker de wortel hoe groter en sterker de plant . En geduld is het belangerijkste . Het kan plots hard gaan , vooral bij mooi weer

 

Succes nog greets

 

Bedankt voor je bericht, maar is het niet al wat laat om wortelstimulator te gebruiken aangezien ze al een week oud zijn of is dit juist het goede moment om dit te gaan gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is juist het ideale moment :) .

Ze zijn nog maar een week oud .

Ikzelf heb dit tot aan hun derde week gegeven .

Daarna begonnen met groeivoeding gemixt met enzym .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smoke geen zorgen. Komt allemaal goed. Ook zonder al die middeltjes, geloof me ik doe dit al 30 jaar en ook al in de tijd dat er geen middeltjes waren en ook toen, prima Nederwiet. Geloof me, less doen, is more oogsten. Alleen gaan voeden enz als plant dat nodig heeft. Laat je niet gek maken, kijk naar je planten, elke dag en je gaat vanzelf zien hoe het met ze gaat. Pas als het niet goed gaat ga je dingen oplossen maar dat gebeurt niet zo snel hoor. Durf het te laten gaan, wij helpen je wel als er bijgestuurd moet worden, beloofd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smoke geen zorgen. Komt allemaal goed. Ook zonder al die middeltjes, geloof me ik doe dit al 30 jaar en ook al in de tijd dat er geen middeltjes waren en ook toen, prima Nederwiet. Geloof me, less doen, is more oogsten. Alleen gaan voeden enz als plant dat nodig heeft. Laat je niet gek maken, kijk naar je planten, elke dag en je gaat vanzelf zien hoe het met ze gaat. Pas als het niet goed gaat ga je dingen oplossen maar dat gebeurt niet zo snel hoor. Durf het te laten gaan, wij helpen je wel als er bijgestuurd moet worden, beloofd.

 

Thanks, voor de eerste ervaring is dit inderdaad voldoende. Ik doe dit omdat ik het erg leuk vind en de kosten voor mezelf wat lager te houden dus er hoeven ook geen grote bomen te komen. (Wel leuk als ze groot worden :P ).

 

Ik heb net bezoek van familie gekregen en die hadden nog iets leuks voor me, een doorzichtige koepel voor over de plantjes. Ik zal vanavond of morgen even een foto plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kon het eerste bericht niet meer aanpassen dus ik ga vanaf hier maar de updates plaatsen.

 

(Sorry dat de foto's 90 graden gedraaid zijn, behalve de eerste)

 

Zaterdag 4 juni

Vandaag het kweektentje opgezet, verder niks speciaals gedaan.

IMG_2275.jpg

(Eerste dagje onder het tentje, hopelijk word het weer wat beter en zullen de resultaten zichtbaar worden!)

 

 

Zondag 5 Juni

Vandaag was het erg goed weer, en dat was ook te zien aan de plantjes, s'avonds toen ik keek waren al 3 plantjes bezig met nieuwe blaadjes aan te maken. Foto's en update op het forum komt morgen, erg druk weekend gehad.

 

Maandag 6 Juni

De plantjes groeien met de dag, de temperatuur is rond de 24-26 graden in het kweektentje en ze hebben veel zonlicht opgevangen gisteren.

Vandaag ben ik even naar de winkel geweest en heb de dames wortelstimulator en voeding gehaald. Helaas zit er geen schema bij en op de verpakking staat dat er 10ml in 1 liter water moet, ik heb zojuist 1 liter water gemengd en de helft aan de plantjes gegeven zodat ik nog wat over heb voor morgen of overmorgen. (Is dit teveel, te weinig of is dit een goede hoeveelheid?)

IMG_2327.jpg

(Alle plantjes op een rij)

 

 

IMG_2323.jpg

 

 

IMG_2324.jpg

(Het slechte plantje. ik heb er mijn twijfels over :| )

 

IMG_2326.jpg

(Deze wortelstimulator en voeding heb ik vanmiddag gehaald.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet even iets van men hart

Ik heb nu van mijn rqs autoflower mix maar 1 zaadje dat voorlopig deftig ontkiemt is geowrden :( vind dit vreemd van rqs verwachte ik meer . Kan zijn dat de zaadjes nog opkomen maar ja we shal see i gues . Verder ziet er bij jou alles goednuit ben blij dat het lukt en dat ene plantje trekt wel nog goed hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet even iets van men hart

Ik heb nu van mijn rqs autoflower mix maar 1 zaadje dat voorlopig deftig ontkiemt is geowrden :( vind dit vreemd van rqs verwachte ik meer . Kan zijn dat de zaadjes nog opkomen maar ja we shal see i gues . Verder ziet er bij jou alles goednuit ben blij dat het lukt en dat ene plantje trekt wel nog goed hoor

 

Ohh dat is raar, van de 5 zaadjes waren er bij mij al 4 ontkiemd binnen 24 uur. Hoop voor je dat ze nog hun worteltje laten zien!

 

Mijn slechte plantje is er weer bij gaan liggen. Ik als hij komende week niet meer aansterkt dan zal er plaats gemaakt worden voor een nieuwe zaailing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag heb ik het slappe plantje en het zaadje dat niet uit wilde komen weg gedaan.

 

Maar niet getreurd, ik heb een nieuwe amnezia haze automatic van royal queen seeds gehaald en ze liggen al tussen de watjes.

 

Ik zal aanstaand weekend weer een foto plaatsen als ze 2 weken buiten hebben gestaan, ze groeien erg goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rqs verkoopt afval.

 

Autos in mn pakje medicall mass, grappenmakers zijn t. Afbloei tijde die niet alleen niet kloppen, maar niet eens een indicatie geven van wat vroeg is en wat laat...

 

Top breeder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rqs verkoopt afval.

 

Autos in mn pakje medicall mass, grappenmakers zijn t. Afbloei tijde die niet alleen niet kloppen, maar niet eens een indicatie geven van wat vroeg is en wat laat...

 

Top breeder.

 

Bedankt voor de info, heb zelf nog geen grote problemen ervaren.

 

Welke aanbieder van zaden gebruik jij? Misschien een tip voor de volgende keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn toch 4 van de 5 uitgekomen van me rqs pakketje :) bbys staan nu lekker te genieten en het gaat goed , jou plantjes zien er ook lekker uit man :)

 

Succes nog he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...