Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
billmurray

Spint Doden Met Invriezen

Recommended Posts

Beste wf'ers,

 

Ik had een idee vandaag, ik heb last van spint in mn tent. Maar wil alles echt dood hebben voor de volgende ronde. Dus ik dacht wat nou als ik alle spullen in de vriezer gooi. Dood ik dan alle spint? Aangezien het een tent is kan dit prima in een vriezer namelijk;)

 

Hoor graag jullie mening en of opmerkingen

 

Gr,

Bill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantmateriaal gaat er zeker kapot van, mocht je het gemist hebben.. plant bestaat voor iets van 90% uit water.

 

De lv drastich omhoog en de temperatuur omlaag al is de meeste sprint resistent tegenwoordig en moeilijk om echt vanaf te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee jongens ik bedoel naderhand, was niet van plan de dames in de vriezer te zetten.

 

Ik dacht als extra middel om te voorkomen dat spint terugkomt, de tent de vriezer in. Omdat prima te doen is door m op te vouwen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee jongens ik bedoel naderhand, was niet van plan de dames in de vriezer te zetten. Ik dacht als extra middel om te voorkomen dat spint terugkomt, de tent de vriezer in. Omdat prima te doen is door m op te vouwen.

 

Ik begreep het.

Maar ik denk dat je echt maar een gedeelte zal kwijt raken en de rest vrolijk verder gaat met voortplanten als het weer warmer wordt.

Spuit de tent anders goed in met bijvoorbeeld een U3 spray (oid) en dan oprollen en even laten liggen. Daarna goed uitzuigen en uitsoppen en desinfecteren.

Kost je bar weinig. Is alleen even wat schoonmaakwerk.

 

Als je de tent weer opstart vooraf gelijk maatregelen nemen eventueel.

 

Is iig mijn idee.

Edited by BigMart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed poetsen was sws het plan en thanks voor de tip mart.

 

Boefje wat bedoel je met licht aan, afzuiger uit? Ze doet maken met een te hoge temperatuur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

BTW, ook de omgeving van je tent onder handen nemen.

Ze zitten niet alleen in de tent ze kruipen overal op zoek naar sappige blaadjes en voortplantings plaatsen. Dus ook buiten de tent goed spuiten en stofzuigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, spint houd van droog en warm. Maar ook hun trekken extreme hitte niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Invriezen is een optie heeft gewerkt bij mij.

 

Maar zoals boefje al zegt lamp aan afzuiger uit en binnen uurtje is alles dood wat er in die tent levend was :)

 

Scheelt je een hoop ruimte in de vrieskist! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar khetb zelfs al 2 weken mn rv boven 80 procent zitten en nog steeds vindk die hoerenbeesten terug

 

Ooknog voor behandeld en t hok is grondig gereinigd voordat er nieuwe kwamen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga zodra ik klaar ben met knippen ook keihard ertegenaan, alle ouwe tenten, kappen, circulatiefans, slangen en filters de bak in, kweekruimte volledig ontsmetten met dettol en ruim water, dan de ruimte 2 weken volledig leeg, koud, donker en schoon laten rusten.

Daarna weer een dweilbeurt met dettol voor er weer wat de ruimte ingaat.

 

En deze keer moeders opkweken uit zaad, zodat de spint niet weer terugkomt via de stekkenboer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is dan ook direct de grootste nadeel van stekken kweek 3 rondes op rij spintvrij (met zaden) neem stekken boem spint overal vochtigheid etc maak allemaal niks uit die klerelijers lijken bijna niet dood te gaan enige wat je doet met hoge vochtigheid is beetje onderdrukken dat ze zich niet in rap tempo uitbreiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik draai nu een paar rondjes met stekken van de spintboer en heb nergens last van B)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus ik dacht wat nou als ik alle spullen in de vriezer gooi. Dood ik dan alle spint?

Spint in de tuin overleeft ook een strenge winter, dus dood je denk ik nooit alles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...