Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Samaiine

1000Watt Lumatek Kleine Oppervlakte..

Recommended Posts

Als ik een 1000 watt optimaal zou willen benutten en zou voor een tent willen gaan. Dan zou ik kiezen voor 1,2x 2.4 of voor 2x2.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook wel benieuwd watvoor oppervlakte een gavita 1000watt en een dimlux 1000watt precies beschijnen. Ik heb wel het idee dat het breedte stralers zijn. Dus qua tent maten ben ik het wel met boefje030 eens.

 

Maar stel dat een 1000watter optimaal een oppervlakte beschijnt van 2m x 1m. Dan zouden 2 lampen in een tent van 2m x 2m helemaal perfect tot zijn recht komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boefje kan je dat uitleggen

 

Hoe meer m2 per watt hoe makkelijker het is om goed te scoren per watt.

 

1 van de 2 is altijd de beperkende factor. Heb je 5 m2 per beschikking en stroom genoeg dan doe je meer watt per m2 om zo goed mogelijk op je m2 te scoren (m2 dus beperkende factor) heb je maar 1000 watt dan wil je zo goed mogelijk scoren per watt (watt beperkende factor. Dan gebruik je wat meer m2.

 

1.5 x 1.5 tent heeft nog steeds 1000+ umols dus de oppervlakte kan groter. En uit me hoofd is 1.2 bij 2,4 of 2x2 de volgende stap.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het bij 1,5x1,5 houden of je moet van veeeeeeel fluff knippen houden.

Een 120x240 kan je dan beter met 2x600w draaien volgens mij, kost nauwelijks meer stroom maar je eindscore is wel aanzienlijk beter dan met 1x 1000 in het midden.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat denk ik ook Scirocco, en houdt niet van fluf knippen.. wat dat betreft ben ik een luie hond.

 

Ik zie hier op het forum genoeg mensen in een 150x150 een kilo halen dus dat gaan wij ook gewoon proberen.

 

en mijn ruimte kan ook geen tent van 240x120 bergen helaas gister even opgemeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gavita heeft in samenwerking met Mammoth een reflector ontworpen voor gebruik in een kweektent met dan een bijpassende tent, de Mammoth G1 voor 110x180 of G2 voor 220x180 tent (twee lampen). Die reflector heeft dan een krappere stralingshoek (110 graden ipv 138 graden) zodat die beter tot zijn recht komt in een opstelling met 1 of 2 lampen.

 

http://www.gavita-holland.com/index.php/products/reflectors/item/replacement-reflector-sr-de.html

G1.jpg

 

 

Tent is 240cm hoog en heeft blijkbaar ook een doorgang voor de Master controller voorop.

 

Dan heb je een gemiddelde lichtdruk van 803umol/s/m2.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gavita wilde toch niets meer te maken hebben met wietteelt? :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal in Nederland wel niet verkrijgbaar zijn en die reflector al helemaal niet :thumbsdown:

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

kappen/lampen van gavita/dimlux beschijnen meer een rechthoek dan een vierkant.(zoals je bv ook zien aan afmetingen mammoth in samenwerking met gavita: in post wietefras)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...