Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

at0ny

Sectret Jardin Ds60 Setup

Recommended Posts

Zonde van je stroom die lamp, doet alleen wat die moet doen met een parabool kap en daar heb je in die Ds helemaal geen hoogte voor :search:

 

Hang er dan een TNEON (is Pll je hebt ook Mammoth en andere merken) boven dat werkt 10x beter.

2x 2x55Watt armatuurtjes passen perfect naast elkaar en met 2 setjes lampen ben je dan klaar (groei & bloei).

 

Je Ruck(=ruk) afzuiger gaat brommen op je dimmert want da's vast geen Variovac :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonde van je stroom die lamp, doet alleen wat die moet doen met een parabool kap en daar heb je in die Ds helemaal geen hoogte voor :search:

 

Hang er dan een TNEON (is Pll je hebt ook Mammoth en andere merken) boven dat werkt 10x beter.

2x 2x55Watt armatuurtjes passen perfect naast elkaar en met 2 setjes lampen ben je dan klaar (groei & bloei).

 

Je Ruck(=ruk) afzuiger gaat brommen op je dimmert want da's vast geen Variovac :innocent:

 

De 300w cfl is met bijbehorende hamerslag kap. Speciaal voor deze type lamp. Op internet zie ik wel positieve berichten erover. Mocht het de eerste kweek niks worden ga ik over op hps.

 

Betreft de ruck afzuigert. Ik vind de brom meevallen hoor. Heb hem schoongemaakt en proefgedraaid via de fancontroller. Pas bij 80% bromt hij heel lichtjes na 85% niet meer... Daar voor qua instellingen hoor ik vrij weinig brommen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check eens goed hoe die lamp is opgebouwd en hoe ver een t5/PLL buisje nu kan schijnen en dan die lamp in een hamerslag kap.

Diezelfde lamp in een kap als deze kan ie doen wat ie moet doen, alles naar beneden ipv zichzelf beschijnen.

Nu is die parabool kap niet zomaar te krijgen jammer genoeg en is een TNeon kapje ineens een goed alternatief..

 

Van je 300W is de helft verloren aan naar boven schijnen in de kap en nooit terug op gewas kunnen komen, weggegooide wattjes want die CFL's worden zo warm dat je ze niet dicht genoeg op je gewas kan hangen om dat enigszins op te vangen.

Ze hangen ook door in een hamerslag kap die zware CFL lampen, be prepared.

 

Welke dimmer heb je en heb je al op verschillende plekken gestaan in het huis om te checken of de resonantie daar niet ergens ontluikt?

Niet overdag doen maar s'nachts om een uur of 1 :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de Cli-Mate Fan Controller erop hangen.

 

Wat betreft die hamerslag kap. Is het niet zo dat Door gebruik van een hamer of spiegelkap. De stralen weerkaatst wordt stel de lamp zou naar boven schijnen. Zo het is met een hps toch ook?

Share this post


Link to post
Share on other sites

HPS is geen diffuus licht ;)

 

Bekijk die CFL nu nog eens goed en wat er met de buisjes gebeurt als je hem horizontaal hangt of verticaal, de bovenste helft van je lamp schijnt naar de kap en op buisjes eronder, CFL penetratie is cm of 10.. dus terug via de kap door die dikke CFL naar gewas.. hoeveel zou er nu over blijven als je het na gaat meten?

 

Diffuus kweken is lampen zeer dicht op gewas en dat wil met deze lamp en een hamerslag kap niet zo goed, het kan wel maar je gooit veel wattjes het raam uit aan licht waar andere oplossingen veel beter uitpakken.

 

Eens in de zoveel tijd komt er een hoopvolle nieuwe CFL kweker langs, start een topic en in 1e instantie gaat het helemaal geweldig, kort daarna wordt verslag erg karig en de eindopbrengst hoor je nooit wat van terug, zegt niet alles maar toch wel iets :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waarom is hps geen difuus licht? We gebruiken immers toch een hamer om de lichtverspreiden (difuus?)

Betreft cfl zou maximaal 20cm.boven de planten kunnen hangen begreep ik.

 

Sja als ik Engelse forums lees dan lees ik ook over diverse opbrengsten. En dit ziet er vrij positief uit. Het is dat de cfl mij niks gekost heeft via een kennis vandaar dat ik dit wil proberen.

 

Er komen 4 planten bubblegum in dus om een beetje te experimenteren lijkt het.me wel wat.

 

In de toekomst zou ik toch over willen op hps.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

...En dan nog even dit:

 

De producent van de Jardin tentjes claimt dat ze lichtdicht zijn.

 

Ik kan je verklappen: lichtdicht - me neus, meneer. Me neus.

 

Dus daar zal je ook nog een voorzieninkje voor moeten treffen. Ik heb het tentje inmiddels de deur uitgedaan maar toen ik er nog mee werkte stond-ie ingepakt in een laag w/zw/w plastic maar da's bijna niet meer te krijgen...

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

...En dan nog even dit:

 

De producent van de Jardin tentjes claimt dat ze lichtdicht zijn.

 

Ik kan je verklappen: lichtdicht - me neus, meneer. Me neus.

 

Dus daar zal je ook nog een voorzieninkje voor moeten treffen. Ik heb het tentje inmiddels de deur uitgedaan maar toen ik er nog mee werkte stond-ie ingepakt in een laag w/zw/w plastic maar da's bijna niet meer te krijgen...

 

V

 

Ik heb hem al wat jaartjes liggen. Vroeger 1 keer gebruikt. Derna de zolder op gegaan. Dan praat ik over zeker 5 jaar geleden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Vandaag laatste spullen binne gehad.

 

Potten zijn 4x 11 liter geworden. Tevens een extra 150w hps set met hamerslagkap gekocht. Een complete hesi pakket aan voeding.

 

Betreft de aarde. Zou ik weer op een light mix willen kweken (uit vroegere ervaring) nu zie ik op het Internet verschillende merken.. wat is nu een goed merk. Vroeger kocht je gewoon een zak aarde zonder merk in wit of zwarte verpakking vandaar. Tegenwoordig zie ik merken van oa plagron etc..

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon lightmix van canna goldlabel is niet meer verkrijgbaar op meeste plaatsen.

 

verstandige keus die 150 watt al had ik zelf voor een 250 w lumatek gegaan maar goed dat zijn keuzes :)

 

hesi is prima spul verder.

 

en die tentje heb ik toevallig ook liggen en die is idd niet lichtdicht dus daar zou ik echt even rekening mee houden.

 

en met een klein kacheltje heel de garage op temperatuur houden van 20 graden plus lijkt me ook sterk.

 

kijk es op ebay naar heat mat, reptile heating.

 

kom je hele mooi matjes tegen hebben ze altijd warme voetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb speciaal gekozen voor de 150w ivm mijn afzuiging. Draai deze liever wat zachter dan harder. Maar dat is een overweging.

 

Vroeger ook hesi gehad. En vandaar de set(voorkeur) heb ook no bcuzz A en B liggen maar die hou ik altijd voor de buitenplantjes.

 

Ik ga ook voor de light mix maar hecht niet veel waarde aan een merk. Scheelt alleen in de prijs merk ik?

 

Betreft de ruime is GEEN garage meer geworden. Tent staat gewoon in een bij kamer met CV.

 

Lichtdicht weet ik. Vooral de naden van inblaas en uitblaas zie je het goed idd. Ook zijn de touwtjes lastig aan te trekken waardoor je idd licht ziet. Maar tywraps schelen een hoop! Haha.

 

Van het weekend ga ik de lamp erin hangen. En als het lukt via mobiel probeer ik er foto te plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waarom is hps geen difuus licht? We gebruiken immers toch een hamer om de lichtverspreiden (difuus?)

 

 

Diffuus is niet via een reflector verspreiden, lichtbron zelf maakt of het diffuus is, HPS is in your face

 

HPS, jammer dat je jezelf van 15cm hoogte hebt beroofd :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waarom is hps geen difuus licht? We gebruiken immers toch een hamer om de lichtverspreiden (difuus?)

 

 

Diffuus is niet via een reflector verspreiden, lichtbron zelf maakt of het diffuus is, HPS is in your face

 

HPS, jammer dat je jezelf van 15cm hoogte hebt beroofd :ph34r:

 

Je heb Helemaal gelijk. Maar als ik aan het woord difuus denk en praat. Praat ik over diffuus (verspreiding)Bij volkomen diffuse reflectie is de lichtintensiteit in alle richtingen dezelfde. Dus gebundeld(dmv HAMERSLAGreflector) anders zouden we toch zonder (HAMERSLAG)reflector kweken? Want dan zou heel het hok immers "verlicht" zijn. Directe verlichting dus. Of het nu hps hqi(reflectors)led(lenzen) etc is overal waar ik een reflector in zie is voor mij een diffuus lichtbron.

 

Zo werkt het met een diffuser op je auto toch ook? Luchtstroom verspreiden....

 

Sorry maar dat is mij interpretatie mbt diffuus.

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een vraagje over mijn fancontroller. Hij staat nu op zo'n 20% ingesteld en de thermostaat ingesteld op 26 graden.

 

Is het verstandiger om de fancontroller hoger te zetten? Stel de temp komt boven de 26 graden dat deze niet steeds 100% gaat afzuigen en zo beter de temp kan regelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een vraagje over mijn fan controller. Heb het idee dat mijn theromastaat niet goed werkt.

 

De theromastaat staat ingesteld op 26 graden. Dus je zou zeggen alles erboven gaat de afzuig naar 100% (staat zelf op 50% nu)

 

Maar volgens de hygrometer ia de hoogste temp 29.4 graden geweest. Dus het lijkt of de theromastaat niet aanslaat boven de 26 graden...

 

Iemand een idee hoe ik dit kan testen/oplossen? Heb de thermostaat al langzaam terug gesteld naar 10 graden. En dan zou je zeggen dat ze afzuiging harder gaat draaien. Dit is dus niet het geval helaas...

 

Iemand suggesties? Anders moet ik morgen maar even een nieuwe fancontroller halen. Draai momenteel toch nog in test fase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekker van je afzuiger direct in stopcontact doen en dan kijken als ie harder blaast als met de fancontroller.

Als dit niet het geval is, is je afzuiger gewoon niet toereikend.

Als dit wel het geval is, is je fancontroller niet goed of iets in de aansluiting / aansturing niet in orde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekker van je afzuiger direct in stopcontact doen en dan kijken als ie harder blaast als met de fancontroller.

Als dit niet het geval is, is je afzuiger gewoon niet toereikend.

Als dit wel het geval is, is je fancontroller niet goed of iets in de aansluiting / aansturing niet in orde.

 

Probleem is de fancontroller zelf. En geen thermostaat. Fan draaid uiteraard harder met direct in de stopcontact (100%)blijkt dat waarschijnlijk de jackplug aansluiting in de controller niet goed is of geen contact maakt. Heb inmiddels 3en nieuwe gekocht en die doet het wel en regelt op de thermostaat gelukkig

 

Betreft de eerste kweek onder 150w hps wordt een AK 47 autoflower. Zaden zijn besteld en verwacht ik deze week. Dus dan eindelijk gaan draaien.

 

Verwacht deze week ook nog mijn ec/ph meter. Aangezien ik een zeeaquarium heb en toch osmose water zelf aanmaak. Wil ik deze kweek draaien op osmose water ipv kraanwater

 

Iemand ervaring met osmose water icm Lightmix aarde en voeding? Met name verschil in opbrengt?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje over de thermostaat van de fan controller. Ik heb hem nu halve wegen de tent hangen. Is het beter om deze hoger te hangen? Dus boven de hamerslagkap bv.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osmose water zit niks in en zul je zelf wat toe moeten voegen aan calcium en magnesium.

Beter gewoon water uit de kraan pakken, de voeding is daar ook meer op afgestemd (EC 0.4 en ph rond de 8 water uit de kraan).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt ik gebruik nu ook gewoon kraanwater. Staat ook aangegeven op de hesi producten. Heb zelf nog a en b liggen van bcuzz maar daar geven ze wel Bepaalde ec waardes aan. Ik hou het lekker makkelijk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die a+b bcuzz heb ik ook, maar nog nooit ec gemeten... gewoon schema aangehouden op minimum, en aan de hand van wat de plantjes me vertellen evt iets meer.

2 perfecte rondes mee gedraaid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje over de thermostaat van de fan controller. Ik heb hem nu halve wegen de tent hangen. Is het beter om deze hoger te hangen? Dus boven de hamerslagkap bv.?

wie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou m op tophoogte tussen de plantjes houden... daar doe je t uiteindelijk voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké ja hij hang nu halve wegen de tent. Aangezien me lamp nog helemaal omhoog staat pakt hij ju warmte op van de lamp natuurlijk. Momenteel draai ik nog zonder afzuiging aangezien ze zaadjes net uitgekomen zijn. (5cm groot nu)

 

Of kan ik nu beter al mijn lamp lager gaan zetten zeg een 50 cm boven de uitgekomen zaadjes of beter nog een weekje wachten? Ben bang dat ze dan misschien verbranden of iets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailingen zijn taai hoor, geef ze maar lekker veel licht op hun bakkes, dan groeien ze als kool.

 

Je kan een kartonnetje oid als afdakje over de controller maken tegen de stralingswarmte vd lamp, zie je in veel verslagen dat mensen dat zo doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...