Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

at0ny

Sectret Jardin Ds60 Setup

Recommended Posts

Ik heb de lamp nu halve wegen de tent hangen zeg zo'n 60cm boven de zaailingen. Of zou ik nogniets lager kunnen gaan? Zeg een 40cm erboven? Dan hangt mijn thermostaat ruim boven de hamerslag kap, en zal ik minder last hebben van stralingswartme denk ik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

250W 25-35cm van top gewas...

 

40cm en meer is zooo 400W + ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb natuurlijk maar een 150w hps. Lamp hang nu zo'n 40cm boven de zaailingen. Wellicht kan ik hem nog iets lager zetten.

 

Betreft mijn hygrometer. Die heb ik nu in het midden staan op de potten. Natuurlijk geeft deze de warmte aan van de lamp. Kan ik deze ook beter op een andere plek zetten? Of maakt dit voor het aflezen van de temp niks uit. Hij geeft 28.7 gemiddeld aan maar mijn theromastaat van de fancontroller staat op 26 graden. Die heb ik tot nu toe nog niet op 100 horen draaien omdat de temp te warm werd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die 40cm maar gou verlagen naar 20cm voordat ze flink gaan strekken en omvallen! Zaadplanten kunnen vanaf geboorte de volle bak licht gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb inmiddels de lamp op ongeveer 25cm hangen.

 

Nog tips waar ik mij hygrometer het beste kan neerzetten of ophangen? Heb hem nu in het midden van de potten liggen. Of maakt dit niks uit ivm warmte?

 

Ik zou die 40cm maar gou verlagen naar 20cm voordat ze flink gaan strekken en omvallen! Zaadplanten kunnen vanaf geboorte de volle bak licht gebruiken

 

Zaailingen zijn de AK47 autoflowers. Dus supergroot gaan ze niet worden hoop ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een vraagje. Mijn theromastaat van de fancontroller staat op 26 graden dus rond die temp zou de fan naar 100% gaan.

 

Hygrometer heeft bij de zaailingen ongeveer 28/29 graden aan. Fan controller staat minimaal op 50%. Heb inmiddels al 1 doorvoer open gegooid om wat meer lucht aan te zuigen of ken Ik beter een zijflap open gooien om nog meer lucht te krijgen waardoor temp wat makkelijker te regelen is. Gisteren opgevallen dat de fan een hele poos 100% gedraaid heeft. Met de ruck 125l op 100% trek de tent met 1 doorvoer open bijna vacuüm vandaar... lijkt mij niet echt de bedoeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 'thermostaat' van je heeft een 'afwijking' van ongeveer 3C naar boven en beneden.

Als het 29C wordt zal ie pas naar 100% gaan..

 

Als je draait met een dichte tent (dus geen flappen open of anderzijds lucht aanvoeren,) draai je een kansloze kweek.

 

Jij gaat ook niet lekker met een plastic zak over je kop.. verse lucht is een groot ding vd plantjes, 24/7 aan- en afvoer gewenst voor het beste resultaat en zoveel mogelijk verse lucht aanvoeren kan alleen als je zoveel mogelijk flappen van het tentje open zet.

Licht in- en uitval kan dan een probleem worden maar daar zijn oplossingen voor, je kan ook nog 2 slangen in een S bocht leggen en dan via die ronde gaten naast de flappen lucht aanvoeren.

 

Temp meten doe je uit de zon, maak een klein afdakje van een stukje karton en dek de thermometer hiermee af, dan meet je iets exacter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de info. Ik Had hiervoor de buisdoorvoer open gehad alleen trok deze dus gelijk vacuüm. Heb net gelijk de zijflap voor de helft open gezet. Idd gelijk minder onderdruk in de tent. Vroeger ook gedraaid op een 120x120x200 met 600w hps maar daar hadden we een extra buisventilator voor inblaas via doorvoer aan zijkant. Dus gebruiken we geen flappen.

 

Betreft de theromastaat die staat zo'n 40 cm boven de lampenkap. Dus dat moet wel goed komen denk ik. Betreft de hygrometer meter ga ik doen. Heb thuis nog wel een stukje karton liggen.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flap voor de helft open en hygrometer voorzien van afdekje, temp is nu 27,5 volgens hygrometer. Ook draaid de fan niet meer op 100% maar op 40% minimaal. Temp is nu goed in de hand te houden. Zaailingen doen het goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto zegt meer dan woorden. Vandaag staan de dames 4 weken vanaf dat de zaailingen in de grond zitten. (20feb)

Ze ruiken aardig goed. Temp blijft goed stabiel, Lv rond de 45%. voeding slaat ook goed aan. Je ziet ze met de week groeien! Ook vertonen ze al wat kleine haartjes dus het gaat de goeie kant op!

 

Edit: ging iets fout in de foto album. Dus heb foto's opnieuw geplaatst. Post wel weer een nieuwe via mobiel lukt het niet dus hieronder de link:

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_5618/gallery_18014_5618_2355266.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje wel. Doe me best. Maar moet zeggen onder 150w hps toch wel tevreden.

 

Hoop alleen dat ze niet super groot worden. Ze zijn nu ongeveer 60cm hoog. De ak47 zou rond de 100 cm moeten worden.

 

Twijfelde nog om een scrog net te plaatsen en de uitlopers hier overheen te laten groeien om het een deels te laten scroggen maar ben er nog niet over uit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 'maar' 150W proberen je planten zo laag mogelijk te houden.

Je lamp penetreert nooit diep genoeg om die meter plant goed te beschijnen tot aan de pot

60cm is wel de max zo ongeveer.

 

Planten kan je laag houden met toppen/knakken/ op tijd schakelen naar 12/12 en nog wat trucjes, SCROG kan ook nog maar is wat bewerkelijker.

 

Gaat verder goed :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 zie ik niet zo zitten. Lijkt mij langer donker en juist toch kans op meer door(hoogte in) groeien? Het is namelijk een ak47 autoflower(lowrider) dus. Het toppen kan ik maar liefst wil ik ze zo klein mogelijk houden vanwege de tent (140cm) vandaar dat ik aan scroggen dacht. De uitlopers die te laten groeien over een scrog net.

 

Ik heb evt de mogelijkheid natuurlijk om een 250w hps bulb aan te schaffen. Hoef alleen de lumatek op 250w in te stellen of evt op de 250w super lumen optie. Maar wil deze kweek liever afronden op 150w hps vandaar.

 

Dus lastig even.

 

Iemand ervaring of tip mbt het knakken ervan?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflower was me ff ontschoten.

 

Die nooit toppen, wel knakken maar niet te rigoreus en de lamp er zo kort mogelijk op (20cm kan denk ik minimum wel, met 250W is het 25-30cm).

Klein beetje meer voeding geven remt de strek ook wel wat maar ik heb geen ervaring met auto's wat dat aangaat en weet niet hoe ze daarop reageren dan.

 

Stap van 150W naar 250W straks is best groot, beetje zoals van 400W naar 600W of van 600W naar 1000W gaan :dribble:

Als je niet zo veel zelf oprookt en het lekker klein wilt houden is 150W toch zat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet hoeveel je smoked maar 150w is geen 3 maanden volop smoken ofzo hoor haha :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ik blow al 2 jaar niet meer. Af en toe 3 haaltjes van hasj. Meer niet. Ken er niet meer tegen.. hartkloppingen etc.

 

Vandaar dat ik het klein doe en heb. Meer voor de lol en wat vrienden blij maken met een lekker wiet je.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sja ik ben wel.benieuwd hoeveel gram droog ik ga pakken van de 4 ak47 lowrider.

 

Iemand een idee toevallig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

week 5.

 

dames doen het goed!

 

5e week

5e week bloei

bloei 5e week

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...