Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dikkiedik

Oogsten Autoflower...

Recommended Posts

Dit is een foto van de top van de hoofdtop van mijn grootste autoflower.

 

Ik las dat je moet wachten tot de trichomen melkkleurig worden evt met een paar die verkleuren naar Amber als je gaat voor het hoogste aandeel in THC met zo min mogelijk CBN.

 

Elders las ik dat dat bij autoflowers niet op gaat omdat de trichomen (niet altijd) amber worden) en je daar dus niet op kunt wachten omdat het niet gebeurd. In dat geval moet je kijken naar de verkleuring van de meeldraden. In de hoofdtop zijn die bijna allemaal bruin, de punten dan nog niet de volledige haren. Verder naar beneden in de plant nog niet. De kleinere plant er naast heeft op alle topjes nu deze bruine haren.

 

Maar bij rolingstoned last ik weer dat je moet kijken naar de herfstkleuren van de plant zelf, het vergelen van de oudste en grote bladeren om te kunnen bepalen dat je plant rijp is.

 

Wat is nu juist? De vergeling van de grote bladeren is bij de grootste plant sinds 2 dagen ingezet.

 

Ik denk zelf dat deze nog wel eventjes kan? Ze is op de foto 8,5 week

 

gallery_44955_18356_1141196.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je ook kunt doen is de hooft toppen oogsten als die mooi bruin zijn en de rest nog even laten staan zodat de rest nog even tijd heeft om te rijpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat is een optie Da witte wel, maar dan nog zou het fijn zijn als ik weet wat dan het juiste moment is? Niemand met autoflower ervaring die me even op weg kan helpen? Het gaat weer erg vochtig worden na het weekend dus ik wil ze niet langer laten staan dan nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de hand van die foto alleen durf ik weinig te zeggen.

 

Ik kijk naar alles wat je opnoemt plus de gloed die over een plant kan komen en de zwelling van de toppen. En het weerbericht.

 

In fases oogsten doe ik altijd. Meestal net de rot vooruit als dat een factor wordt. (Heb een kas)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist nieuwe foto's van de plant gemaakt. Deze is het verst, er is een kleinere die bijna even ver is en 3 die duidelijk nog wel even doorkunnen. Maar bij deze twijfel ik toch echt of ie er zo langzamerhand niet aan toe is. Foto's van de hele plant, bladeren en bloeiharen. Allemaal met de telefoon dus ragscherp zijn ze niet. Als ik met de loop kijk denk ik toch dat het merendeel van de trichomen melk kleurig is? Hij begint ook wel herfstkleuren te vertonen.

 

image

image

image

image

image

image

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn de calyxen gezwollen , zijn de meedraden grotendeels in de calyxen teruggetrokken?

is de frisgroene kleur van de toppen een beetje geliger geworden

is de hars kleverig en voelt een topje hard aan als je erin knijpt?

 

in het donker zetten een paar dagen ( ventilator erbij) en omhakken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de meerwaarde van de plant een paar dagen in het donker te zetten voor het oogsten Jansen?

Ik heb het zelf wel eens gedaan met een binnenplant, enkel merkte ik geen verschil tussen die ik gelijk omhaalde en die in een paar dagen had laten staan in het donker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

een autoflower moet de herfst in zitten

dat de bladeren leeg zijn getrokken

en de voeding uit je grondje

daarom laten ze ze soms ook in t donker staan dat ze geen water meer opzuigt .

want als er nog voeding in zit in dan smaken ze zo bitter en zepig als de pest

als een vingerpunt oorsmeer :likken:

een photo ook trouwens

 

 

ggm :likken:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar binnen halen en donker zetten voordat ze omgaat is geen optie, het wordt oogsten en naar binnen halen. Ik heb geen voeding gegeven, ze staan op biologische moestuinmix, dan is spoelen en "voeding" opmaken niet nodig toch?

 

De smaak is in dit geval niet belangrijk, ik ga er olie van maken voor medicinaal gebruik. Wat wel belangrijk is, is de aard van het beestje, liever wat meer high dan stoned. En voor wat ik nu begrijp moet ik dan beter niet tot het laatste moment wachten toch?

 

Pff, ik was vandaag ergens voor mijn werk en daar stond een enorme plant in de tuin, sativa dominant denk ik, vrij smalle bladeren, paarse bloei en hoger dan de 1.80 hoge schutting. Bom en bom vol toppen en not lang niet rijp. Mooie plant. Daar kan een autoflower niet aan tippen. Maar goed, ik ben super laat begonnen dus dan heb je buiten niet veel keuze. Maar eens kijken wat we volgend jaar gaan zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omhakken , in een fles water zetten binnen achter het raam, en lekker verbaast zijn dat de dame doorgaat haar voeding op te maken

en als nog in het donker

ervaring eert dat de dames iets prettiger stoned maken

inzichtelijker high, betere vibes

 

planten moeten idd hun voeding netjes op maken

dan roken ze zacht

en maken ze blijer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal lekker ruiken in huis, vers omgehakte planten en het is ook een beetje opvallend zo voor je raam. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ene raam is het andere niet

 

[gewoon omhakken , in de versnipperaar, drogen , zeven , steriliseren en verpoederen kan ook ( uit: voorstel Sorgdrager ter bevordering van het telen van wiet door de staat) :jump:

 

gewoon omhakken en in een open kartonnen doos leggen ( in die logeerkamer waar al je troep staat en geen licht brandt) tot de kerst is ook prima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm... ik dacht ze eigenlijk gewoon op te hangen met de topjes naar beneden Mr Jansen, als je ze versnippert blijft volgens mij de helft in de versnipperaar plakken en ze zijn al niet zo groot.

 

Tot kerst??? Is 3 weken drogen niet genoeg?

 

Ik dacht drogen drogen tot de takjes knappen, decarboxyleren en olie van maken. Curen is alleen voor de smaak toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

na 3 dagen is het al lichtjes rookbaar alhier beetje buitenkant nug wat afpulken .

en olie maken heb ik geen verstand van hoe droog het dan moet zijn .

en medicinaal maakt het toch niet uit of je stoned high of helemaal nix voelt toch (of moet ik dat met een korreltje zout nemen )?

ik zie wel es canadese docus over mediwiet die apotheken lijken wel juweliers zulke grote toonbanken hoogpolig rooie pluche ook op de muren

en prijzen daar draaid je maag van om ..

en die hele medicinale gebruikers daarzood daar straalt het genot van die koppies af als ze wat in slaan daar .

kopen ze een zakje sour diesel voor 45 dollar met een big smile dat het al haast dwars door het zakje heen begint te genezen bij die canadezen .

 

ggm :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ene raam is het andere niet

 

[gewoon omhakken , in de versnipperaar, drogen , zeven , steriliseren en verpoederen kan ook ( uit: voorstel Sorgdrager ter bevordering van het telen van wiet door de staat) :jump:

 

Dan ruik je het nog steeds heb ik zo'n donkerbruin vermoeden.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

na 3 dagen is het al lichtjes rookbaar alhier beetje buitenkant nug wat afpulken .

en olie maken heb ik geen verstand van hoe droog het dan moet zijn .

en medicinaal maakt het toch niet uit of je stoned high of helemaal nix voelt toch (of moet ik dat met een korreltje zout nemen )?

ik zie wel es canadese docus over mediwiet die apotheken lijken wel juweliers zulke grote toonbanken hoogpolig rooie pluche ook op de muren

en prijzen daar draaid je maag van om ..

en die hele medicinale gebruikers daarzood daar straalt het genot van die koppies af als ze wat in slaan daar .

kopen ze een zakje sour diesel voor 45 dollar met een big smile dat het al haast dwars door het zakje heen begint te genezen bij die canadezen .

 

ggm :likken:

 

Sja... De ene aandoening is de andere niet, als je niet kan slapen en pijn hebt is meer stoned wel prettig, gebruik je het bij depressie is of overdag o pin te onderdrukken terwijl je toch gewoon je ding wilt kunnen blijven doen is een lichaamsstoned niet ideaal. Voor olie schijnt je zelfs helemaal niet te hoeven drogen, dat kost je alleen meer alcohol vanwege het hogere volume dat je moet spoelen en decarboxyleren wordt dan lastig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowaa

 

ik dacht dat je cbd moest hebben voor mediwiet .

maar ok weer wat geleerd

tsja het was ook niet bedoelt om de draak te steken met aandoeningen en patienten en zo

maar ik zie wel in amerika canada etc dat het booming bizniz is .

en ik gebuik het voor relax en funroezen en mijn hoofd is soms ook zwaar gedecaboxileerd van het zware volume spoelen met alcohol

pijpje (medi ) wiet erbij .

en die olie die rook je in een verdamper of neem je dat in ?

ik ken ook een aantal mensen die het verkopen maar die verdampen het in een vulcano met die plastic zakken en ze hebben ook die je moet drinken .

of kan dat de zelfde wietolie zijn ?

 

ggm :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowaa

 

ik dacht dat je cbd moest hebben voor mediwiet .

maar ok weer wat geleerd

tsja het was ook niet bedoelt om de draak te steken met aandoeningen en patienten en zo

maar ik zie wel in amerika canada etc dat het booming bizniz is .

en ik gebuik het voor relax en funroezen en mijn hoofd is soms ook zwaar gedecaboxileerd van het zware volume spoelen met alcohol

pijpje (medi ) wiet erbij .

en die olie die rook je in een verdamper of neem je dat in ?

ik ken ook een aantal mensen die het verkopen maar die verdampen het in een vulcano met die plastic zakken en ze hebben ook die je moet drinken .

of kan dat de zelfde wietolie zijn ?

 

ggm :likken:

 

ook dat is weer afhankelijk van de aandoening of je meer baat hebt bij CBD thc of beide. Geen idee wat de mensen die je kent verkopen. Mijn vriendin heeft baat bij thc. Het stopt haar krampen veroorzaakt door MS en de bijbehorende zenuwpijn. Hetzelfde geld voor onze hond, maar zijn ticks en zenuwpijn komen van een tumor. De druppels gaan onder de tong en het is niet de bedoeling er high van te worden en ook niet dat ze levenloos op de bank liggen.. Ze worden verdund met olijfolie wat roken en verdampen volgens mij uitsluit. Zelf gebruik ik het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ze omhalen, zondag zijn ze 10 weken boven de grond en bij de grootste zie ik in de bovenste top de bolletjes van de trichomen vallen :rolleyes2: :| Bij de anderen zijn ze melkwit, ze worden bij deze plant dus niet amber en als ik te lang wacht worden ze dus gewoon bruin en zijn ze weg.Ik ga er dan ook vanuit dat ik ook degene die een week jonger is beter nu kan oogsten omdat de oudste waarschijnlijk al vol CBN zit en dat was niet de bedoeling.

 

Hele plant met de voeten aan het plaffond? Of liever trimmen en per topje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

omhalen is gezien de weersverwachtings niet onverstandig

want het is van dat rotweer voor planten die rijp zijn .

van de 1 op de andere dag kan die van top tot teen verrotten

hoge luchtvocht beetje damp warm drukkend regenachtig wompig weer

 

zelf knip scheer ik altijd de topjes zo vers van de plant

want met dat ondersteboven hangen en zo laten opdrogen en dan knippen vind ik veel te bewerkelijk .

en dat de smaak beter word zal wel maar ik vind die droge bladeren en topjes knippen de hel .

en ook heb ik het gevoel dat ik ze dan extra beschadig als ze droog zijn met knippen .

het gevoel dat er dan continue harsklieren op het tafelkleed vallen besluipt me dan .

 

nog ff over mediwiet

ik heb meerdere cbd planten gekweekt skunks

en als je dan als funroezer die mediwiet oprookt kreeg ik niet dat lekkere stonede eurorische gevoel wat ik van gewone roeswiet wel krijg .en dat vind ik zonde dus wiet zonder thc met hoge dosisen cbd niet weer alhier .

zonde van mn tijd licht grond geduld etc .

 

anders knip je een gedeelte vers en een gedeelte droog dan hebben we meteen vergelijk

 

ggm :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...