Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bongoman

probleem

Recommended Posts

ik heb een igrow kast en ben een beginner nu staan mijn plantjes zo,n20dagen ze beginnen al topjes tekrijgen maar nu zijn veel blaadjes geel en begint de rand optrekrullen. wat MOET IK DOEN?/ HEB EEN FOTO ERVAN MAR WET IET HOE IK HET HIER MOET PLAATSEN BUSHDOCTERS HELP ME

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overvoeding denk ik. Om een foto te plaatsen moet je hm eerst uploaden ergens. En daarna de URL van jou foto tussen [iM G]JOUW URL [/i MG] tags zetten en dan zie je hem hier.

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

joh plaats die foto even dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

overvoeding, ondervoeding, je zal toch echt wat meer info moeten geven.. pics alleen is niet genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gemerkt dat de tempratuur min 17 was en max 40 en de hygro was max 80 en min20 hoofdpijn krijg ik ervan de toipjes ontwikkelen wel goed maar

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb gemerkt dat de tempratuur min 17 was en max 40 en de hygro was max 80 en min20 hoofdpijn krijg ik ervan de toipjes ontwikkelen wel goed maar

Dat verschil is veel te groot en de planten stoppen met ontwikkelen als de temperatuur boven de 38 graden komt. Dat is verkeerd.

Aangezien je de symptomen van overvoeding precies overeenkomen met de kenmerken die jij aangeeft denk ik toch nogsteeds dat het overvoeding is.

 

Wederom: Geef informatie over hoe je de laatste tijd voeding hebt gegeven.

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladeren worden geel en opkrullend blad? 40 graden?

Het is gewoon te heet in je hok. Daardoor daalt de luchtvochtigheid, waardoor weer je bladeren uitdrogen, geel worden en opkrullen.

Zorg dat je die temperatuur omlaag krijgt en plaats als het kan een luchtbevochtiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bladeren worden geel en opkrullend blad? 40 graden?

Het is gewoon te heet in je hok. Daardoor daalt de luchtvochtigheid, waardoor weer je bladeren uitdrogen, geel worden en opkrullen.

Zorg dat je die temperatuur omlaag krijgt en plaats als het kan een luchtbevochtiger.

Hij zit al in de bloei en dan mag de Lv nooit erg hoog zijn rond de 30% is oke terwijl het in een normaal huis ongeveer 60 is.

Maar de kans bestaat wel degelijk dat je planten gewoon verbranden.

Koop eens een wat betere afzuiger he.

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

de warmte in me kast is nu beter max 32,5 min 22graden en max 84 en min 41% heb een ph gemeten van 6,0 en ec van 2,0 heb een nieuw vat staan met ph 6,1 en ec 1,1 gebruik canna voedinmg wat kan ik doen wat moet ik doen de blaadjes blijvens nog steed geel en krullen op heel droog stengels blijven lang groen weet nog steeds niet hoe ik een foto moet zetten iemand msn of zo is wel handig alvast bedankt hoop dat jullie me kunnen helpen toppen groeien redelijk maar blijven klein

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps dat is met van uit even kijken wat het verschil was met fan aan max 30,8 min 19,3graden en max 58 en min 32% wat is de beste % en graden ze staan nu zo,n 3 a4 weken in de bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites
de warmte in me kast is nu beter max 32,5 min 22graden en max 84 en min 41% heb een ph gemeten van 6,0 en ec van 2,0 heb een nieuw vat staan met ph 6,1 en ec 1,1 gebruik canna voedinmg wat kan ik doen wat moet ik doen de blaadjes blijvens nog steed geel en krullen op heel droog stengels blijven lang groen weet nog steeds niet hoe ik een foto moet zetten iemand msn of zo is wel handig alvast bedankt hoop dat jullie me kunnen helpen toppen groeien redelijk maar blijven klein

He de blaadjes die geel zijn worden nooit meer groen deze blaadjes zullen uiteindelijk afsterven.

 

De nieuwe jonge scheuten moeten wel groener zijn.

 

Let wel op dat nu je eenmaal overvoeding en of misschien wel een te hoge ph hebt gehad dat de kans bestaat dat de gehele kweek je bladeren geelsig lichtgroen kunnen blijven.(daar kan je verder niks meer aan doen)

(Te hoge ph krijg je ook overvoeding doordat de hoofdnerf voeding gaat ophopen)

 

Dus hou het een beetje in de gaten let vooral op het wit worden van de hoofdnerf.

 

Wat ik verder nog kwijt wil is dat je ph aan de hoge kant is 6.1 , als je niet de voeding goed hebt gemeten of de ph meter wijkt af dan ga je snel over de maximale waarde.

Vooral als beginner lekker afstellen op 5.6 (min is 5.4 maar meestal wijk je naar boven af)

 

Heb je nu nog zo'n hoge PH dan ff goed spoelen met enzymen gewoon een liter op 250liter vat ofzo (kan geen kwaad) PH flink naar beneden 4.8 dan komt je ph wel uit op 5.8 waarschijnlijk.

Hierna een nieuw vatje met ph 5.6 Ec 1.7 voeding geven en afwachten.

 

Ga ook geen extra toevoegingen gebruiken dat gaat over het algemeen fout omdat je teveel geeft van iets. In je basisvoeding zit eigenlijk alles wat je nodig hebt.

 

Dit alles heb ik uit ervaring toen het bij mij verkeerd ging en het heeft geholpen.

ps wel gebasseerd op mapito he

Misschien kan je er iets mee in iedergeval Suc6

 

 

Zie ook >>>>TOPIC<<<<

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn ph is nu 5,8 en ec 1,6 max tempratuur isd nu 30 en minimaal is 18 60max en min 30 vochtigheid komt het nog goed denken jullie ben bijna alle blaadjes kwijt enmijn topjes zijn klein ben al in de 6 bijna 7de week

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar precies meet je de temperatuur . De plaats is super belangrijk om te vermelden . heel vaak wordt er zomaar één temperatuur genoemt ,terwijl de verschillen in je hok groot zijn.

 

Boven de 30 graden al gaan je toppen slechter ontwikkelen , bij veel rassen . Ook hangt het af van de steel dikte van je planten. Sprieterig edunne planten kunnen niet zoveel licht aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...